Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 06:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 sty 2017, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Z komplatnych silnkiów Misiwisi korzysta także Vetus :)

W dobie globalizacji powszechnym rozwiązaniem jest , że producent kupuje gotowe podzespoły np. silniki od innej firmy branduje swoim logo i wkłada do czego się da.

Np. silnik 2,0 HDI mojej Cytrynki jest na tyle udany, że został przeszczepiony nie tylko do Peugeota z tej samej stajni (PSA) ale także do Forda i aut koncernu GM/Fiat. Po kiego grzyba wydawać kasę na projektowanie własnego silnika skoro można kupić gotowy ?

Do "Solarisów" np. są wkładane silniki od DAF-a i dalej jest to "Solaris" a nie "DAF" albo "SolarisoDaf" :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2017, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wasza dyskusja jest bez sensu. Na świecie dzisiaj liczą się tylko dwa silniki, Volvo Penta i Janmar. A to dlatego, że oprócz niezawodności, mają wszędzie serwis.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2017, o 14:37 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Wszędzie, Panie Dzieju, to ma serwis Bukh. "The most reliable Marine Diesel Engines in the world".
Jak też Perkins i Kubota, Caterpillar i Claas, a nawet Ford i Mercedes bęc.
A także silnik mojego volviastego, czyli Audi Diesel :mrgreen:

Chyba że miałeś na myśli "zespoły napędowe"? ;)
Dyskusja zaczęła się jednakoż od
bury_kocur napisał(a):
Gdzie przeczytałeś M@rku te rewelacje o zawodności silników VP na Bavariach [...]
Ale ja ta to nie wiem, może na Bavariach akurat montują tylko jeden typ silnika?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2017, o 14:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No, nie tak do konca bo serwis Kuboty jest chyba wiekszy niz tych 2 w'w. Dlatego wlasnie ci, ktorzy budzetowo duzo plywaja na swoim wola marynizowane Kuboty. Czesci sa dostepne na calym swiecie i do tego tansze :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2017, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ryś napisał(a):
może na Bavariach akurat montują tylko jeden typ silnika?


Montują silniki jednego producenta tzn VP.
Ale typów jest wiele chyba, że za typ przyjmiemy jeden cylinder + powielanie ilości cylindrów to wtedy mamy faktycznie typ jeden :lol:
Nie Rysiu - nie montują jednego typu...

Cape napisał(a):
Na świecie dzisiaj liczą się tylko dwa silniki, Volvo Penta i Janmar. A to dlatego, że oprócz niezawodności, mają wszędzie serwis.


I za to właśnie - za utrzymywanie całej sieci serwisów - się płaci za owe silniki słone pieniądze bo jak inaczej wytłumaczyć koszt silnika wycenianego na poziomie ceny samochodu ?
http://www.emarine.pl/sm/225-diesel-seria-d1-i-d2#
I to silnika wcale nie wydumanego - wręcz powiedziałbym - niewiele różniącego się od elementarnego silnika Rudolfa Diesla z czasów jego powstania, który to silnik z elektroniki często posiada jedynie diody w alternatorze :rotfl:
Reszta to czysta mechanika - fakt - dobrze wykonana i spasowana ale tylko mechanika.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2017, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
Montują silniki jednego producenta tzn VP

Moc od 19 KM do blisko 100 KM
bury_kocur napisał(a):
I za to właśnie - za utrzymywanie całej sieci serwisów - się płaci za owe silniki słone pieniądze bo jak inaczej wytłumaczyć koszt silnika wycenianego na poziomie ceny samochodu ?

Cena wynika z wielkości produkcji. Np. Bawarie są produkowane w ilości 1.200 sztuk rocznie, inne jachty dużo mniej.
To ile silników VP wszystkich typów jest rocznie produkowanych ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2017, o 20:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Cape napisał(a):
Janmar. A to dlatego, że oprócz niezawodności, mają wszędzie serwis.


tylko w Polsce nie, spróbuj kupić jakąś część od ręki :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2017, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Cape napisał(a):
Bawarie są produkowane w ilości 1.200 sztuk rocznie,


Skąd wziąłeś te dane ?
Firma upublicznia to ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2017, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
Cape napisał(a):
Bawarie są produkowane w ilości 1.200 sztuk rocznie,


Skąd wziąłeś te dane ?
Firma upublicznia to ?

Kiedyś, ładne parę lat temu dotarłem do takich danych. Bawaria 1.200 (dzisiaj pewnie więcej), następny trzy razy mniej
A firma być może upublicznia, trzeba sprawdzić

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2017, o 21:16 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Taki rzad wielkosci produkcji byl w artykule w ktoryms z brytyjskich miesiecznikow zeglarskich ok 10 lat temu w ktorym byla relacja ze stoczni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2017, o 21:23 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
bury_kocur napisał(a):
bo jak inaczej wytłumaczyć koszt silnika wycenianego na poziomie ceny samochodu ?
Korzystnymi finansowo porozumieniami między firmami? Toć znasz się na biznesie ;)
Oczywiście silnik można sobie kupić bezpośrednio z Chin, boć pokazałeś Perkins Shibaura Wuxi :cool:
A jak porównać sieć serwisów do tego silnika z siecią VP to siem można zadziwić.
Ba, sklep z częściami doń mam wręcz na swej ulicy, acz troszki daleko od morza, za to ino o trzy domy :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2017, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ryś napisał(a):
Oczywiście silnik można sobie kupić bezpośrednio z Chin


Można tez bezpośrednio ze szrotu kupić sobie Merca 3 litrowego Diesla.
Potem robisz mu remont - masz pół roku siedzenia nad nim, marynizujesz go, przerabiasz skrzynię albo dołączasz inną przekładnię, montujesz go na jachcie, wykonujesz linię wału, montujesz śrubę i ... chodzi Ci to potem z mniejszymi albo większymi kłopotami serwisowymi.
Kolega z portu ma taki motor i ciągle chodzi po łokcie uświniony w silniku.
Silnik mu śmierdzi, ropą czuć na cały jacht a pod silnikiem pływa jakaś czarna mazia.
Tyle, że pozornie wyszło Koledze na początku tanio.
Ale można wydać parę ZETA więcej i kupić gotowca z S-Drivem typu np. VP.
Wtedy masz szansę mieć pod silnikiem czysto, silnika na jachcie nie czuć a obsługujesz go niemalże w białych rękawiczkach.
Jak to mawiają - każdemu wg potrzeb...;-)
Nie bronię mieć ludziom hobby pn. "motoryzacja na jachcie", ale mnie już to przeszło po paru latach siedzenia w maszynowni statku.
Teraz uwielbiam moje silniki bo ... są czyste, nie śmierdzą i nie brudzę się o nie :D
Załącznik:
Motor na Kocurze.JPG
Motor na Kocurze.JPG [ 50.79 KiB | Przeglądane 7111 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2017, o 00:53 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
bury_kocur napisał(a):
Można tez bezpośrednio ze szrotu kupić sobie Merca 3 litrowego Diesla.
Kocurze, nie odbieraj miejsca niepoważnemu trollowi ;)
Co, to już nie można przenieść produkcji do Chin? Najnowsza moda. :mrgreen:
Jeśli ktoś wspomina o awaryjnych tych nowych VP... a to może właśnie przez ich chińskość? :-P
Ja o takich:
https://www.perkins.com/en_GB/products/ ... stems.html
http://www.ihi-shibaura.com/english/new ... -shib.html

Wiesz, do swojego Volvo (było nie było) kupowałem onegdaj migacz. Musiałem poszukać po 'zamiennikach', czyli z porządnej firmy, ten co oryginalnie - serwis Volvo miał chińskie badziewie. Jako drogi "oryginał", oczywiście.
A części eksploatacyjne, do silnika, oczywiście od zawsze kupuję u producenta silnika.
No chyba lepiej niż podróby z chińskiej firmy, nie? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2017, o 08:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
bury_kocur napisał(a):
Można tez bezpośrednio ze szrotu kupić sobie Merca 3 litrowego Diesla.
Potem robisz mu remont - masz pół roku siedzenia nad nim, marynizujesz go, przerabiasz skrzynię albo dołączasz inną przekładnię, montujesz go na jachcie, wykonujesz linię wału, montujesz śrubę i ... chodzi Ci to potem z mniejszymi albo większymi kłopotami serwisowymi.
Kolega z portu ma taki motor i ciągle chodzi po łokcie uświniony w silniku.
Silnik mu śmierdzi, ropą czuć na cały jacht a pod silnikiem pływa jakaś czarna mazia.

Tu akurat z takim przykładem bym polemizował, gdyż wydaje mi się iż ów kolega idąc na taniość swojego rozwiązania, prawdopodobnie się nie przyłożył przy okazji do "swojego pomysłu". A piszę to z własnej praktyki, gdyż miałem 3 Junaki, i jak fama niesie - Junak zawsze cieknie, a jeśli nie cieknie to nie ma już oleju w silniku... A ja obaliłem tę famę, ale w okresie zimowym, gdy motocyklista ma dużo czasu, każdy silnik rozbierałem, wszystkie "te ważne do utrzymania szczelności" silnika wałki szły do szlifu, koła miały montowane nowe tulejki i docierane do tych wałków, przylgi pokryw były na szybie na biurku docierane na pastę zaworową i moje Junaki miały olej w silniku i pod nimi było sucho. Ale to wymagało działania z zaangażowaniem po zakupie. Resztę se dośpiewaj.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2017, o 08:28 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
A wątek jak zawsze zdryfował... z nerwowości pod żaglami do cieknących siników.
Jakby to drugie miało jakikolwiek wpływ na czarter założyciela wątku... :rotfl:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2017, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
junak73 napisał(a):
A wątek jak zawsze zdryfował... z nerwowości pod żaglami do cieknących siników.
Jakby to drugie miało jakikolwiek wpływ na czarter założyciela wątku... :rotfl:

Masz rację - przepraszam za swój poprzedni post, że dałem się wciągnąć w dyskusję zapominając, co miał autor na myśli.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2017, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
junak73 napisał(a):
A wątek jak zawsze zdryfował... z nerwowości pod żaglami do cieknących siników.
Jakby to drugie miało jakikolwiek wpływ na czarter założyciela wątku...


Tak się zawsze dzieje jak wątek sie z lekka wyczerpuje i jego temat główny przestaje być tematem wiodącym w dyskusji..
Niemniej temat silników na jachtach też jest dość istotny w rozpatrywaniu jednostki do czarteru.
Ale OK - kończę temat poboczny :)

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2017, o 13:29 

Dołączył(a): 8 gru 2016, o 09:19
Posty: 48
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Back to the roots i dodatkowe info dla piotrz'a: na Bavarii 32 Holiday zwodowanej w 1997 roku niejaki Guido Dwersteg (Niemiec z Koblencji) przepłynął samotnie w latach 2012/2014 Antlantyk tam i nazad startując i finiszując z bałtyckiej wyspy Fehmarn (https://pl.wikipedia.org/wiki/Fehmarn_(wyspa)).
Dla władających niemieckim cała historia opisana jest tu: http://www.törn.de.
Z eskapady powstało kilka filmów, również in inglisz, niektóre w całości do obejrzenia tu:
https://www.youtube.com/channel/UCDJIgr ... nS_eugSvlA.

Guido umieścił też jeden świetny, pełen sarkazmu i ironii film dla sceptyków Bavarii, pokazujący jakie to one (Bavarie) są "fatalne" w żegludze, że tylko do czarteru i jazdy na silniku, jak to one źle sztormują, itp, itd... (niestety tylko po niemiecku): https://www.youtube.com/watch?v=myMQxngr03w

Wiadomo, lokalny patriota, ale to ilustruje ponownie, że nie patenty pływają a złej baletnicy i rąbek u spódnicy....

Ciao
Olek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2017, o 17:14 

Dołączył(a): 29 sty 2017, o 15:25
Posty: 10
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Skoro wątek i tak poszedł w silnikowe szuwary to zapytam jeszcze o Waszą opinię na temat łajby Elan 333 - warto, nie warto ?
Czy mimo wszystko zostać przy Bavarii 33/34 ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2017, o 17:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tutaj akurat moja opinia nie poparta badaniami naukowymi :) jest taka, że Elany są lepiej dopracowane niż Bavarie...

Ale pooglądaj, poczytaj - bo w necie jest sporo testów.

https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=bav ... s+elan+333

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2017, o 18:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
piotrz napisał(a):
Skoro wątek i tak poszedł w silnikowe szuwary to zapytam jeszcze o Waszą opinię na temat łajby Elan 333 - warto, nie warto ?
Czy mimo wszystko zostać przy Bavarii 33/34 ?


Jsli ten elan nie ma grota rolowanego do masztu to zdecydowanie polecam. Fajna, szybka lodka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2017, o 18:30 

Dołączył(a): 29 sty 2017, o 15:25
Posty: 10
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
M@rek napisał(a):
piotrz napisał(a):
Skoro wątek i tak poszedł w silnikowe szuwary to zapytam jeszcze o Waszą opinię na temat łajby Elan 333 - warto, nie warto ?
Czy mimo wszystko zostać przy Bavarii 33/34 ?


Jsli ten elan nie ma grota rolowanego do masztu to zdecydowanie polecam. Fajna, szybka lodka


Właśnie ma :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2017, o 18:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotrz napisał(a):
Właśnie ma

To będziesz miał łatwiejszą obsługę

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2017, o 18:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Kosztem osiagow :( ale to, moim zdaniem zdecydowanie fajniejsza lodka niz Bawarie tej wielkosci.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2017, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
M@rek napisał(a):
Kosztem osiagow

W rejsie turystycznym nie ma to znaczenia.
W regatach jest być albo nie być.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2017, o 21:49 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
piotrz napisał(a):
Skoro wątek i tak poszedł w silnikowe szuwary to zapytam jeszcze o Waszą opinię na temat łajby Elan 333 - warto, nie warto ?
Czy mimo wszystko zostać przy Bavarii 33/34 ?



Zakładając, że jedziesz wypocząć i się bawić fajnym otoczeniem, a nie regacić, to nie zwracaj uwagi na to czy coś płynie o 0,5 - 1 w szybciej tylko na stosunek ceny do wielkości jachtu, na opłaty za silnik do pontonu i sprzątanie, ubezpieczenie kaucji, na przestrzeń w środku, i w kokpicie, na rocznik, na dodatkowe wyposażenie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2017, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Taaa..bez silnika nikt już nie żegluje....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2017, o 22:42 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cytuj:
Planuję zrobić tygodniowy (pierwszy) rejs z rodziną w Chorwacji (początek września)


Jaki ma związek Twój wpis z wyżej zacytowanym zdaniem?

reed napisał(a):
Taaa..bez silnika nikt już nie żegluje....


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2017, o 00:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
M@rek napisał(a):
Jsli ten elan nie ma grota rolowanego do masztu to zdecydowanie polecam.


A czemu ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2017, o 01:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
ins napisał(a):
Jaki ma związek Twój wpis z wyżej zacytowanym zdaniem?

Panie Siedlewski, nudzi się Pan znowu ?
Związek metafizyczny ..... satysfakcjonuje odpowiedź ?
Jeżeli nie... to bardzo mi przykro....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 257 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL