Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 cze 2025, o 21:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 339 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sie 2017, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
Przykładowo maszt dużego koromysła może mieć 60-80 litrów pojemności. Starczy zatkać ta rura by wody nie nabrała - ot, kapkę pianki psiknąć w oba końce.

A także wspomniane karimaty na kilku brytach... jeśli dodamy do tego lekkie pogrubienie masztu:
Załącznik:
izolacja rur.jpg
izolacja rur.jpg [ 25.75 KiB | Przeglądane 7538 razy ]

A także otulina listew w żaglach (to dla purystów) - to uzbiera nam się z tego niezła wyporność.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 04:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Leszek napisał(a):
Kiedyś Alterus napisał:
"Nie można zapobiec wszystkim tego typu sytuacjom, bo nie wszystko zależy od nas. Jest jeszcze czynnik losowy, czyli zdarzenia dziejące się niezależnie od naszej woli, na które wpływu nie mamy.


Na niektóre sprawy możemy mieć jednak wpływ, tak jak w tym przypadku, na uniemożliwienie obrócenia jachtu do góry dnem, stosując pływak na topie masztu.
Zgadzasz się Leszku, że w takiej sytuacji do tragedii mogłoby nie dojść?
Łódka się wywraca, załoga z kokpitu ląduje w wodzie, a ci co są w kabinie mają szansę wydostać się na zewnątrz. I żadne sztormrelingi w tym przypadku nie przeszkadzają.
Ale... wyporność masztu, czy pływaka umieszczonego na jego topie, musi być wystarczająca by zapobiec grzybowi.
I może to jest temat dla producentów jachtów, by na etapie prób stateczności na wodzie ustalić czy i ew. jakie rozwiązanie stosować - uszczelnić maszt, czy instalować samoczynnie napełniający się balon. I wprowadzić takie rozwiązanie jako obowiązkowe wyposażenie. A że będzie dodatkowo kosztować? Życie i zdrowie nie ma ceny. 500zł, czy 1000, które w którymś momencie ratuje czyjeś życie, to pieniądze wydane właściwie.

Anka

_________________
Wiosna



Za ten post autor taka_jedna otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 05:09 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Element wypornościowy zapobiegający grzybowi jest zastosowany od wielu lat w Puckach i w niektórych modelach katamaranów plażowych. Zasadniczo wystarczy dołożyć jakiś fał by wciągnąć toto na wysokość topu.

http://www.czasnadmorze.pl/wp-content/u ... ka-hel.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=XKX1NSsSdE4

Wszycie wkładek wypornościowych w żagiel może dać podobny efekt, ale bywają wichury które położą jacht nawet bez podniesionych żagli.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 05:46 

Dołączył(a): 12 lip 2017, o 21:04
Posty: 99
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Funka
Tylko cwiczenia robia mistrza.
Proponuje przewrotki pocwiczyc na spokojnej wodzie. Kiedys uczyli tego na kazdym kursie dla mlodych zeglarek i zeglarzy.

Szanowne kolezenstwo plus 50 powinno to pamietac. Bylo mokro i wesolo.

Pozdrawiam

Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 06:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Owszem.

Tyle, że zwykle jachtem odkrytopokładowym.

I nie kiedyś - bo teraz też się tak ćwiczy.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 06:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Marian Strzelecki napisał(a):
A także wspomniane karimaty na kilku brytach...


A co w przypadkach takich jak 10 lat temu na Niegocinie, kiedy tzw. biały szkwał wygrzybił jachty bez żagli?

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 07:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
taka_jedna napisał(a):
I wprowadzić takie rozwiązanie jako obowiązkowe wyposażenie. A że będzie dodatkowo kosztować? Życie i zdrowie nie ma ceny. 500zł, czy 1000, które w którymś momencie ratuje czyjeś życie, to pieniądze wydane właściwie.


Czekałem kiedy padnie ten pomysł "obowiązkowe wyposażenie" :evil: I zamiast spać po pracowitej nocce w fabryce muszę się niektórym narazić... Otóż ja i mam nadzieje nie tylko ja mam prośbę, nie urządzajcie mi życia... Bo gdy ktoś zaczyna dbać o moje bezpieczeństwo to mam wrażenie, że byłby najbardziej szczęśliwy gdybym się znalazł w pokoju wyłożonym materacami i posiadającym drzwi bez klamek... To byłby ideał bezpieczeństwa.

A teraz dobranoc Państwu i idę spać przy otwartym oknie, i przepraszam bardzo, że nie ma w nim krat... jeszcze...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 07:36 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Leszek napisał(a):
SOKO, jestem pełen szacunku dla Ciebie. Twoja determinacja w tym temacie jest godna podziwu. Tak trzymaj.


Determinacja, powiadasz? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 07:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Jurmak napisał(a):
taka_jedna napisał(a):
I wprowadzić takie rozwiązanie jako obowiązkowe wyposażenie. A że będzie dodatkowo kosztować? Życie i zdrowie nie ma ceny. 500zł, czy 1000, które w którymś momencie ratuje czyjeś życie, to pieniądze wydane właściwie.


Czekałem kiedy padnie ten pomysł "obowiązkowe wyposażenie" :evil: I zamiast spać po pracowitej nocce w fabryce muszę się niektórym narazić... Otóż ja i mam nadzieje nie tylko ja mam prośbę, nie urządzajcie mi życia... Bo gdy ktoś zaczyna dbać o moje bezpieczeństwo to mam wrażenie, że byłby najbardziej szczęśliwy gdybym się znalazł w pokoju wyłożonym materacami i posiadającym drzwi bez klamek... To byłby ideał bezpieczeństwa.

A teraz dobranoc Państwu i idę spać przy otwartym oknie, i przepraszam bardzo, że nie ma w nim krat... jeszcze...


Ok. Zamienię słowo "obowiązkowe" na "standardowe".
Pasuje?
:)

_________________
Wiosna



Za ten post autor taka_jedna otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 07:52 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Bardzo interesujący artykuł.
Także w tym, że 20 litrów zbiornika wypornościowego na topie okazuje się w większości przypadków (angielskich odkrytopokładowych klas szkoleniowo-regatowych) niewystarczające (potrzeba 30-40 l.).
Także w tym, że po całkowitej wywrotce łódki z odpływowym kokpitem/podłogą, nie mamy pod łódką (kokpitem) bańki powietrza do oddychania.


-----
Ryś napisał(a):


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 10:15 

Dołączył(a): 30 sty 2016, o 11:56
Posty: 48
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: jsm
666 napisał(a):
Także w tym, że po całkowitej wywrotce łódki z odpływowym kokpitem/podłogą, nie mamy pod łódką (kokpitem) bańki powietrza do oddychania.


To zależy od łódki. Np. w Nautice 450 po pełnym grzybie nie ma z tym problemu. Nad lustrem wody jest powietrze, można też bez potrzeby nurkowania wpłynąć pod łódkę jak i z niej wypłynąć przez rufę.

_________________
Pozdrawiam
Piotrek "Derget" Dzierżewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 18:17 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
taka_jedna napisał(a):
I może to jest temat dla producentów jachtów, by na etapie prób stateczności na wodzie ustalić czy i ew. jakie rozwiązanie stosować - uszczelnić maszt, czy instalować samoczynnie napełniający się balon. I wprowadzić takie rozwiązanie jako obowiązkowe wyposażenie. A że będzie dodatkowo kosztować? Życie i zdrowie nie ma ceny.

A co w przypadkach takich jak 10 lat temu na Niegocinie, kiedy tzw. biały szkwał wygrzybił jachty bez żagli?
Wołacz:
O! Anno!!!
Wołacz na puszczy...

Tak jest, to temat dla "producentów imitacji jachtopodobnych". Nie wspominałem?
Choć jako Dama może nie czytasz słów na P. i K. :D

Żadne pudrowanka, biżuteryje, pinkołeczki, piłeczki, buteleczki z powietrzem, z gazem czy puste;
żadne makijaże i tynki gdy szpetna prawda już na wierzchu;
nic nie pomoże, gdy parotonowa łajba ma własną, wrodzoną, a nieprzymuszoną, wolę grzybienia z natury samej swej.
Komu ja mówię?
Masy. Siły. Momenty. F duże.
Dwutonowa bryła, 8x3x2, z dodatkowym pół tony lub więcej ruchomego luzem, właśnie wykonuje gwałtowny obrót o 90 (lub więcej), zwykle symultanicznie w dwu osiach.
Chcesz to zablokować używając 150, a niechby i 400 N?

A gdyby jeszcze silny wiatr? Znaczy, przepraszam: Straszliwy Szkwał - w porywach do 6'B? :roll:
Połóż krypę na boku, policz powierzchnię wystawioną na wiatr. Powierzchnię dna.
Bo ludzie myślą że jak zdejmą żagle... zgodnie z inśtrukcją, INSie, zgodnie z instrukcją!

Ten żałosny balonik wjedzie pod wodę nim zdoła się napompować.
O ile w ogóle mechanizm zdąży się tak szybko uruchomić :rotfl:

Jak samolot ma nośność, samochód przyczepność, tak jacht ma stateczność.
MA STATECZNOŚĆ. Albo nie ma; i kropka.
A jak nie ma odpowiedniej stateczności, choćby minimum potrzebnej mu do zakładanych rejonów żeglugi, to nie ma o czym gadać. Pójdzie w grzyba jak zawieje, jak zafaluje, jak sternik rufę sp... nieumiejętnie wykona. :mrgreen:
Co można tolerować na czymś małym, lekkim, co można sobie wybalastować, albo z wywrotki podnieść siłami załogi. Ot, przygoda plażowa.
Ale to z kolei nie może tonąć!
I taki baniaczek można sobie na maszt Omegi, jakby ktoś miał te dziwaczne nowe przeróbki z plaśtiku. Znaczy niezgodne z projektem (stawiałem i takie 'regatowe' nowoczesność, to wiem :-P )

Ciężki kabinowiec, którego dźwigiem ledwie dychnie, ma mieć stateczności tyle, by położony był w stanie podnieść swój maszt z wody.
Bo nikt tego nie zrobi za niego.

I zauważ od czego wątek się zaczyna: ktoś się zdziwił że Tango można wywrócić, a ktoś inny że można je utopić.
I słusznie się dziwią, bo tak normalnie to nie można.
Konstruktor albowiem wykonał swoje podstawowe zadanie i zaprojektował jednostkę zdolną do żeglugi po jeziorach.

Ponieważ jest to człek świadomy rzeczy i doświadczony w fachu. A sprawa jest podstawowa i w sumie prosta.
A co więcej: konstruktor jest człek normalny, zdrowy na umyśle i bez zbrodniczych instynktów - nie zamierza zabijać załogi.
Co wcale nie jest takie oczywiste, w ten kraju, po latach wychowania dla komunizma. :-P

Ale potem jakiś szk(od)nik w stodole cichcem po złodziejsku wyklepie coś zbliżonego na wygląd, a im taniej tym lepiej, puści w czarter na rok-dwa, sprzeda klientowi.
Co go obchodzi że spieprzył rozkład ciężarów i mas, nie dał komór, i będzie miał kogoś na sumieniu?
Jednostka niczem, byle była kasa! :twisted:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, soko
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 19:00 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Znacznie częstsze zjawisko, np. w Zegrzu Pd. wywróciło nam stojącego na bojce (w środku tygodnia - żagle i to OIDP na bomach i cały osprzęt w magazynie) klubowego Dużego Trenera. Miecz miał podniesiony, bo parkował na płytkim.


-----
taka_jedna napisał(a):
A co w przypadkach takich jak 10 lat temu na Niegocinie, kiedy tzw. biały szkwał wygrzybił jachty bez żagli?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ryś napisał(a):
Ten żałosny balonik wjedzie pod wodę nim zdoła się napompować.
O ile w ogóle mechanizm zdąży się tak szybko uruchomić :rotfl:

Chyba, że taki:
https://www.youtube.com/watch?v=w00suzaDh_A

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 19:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
O! Leszku! :mrgreen:
a przyjrzyj się tej beczce uważnie. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ryś napisał(a):
O!, Leszku! :mrgreen: a przyjrzyj się tej beczcie uważnie. ;)
No patrzę i co? Myślisz, że nie da rady? ;)

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 19:49 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Przeca widze że nie daje mu rady, choć taka wielka. :rotfl:
IMWHO w tej bece jest woda. Jak myślisz, po co?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ryś napisał(a):
Przeca widze że nie daje mu rady, choć taka wielka. :rotfl:
IMWHO w tej bece jest woda. Jak myślisz, po co?
Wiadomo. Ale to ma być żart na temat balonika.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 20:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ale to dobra ilustracja. Taka beka, a nie wytrąciła go, musieli specjalnie przechylić wstępnie.
A odwrotność myślisz wyjdzie inaczej? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Myślę, że tak. Taka beka ma sporą wyporność.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jurmak napisał(a):
i idę spać przy otwartym oknie


Jurek - wiesz, że możesz się przeziębić ?

Więc instrukcja kladzenia się spać winna obejmować zamknięcie okna i włączenie ogrzewania ? :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

taka_jedna napisał(a):
Zamienię słowo "obowiązkowe" na "standardowe".


I nie wyposażenie a sugestię posiadania tego czy tamtego ?

Pasuje ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Czy ktoś widział (lub chociaż słyszał)o grzybie w wykonaniu normalnego jachtu?:


Załączniki:
rekin-jacht-mazury-06.jpg
rekin-jacht-mazury-06.jpg [ 29.04 KiB | Przeglądane 7202 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2017, o 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Będąc w rejsie na morzu - mając w bezpośredniej perspektywie burzę - nie wykonuję zresztą dużo więcej czynności - odpalam jedynie Diesla - załączam bieg i zwijam spokojnie żagle.


W ciągu ostatnich niecałych dwóch tygodni przeżyłem dwie burze na morzu i jedną w porcie. Chyba mam po prostu pecha, bo rok temu na urlopie było podobnie.
Nie bardzo wiem, co specjalnego można wtedy robić, zwłaszcza w nocy (a to było w nocy).
Można, oczywiście, w ogóle nie żeglować, ale to jakby słabe rozwiązanie.
Nie mówię, że burza nad głową nie robi wrażenia - robi i to duże, ale cóż...

Wszystkie rady, co robić, uważam za teoretyzowanie. Na morzu, podkreślam, na jeziorze inna sprawa.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2017, o 01:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Marian Strzelecki napisał(a):
Czy ktoś widział (lub chociaż słyszał)o grzybie w wykonaniu normalnego jachtu?:
Co to takiego normalny jacht. Gdy załoga balastująca, w wyniku jakiegoś splotu okoliczności znajdzie się po zawietrznej , wleci do wody i zacznie się wspinać po wantach do kokpitu jachtu którego zejściówka jest otwarta, to czy nadal ten jacht będzie normalnym?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2017, o 06:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Omega jest normalnym jachtem ?

Bo jeśli tak - to widziałem wygrzybione trzy sztuki za jednym zamachem. W zeszłym roku podczas "łikendu żeglarskiego" mieliśmy w programie pokaz ratowania załogi przewróconej omegi.
Wieczorem, dzień wcześniej natura zrobiła to za nas i zamiast pokazu ratowania załogi i jachtu widzowie mogli oglądać prawdziwą akcję.

Omegi stały na bojach...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2017, o 07:42 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Pisząc o "normalnym jachcie" odniosłem się do fotki zamieszczonej przez Mariana Strzeleckiego przedstawiającej Rekina. Tenże Rekin w sytuacji krytycznej, przy załodze spadającej jak wspomniałem na zawietrzną i wiszącej na wantach zachowałby się jak te wspomniane przez Ciebie Omegi na bojkach.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2017, o 08:14 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Ile załogantów Rekina zdoła złapać się za wanty?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2017, o 08:22 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Waldi_L_N napisał(a):
Ile załogantów Rekina zdoła złapać się za wanty?

Co to ma do rzeczy?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2017, o 08:30 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Wanty podłączone do akumulatora, staną się namiastką elektrycznego pastucha, co odstraszy mniej zdeterminowanych załogantów.
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowania - 2: Były user, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2017, o 10:01 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
ins napisał(a):
Waldi_L_N napisał(a):
Ile załogantów Rekina zdoła złapać się za wanty?

Co to ma do rzeczy?

Piotr Siedlewski

Chciałem po prostu uściślić czy masz na myśli tego jednego najbliżej want czy fantazjujesz że cała czwórka pobiegnie na nich się zawiesić.
Vaginal to jest słuszna idea. ;)

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 339 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL