Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 22:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 sie 2010, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2010, o 23:33
Posty: 54
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witam wszystkich.
Nurtuje mnie takie pytanie:
Co grozi kapitanowi jachtu za przepełnienie jednostki?
To znaczy: np. w karcie bezpieczeństwa jest wpisane 6 osób a minimum sternik + żeglarz.
A my na przykład mamy 8 osobową załogę.
Drugie pytanie:
Co grozi kapitanowi za nieprzestrzeganie wpisu w karcie bezpieczeństwa P20?
Czyli jachtem przeznaczonym do żeglugi przybrzeżnej hasamy po całym Bałtyku.
Krzysztof W.

_________________
Krzysztof zeglarz1981 Waprzko.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2010, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17566
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Dopóki nic się nie stanie to w zasadzie nic - może jedynie właściciel (sądzę, że o jacht czarterowy chodzi) się znerwić i więcej takiemu chojrakowi nie wyczarterować.

Natomiast jeżeli się coś stanie. Uuuu. Nie chciałbym być w roli kogoś związanego z całym zamieszaniem.
Jeżeli zdarzy się awaria jachtu, to ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania. Czarterodawca wytoczy sprawę o odszkodowanie czarterobiorcy.
Jeżeli stanie się coś załogantowi, to prowadzącego może czekać proces karny.
W każdym z przypadków Izba Morska orzeknie paskudnie.
Armator zabije czarterobiorcę.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2010, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
No Maar mnie uprzedził. I opisał to bardzo obrazowo - i słusznie. Jeśli bierzemy jacht od kogoś - to niestety musimy liczyć się z ograniczeniami. I mogą one sobie być totalnie bezsensowne, ale MUSIMY w tym wypadku ich przestrzegać. Ubezpieczyciele nie przy tak oczywistych sprawach potrafią się wykręcić z wypłaty, a jeśli zrobią to wskazując na coś, co jest winą prowadzącego wystąpienie przez właściciela jachtu z żądaniem regresowym mamy jak w banku. Nie wspominam już o szkodach w ludziach, co za to grozi możesz przeczytać w kodeksie karnym (pod "spowodowanie katastrofy ... " "spowodowanie poważnego uszczerbku..." itd) - i zwracaj uwagę na górną stronę widełek, bo w takim wypadku będzie (no dobra, powinno, polscy sędziowie są nieprzewidywalni...) to traktowane jako działanie umyślne.

Tak więc jest to mocno niewskazane. Chyba że własnym jachtem i samotnie - ale wtedy na grzyba Ci karta bezpieczeństwa?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2010, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2010, o 23:33
Posty: 54
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Czyli zakładając, że wszystko idzie pięknie nic się nie dzieje.
Lecz jak coś pójdzie nie tak to zniszczą człowieka.
A jak to jest rozwiązane na rejsach z „Ciepłą koją”
Czyli liczba koji na jachcie jest średni o jakieś 30% mniejsza niż załogi.
Moje pytania wynikają z tego, że w październiku planuje rejs z jednym portem do zawinięcia
Pomijając ten, z którego wypływamy. Czyli zawsze ktoś na wachcie i kojo mu w tym momencie niepotrzebne.
A co do P20:
2 prawie identyczne jachty. Jeden ma wpisane „Pełnomorska” a drugi „P20” i ten drugi oczywiście tańszy.

_________________
Krzysztof zeglarz1981 Waprzko.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2010, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
wiesz, PRAWIE robi wielką różnicę. I to nie tylko w reklamie.

A co do zniszczą - jak ktoś się podkłada...

Ilość koi nie ma znaczenia, w tym wypadku (jeśli chodzi o przepisy) ważne co jest wpisane w Karcie Bezpieczeństwa. W przybrzeżnej o ile wiem istnieje (istniał?) cień szansy na to, że będzi to więcej niż liczba koi. W pełnomorskiej nie ma szans.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2010, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2010, o 23:33
Posty: 54
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Bliźniacze jednostki „Szafir” Różni je po za nazwą chyba 4 lata w budowie.
No i oczywiście wpisy w Karcie bezpieczeństwa.

„HTC Sztorman” HOM Puck. Sporo się na mim wypływałem.
W karcie Wpisane P20 6 osób a ma 5 koji. W sumie 4,5 koji bo ta piąta niewielkich rozmiarów.

_________________
Krzysztof zeglarz1981 Waprzko.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2010, o 06:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
zeglarz1981 napisał(a):
Bliźniacze jednostki „Szafir” Różni je po za nazwą chyba 4 lata w budowie.
No i oczywiście wpisy w Karcie bezpieczeństwa.

„HTC Sztorman” HOM Puck. Sporo się na mim wypływałem.
W karcie Wpisane P20 6 osób a ma 5 koji. W sumie 4,5 koji bo ta piąta niewielkich rozmiarów.
zeglarz1981 napisał(a):
2 prawie identyczne jachty. Jeden ma wpisane „Pełnomorska” a drugi „P20” i ten drugi oczywiście tańszy.


A mój MIKI miał klasę "bez ograniczęń" chociaż był tylko 7m Skrzatem. To, że łódki są podobne, nie znaczy, że identyczne. Może być też różnica w wyposażeniu. I to istotna.

Ale ja bym się zanadto P20 nie przejmował, kto Cię sprawdzi? Tyle, że nie chwaliłbym się tym zanadto w otoczeniu czarterodawcy :D
Co do ilości osób na jachie to tez sprawa dyskusyjna. Jest podkładka, żeby się czepił ubezpieczyciel lub IM. Ale sens jest bliżej nieznany:) co za różnica czy masz 8 osób 75 kg czy 6 osobników po 100kg?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2010, o 06:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
skipbulba napisał(a):
Co do ilości osób na jachie to tez sprawa dyskusyjna. Jest podkładka, żeby się czepił ubezpieczyciel lub IM. Ale sens jest bliżej nieznany:) co za różnica czy masz 8 osób 75 kg czy 6 osobników po 100kg?

Naprawdę nie widzisz??? A gdzie te dwa dodatkowe osobniki a 75 kg bedą spać? :lol:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2010, o 07:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AIKI napisał(a):
Naprawdę nie widzisz??? A gdzie te dwa dodatkowe osobniki a 75 kg bedą spać

To nie o spanie chodzi, a o wyposażenie przede wszystkim w środki ratunkowe. Tratwa, kamizelki itp.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2010, o 12:27 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
zeglarz1981 napisał(a):
A jak to jest rozwiązane na rejsach z „Ciepłą koją”
Czyli liczba koji na jachcie jest średni o jakieś 30% mniejsza niż załogi.
Nie spotkałem się z takimi rejsami, ale myślę, że trzeba tak to zorganizować, żeby nikt się nie wku... rzył, że nie ma gdzie się przespać ;)
zeglarz1981 napisał(a):
2 prawie identyczne jachty. Jeden ma wpisane „Pełnomorska” a drugi „P20” i ten drugi oczywiście tańszy.
Jest możliwość, że jachty są identyczne, ale podejrzewałbym raczej różnice np. w wyposażeniu - choćby kwestia epirba.
zeglarz1981 napisał(a):
W karcie Wpisane P20 6 osób a ma 5 koji. W sumie 4,5 koji bo ta piąta niewielkich rozmiarów.
W żegludze przybrzeżnej? Czasem zdarzało się, że jacht miał w KB dopuszczenie większej liczby osób niż koi, ale w żegludze osłoniętej. Oczywiście pod warunkiem posiadania środków ratunkowych dla wszystkich członków załogi. Jeśli chcesz płynąć w więcej osób niż masz kapoków, to musisz sobie to zorganizować, bo nawet mając "w poważaniu" przepisy, trudno to akurat zignorować.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL