Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 cze 2025, o 14:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lut 2017, o 00:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Bombel napisał(a):
A w Łomiankach dziki ludzi gonią


Kochany - Łomianki to METROPOLIA !
Powiem więcej - centrum światowego handlu i usług :)
Przyjedź kiedyś i dokładnie miasteczko obejrzyj ...
Tyle, że ja mieszkam za ową metropolią wiele wiorst w kierunku jedynie słusznym czyli na północ ...
Bryczką moją marki SUPERB jadę na swoje włości jeszcze 15 minut.
Ale za to nie nawiedzają mnie różne SMOGI Wawelskie.
A dziki - owszem łażą w okolicy jak również zające sarny, jelenie i łosie ...
Łosie są tak mile, że całymi dniami polegują sobie obok mego płotu
Załącznik:
IMG_8167.JPG
IMG_8167.JPG [ 56.43 KiB | Przeglądane 2457 razy ]

Gdzie w mieście masz taki widok ?
Dziki Kochany to pikuś :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 01:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Alterus napisał(a):
tu natomiast są namacalne korzyści
Zakładając, że jeszcze 20 lat pożyjemy, zakładam się o tygodniowy pobyt w Sheratonie (z wyszynkiem), że namacalne będą tylko straty, a korzyści wyłącznie wirtualne.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 02:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Nie wiem jak będzie na Zalewie Wiślanym. Tak naprawdę to sukces w dużej mierze będzie zależał także o od tych naszych niepoprawnych krytykantów, niestety.

Dla mnie wizja nowego „zagłębia żeglarskiego” jest nawet dosyć atrakcyjna. Jeżeli dodam własne doświadczenia z pływania po Zalewie Szczecińskim czy korzystania z całkowicie odnowionej infrastruktury Zachodniopomorskiego Szlaku żeglarskiego to tylko życzyć kolegom więcej zapału i optymizmu. Możliwość wyjścia na szerokie wody Bałtyku tzw. „konstrukcją mazurską” a może nawet zrobienia pętli przez Bałtyjsk będzie dla wielu żeglarzy ciekawą alternatywa. Jak dodamy do tego możliwość spotkania „prawdziwego statku” to projekt taki jest skazany na sukces a popularność „naszego zalewu” może być naprawdę zagrożona. Ale mariny u nas na zachodzie pękają już w szwach i konkurencji chyba nie ma co się obawiać a wręcz odwrotnie byłaby ona wskazana.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowania - 2: Alterus, Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 02:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
SIRK napisał(a):
wizja nowego
Powinieneś pisać teksty dla kabaretów, albo dla "Nowej Fantastyki".
:rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 06:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Bombel napisał(a):
Jak się zjawią śródlądowcce


A co im przeszkadza pojawić się teraz?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 06:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
A dziki - owszem łażą w okolicy jak również zające sarny, jelenie i łosie ...


Phi... no dobra w swoich okolicach jeleni i łosia nie widziałem, ale za to dorzucę bażanty i kuropatwy:-)

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 08:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Krzysztof, sam skorzystam z wejścia na Zalew. Będe miał z Kuźnicy dzień żeglugi, a nie trzy.

Ale ile jachtów to zrobi? Rocznie na przykład 300. Z załogami dwuosobowymi, bo każdy jacht jest dwuosobowy. 1000 piw rocznie, to obrót turystyczny dla regionu?

Żeglarstwo morskie w Polsce nie generuje samo przez sie wpływów. Ważniejszą rola jest zapewne tworzenie dodatkowej atrakcji dla dziesiątków tysięcy turystów lądowych!

A rozwojowi żeglarstwa o charakterze mazurskim na Zalewie brak kanału nie przeszkadza i istnienie nie pomoże.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 09:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Nic nie pomoże i nic nie ma szans. No i wszyscy, tak czy tak wyjedziemy nogami do przodu.
Memento mori. :-P

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 09:21 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
SIRK napisał(a):
Ale mariny u nas na zachodzie pękają już w szwach i konkurencji chyba nie ma co się obawiać a wręcz odwrotnie byłaby ona wskazana.


A na wschodzie sa puste :) Tys ie lepiej zapytaj Kolegow z tego rejonu ile placa za miejsce .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 09:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
M@rek napisał(a):
A na wschodzie sa puste


Przepraszam M@rku - ale na którym wschodzie ?
Bo mariny Zatoki są przeładowane do bólu.
Spróbuj znaleźć nowe miejsce rezydenckie dla jachtu w którymkolwiek porcie Zatoki ... :rotfl:
Utopia :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2835
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ale jak już ten kanał wykopią to chyba wszyscy ci którzy podawali argumenty przeciwko jego wybudowaniu to nie rzucą się żeby go zaraz zasypać? W końcu jak nie będzie potrzebny to sam się zamuli. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 10:06 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
bury_kocur napisał(a):
M@rek napisał(a):
A na wschodzie sa puste


Przepraszam M@rku - ale na którym wschodzie ?
Bo mariny Zatoki są przeładowane do bólu.
Spróbuj znaleźć nowe miejsce rezydenckie dla jachtu w którymkolwiek porcie Zatoki ... :rotfl:
Utopia :-(


Wlodku, ja znam Wasza sytuacje dobrze bo niedawno doradzalem Koledze zmiane miejsca postoju na Trzebiez :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 10:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
U nas praktycnie poza Trzebieza rowniez miejsc nie ma ale dla rezydentow ceny sa bardziej przystepne. Moze dlatego ze niektorzy juz sie do Niemiec przeniesli :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 10:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Miejsca są w Niemczech i w chyba jeszcze w Kamieniu

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
bury_kocur napisał(a):
Bo mariny Zatoki są przeładowane do bólu.
Spróbuj znaleźć nowe miejsce rezydenckie dla jachtu w którymkolwiek porcie Zatoki ... :rotfl:
Utopia :-(

A to nie jest przypadkiem punkt za przekopem, aby włączyć Zalew i okolice jako potencjalne miejsca stacjonowania jachtów? Łatwość dotarcia z Zatoki ma chyba coś do rzeczy?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 13:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Alterus napisał(a):
Łatwość dotarcia z Zatoki ma chyba coś do rzeczy?
Taniej wyszłoby rozbudowanie portu w Pucku - też przecież pełnomorski. :rotfl:
A i łatwość dotarcia większa. ;)

Jeszcze jeden głos fachowca:
http://progressforpoland.com/marek-blus ... y-zlotych/

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 13:29 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Taniej wyszłoby rozbudowanie portu w Pucku - też przecież pełnomorski.

No paczpan. Podatków takie nie płacom a wymagania majom... :rotfl:
I ciągle na swoje ciągno...
Nie widzo co dzięki przekopowi naród siem wzbogaci???
Urobek wszak z przekopu i odmulań przewidywanych da powiększyć... powierzchnię kraju.
Z kolei nowe połacie usypane z odmułków pozwolą na budowę nowych apartamentowców, hoteli i inszych burdeli.
I kaj tu strata :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2835
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Przekop się przyda. Piwo EB będzie wożone przez przekop na Hel:
http://www.zegluga.wroclaw.pl/news.php?readmore=2594#comments



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2017, o 01:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
W Helu używam Złote Lwy

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Alterus napisał(a):
A to nie jest przypadkiem punkt za przekopem, aby włączyć Zalew i okolice jako potencjalne miejsca stacjonowania jachtów? Łatwość dotarcia z Zatoki ma chyba coś do rzeczy?


Nic nie ma do rzeczy. Ciekawe, że nie jesteś w stanie zaakceptować całej masy racjonalnych argumentów? Zobacz sobie mapę głębokości tego Zalewu i - to przecież oczywiste, że tam jest za płytko, zeby pływać (poza tym nieszczęsnym kanałem) jakimkolwiek jachtem kilowym bez strachu zostania na mieliźnie.Przy silniejszym wietrze i tej gebokości Zalew generuje dodatkowo całkiem wredną falę.

http://webapp.navionics.com/#boating@9&key=w%7B%60jI%7D%7CltB

Gospodarczo - ten przekop nie ma sensu. Turystycznie - również żadnego. Jedynym powodem jest chęć umocnienia pozycji PiS w Elblągu i okolicach przed planowanymi wyborami samorządowymi. Ten sukces wyborczy będzie kosztował tylko 880mln zł. ze Skarbu Państwa. Na początek, bo trudno wyobrazić sobie koszty utrzymania tego curiosum.

Tymczasem - jeśli chodzi o rozwój turystyki w regionie to - bardzo proszę - http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Konkurencyjna-dla-Trojmiasta-marina-powstanie-kolo-Rewy-n110499.html. Pomysł wprawdzie kontrowersyjny, ale przynajmniej jako tako przyklejony do rzeczywistości.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 22:05 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Na sailforum jest dość duży wątek na ten temat.Pomysl bardzo ciekawy jak dla mnie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
sailhorse napisał(a):
Zobacz sobie mapę głębokości tego Zalewu i - to przecież oczywiste, że tam jest za płytko, zeby pływać (poza tym nieszczęsnym kanałem) jakimkolwiek jachtem kilowym bez strachu zostania na mieliźnie.

Jakimkolwiek - można. Tyle, że o ile jachtem z zanurzeniem ~1.2 m można dać radę (choć trzeba się liczyć z trudnościami z wejściem do niektórych przystani), to już pływanie po Zalewie jachtem z zanurzeniem ~1.5m staje się gehenną, a dla zanurzenia większego niż ~1.8m - traci zwyczajnie sens. No chyba, że ktoś wybiera się żeglować tylko po pogłębionym torze do Elbląga...

sailhorse napisał(a):
Gospodarczo - ten przekop nie ma sensu. Turystycznie - również żadnego.

Gospodarczo - pomysł "przekopu" kładą jego przyjmowane od samego początku parametry (przede wszystkim te max 4m zanurzenia...). Nie sposób wozić ładunki takimi statkami morskimi, których nie ma! I nie sposób wozić ładunki, jeżeli nie ma ani rzeczywistego, ani potencjalnego nawet potoku ładunków...
Turystycznie - "przekop" może mieć pewien sens - przede wszystkim dla tych, co użytkują łódki "zalewowe" (czyli głównie balastowo-mieczowe, solidnie zaprojektowane i solidnie wykonane łódki śródlądowe) i chcieliby w dobrej pogodzie "wyskoczyć" sobie czasami na "prawdziwe morze", albo od wielkiego dzwonu popłynąć nieco mniej skomplikowaną drogą do portów Zatoki. Dla nich jednak kluczową rolę będzie miała postawa administracji morskiej - bo jeżeli zacznie się celebrowanie "odpraw", egzekwowanie obowiązku "zgłoszeń wyjścia/wejścia", kontrole, sprawdzanie kwitów, etc, etc... to będzie kiepsko. Odstraszą i tyle. A "przy okazji" odstraszą i od samego Zalewu. Mając na względzie utrwalony sposób działania administracji morskiej - to niestety wysoce prawdopodobny scenariusz...
W drugą stronę - czyli dla przypadku jachtów morskich z morza na Zalew - po zaspokojeniu pierwszej ciekawości ruch będzie moim zdaniem marginalny. Jakaś okazjonalna wycieczka, jakieś regaty czy impreza raz w sezonie... i tyle.
Oczywiście, można przypuszczać, że jeżeli utrzymają się niższe ceny postoju w rejonie Zalewu, jakiś odsetek armatorów z "interioru" wybierze stacjonowanie w Elblągu czy Tolkmicku - zamiast portów Zatoki. Ale nie sądzę, by liczono takich armatorów tysiącami - już prędzej tuzinami...

sailhorse napisał(a):
Ten sukces wyborczy będzie kosztował tylko 880mln zł. ze Skarbu Państwa. Na początek, bo trudno wyobrazić sobie koszty utrzymania tego curiosum.

880mln to bardzo optymistyczna prognoza dla "przekopu" i toru wodnego przez sam Zalew. Dostosowanie do założonych parametrów (śmiesznie niskich dla współczesnych statków morskich) kilkunastu kilometrów rzeki Elbląg to kolejne setki milionów. Potem okaże się, że trzeba będzie w Elblągu zbudować....jakiś port. Bo przecież to co jest, czyli dwa płytkowodne nabrzeża po 85m długie i jeden placyk składowy pozbawiony nawet bocznicy kolejowej i rozsądnego dojazdu drogowego - to nie jest żaden "port morski"...

sailhorse napisał(a):
Tymczasem - jeśli chodzi o rozwój turystyki w regionie to - bardzo proszę - http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Konkurencyjna-dla-Trojmiasta-marina-powstanie-kolo-Rewy-n110499.html. Pomysł wprawdzie kontrowersyjny, ale przynajmniej jako tako przyklejony do rzeczywistości.

Ten pomysł nie jest ani "kontrowersyjny", ani "przyklejony do rzeczywistości".
On jest bezsensowny w swych podstawowych założeniach, zaś jego główny entuzjasta zdaje się na zmianę negować i olewać wszelkie realia...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 4: Alterus, boSmann, bury_kocur, Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jaromir, bardzo dobrze całość ująłeś.
Dla mnie kluczowe jest wykonanie samego kanału przez Mierzeję, dalej to już w miarę potrzeb i możliwości. Widzę ten przekop jako odblokowanie akwenu i rozwinięcie linii brzegowej, która jest u nas ubożuchna. Już tak patrząc podobne inwestycje mają jakiś sens, stwarzają potencjał do zagospodarowania. Reszta, jak to na ogół bywa, "robi się sama", o ile państwo zbyt nie przeszkadza.
Turystycznie Zalew ma szanse być akwenem przejściowym oferując warunki pośrednie między środlądowymi a bardziej wymagającymi, jeszcze przystępne dla jachtów typowo śródlądowych. Mnie na przykład przyciąga to, co Sailhorse ma za wadę i nazywa "wredną falą". Zmienność, ale i krótkotrwałość zjawisk występujących na Zalewie. No lubię.
Słusznie piszesz o braku statków i potencjalnych ładunków, ale... tak jest dziś. Odblokowanie Zalewu może zwiększyć aktywność gospodarczą regionu i stworzyć zapotrzebowanie i na jedno, i na drugie. Nic zatem nie jest przesądzone, choć w sferze gdybania.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Alterus napisał(a):
Dla mnie kluczowe jest wykonanie samego kanału przez Mierzeję, dalej to już w miarę potrzeb i możliwości.

Dalszej części posta już nie czytałem, rozjechałeś mnie tym zdaniem.
Czyli co - przekopmy Mierzeję, zniszczmy trwale środowisko, ingerujmy w życie wielu gatunków fauny i flory, wydajmy przy tym kupę kasy - a potem jakoś to będzie...
Zaiste - pisowska logika, po nas choćby potop!

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże



Za ten post autor damit otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Mamy na naszym wybrzeżu parę portów podobnej wielkości i ciut mniejszych od portu w Elblągu np. Kołobrzeg, Ustka. Wszystkie one, w odróżnieniu do Elbląga mają bezpośredni dostęp do morza. I co? I dupa! Znaczy, nijakiego ruchu towarowego w nich nie uświadczysz. Na jakiej podstawie, ktokolwiek może sądzić, że otwarcie mierzei, wybudowanie kanału, pogłębienie toru wodnego, wszystko to za ogromniastą kupę pieniędzy, samo z siebie skieruje "morskie statki o zanurzeniu do 4 m" do portu w Elblągu właśnie, skoro nie wchodzą do dostępnego od zawsze Kołobrzegu???

Kolejna pisiorska religia: "Wierzymy, że będzie tak, jak wierzymy, że będzie." :evil:

A podatnik zapłaci. Mać!!! :evil: :evil: :evil:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 4: Colonel, damit, sailhorse, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 10:33 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jaromir napisał(a):
Ten pomysł nie jest ani "kontrowersyjny", ani "przyklejony do rzeczywistości".
On jest bezsensowny w swych podstawowych założeniach, zaś jego główny entuzjasta zdaje się na zmianę negować i olewać wszelkie realia...

Mógłbyś jakoś rozwinąć swoją myśl.
Że niby nie da się zrobić, że ochrona robaczków świętojańskich, że się nie da bo nie???
Jakieś inne zastrzeżenia??

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Bombel napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Ten pomysł nie jest ani "kontrowersyjny", ani "przyklejony do rzeczywistości".
On jest bezsensowny w swych podstawowych założeniach, zaś jego główny entuzjasta zdaje się na zmianę negować i olewać wszelkie realia...

Mógłbyś jakoś rozwinąć swoją myśl.
Że niby nie da się zrobić, że ochrona robaczków świętojańskich, że się nie da bo nie???
Jakieś inne zastrzeżenia??

Tak, kilka hmmm... zastrzeżeń.

Autor tego pomysłu, Marek Lis, neguje fakt, że główny, wejściowy kanał, ten który miałby prowadzić do tych planowanych w tej "Ekomarinie" 2000 miejsc - musi przebiegać przez obszary ochrony Natura 2000. Zauważ - nie wspominam nic o "robaczkach świętojańskich". Mówię o istotnej biurokratycznej przeszkodzie w zbudowaniu na tym terenie... czegokolwiek. Nie oznacza to, że nic tam nie można zbudować - można, ale trzeba być przygotowanym na spełnienie szeregu sztywno określonych przepisami warunków.
Zaprzeczanie istnienia obszaru chronionego przy planowaniu inwestycji związanej z przemieszczeniem kilkudziesięciu tysięcy m3 gruntu wewnątrz obszaru chronionego - jest bez sensu. Temu bezsensowi towarzyszy powtarzane przez Marka Lisa stwierdzenie, że kanał przez wejściowy miałby mieć 400 metrów. Tymczasem jeden rzut oka na mapę pokazuje, że cięcie przez obszary chronione "po prostej" daje minimum 470 metrów, a kanał prowadzony po śladzie dawnego rowu melioracyjnego musi mieć ciut ponad 500 metrów długości.
Załącznik:
kanał do marinynw Rewie.JPG
kanał do marinynw Rewie.JPG [ 107.52 KiB | Przeglądane 1848 razy ]

Ja uważam, że konieczność budowy oraz utrzymywania kanału długiego na ca. 500 metrów, na dodatek przebiegającego przez obszary chronione - to wyzwanie finansowe i formalne, które niestety kładzie całą ideę budowy mariny na łąkach pod Rewą.

Ponadto autor tego pomysłu nie przedstawia żadnego rozwiązania dla problemu wykonania i utrzymywania pogłębionego toru żeglugowego prowadzącego do w/w kanału wejściowego. Przypomnę, że mowa o podejściu, na którym tu i ówdzie można stanąć na dnie, mając wody ledwo "po pachy" - nawet kilometr od brzegu.

Ponadto autor tego pomysłu, chce z założenia ograniczyć długość jednostek, jakie będą mogły korzystać z planowanych wg. niego dwu tysięcy miejsc w nadmorskiej marinie. Do "maksymalnie 8 metrów"...

Autor tego pomysłu zakłada też, że głębokość kanałów postojowych w wyżej wzmiankowanej, nazywanej "morską" marinie wynosić ma "około 1 metra". I zakłada, że te kanały mają być szerokie na 6 metrów...

Autor tego pomysłu niecały rok temu na sąsiednim, zaprzyjaźnionym forum stwierdził, że wymóg stosowania do napędu jednostek pływających w proponowanej przez niego marinie wyłącznie silników elektrycznych nie będzie żadną przeszkodą w korzystaniu z tego, co wykoncypował . Po prostu każdy, kto będzie chciał skorzystać z postoju w tej "Ekomarinie" - musi sobie wcześniej kupić silnik elektryczny...

Myślę, że wystarczy, ale jak chcesz, mogę dalej... jest tego jeszcze sporo.

Etc, etc...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: sailhorse, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Damit, Robho,
nie miałem pojęcia, że tak to przeżywacie. Ale jeśli Wam zależy, to powiedzcie jasno, a natychmiast wstrzymam wszelkie prace i przekop nie powstanie. :-P
To tyle o logice.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Jaromir napisał(a):
Autor tego pomysłu zakłada też, że głębokość kanałów postojowych w wyżej wzmiankowanej, nazywanej "morską" marinie wynosić ma "około 1 metra". I zakłada, że te kanały mają być szerokie na 6 metrów...
[...]
Po prostu każdy, kto będzie chciał skorzystać z postoju w tej "Ekomarinie" - musi sobie wcześniej kupić silnik elektryczny...

Myślę, że wystarczy, ale jak chcesz, mogę dalej... jest tego jeszcze sporo.

Etc, etc...


E, ja dotarłem tylko do ograniczeń związanych z obszrem Natura2000. A tymczasem jest jeszcze fajnie. Nie wiem, jak Państwo, ale ja chcę jeszcze... Jaromirze, skoro - jak piszesz - możesz dalej - to prosimy!

_________________
Z wyrazami
JM


Ostatnio edytowano 3 mar 2017, o 13:28 przez sailhorse, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 13:27 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Alterus napisał(a):
Ale jeśli Wam zależy, to powiedzcie jasno, a natychmiast wstrzymam wszelkie prace i przekop nie powstanie. :-P

A w RYA chcesz????
Toż ""obrońcom"" wcale nie chodzi o budowę przekopu.
Im bardzo mocno chodzi o to KTO BĘDZIE KOPAŁ
Jak PIS, to: bezsens, kretyństwo, topienie pieniędzy.
I niech Alterus nie będzie leniwy a sprawdzi od kiedy ""Przekop"" jest wałkowany, kiedy projekta, kto najwięcej opracowań, konceptów, badań różniastych.
Czyli kto do tej pory doił głupiego suwerena na hasełko przekop.
I plany dalekosiężne...kto i gdzie na jakim stołeczku
A teraz wrzask.... ku..wa, konfitury chcom nam zeżreć. krzyczmy, plujmy

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL