Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 22:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 sie 2017, o 13:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
vaginal napisał(a):
Widzę wysoko podniesiony bom. Do szkolenia podniósł bym go jeszcze wyżej, żeby żaden dekiel nie dostał w dekiel.
v

Dupatam pomoże. Wystarczy, że ktoś pomyli fał lazy jacka z topenantą.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 13:19 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
No co ty?
Żagiel przytrzyma. Mogą sobie mylić do woli.
Poza tym kolega zapytał mnie - po co ci topenanta.
Nie znalazłem odpowiedzi, więc zdemontowałem.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 14:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Topenenta jest po to vaginalu, żeby ci bom nie spadł na łeb przy zrzucaniu grota. Wystarczające uzasadnienie ? :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Ja to wogle nie wiem, po co tyle tych sznurków. Na Optymiście jest jeden a i to za dużo.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.



Za ten post autor Zielony Tygrys otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
666 napisał(a):
Interesująca może być technika stawania na mieczu, uprzednio starannie podniesionym :cool:


Zapraszam - gotów jestem zademonstrować. On się na mojej łódce daje wyciągać również od strony dna.

Należę do tych dziwaków i desperatów, którzy na kursach pełnych podnoszą miecz.

Nie pływam fordewindem, bo praktyka dowodzi, że lepsze są dwa baksztagi.

W trakcie pływania przestawiam obciągacz bomu, szkętlę i cunnigham.

Mam do grota i foka przymocowane takie śmieszne sznurki i patrzę na nie.

Moim zdaniem najlepszą łódką do szkolenia jest optymist, a potem przesiadka laser.

Jesli złosliwym zrządzeniem losu nie udało się zacząc od Optymista to zaczynałbym na czymkolwiek, na co zaprosiłby mnie dobry instruktor. Dobry, czyli taki, który rozumie oraz potrafi wyjaśnić dlaczego łódka pływa nawet w kierunku wiatru. Bo ta wiedza, dla większości współczesnych absolwentów kursów na żeglarza pozostaje wiedzą tajemną.

p.S.
Różnicy pomiędzy Tes 32 a każdą inna Sasanką z punktu widzenia kursanta na żeglarza - nie widzę.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 16:14 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zielony Tygrys napisał(a):
Ja to wogle nie wiem, po co tyle tych sznurków. Na Optymiście jest jeden a i to za dużo.


Jeden ????


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 16:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
żeby ci bom nie spadł na łeb przy zrzucaniu grota

Wystarczy krótki stropik na achtersztagu.
Albo nic, można przytrzymać bom ręką i delikatnie położyć na pokładzie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
To ja jednak wolę topenantę. Podciagam nią bom, blokuję i drugi koniec talii przepinam na jedną ze stron kosza rufowego i wybieram. Bom nie przeszkadza w kokpicie i jest stabilnie zamocowany. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
M@rek napisał(a):
Zielony Tygrys napisał(a):
Ja to wogle nie wiem, po co tyle tych sznurków. Na Optymiście jest jeden a i to za dużo.


Jeden ????

A faktycznie, chyba jeszcze siakieś inne tam są.
No to najlepsza jest deska, tam nie ma żadnych sznurków. Tylko jak podnieść miecz na fordzielu i gdzie przyczepić icki :roll:

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 17:29 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Bez urazy Twoja wiedza o deskach jest podobna do tej o Optymiscie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Bez urazy, moja wiedza o deskach jest zerowa a o Optymiście zdążyłam zapomnieć. luz.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.



Za ten post autor Zielony Tygrys otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 17:31 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jachty na których szkolimy przyszłych żeglarzy powinny być takie na jakich w przyszłości chcą lub będą chcieli pływać żeglarze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zielony Tygrys napisał(a):
M@rek napisał(a):
Zielony Tygrys napisał(a):
Ja to wogle nie wiem, po co tyle tych sznurków. Na Optymiście jest jeden a i to za dużo.


Jeden ????

A faktycznie, chyba jeszcze siakieś inne tam są.
No to najlepsza jest deska, tam nie ma żadnych sznurków. Tylko jak podnieść miecz na fordzielu i gdzie przyczepić icki :roll:


Na desce ( z żaglem) przynajmniej jeden sznurek jest :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Do bielizny?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
Sajmon napisał(a):
[...] Dopiero gdy ktoregos dnia, poprosila go o zastepstwo pfzy sterze "bo chcialaby cos zjeść" a on z talerzem w reku siadl za ster i owszem, ale wcisna w raymarinie wiatrowy autopilot, Pani Kapitan zrobila wielkie oczy, bo takich rzeczy na DZ tach nie ma.

Szkolenie zatem, myśle, że powinno byc acekwatne do tego, na czym sie ma zamiar plywać.


A o czym to świadczy?
O tym, że DZ czy Omega jest zła? Albo że szkolenie pani Kapitan było źle przeprowadzone?

Położysz kabinówkę na burcie żeby przeszkolić z sytuacji awaryjnych?
Nie położysz, bo Ci będzie szkoda zabudowy wnętrza, itp.
A Omegę i owszem, bo strat żadnych nie będzie.
Itp, itp.

Pisząc o Omegach czy DZach miałem na myśli szkolenie podstawowe.

To, że pani Kapitan nie widziała o autopilotach nie świadczy źle o DZ czy o szkoleniu tylko o tym, że pani Kapitan zatrzymała się z poznawaniu jachtów na etapie DZ.

Z innej strony.
Żeglarstwo to nie tylko wypasione 50 stopowe Bavarki na Adriatyku.

To także cała masa różnych jachtów - starszych i jeszcze starszych.
I nie każdy ma wypasioną elektronikę, stery strumieniowe, autopiloty, rollery, elektryczne kabestany, "dżipisi, sripisi"...

Omega i DZ mają to co niezbędne i nic poza tym. I na tym polega ich zaleta.

W gestii skippera leży czy chce poznać inne jachty, inny osprzęt, inne wyposażenie.
Chce, to niech się doszkala na większych, innych, lepiej wyposażonych jachtach.
Ale pewnie nie będzie na nich ćwiczył odpadania i ostrzenia tylko bardziej zaawansowane sprawy.

A propos szkolenia na innych środkach transportu.
Pilotów szkolą od razu na F-16?... a może zaczynają od czegoś bardziej podstawowego?
Na tyle topornego, że brak umiejętności pilota nie grozi wielkimi stratami.

Oddałbyś synowi do nauki jazdy swoją najnowszą BMKę?
Czy wolałbyś raczej aby obcierał boki na placu starym gratem?

pozdro

ps.
Wole płynąć Bavarią ze sternikiem szkolonym na DZ,
niż DZ ze sternikiem szkolonym na Bavarce.
:)

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.



Za ten post autor Fazi otrzymał podziękowanie od: 666
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
To ja jednak wolę topenantę. Podciagam nią bom, blokuję i drugi koniec talii przepinam na jedną ze stron kosza rufowego i wybieram. Bom nie przeszkadza w kokpicie i jest stabilnie zamocowany.


Już w porcie dopinam do noku bomu fał grota i dalej robię jak Ty. Zaletą jest to, że fał grota nie łomoce w porcie o maszt. A efekt jak z topenantą. Krótki stropik jest na czas stawiania, zrzucania grota, żeby bom i żagiel nie leżały na pokładzie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 20:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian J. napisał(a):
Może na początku naucz się umieszczać odpowiedzi pod cytatem, o co już wielokrotnie byłeś proszony i zwracano Ci na to uwagę.


jeszcze się nie nauczył? :D

Marian J. napisał(a):
666 napisał(a):
Też poproszę - może czegoś się nauczę?


nie sadzę

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
vaginal napisał(a):
Czego to oni uczą się od ciebie?
Zadziw mnie.
v


Ja nie teoretyk ja praktyk. Musisz popłynąć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 23:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Trochę statystyki.

Forum przegląda 370 użytkowników: 26 zidentyfikowanych, 3 ukrytych i 341 gości (dane z ostatnich 30 minut)

W tym temacie szczerze zachęcam, szczególnie młodych żeglarzy, do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami, uwagami, opiniami, oczekiwaniami w stosunku do jachtów na których zdobywaliście wiedzę i umiejętności żeglarskie. Nie zrażajcie się odmiennymi zdaniami, które zapewne padną, po waszych wypowiedziach. To normalne w dyskusji. Ten apel, do użytkowników forum, będę powtarzał cyklicznie. Możecie się z niego nabijać ile wlezie (to do stałych dyskutantów) ale zależy mi na opiniach(spontanicznych) ludzi młodych. Wiem, że właśnie oni dadzą nam materiał do przemyśleń(wiedzę) na ten temat. Pozdrawiam Leszek.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2017, o 06:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Kurczak napisał(a):
Zielony Tygrys napisał(a):
M@rek napisał(a):
Zielony Tygrys napisał(a):
Ja to wogle nie wiem, po co tyle tych sznurków. Na Optymiście jest jeden a i to za dużo.


Jeden ????

A faktycznie, chyba jeszcze siakieś inne tam są.
No to najlepsza jest deska, tam nie ma żadnych sznurków. Tylko jak podnieść miecz na fordzielu i gdzie przyczepić icki :roll:


Na desce ( z żaglem) przynajmniej jeden sznurek jest :D


Najmniej dwa :) a bywa ze jeszcze pare .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2017, o 08:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie wiem jak teraz ale za moich czasów maszt podnosiło się z wody fałem. Była także szkentla i hals. Miecz był zabezpieczony troczkiem. Czyli cztery :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2017, o 09:03 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Cytuj:
Ja nie teoretyk ja praktyk.

Laski lecą na te teksty?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2017, o 09:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Leszek napisał(a):
zależy mi na opiniach(spontanicznych) ludzi młodych


Tyle że na forum nie ma młodych ludzi, zauważyłeś?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2017, o 09:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Leszek napisał(a):
W tym temacie szczerze zachęcam, szczególnie młodych żeglarzy, do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami, uwagami, opiniami, oczekiwaniami w stosunku do jachtów na których zdobywaliście wiedzę i umiejętności żeglarskie.


Ja jestem młody!
Dzieląc się swoimi spostrzeżeniami zauwazyłem, jak grupa kursantów na żj, którzy szkolili się na tangu po raz pierwszy wchodziła na pokład omegi. Wszyscy byli pod wrażeniem, jak "niestabilna" jest ta łódka.

A potem do nas, do Między Żaglami przychodzą tacy wyszkoleni na sasankopodobnych i wypożyczają "coś niedużego". Czyli np. rs vareo, albo vision. I się zaczyna...

1. Trzeba pokazać jak otaklować - krok po kroku - bo oni na kursie dostawali łódkę już otaklowaną

2. trzeba wyjaśnić "do czego są te wszystkie sznurki". Bo oni na kursie rozpoznali tyko fał grota, talię i szoty foka (fok był na sztywnym rollerze, więc "fok nie ma fału").

3. o obciagaczu bomu dowiedzieli się, że "do normalnego pływania nie jest potrzebny", wiec się go nie zakłada.

4. torebkę damską najlepiej schować do komory wypornościowej (niestety zamykanej), więc co piaty wpada na pomysł, by odkręcić rewizję i tam upchać. Po wywrotce mają zanurzenie peryskopowe.

5. Szkolili się na sasankopodobnym okręcie typu np. tes, więc NIGDY nie wywrócili łodki. A takie "coś małego" co sobie wyczarterowali się wywraca. Najczęściej przy pierwszym, lub drugim zwrocie.

6. Wtedy ktoś z przystani utrwala sobie nawyki motorowodne, bo trzeba zwodować ponton i dzielnych żeglarzy zholować.

Po tym doświadczeniu nasi dzielni adepci do końca zycia uważają łodki mniejsze od Sasanki za ZŁO. Jeden na dziesięciu dochodzi do wniosku, że to nie łódka jest zła, tylko on/ona powinna się nieco douczyć. I zostają. Po dwóch sezonach spotykamy ich na regatach. Najpierw naszych, podwórkowych.

Jedną, raz spotkałem w porcie. Stawiała sporą bawarkę rufą do kei w zatłoczonym Sukosanie. Aż miło było popatrzeć.

"The big boats get the glory, but the small boats make the sailor".

_________________
Z wyrazami
JM



Za ten post autor sailhorse otrzymał podziękowania - 4: Derget, Fazi, Leszek, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2017, o 09:21 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Cytuj:
zależy mi na opiniach(spontanicznych) ludzi młodych

Spełniłeś wymóg spontaniczności.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2017, o 09:50 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
:kiss:

Fazi napisał(a):
Wole płynąć Bavarią ze sternikiem szkolonym na DZ, niż DZ ze sternikiem szkolonym na Bavarce.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2017, o 09:52 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
W ten weekend pływałem jeden dzień na treningu z koleżanką, która po raz pierwszy weszła na łódkę kilka lat temu (pamiętam tamten moment - może to były ze 4 lata?). Na szczęście, weszła na Lasera Bahię, później na Radiala. Teraz wskoczyła do mnie do załogi na Skippi 650 (z genakerem). Powiem szczerze, "przerobiłem" ponad 100 osób w naszej społecznej Szkółce regatowej i mało kto z doświadczonych żeglarzy (pływających od kilkunastu do kilkudziesięciu lat na mazurskich lub morskich kabinówkach) wypadł choćby w 60% tak dobrze jak Ania. Mało tego, kiedy pokazałem Jej, że na tej łódce coś się robi trochę inaczej niż na tych do których jest przyzwyczajona - odrazu załapała i robiła to tak jak trzeba. Nigdy nie miałem takiej reakcji ze strony "doświadczonych (na kabinówkach) wilków morskich" - oni zawsze wchodzili w polemikę, mieli swoje lepsze teorie albo zwyczajnie nie ogarniali i nie czuli czemu trzeba robić inaczej. Zakorzenione w głowach prawdy objawione - podobne do tych o obciągaczu, o których pisze sailhorse, siedzą tak mocno, a mniemanie o własnych umiejętnościach jest tak wielkie (wszakże "pływam od kilkudziesięciu lat, więc co ty mi możesz o żeglarstwie powiedzieć"), że osoby te nie dość, że robią wiele niebezpiecznych rzeczy, to jeszcze nie potrafią zrozumieć dlaczego i nie dają się przekonać, że popełniają błąd.

Dlatego powtarzam - małe łódki robią z nas żeglarzy. Im więcej pseudo-bezpieczeństwa zapewnia nam sprzęt na kursie - tym mniej bezpieczeństwa zapewnimy sobie sami w przyszłości. Dla mnie to oczywiste, ale wiem, że doświadczonych żeglarzy nie przekonam :)



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 8: Były user, Colonel, Derget, Fazi, kooniu, M@rek, sailhorse, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2017, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
plitkin napisał(a):

Dlatego powtarzam - małe łódki robią z nas żeglarzy. Im więcej pseudo-bezpieczeństwa zapewnia nam sprzęt na kursie - tym mniej bezpieczeństwa zapewnimy sobie sami w przyszłości. Dla mnie to oczywiste, ale wiem, że doświadczonych żeglarzy nie przekonam :)


Jako niedoświadczona daję się przekonać.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.



Za ten post autor Zielony Tygrys otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2017, o 09:57 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Grasz w wyżej lidze i tam nie ma sporu.
Ale chodzi o średnią krajową.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2017, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
vaginal napisał(a):
Grasz w wyżej lidze i tam nie ma sporu.
Ale chodzi o średnią krajową.
v


Nie chodzi o średnią krajową tylko o zwykłe bezpieczeństwo. Skipper źle i skipper dobrze wyszkolony ponoszą taką samą odpowiedzialność za bezpieczeństwo załogi, swoje i jachtu.

Płynąłem kiedyś z pewnym bardzo doświadczonym żeglarzem (posiadaczem własnego jachtu), który nie był w stanie pojąć dlaczego fordewind jest wolniejszy od baksztagu. Abstrahując od tego, że fordewind jest kursem potencjalnie niebezpiecznym.

Nawet pokazywane mu biegunowe różnych jednostek nie pomagało. On wiedział lepiej.


Załączniki:
Komentarz: Dla przykładu - niebiesko na białym. Dlaczego baksztag jest kursem lepszym od fordewindu.
CCF19102015_00002.jpg
CCF19102015_00002.jpg [ 36.97 KiB | Przeglądane 4140 razy ]

_________________
Z wyrazami
JM
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL