Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 cze 2025, o 18:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 91  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sty 2019, o 00:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Mir napisał(a):
Na fale i Bałtyk, bo nazwa sama wskazuje


Na Bałtyk ?

67 " ?

A gdzie tym zacumować w typowym bałtyckim porcie ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2019, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
bury_kocur napisał(a):
A gdzie tym zacumować w typowym bałtyckim porcie ?

Bo, to jest jacht imperialny do parkowania w dużych portach (Szczecin, Trójmiasto) i do regat raz w roku. ;)

Wracając na polską ziemię, pojawił się jacht na miarę bardziej lokalną.
Z ziemii włoskiej do Polski, sygnowany animacją kilka m-cy temu:

Niczym Feniks z popiołów - jest już na wystawie w Dusseldorfie:

Dzieje się.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2019, o 11:11 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Byłem wczoraj i nie znalazłem.... :-(
Zresztą moje poszukiwania zakończyłem w sierpniu.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2019, o 11:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Musi być, piszą o nim w prasie: https://www.yacht.de/yacht_tv/test_tech ... 19885.html

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2019, o 12:39 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mir napisał(a):


Jest, jest. Mnie zaciekawił. Osoby, które będą oglądać mogą zwrócić uwagę na to co przykuło moją: forpik.
No i silnik.
Warto zajrzeć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 03:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jachty tej wielkości projektowane są pod zapotrzebowanie odbiorcy. Dzisiaj (a może i wczoraj) odbiorcami są głównie firmy czarterowe i żeglarze indywidualni, którzy zwykle jacht traktują weekendowo. Krótkie wycieczki morskie, rejsy tygodniowe czy dwutygodniowe. Załogi rodzinne i towarzyskie. Pod tym kątem kształtuje się funkcję wnętrza i pokładu. Koje traktuje się jak sypialnie, kambuz urasta do miana kuchni domowej, kingston jak łazienka, do nawigacji jest mały stolik (często chowany sprytnie, bo przeszkadza) w pływaniu. GPS. Rejsy to wypady w ustronne miejsca, kotwiczenie w pięknej zatoczce i laba. Silnik ma być niezawodny i serwisowany, więc jest zabudowany ciasno i elegancko wytłumiony. Liczy się meblarska okleina, która ma robić dobre wrażenie oraz dobrana tapicerka. W ferworze konkurencji i mody sztuka meblarska dopuszcza poprzeczny układ słojów na ścianach o charakterze pionowym... Nie ma barier dla nowości, a te mają tę cechę, że co jakiś czas powracają. Fortuna kołem się toczy, liczy się przyjemność, ale przede wszystkim dobry obrót.

W podobnym tonie prezentują się jachty francuskie, które przecież trendy kształtują. Oceanis 35 - identyczne funkcje i rozwiązania. Dodano pałąk przyciągający uwagę i dmuchany basen! :D

Za to First 35 zachował pozory twardego charakteru czasów minionych. Jedno kółko sterowe i nie za szeroka rufa.
Ma być dzielny i jest.


Jest wybór.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 05:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
plitkin napisał(a):
Mir napisał(a):


Jest, jest. Mnie zaciekawił. Osoby, które będą oglądać mogą zwrócić uwagę na to co przykuło moją: forpik.
No i silnik.
Warto zajrzeć.


To nie jest forpik ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 09:45 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
[quote="Marian Strzelecki"
Ja chciałem o zachowaniu się jachtu na bałtyckiej fali, o tym czy (i jak często) trzeba lub można zawijać do portu , o tym czy jest sens colinowego kadłuba gdy mamy port w zasięgu dnia drogi, a mamy pogodynkę na pokładzie.
Do tego wątku dołączyłbym nawet wyposażenie, ale pokładu kokpitu a nawet satormreling przez który jest bezpieczniej oddawać hołd Neptunowi.
Chciałem o parametrach o dostosowaniu się do portów (o wielkości Y bomów także)
O tym czy mamy w sztormie płynąć pod wiatr, czy możemy to sobie odpuścić mając dryfkotwę (np spadochronową) i silnik.
Chciałem - wiedzy ( której mi brakuje)* od tych co wiedzą więcej,
bo są opływani na tym akwenie,

a nie od tych co są obkupieni w pełzające nowobogacfftwo.
Bo to ostatnie mam na każdym "boatszole" jaki był od czasu PRLu.

Naprawdę nie zaczynał bym wątku jeśli bym przypuszczał, że jesteście tak wyposzczeni w podawaniu możliwości zapchania jachtu gadżetami.

JA BYM CHCIAŁ o CECHACH JACHTÓW na BAŁTYK.

MJS
.[/quote]

Marianie, moge z przyjemnoscia odpowiedziec ale odpowiedz bedzie zalezala od ceny :)
Jesli chodzi o zajmowane miejsce w marinach to idealnie wpisuje sie Dehler 33. Pomoglem wybrac i kupic pierwszy w Polsce egzemplarz a wczoraj wlasnie przyplynal do Swinoujscia kolejny. Oba kupili Koledzy o bardzo duzym doswiadczeniu zeglarskim.
Jachty te sa znakomite nautycznie, wygodne, swietnie zaprojektowane i co wazne w przypadku miejsca w niemieckich marinach sa przy 10 m dlugosci bardzo waskie bo maja jedynie 3 m szerokosci. Oczywiscie przez to polpoklady sa dla wielu za waskie.
Dla osob ze znacznie mniejszym budzetem moge z czystym sumieniem polecic Eygthene 24 ktora z kolei przy 7,32 dlugosci rowniez ma 3 m szerokosci co przy tej dlugosci daje niezwykle obszerne wnetrze. Oba te typy znakomicie zachowuja sie na baltyckiej fali.
Baltyk jest niewielkim morzem, prognzy krotkoterminowe sa wiarygodne dlatego tak wychwalana "dzielnosc morska" colin archerow nie jest tu potrzeban. Nawet w baltyckiej turystyce lepiel miec szybki i ostro chodzacy jacht. Wtedy sztormuje sie w tawernie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 10:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Hm a kto powiedzieli że Dehler 33 jest mniej dzielny od podobnego Colina 33?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 10:15 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ryś napisał(a):
Och, poza paskudnym rzucaniem na sztormowej fali (a Bałtycka krótka), mokra jazdą, brakiem stateczności kursowej, złą sterownością z falą, a i możliwością wywrotki - to właściwie niewiele więcej ;)
Wcale przez to nie mówię że nowe regatówki lepsze... To tak przy okazji Kocurowego "1. jacht ma byc bezpieczny"; już chyba Folkbot bezpieczniejszy.


To moze jesli moje zdanie sie nie liczy ( a na regatowym folkboacie przeplywalem pare sezonow) to zapytaj wlascicieli Eygthene 24 jak sie lodka zahowuje na baltyckiej, sztormowej fali. Ja sprowadajac z Zatoki Botnickiej wczesna wiosna mialem na wejsciu do Swinoujscie ponad 10 B i lodka zachowywala sie znakomicie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 11:12 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Moniia napisał(a):
plitkin napisał(a):
Mir napisał(a):


Jest, jest. Mnie zaciekawił. Osoby, które będą oglądać mogą zwrócić uwagę na to co przykuło moją: forpik.
No i silnik.
Warto zajrzeć.


To nie jest forpik ;)


Cokolwiek by nie było :) Warto zajrzeć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 12:05 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
M@rek napisał(a):
Jesli chodzi o zajmowane miejsce w marinach to idealnie wpisuje sie Dehler 33.


M@rek napisał(a):
Dla osob ze znacznie mniejszym budzetem moge z czystym sumieniem polecic Eygthene 24


Marku,
gdzie można znaleźć więcej wiarygodnych informacji o tych konstrukcjach ? Masz może jakieś linki/materiały lub informacje, którymi mógłbyś i chiałbyś się podzielić ?

pozdrawiam,

Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Jachty te sa znakomite nautycznie, wygodne, swietnie zaprojektowane i co wazne w przypadku miejsca w niemieckich marinach sa przy 10 m dlugosci bardzo waskie bo maja jedynie 3 m szerokosci.

Niemieckie jachty idą w ślad za francuskimi. Widać duże podobieństwo do filozofi jachtu, jego funkcjonalności, dbałości o szczegóły, w tym akcent na te istotne. Widać to na przykładzie firmy Hanse, jej ukierunkowaniu w stronę miłośników jachtów. Innowacyjność, wygoda, przestronność. Precyzyjnie jest to ukazane w klipie reklamowym jachtu, który zaprasza i zachęca przecież do odwiedzenia stoiska na targach. Bo tam klient zostanie oczarowany ofertą... Solidne wantowniki i sztagownik! Bajeczny kokpit, uchwyty dla rąk, elektronika pokładowa i tylko 1 sekunda ujęcia na klozecik. Jest harmonia, jest klimat.

I do tego beztroski luzik, wykwintny relaks na morzu. Czyż nie jest to styl francuski?
Do Bałtyku Niemcy mają bliżej, ale stocznie francuskie są już u nas.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 15:58 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ryś napisał(a):

Jednakoż miłośnikom Folkbota (też lubię) odpór tu dam:
Taż to regatówka :oops:
do regat w weekend na zatoce :rotfl:
Dwuosobowa, bezodpływowy kokpit, w "kabinie" dwie 'kanapki' z wysokością siedzenia w kucki i półka.
Załącznik:
folboat sheet.jpg

Oczywiście przerabiano go na wszelkie sposoby by dało się wytrzymać dłużej niż dzień - co Jego Szanowność pewnie by skomentował, jak np. NRDowskie nadbudówki :-P



1. Moze wyjasnij dlaczego 2 osobowa jesli w kokpicie wygodnie pracuja 3 osoby a spac moga 4. W tym regatowym.
2. No wlasnie, przerabiano czyli na tym samym kadlubie budowano z odplywowym kokpitem, Stacjonarnym silnikiem 2 oddzielnymi kabinami przegrodzonymi grodzia podmasztowa z WC co prawda pod materacem w kabinie dziobowej, zlewem i kuchenka.
W szczecinskiej jachtowce wynudowano takich kilkadziesiat z czego ponad polowa trafila na eksport na Zachod.
3 . Co to sa NRD owskie nadbudowki ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 16:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Sztuka animacji czyni cuda. Dufour 310 sam pływa! :D

Podobny?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 16:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ależ głębokie wykopaliska przeprowadziłęś, M@rku ;)
M@rek napisał(a):
1. Moze wyjasnij dlaczego 2 osobowa jesli w kokpicie wygodnie pracuja 3 osoby a spac moga 4. W tym regatowym.
2. No wlasnie, przerabiano czyli na tym samym kadlubie budowano z odplywowym kokpitem, Stacjonarnym silnikiem 2 oddzielnymi kabinami przegrodzonymi grodzia podmasztowa z WC co prawda pod materacem w kabinie dziobowej, zlewem i kuchenka.
W szczecinskiej jachtowce wynudowano takich kilkadziesiat z czego ponad polowa trafila na eksport na Zachod.
3 . Co to sa NRD owskie nadbudowki ?

Albowiem Folkbot oryginalnie wygląda tak:
Obrazek

A wnętrze urządzone tak:
Obrazek
https://digitaltmuseum.se/011024784586/ ... ia?slide=0

A NRDowska nadbudówka wygląda tak
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 17:00 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Przeprowadzilem bo na roznych wersjach Folkboata sporo przeplywalem :) O seryjnie budowanej wersji Folkboata turystycznego napisalem wyzej. Powstaly rowniez jednostkowe weersje z odplywowym kokpitem typowej regatowki "Linda" oraz wersje Turystyczne z niestandardowa nadbudowka"Sława". W katalogu szczecinskiej firmy Farby Jachtowe na kilku zdjeciach jest wlasnie Folkboat turystyczny z przebudowana nadbudowka.
Tak na marginesie na rysunkach wyzej tego nie widac ale szczecinskie regatowe Folkboaty mialy w forpiku podwojna koje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 18:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Zebrało siem na dawnych wspomnień czar?
Ale do nowych czasów pękatych camperów na wodzie to może bardziej takie o:
Obrazek

Albowiem regaty regatami, szkierowce szkierowcami, a tyłek rośnie i trzeba zmieścić, i kufel zdałoby siem wychylić nie obijający podsufitki :mrgreen:
A zaś folks lokales'y zalewowe może powinni byli rozważyć inną wersją udka ludowego -
Obrazek
;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 18:09 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Sąsiad napisał(a):
RyśM napisał(a):
Excuse moi - co w tym ładnego?

Sorki, takie właśnie lubię :) Choć dla innych to przecinak :evil:


Tak z czystej ciekawosci, plywales na takim w ciezszej pogodzie ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 18:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moim zdaniem wszystkie niezbedne warunki spelnia stary Dehler 31 z biura van de Stada.
Ciekaw jestem jakie wady zauwazycie ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Ciekaw jestem jakie wady zauwazycie ?

Słaba dziobnica, opór falowy, staromodny. Mały kokpit, zamknięta rufa, ciężki na wodzie. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=rvxhQO4pw2E
Tango 30 jest dużo lepsze.
https://www.youtube.com/watch?v=foH7owLhS9M
Choć, to też już nie ten styl, co współczesny.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 20:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Rufa jest otwierana a schowek po klapa misci mala tratwe ratunkowa :) Maszt stoi na pokladzie i w egzemplarzu Kolegi daje sie zamodzielnie polozyc przy pomocy bramki z 2 spinakerbomow mocowanych w odpowiednich okuciach na pokladzie. No i jeszcze ceny od 20 do 30 tys euro w zaleznosci od rocznika stanu i wyposazenia.
I jeszcze jedno, w przeciwienstwie do kilku popularnych jachtow tej wielkosci opartych na liniach regatowych HTC ten model nie byl projektowany jako regatowka :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 21:59 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mir napisał(a):
Tango 30 jest dużo lepsze.


Kula w płot. Jedno takie ściga się u nas w ORC. Sprawdź wyniki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 22:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
cors napisał(a):
Mir napisał(a):
Tango 30 jest dużo lepsze.


Kula w płot. Jedno takie ściga się u nas w ORC. Sprawdź wyniki.


na zalewie już chyba nie bierze udziału w regatach

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 22:13 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
M@rek napisał(a):
Moim zdaniem wszystkie niezbedne warunki spelnia stary Dehler 31 z biura van de Stada.
Ciekaw jestem jakie wady zauwazycie ? :)
Zrobili test zderzeniowy na wideło, bardzo starannie unikając walenia w co twardszego podwodziem kadłuba :rotfl:
Zauważyłęś?
A tak poza, to pewnie że nada siem na Bałtyk. Całkiem przyzwoita robota, jak na to co na rynku; nawet jeśli takich nie lubię za zachowanie.

Z postów przedpiśców powyżej wychodzi jednakowoż iż włąściwem byłoby rozdzielić kwestyą: "Jaki jacht na Bałtyk?" -
od "dysputy o kadłubach i falach". :lol:

Bo dlanaprzykładowo to w/w Viko 35 mogłoby nieźle nadać siem do wakacyjny imprezki, na Bałtyk też.
Atoli wolałbym nie znaleźć siem na tym czyms na fali. Ba, zejść tą zejściówką nawet nw normalnem przechyle tom dziwnie niechętnem. :mrgreen:
A drzwi otwierane w pysk pominę milczeniem, zważywszy rachunek od dentystki onegdaj :rotfl:

Stary Dehler jawi siem niczem wybawienie i cud inżynierii ergonomicznej. W porównaniu, znaczy, w porównaniu ... :-P


Ostatnio edytowano 25 sty 2019, o 22:15 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Teraz te większe (np. Hanse 675) mają schowki na ponton z silnikiem i kierownicą. Ale to jest inna kategoria jachtów. One mają różne wykwintne pomysły dla zaspokojenia ego. Chociaż idzie to wraz z wzrostem kubatury kadłuba. Więcej się zmieści, jest większa wygoda, lepszy komfort. Przy okazji jesteśmy oswajani z bogatszym standardem żeglarstwa, który prawdopodobnie zawita i do nas (za jakiś czas). Ot taki jacht do chodzenia na boso...

Nie ciągnie fali dziobowej, nie wciąga jej pod spód, ma przesuniętą wyporność na dziobie (!), dzięki czemu dziób nie rozcina fali, lecz wchodzi na nią wypornościowo. Mniejsze opory, większa prędkość, lekkość konstrukcji. Do tego piekno stylizacji i jest zachwyt. Znaczy się... postęp.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 22:16 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Mir napisał(a):
ma przesuniętą wyporność na dziobie (!), dzięki czemu dziób nie rozcina fali, lecz wchodzi na nią wypornościowo. Mniejsze opory, większa prędkość, ...Znaczy się... postęp.
Czyżby de novo odkryto w końcu amerykę? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
M@rek napisał(a):
a schowek po klapa misci mala tratwe ratunkowa


To nie jest dobre rozwiązanie.

Najlepsza lokalizacja tratwy to uchwyt na pokładzie - no ale to przeszkadza laskom w opalaniu się ...

Wszelkie montowanie tratew w takich schowkach to proszenie się o kłopoty w sytuacjach awaryjnych...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 22:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
Stary Dehler jawi siem niczem wybawienie i cud inżynierii ergonomicznej. W porównaniu, znaczy, w porównaniu ... :-P


zależy który model dla mnie te jachty są nadal nowoczesne i do tego dobrze wykonane,biją na głowe nowe jednostki. Jedynie nowe jachty mają lepszy hotel zwłaszcza do portowania,

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2019, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ryś napisał(a):
Czyżby de novo odkryto w końcu amerykę?

Wiesz, na pochylenie dziobnicy można spojrzeć dwojako: albo się skos wypionował (wyporność +), albo w pionowej dziobnicy nie ma nawisu i zapasu wyporności (wyporność -).
Tak czy owak, te pionowe płyną lepiej. Wbrew pozorom.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 91  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 200 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL