Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 19:21




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1303 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 wrz 2017, o 06:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
A może ktoś z Was za dużo jada na śniadanie


Schudłem przez lato dobre kilka kg, ale jeszcze za mało, jak widać ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2017, o 18:18 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
bury_kocur napisał(a):
PS. - chyba założę wątek "Kocur - przebudowa i fanaberie armatora a waga jachtu"


Musisz koniecznie bo w Tomkowo Czarodziejkowym wątku na stówę nie wypada tak iść w Oftop. :rotfl:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2017, o 18:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A to czemu? pewnie Tomek jakby mógł to by ulżył Czarodziejce,Kocur wręcz przeciwnie :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 06:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
bury_kocur napisał(a):
PS - z ciekawości zważyłem je wszystkie - lampki ważą ponad 5 kg

PS. - chyba założę wątek "Kocur - przebudowa i fanaberie armatora a waga jachtu"

Ty siem Włodek weźnij i ogarnij, bo grozi Ci slipowaie jachtu co by poprawić malowanie dna i burt z nowym zaznaczeniem lini wodnej. Oby nie za wysoko :rotfl: :-P

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ognisty Szkwał napisał(a):
Ty siem Włodek weźnij i ogarnij, bo grozi Ci slipowaie jachtu co by poprawić malowanie dna i burt z nowym zaznaczeniem lini wodnej. Oby nie za wysoko :rotfl:


1. Pierwsze primo - do slipowań już niedaleko

2. Drugie primo - nauczony wieloletnim doświadczeniem malując w tym roku na wiosnę linię wodną podniosłem ją od razu o 15 cm coby nie robić tego co roku.

Także mam jeszcze zapas wyporności na przyszłe fanaberie.

Właśnie myślę nad rufowym wieszakiem na kotwicę co cumowania w szkierach.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 09:39 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
bury_kocur napisał(a):
Właśnie myślę nad rufowym wieszakiem na kotwicę co cumowania w szkierach.


Nie myśl tylko od razu go montuj...

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 09:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
jakby mógł to by ulżył Czarodziejce


Staram się, ale pole manewru mam już niewielkie. Oszczędzam ciężar na różnych drobiazgach, jeżeli cokolwiek na jachcie wymieniam, to staram się na lżejsze/mniejsze. Nie zawsze się da.
Natomiast zasadniczego odchudzenia nie da się zrobić, nie mam czego wyrzucać.
Poza tym, że sam się odchudzam ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 10:15 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
waliant napisał(a):
Poza tym, że sam się odchudzam

Toż to nieocenione źródło poprawienia osiągów :D . Kleimy aktualnie kadłub węglowy łódki Micro i tak walczymy o każdy kilogram wagi. Okazuje się, że kadłub będzie ważył mniej więcej tyle co skipper tej łódki. I tak się zastanawiam z jednej strony węgiel, maty odsysające, próżnia, to może lepiej "siłka" i dieta dla skiperra i dać sobie spokój z tym "high technology" :lol:

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 11:41 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A współczynnik balastowy to pies? Balast ruchomy rzecz to, dla osiągów, wielkiej wagi :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Balast ruchomy rzecz to


Sternik raczej nie balastuje. U mnie lepiej, żeby ważył mniej.
A co do załogi, to powiem brutalnie (mnie też to dotyczy, oczywiście). Mniejsza waga załoganta, to o wiele szybsze poruszanie się. Sorki, ale jak facet waży 100 kg i więcej, to zanim zejdzie z balastu, to wieki mijają. Ktoś szczuplejszy porusza się znacznie szybciej, szybciej reaguje, manewry trwają krócej.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 19:30 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Święte słowa. :D
Ale nie na mieczówkach :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Ale nie na mieczówkach


Płetwa balastowa Czarodziejki waży 1200 kg ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 20:08 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Dobra , dobra Tomku. Pisz jak było dziś na regatach , start widziałem z brzegu a jak było dalej ?
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ech, po pierwsze załogant wystawił nas do wiatru, więc płynęliśmy we dwójkę. Szkoda że Ciebie nie zobaczyłem wcześniej, bo byśmy Cię zabrali :)
Start wyszedł słabo, bo pogubiłem się z sygnałami i potem nie wiedziałem, ile zostało do startu.
Ale daliśmy radę, tylko że na halsówce zrobiłem błąd. Trzeba było się przebić pod drugi brzeg i tam halsować, a nie pod trzcinami. Poza tym, padł nam prawy kabestan szotowy, zapadki przestały blokować i wybieranie szotów stało się trudne. A na pewno długo trwało. Halsówka do P10 poszła całkiem całkiem. Fala była, ale wiało wystarczająco, więc ok. Powrót na spinakerze, jednym halsem, tu nie było co myśleć. Udalo nam się wyprzedzić Papaja II i uciec Zorbie i Albacorze, oraz prawie dogoniliśmy Vector Balticę.
Ogólnie bardzo sympatyczny wyścig, trochę zwrotów, spinaker, niezbyt silny wiatr.
Po mecie koło JKSG leniwie na samym grocie wracaliśmy do AKM-u, powoli sprzątając liny. A potem było co jeść w AKM-ie. :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 21:04 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
waliant napisał(a):
Mniejsza waga załoganta, to o wiele szybsze poruszanie się. Sorki, ale jak facet waży 100 kg i więcej, to zanim zejdzie z balastu, to wieki mijają. Ktoś szczuplejszy porusza się znacznie szybciej, szybciej reaguje, manewry trwają krócej.


Z mojego doświadczenia wynika, iż zagadnienie to jest dużo bardziej skomplikowane. Przykładowo: nie mam najmniejszych szans na załapanie się teraz do jakiejś dobrej meczowej załogi regatowej ze względu właśnie na zbyt niską masę. Mimo, że sprawność i wydolność mam raczej ponad przeciętne (trenuję i się ruszam), to zbyt niska masa nie jest mile widziana: taki załogant zwyczajnie ma mniej siły i mniejszą wartość balastową (bardzo istotne przy manewrach i na halsówce). Jako sternik natomiast nie powinienem dużo ważyć i raczej "cedować" zapas masy na załogę - datego zrzuciłem 30 kg by lepiej się ścigać. Gdybym miał iść na grot - pewnie musiałbym nabrać z 15-20 kg. NA dziób - pewnie z 7-8 kg.


Ociężały zawodnik też nie jest niczym dobrym, choć w długim wyścigu wolałbym cięższego niż lekkiego - więcej pożytku z wartości balastowej i siły niż straty na manewrze. Oczywiście to zależy od pozycji.

Znam takich świadomych załogantów, którzy wiedza, że ze swoją zbyt niską masą nadają się na łódki np. do 24-25 stóp i tyle. Powyżej - nie będą pełnowartościowymi załogantami, bo zabraknie masy/pary.

Właśnie z tego powodu, że większa masa w regatach jest jednak korzystna w różnych klasach i dyscyplinach są wprowadzone ograniczenia maksymalnej masy załogi (np. w meczach średni 87,5 kg/załoganta). W ORC też im większa zadeklarowana masa - tym gorszy współczynnik. Wiele klas one design ma ograniczenie maksymalnej masy (np. Platu 25). Nie znam klasy, która ma dolne ograniczenie. Stąd wniosek: wyższa masa jest korzystna. Oczywiście musi to być efektywna masa, a nie tłuszcz. Ale rozmawiamy o sporcie :)



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Skier
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Po mecie koło JKSG leniwie na samym grocie wracaliśmy do AKM-u,


Zapomniałeś Tomek napisać jaki wynik osiągnęliście finalnie ?

Za dwa tygodnie sa u nas w Neptunie regaty - będziesz ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Oczywiście musi to być efektywna masa, a nie tłuszcz.


Otóź to!
A tak w zasadzie, w praktyce jest. Nie wiem jak w meczach, ale u nas, wśród amatorów, raczej jest tak jak napisałem. Osobiście wolę mieć załogę szybszą, i mniej liczną. Ale to kwestia preferencji zapewne, no i jachtu.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
datego zrzuciłem 30 kg


Hmmm....

Jak to zrobiłeś ?

Ja chętnie oddam komuś ze swoich 110 kg owe 30 ... :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Zapomniałeś Tomek napisać jaki wynik osiągnęliście finalnie ?
Za dwa tygodnie sa u nas w Neptunie regaty - będziesz ?


W klasie/przeliczeniu NHC zajęliśmy miejsce 5 na 12 jachtów.
Dodatkowo, w KWR miejsce 2, ale nie wiem na ile jachtów. W ORC czwarte, ale to na pewno jest zły wynik, reklamowałem i zobaczymy.
Przy czym klasa KWR i ORC jest tylko dodatkowo, informacyjnie.

Za dwa tygodnie jest też Błękitna Wstęga Zatoki, więc raczej tam...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A tak przy okazji, to kwestia wagi załogi pokazuje, że ORC jest naprawdę super formułą.
Ktoś waży mniej, ktoś waży więcej. Ktoś chce mieć mniej załogi, ktoś chudszą, inny odwrotnie. Albo nie to, że chce, tylko tak ma. Wpisujemy wagę załogi do świadectwa, program to uwzględnia. Ktoś ma mało załogi, ktoś ma więcej, świadectwa się różnią.
Wiktor, sam widzisz, że na jacht morski na pewno nie ważysz za mało. Natomiast w klasach onedesign i innych "monotypach", jest o wiele gorzej :-P

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 21:56 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
plitkin napisał(a):
datego zrzuciłem 30 kg


Hmmm....

Jak to zrobiłeś ?

Ja chętnie oddam komuś ze swoich 110 kg owe 30 ... :lol:


To akurat proste i żadnego cudu nie wymaga. Recepta jest znana wszystkim od wieków i nic nowego nie wymyśliłem :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Wiktor, sam widzisz, że na jacht morski na pewno nie ważysz za mało. Natomiast w klasach onedesign i innych "monotypach", jest o wiele gorzej :-P


To akurat prawda: w klasach, w których nie ma ograniczenia ilości załogi i przy okazji masy - jestem ok: bo warzę mało, a funkcję spełniam. Lepiej mieć wtedy trzech takich jak ja niż dwóch otyłych. Choć i tak coraz bardziej się przekonuję, że większa masa załogi jest lepsza niż mniejsza. To zawsze jest efektywny balast.


Załączniki:
Komentarz: Tak było
Bylo.JPG
Bylo.JPG [ 236.01 KiB | Przeglądane 4929 razy ]
Komentarz: Tak jest teraz
Jest.JPG
Jest.JPG [ 60.17 KiB | Przeglądane 4929 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
To zawsze jest efektywny balast.

Ale jak tego balastu nie masz, to ORC to uwzględnia i nie jesteś w plecy.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2017, o 05:41 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Popraw jak się mylę: ORC uwzględnia w ten sposób, że większa masa załogi = gorszy (dla Ciebie) współczynik, czyli teoretycznie szybszy jacht?

Oczywiście wszystko ma swoje granice. Dobre jachty są projektowane pod optymalną masę załogi i warto być w okolicach tej masy.
Znam żeglarzy startujących w formule w miarę otwartej (np. ograniczenie wyłącznie długościowe), którzy mocno się odbalastowują na wyścigi i zabierają bardzo liczną załogę (np 8-9 osób na 9-metorwy jacht). Jest to bardzo efektywne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2017, o 13:50 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
plitkin napisał(a):
Jest to bardzo efektywne.
Żeglarska tradycja, znaczy, nie umiera :D
http://development.cbmm.org/wp-content/ ... llison.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2017, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
ORC uwzględnia w ten sposób, że większa masa załogi = gorszy (dla Ciebie) współczynik, czyli teoretycznie szybszy jacht?

Dokładnie tak.

Program dla każdego jachtu zakłada domyślną wartość wagi załogi. Ale można tę wartość zmienić, zadeklarować mniej albo więcej kg (wedle życzenia armatora).
I takie kombinacje ludzie robią, zwłaszcza przed regatami samotników czy DH.
Tylko że trzeba tej wagi przestrzegać, znaczy nie wolno jej przekraczać i to się sprawdza czasami.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2017, o 21:09 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Czy ja wiem, czy należy to uznać za kombinację? Polemizowałbym. Moim zdaniem to wykorzystanie współczynnika. Bo czym się różni zakup nowego, bardziej doskonałego żagla na początku sezonu lub pomiar wagi masztu od podania takiej masy załogi, jaka będzie brała udział w tych konkretnych regatach? Wystarczy jako organizator przyjąć, że korzystać będziemy ze świadectwa sprzed 2 tygodni i nie ma mowy o dopasowaniu jachtu pod prognozę pogody. Reszta - to moim zdaniem normalna optymalizacja. Nie ma znaczenia czy odbywa się ona w trakcie sezonu, czy przed pomiarem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2017, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak pisałem, zdarza nam się pływać turystycznie. Na stronie jachtu jest pierwsza część relacji z rejsu na Łotwę. W tym trochę zdjęć.

http://zpokladu.pl/glowna/relacje/relac ... lotwa.html

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

plitkin napisał(a):
kombinację


Eeee, no to miałem na myśli. Słowo kombinacja w dawnym, dobrym znaczeniu, bez podtekstów.
Oczywiście że można tak, i ja nie mam nic przeciwko temu. Choć sam tak nie robię (w sensie że do prognozy pogody).
Tyle że wagę załogi dopasowałem do rzeczywistości, zostawiając mały margines.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2017, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Jak pisałem, zdarza nam się pływać turystycznie.


Nie wierzę, normalnie nie wierze ...

Tomek i pływanie TURYSTYCZNE ????

:D

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 08:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Nie wierzę, normalnie nie wierze ...

No widzisz, jak źle oceniałeś.. ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 08:44 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
waliant napisał(a):
Jak pisałem, zdarza nam się pływać turystycznie.


Nie wierzę, normalnie nie wierze ...

Tomek i pływanie TURYSTYCZNE ????

:D


Obawiam się, Włodku, że znaczna część regatowców uprawia znacznie więcej turystyki żeglarskiej niż większość turystów. Mówię poważnie. Przykładowo: ja w tym roku żeglarsko zwiedziłem 3 nowe dla siebie akweny za granicą dzięki regatom. I w ub. roku kilka. Ile Ty nowych akwenów poznałeś? :) I kto z naj jest bardziej turystycznym turystą? :)



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1303 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 44  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL