Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 16:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 335 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 mar 2017, o 12:25 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
ins napisał(a):
RobertMiernik napisał(a):
A tak poza tym, to widząc jak robiła podejście do MOBa, chętnie popłynę z nią jako skipperem jako oko.

Poświęciłem się i obejrzałem na początku fragmentarycznie i się zniechęciłem.
Facio, zapewne przyszły matros siedzący dumnie w czasie egzaminu na JSM na koszu bez kamizelki choćby asekuracyjnej? Co to jest za szkoła?

Piotr Siedlewski


Bo warunki pogodowe były zatrważające :)))

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 12:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
adaswa napisał(a):
Bo warunki pogodowe były zatrważające ))

Nie ma to nic wspólnego z pogodą, tylko z lekceważeniem zasad, które wpaja się kursantom.
Jak byś zareagował w trakcie swojego rejsu gdyby Twój załogant w czasie żeglugi stał na ławce kokpitu bawiąc się w "bilard zakryty" dłoniami?
Na filmiku zdaje się, że robi to.... Pan Egzaminator.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 14:32 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
vaginal napisał(a):
Uwzględniam Moniię (za), plitkina (za) i piotra6 (przeciw)
4-3 dla popierających wydanie patentu
v

O przepraszam, ja już rok temu pisałem, że jestem na nie ale wtedy zostałem zakrakany więc się nie odzywałem.
Żeby była jasność nie mam nic przeciwko temu że ktoś z lekką niepełnosprawnością uprawia żeglarstwo ale nie zgadzam się z możliwością żeby osoba o znacznym stopniu niepełnosprawności - szczególnie dotyczy to wzroku - mogła samodzielnie prowadzić rejsy w dodatku z załogą.
Co do patentów to może ich równie dobrze nie być ale wymóg dobrego stanu zdrowia czyli zdolności widzenia, słyszenia, myślenia i sprawnego poruszania się jest podstawą.
Wiele razy pisałem: żeglarstwo jest piękne ale morze nie wybacza słabości.
I wasza "poprawność polityczna" tego nie zmieni.
Fajnie i ślicznie jest na full sprawnym jachciku, pod okiem instruktorów i opiekunów i przy dobrej pogodzie. Albo na wielkim Zawiasie. Tylko, że to nie jest żeglarstwo a wożenie się dla podbudowania samopoczucia i dla dania radochy chorym.
Trochę gorzej będzie w prawdziwym rejsie na małym jachcie i bez opieki Zbieraja.
Do czego prowadzi niepełnosprawność na morzu mieliśmy przykład kiedy Down North się położył. Wszyscy wzorowo ewakuowani, wszyscy przeżyli oprócz osoby niepełnosprawnej o stanie zdrowia który w/g mnie nie pozwalał na uczestnictwo w rejsie morskim.
I to pomimo heroicznej postawy kolegi z wachty, bez pomocy którego ten człowiek zostałby pod pokładem.
Kiedy ja zaczynałem przygodę z żeglarstwem pod koniec lat 70-tych nikt by mnie nawet na Omegę na jeziorze nie wpuścił gdybym nie był w stanie sam się ogarnąć po ewentualnej wywrotce o SPRAWDZONEJ umiejętności pływania nie wspomnę.
Świat się zmienił, teraz się uważa że każdy wszystko może, że wszyscy mają mieć równe szanse i temu podobne lewckie bajery a to niestety nie jest prawda.
Świat nie jest równy dla wszystkich, nie był i nie będzie. A szkoda.



Za ten post autor cine otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 14:50 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
cine się określił
5.5-7.5 dla kontras
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 16:41 

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 20:41
Posty: 229
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 62
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cześć
Miałem się nie wypowiadać, ale mnie ruszyło ;-).
Przede wszystkim to ładny film o czyimś marzeniu. Warto go obejrzeć, wysłuchać i pomyśleć o co w tym wszystkim chodzi.
Ja tam dopatrzyłem się w zasadzie tylko chęci sprawdzenia siebie i potwierdzenia swoich możliwości. Nie widzę tam chęci prowadzenia rejsów, ale moje odczucia są subiektywne, ba sam film jest mocno subiektywny.
Nie rozumiem jednak argumentów typu: nie wsiadłbym, nie wybrałbym (itp. ) takiego skipera. A kto kogo zmusza do takiego wyboru?
Dla mnie dziewczyna chciała się sprawdzić i miała do tego prawo i to dosłownie.
Gdzie w Rozporządzeniu jest zapis, że ważne jest zdrowie i badania lekarskie, bo ja nie znalazłem? Gdzie w Rozporządzeniu, czy samym patencie jest zapis, że patent uprawnia do SAMODZIELNEGO uprawiania żeglarstwa, bo ja nie znalazłem?
Więc o czym ta dyskusja?
Jak dla mnie powinna raczej dotyczyć tego dlaczego to nie był egzamin, tylko jakieś nie wiadomo co.
A patent dziewczyna powinna dostać ale pod warunkiem zdania egzamiu.
Na zasadach ogólnych. Szczerze mówiąc w części praktycznej nie zabronicie chyba sternikowi wyznaczenia kogoś na oko i meldowania tego co sternik uzna za konieczne. Ja osobiście nie do końca wyobrażam sobie część teoretyczną i zadanie nawigacyjne, ale moja wyobraźnia malutką jest ;-).
Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 16:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaca_33 napisał(a):
Szczerze mówiąc w części praktycznej nie zabronicie chyba sternikowi wyznaczenia kogoś na oko i meldowania tego co sternik uzna za konieczne.

A jak widzisz sytuację gdy ktoś siedzący na koszu wypada za rufę i jest to własnie ta jedyna osoba poza skipperem - niewidomym. W czasie szkolenia z manewru MOB powinno się przeprowadzać ćwiczenie z jednoosobowego podejścia do człowieka bez tz obserwatora.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ins napisał(a):
W czasie szkolenia z manewru MOB powinno się przeprowadzać ćwiczenie z jednoosobowego podejścia do człowieka bez tz obserwatora.
Oczywiście zaraz podasz link do odpowiedniego przepisu.
:rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 17:06 

Dołączył(a): 5 wrz 2016, o 10:41
Posty: 70
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
i 60 stopowy jacht z zabudowanym kokpitem, z którego nie widać niczego co jest bliżej niż kabel od jakctu

kto by się tam przejmował, wypadł to wypadł, trzeba tylko z dziennika wykreślić i cacy
...nie widzę problemu...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 17:16 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
ins napisał(a):
W czasie szkolenia z manewru MOB powinno się przeprowadzać ćwiczenie z jednoosobowego podejścia do człowieka bez tz obserwatora.
Oczywiście zaraz podasz link do odpowiedniego przepisu.
:rotfl:

Żyjesz w jakiejś niezdrowej atmosferze rodem z trzebieskich czasów gdy rejs nie mógł się odbyć, bo brakło oficerów określonych w dokumentach jachtu.
Obecne wymogi i sposób szkolenia dyktuje rynek i potrzeby klienta - rejs rodzinny, we dwoje plus dziecko - nie przepisy.
Własnie rynek powoduje, że trzeba nauczać dużej samodzielności, radzenia sobie bez pomocy innych.
Jesteś już dużym chłopcem Stara Zientaro, powinieneś się wyzwolić z starych nawyków


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ins napisał(a):
Żyjesz w jakiejś niezdrowej atmosferze
To raczej o tobie.

Znowu jakieś fobie cię napadły. Wracasz do KF.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 17:30 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Jaca_33 podciągnął, niemniej jednak:
6.5-7.5 dla kontras
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 17:41 

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 20:41
Posty: 229
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 62
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
A jak widzisz sytuację gdy ktoś siedzący na koszu wypada za rufę i jest to własnie ta jedyna osoba poza skipperem - niewidomym.

A pytasz o życie czy o egzamin?
Życie - a gdzie napisałem, że w ogóle rozważam taką sytuację? Przeczytałeś w ogóle to co napisałem?
Egzamin - nie zda, a egzaminator przejmie dowodzenie? Chyba nie będzie jedyna? Jakiś problem? A gdyby tutaj staruszka przechodziła...? ech..
ins napisał(a):
W czasie szkolenia z manewru MOB powinno się przeprowadzać ćwiczenie z jednoosobowego podejścia do człowieka bez tz obserwatora.

Rozumiem, że zgłosiłeś stosowną inicjatywę i zmienisz obowiązujące przepisy?
Pozdrawiam
Jacek



Za ten post autor Jaca_33 otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 17:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaca_33 napisał(a):
Rozumiem, że zgłosiłeś stosowną inicjatywę i zmienisz obowiązujące przepisy?
Pozdrawiam
Jacek

Chyba jest to na tyle logiczne że istnienie przepisu jest zbędne tym bardziej że szkolenie poprzedzające egzamin nie jest obowiązkowe.
Dojście na silniku, lub na żaglach w okolice koła tak by sternik mógł przechwycić imitacje MOB-a, bez pomocy obserwatora wydaje mi się jednym z podstawowych elementów szkolenia skippera. Aczkolwiek rozumiem że dla kogoś wychowanego w tradycjach trzebieskich może być to egzotyką.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 18:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Piotrze, masz jakas trzebieska obsesje ? W watku piszesz, moim zdaniem, rozsadnie.
Dla mnie stare przepisy nie byly pozbawione sesu bo gwarantowaly ze w przypadku utraty skopera dowodzenie mogl przejac odpowiednio przygotowany i oficer. Jak pamietam j.st. m. Teraz czesto skiper bierze kompletnie zielona zaloge i w razie W zaloga moze bedzie pozostawiona sobie. Uwaazm tez ze skiper powinien wiedziec lepiej, bo wlasnie on ponosi odpowiedzialnosc. Dlatego wlasnie uwazam ze osoba niewidoma nie powinna uprawnien
Sternika Morskiego uzyskac.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: bratanek65, Senator
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 18:45 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
M@rek - i ty Brutusie...
6.5-8.5 dla kontas
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 20:44 

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 20:41
Posty: 229
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 62
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
Chyba jest to na tyle logiczne że istnienie przepisu jest zbędne tym bardziej że szkolenie poprzedzające egzamin nie jest obowiązkowe.
Dojście na silniku, lub na żaglach w okolice koła tak by sternik mógł przechwycić imitacje MOB-a, bez pomocy obserwatora wydaje mi się jednym z podstawowych elementów szkolenia skippera. Aczkolwiek rozumiem że dla kogoś wychowanego w tradycjach trzebieskich może być to egzotyką.
Piotr Siedlewski

Czyli jako egzaminator oblałeś, o co Ci więc chodzi rozgrzeszyć mam ?
Dalej pytam czytałeś może to co napisałem? To wymaga chwili i potem mniej dziwnie

dyskusja wygląda. Ale co ja tam wiem...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 20:57 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
M@rek napisał(a):
Dlatego wlasnie uwazam ze osoba niewidoma nie powinna uprawnien
Sternika Morskiego uzyskac.

Dla satysfakcji osoby niewidzącej powinna dostać. Oczywiście po zdaniu egzaminu. Na normalnych prawach, bez żadnych taryf ulgowych.
Z jednoczesnym wpisem w patent. " wyłącznie pod opieką osoby widzącej"
Poza tym uważam że Dominika jest na tyle rozsądna by nie próbować dowodzić samodzielnie/samotnie.
Dla niej patent IMHO jest tylko dowodem na możliwość przelamania własnych słabości.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 21:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Bombel ja to się z Tobą zgadzam tylko do tego trzeba zmienić prawo albo założyć związek zeglarski niewidomych,który by wydawał patenty .Na obecnych zasadach Dominika nie jest wstanie zdać egzaminu

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 21:41 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A ja sie nie zgadzam bo problem lezy wlasnie w tym ze osoba widzaca bez odpowiedniuej wiedzy nie jest w stanie wlasciwie interpretowac to co widzi i ma przekazac osobie niewidzacej.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 21:42 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Bombel jak zwykle pro
7.5-8.5 dla kontras
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 21:56 

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 20:41
Posty: 229
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 62
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
Bombel ja to się z Tobą zgadzam tylko do tego trzeba zmienić prawo albo założyć związek zeglarski niewidomych,który by wydawał patenty .Na obecnych zasadach Dominika nie jest wstanie zdać egzaminu

Sorki ale nie trzeba nic zmieniać. Zmienić to trzeba jak chcemy ograniczyć... Kurna jakoś tak wyszło...JP.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 22:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
A ja sie nie zgadzam bo problem lezy wlasnie w tym ze osoba widzaca bez odpowiedniuej wiedzy nie jest w stanie wlasciwie interpretowac to co widzi i ma przekazac osobie niewidzacej.


To prawda osoba obserwując musi coś wiedzieć.

Z Bombleml to się zgadzam co do dania satysfakcji.


Jaca to wytłumaczyć mi jak osoba niewidzaca ma zdać egzamin?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 22:16 

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 20:41
Posty: 229
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 62
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
Jaca to wytłumaczyć mi jak osoba niewidzaca ma zdać egzamin?

A dlaczego ma zdać?
Ma mieć możliwość próby, na ogólnych zasadach.
To nie o tym dyskutujemy?
JP


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 22:46 

Dołączył(a): 16 sty 2015, o 16:00
Posty: 66
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 63
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: sternik
ins napisał(a):
A jak widzisz sytuację gdy ktoś siedzący na koszu wypada za rufę i jest to własnie ta jedyna osoba poza skipperem - niewidomym.

Piotr Siedlewski


A jak widzisz sytuację gdy sternik wypadnie i na jachcie zostanie tylko "zielona" osoba. Był zresztą taki wypadek ( chyba nawet śmiertelny ) na Zalewie Wiślanym. Wprowadźmy obowiązek aby na jachcie były przynajmniej dwie osoby z uprawnieniami - bzdura.
Ta dziewczyna zresztą lepiej by sobie poradziła w tej sytuacji sądzę niż w tej którą ja opisałem.
Ciągle przytaczacie argumenty identyczne z tymi które używają przeciwnicy liberalizacji o jakichś nierozsądnych zachowaniach a gdzie wiara w rozsądek i odpowiedzialność człowieka.

Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 22:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaca_33 napisał(a):
A dlaczego ma zdać?
Ma mieć możliwość próby, na ogólnych zasadach.
To nie o tym dyskutujemy?


ja trochę o czym innym ale to powiedz jak ma zdać ten egzamin?

KC55 napisał(a):
Ciągle przytaczacie argumenty identyczne z tymi które używają przeciwnicy liberalizacji o jakichś nierozsądnych zachowaniach a gdzie wiara w rozsądek i odpowiedzialność człowieka.


liberalizacji bym do tego w ogóle nie mieszał

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 23:08 

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 20:41
Posty: 229
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 62
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
ja trochę o czym innym ale to powiedz jak ma zdać ten egzamin?

to jeszcze raz, a dlaczego ma zdać? rozumiemy się czy nie?
JP


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 23:13 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaca_33 napisał(a):
a dlaczego ma zdać?


dlatego,ze podchodzi do egzaminu. Jeśli podchodzę do egzaminu to albo muszę albo chcę zdać. Przynajmniej ja tak mam

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 01:55 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
KC55 napisał(a):
Wprowadźmy obowiązek aby na jachcie były przynajmniej dwie osoby z uprawnieniami - bzdura.

Ja piszę o praktyce szkoleniowej, która powinna uwzględniać rzeczywistość żeglarską.
Ty natomiast o jakimś wprowadzaniu obowiązku.
Napisałem dość jasno i prosto. Spróbuję napisać jeszcze jaśniej i prościej. Na szkoleniu skipperów - w Polsce nazywa się to zazwyczaj kursem na ŻJ lub JSM - powinno się pojawić ćwiczenie polegające na samodzielnym, bez udziału obserwatora i załogi podejściu do MOB-a.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 10 mar 2017, o 02:00 przez ins, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor ins otrzymał podziękowania - 2: bratanek65, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 01:56 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Bombel napisał(a):
Dla satysfakcji osoby niewidzącej powinna dostać. Oczywiście po zdaniu egzaminu. Na normalnych prawach, bez żadnych taryf ulgowych.
Z jednoczesnym wpisem w patent. " wyłącznie pod opieką osoby widzącej"
Poza tym uważam że Dominika jest na tyle rozsądna by nie próbować dowodzić samodzielnie/samotnie.
Dla niej patent IMHO jest tylko dowodem na możliwość przelamania własnych słabości.

Nie ma czegoś takiego jak patent sternika jako dowód na możliwość przelamania własnych słabości.
Nie ma czegoś takiego jak patent sternika dla satysfakcji osoby niewidzącej
Nie ma czegoś takiego jak patent sternika z wpisem "wyłącznie pod opieką osoby widzącej".
Nie chodzi o Dominikę tylko o prawo, przepisy, sens i ludzkie życie. Oraz mienie.

P.S.
No dobra.
Photoshopa mam w małym palcu. Jak podpisze zobowiązanie że rozumie, że to WYŁĄCZNIE w uznaniu dla podjętej próby przełamania własnych słabości - choć niedowidzenie nie jest słabością tylko niepełnosprawnością - wyrysuję jej piękny dokument pt. Patent Honorowego Sternika Jachtowego czy jak tam uznacie za wskazane.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak



Za ten post autor bratanek65 otrzymał podziękowanie od: WhiteWhale
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 07:55 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Zatroskany bratanek65 opowiedział się.
7.5-9.5 dla kontras
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 335 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL