Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 16:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sty 2017, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Warunki faktycznie mogą być różne, ale byli już naprawdę blisko siebie i wygląda to tak, jakby im się wyrównało w miarę.
Byłaby to jakaś jednak ironia, gdyby Armel wygrał właśnie dlatego, że ma jacht bardziej uniwersalny.* Skoro Alex nie wyrobił przewagi gdy jechali na południu. Ba, wtedy właśnie mnóstwo stracił. A nadrobił bo warunki się tak ułożyły. Gdyby nie słabszy wiatr za Hornem dla Armela, to byliby bardzo daleko od siebie.

* zawsze twierdziłem, że dobre chodzenie pod wiatr jest ważne ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2017, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
waliant napisał(a):
Skoro Alex nie wyrobił przewagi gdy jechali na południu. Ba, wtedy właśnie mnóstwo stracił.

Bo i lewym halsem bywalo -tym z uszkodzonym foilem. Chociaz nie mysle, ze to bylo glowna przyczyna.
waliant napisał(a):
zawsze twierdziłem, że dobre chodzenie pod wiatr jest ważne ;)

Ja tez. Zaczynalem od "trojkatow i sledzia" i latwo wyliczyc, ze halsowka to "wieksza" czesc trasy.
Czy to obowiazuje tutaj? W kazdym razie widac, ze wygrywa sie ( i przegrywa ) juz na poziomie koncepcji lodki.
Troche rosyjska ruletka, bo moglo byc inaczej - warunki meteo sa bardzo nietypowe.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2017, o 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
Chociaz nie mysle, ze to bylo glowna przyczyna.

Raczej nie była, bo tracił cały czas (od pewnego momentu), nawet płynąć "dobrym" halsem.

Catz napisał(a):
Troche rosyjska ruletka, bo moglo byc inaczej - warunki meteo sa bardzo nietypowe

Dlatego napisałem, że to byłaby ironia. Ale mnie się podoba, że warunki są nietypowe i premiują uniwersalność (o ile oczywiście to prawda, z tą uniwersalnością).
Tak czy owak, miło popatrzeć.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2017, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
waliant napisał(a):
o ile oczywiście to prawda, z tą uniwersalnością

Jeszcze ich nie testowalem ;)
Opieram sie tylko o analizy specow ( czy testowali, nie wiem, ale analizowac raczej potrafia ;) )
waliant napisał(a):
Tak czy owak, miło popatrzeć.

Wiec i patrze, patrze... Ale ze znacznie mniejszym entuzjazmem: po cholere komu te arcykosztowne i arcystresujace foile?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2017, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
po cholere komu te arcykosztowne i arcystresujace foile?
Catz
Nam ... znaczy gawiedzi są potrzebne!
O czym byśmy dywagowali całymi wieczorami ;)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2017, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Skresl mnie z listy Gawiedzi ;)
Dywagacji wielu tu nie bylo zreszta....
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2017, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zmienna geometria kadłuba, to byłaby atrakcja. Smukły pod wiatr, szeroki z wichurą. Na autopilota oczywiście. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2017, o 00:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Było już:
...opublikowane pierwszego kwietnia ...hmm w dniu: od kiedy jestem na naszym forum,
a napisane dla miesięcznika Żagle w latach 70-tych ub. wieku i nie opublikowane. (cenzura?). ;)

Cytuj:
Witajcie żeglarze
pozwolono mi uchylić rąbka tajemnicy:

Trwają przygotowania do startu w Pucharze Ameryki;
PZŻ powołał zespół konstruktorów aby opracowali projekt jachtu
który pozwoli na realne zwycięstwo w tych prestiżowych regatach.
Nazwiska są utrzymywane w tajemnicy do czasu oficjalnego zgłoszenia Polski do startu.
Z wstępnych koncepcji wyłania się jacht zbudowany w niekonwencjonalny sposób z najnowocześniejszych materiałów:
Jacht ma mieć poszycie z nano tworzyw, miękkie i pokryte pianka naśladująca skórę delfina.
Całość ma być obudowana na stelażu ze wstępnie sprężonych włókien węglowych.
Istotą projektu jest innowacyjna koncepcja zmian wymiarów kadłuba w trakcie regat, przez system komputerowo sterowanych naciągów.
Biedzie można nie tyko rozszerzać kadłub gdy zajdzie potrzeba zwiększenia stateczności , ale i zmiany symetrii na różnych halsach.
Maszt ma być zintegrowany z balastem, tak aby przy żegludze na wiatr mógł być (poprzez naciąg want) wertykalizowany do pionu, razem z balastem.
w balaście maja być zintegrowane butle ze sprężonym (do 40atm) powietrzem, które pomagać ma w utrzymaniu odpowiedniego trymy poszycia.
W zależności od warunków nautycznych ciśnienie wewnątrz kadłuba będzie regulowane , aby opływy wody i uderzenia fal mogły być amortyzowane.
Największą jednak rewelacją ma być podział załogi na pokładową i denną (tzw. odpowiedzialną).
Nabór załogi podpokładowej już się zakończył, i składać się ona będzie z Działaczy Naszego Związku cechujących się solidnym ciężarem przewyższającym ciężar betonu a zbliżonym do ołowiu.)
Załoga ta (po zapokładowaniu przed regatami) nie będzie miała bezpośredniego styku z załogą pokładową i przez czas regat będzie całkowicie i trwale odizolowana od stresów regatowych, a po wygranych regatach będzie ją można rozhermetyzować.

Z żeglarskim pozdrowieniem Marian J. Strzelecki

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2017, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
składać się ona będzie z Działaczy Naszego Związku cechujących się solidnym ciężarem przewyższającym ciężar betonu a zbliżonym do ołowiu


Piękne!

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2017, o 09:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
Na tej stronie ladnie widac sytuacje meteo:
https://gis.ee/vg/
Takze predykcje dotyczace nastepnych kilkunastu godzin.
Niedlugo Armel zwolni, ale Alex ma zbyt duza strate aby znaczaco zmniejszyc dystans w tym czasie

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2017, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ObserwatorzRamienia napisał(a):
Na tej stronie ladnie widac sytuacje meteo:
https://gis.ee/vg/


Korzystam z tej strony cały czas, ale to jednak prognoza i czasami miałem wątpliwości, czy to co strona pokazuje jest zgodne z tym, jak im naprawdę wieje.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
Armel zrobil zwrot i bardzo zwolnil...

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
"Akordeon": kolej na przyspieszenie Alexa. Dlugo to nie potrwa i tylko do nastepnego razu.
Roznica na mecie moze byc niewielogodzinna.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 20:04 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 274
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Alex ma problemy z wiatromierzem. Od 2 tygodni nie działa wiatraczek na topie masztu. Sklecił coś prowizorycznego na wysokości ca. 2 m nad pokładem. Patent działa, ale dane z wysokości 2 m, nie są optymalne dla pracy autopilota. Prognozy też sprawdziły się średnio. Ostatnie dni żeglował w słabszych niż prognozowane wiatrach. Trzymam kciuki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Po co autopilotowi dane z wiatraka?
Prognozy wszyscy maja identyczne.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 21:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moze niekoniecznie z wiatraka ale elektronicznego wskaznika kierunku wiatru. Do sterowania autopilota.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: J-23 nadaje
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Moze... ;)
Wskaznik steruje autopilotem? Pytam, bo nie wiem.
Catz Zacofany

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Witam. Tak dopowiem, że w wirtualnych regatach mamy dokładnie te same warunki wiatrowe. Z nawigacyjnego punktu widzenia te same problemy.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Bo i sytucja meteo nietypowa i wyboista.
Przynajmniej klopotow z wiatrakami nie macie! ;)
Powodzenia!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
sterowac to pewnie nie steruje, ale podaje dane o kierunku wiatru, co pomaga przy ustalaniu kursu na AP wg wiatru

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wystawiam wysoko do gory obsliniony palec i zwykle mi wystarczy.
Ale to nie ten poziom ;)
Kto wie? Moze juz wymyslono cos bardzo elektronicznego i nowego?
Nie chce tego przegapic!
Catz Serdeczny

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 22:09 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nawet prosty autopilot rumplowy mozna podlaczyc do wiekszosci wskaznikow kierunku wiatru i bedzie sterowal wg zadanego kąta do wiatru. Mysle ze oni maja znacznie dokladniejsze systemy ale informacja o kierunku wiatru jest niezbedna.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Catz, Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Oto konkretna informacja.
Dzieki!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 22:17 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiesz, polowe regatowego zycia przezeglowalem na wimpel i icki ale dokladnie pamietam jak na "Enifie" Kuby Jaworskiego zamontowano elektronike B&G i to byl pierwszy morski jacht ktory na pelnym zaczal zeglowac baksztagami. To bylo w 69 roku :) Teraz szczegolnie w nocy zegluje praktycznie na elektroniczny wskaznik wiatru. Lepiej pokazuje kierunek a na dodatek tendencje zmian sily wiatru.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 22:23 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 274
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
M@rek napisał(a):
Nawet prosty autopilot rumplowy mozna podlaczyc do wiekszosci wskaznikow kierunku wiatru i bedzie sterowal wg zadanego kąta do wiatru. Mysle ze oni maja znacznie dokladniejsze systemy ale informacja o kierunku wiatru jest niezbedna.

Przypuszczam że AP których używają w VG analizują oprócz zmiany pozornego również i zmianę siły wiatru. (Ale to jest tylko moje przypuszczenie). Zdziwił bym się gdyby było inaczej. Faktor zmiany siły wiatru ma przecież bezpośrednie przełożenie na czas reakcji tego kto steruje czyli w tym przypadku AP.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Do tego autopilot rumplowy ustawiony według wiatru steruje ostrzej i precyzyjniej niż według kompasu. W przypadku Tequili bez fali mogę ustawić 31 stopni do wiatru, a na kompasowym przy 38-40 czasem wpada w łopot. Wiatr pozorny oscyluje, i w sprzyjających warunkach autopioit nadąża

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
:D
Do moich podziekowan powinna sie podlaczyc wiekszosc ( chyba spora ) przekonanych, ze zeglowanie na wiatr to samoster, a na trase - autopilot.
Zebys sobie nie myslal, mam jednak na Catz elektroniczny zegarek! ;)
Catz
Edit: to bylo do M@rka - sorry za barak refleksu

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Ostatnio edytowano 13 sty 2017, o 22:31 przez Catz, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 22:31 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Pare lat temu czytalem w YW artykol Ellen McArtur o komputerowych systemach sterujacych ktore ponadto potrafia "uczyc sie" na podstawie danych o sile, kierunku wiatru a takze zafalowania. Podobno takie systemy steruja lepiej niz przecietny sternik.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
O robotyzacji i inteligencjach sztucznych modnie ostatnio.
Nie strasz.
Nastepne VG bez sternika?
Drrontzz
*Edytowalem podpis zeby troche mniej nieczytelnym byl.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Ostatnio edytowano 13 sty 2017, o 22:48 przez Catz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 22:48 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 274
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
M@rek napisał(a):
danych o sile, kierunku wiatru a takze zafalowania. Podobno takie systemy steruja lepiej niz przecietny sternik.


Zafalowanie to żadna nowość. Mój AP ma oddzielny "patent" zamontowany blisko metacentrum łódki który analizuje ruchy jachtu i przesyła dane o nich do "kompiutera" w nawigacyjnej a ten dalej do siłownika na rumplu. A co do jakości sterowania autopilotów to stara prawda mówi że dobry autopilot steruje lepiej niż zmęczony sternik. (wiem to z autopsji)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL