Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 gru 2019, o 01:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 13:37 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam

Po długich poszukiwaniach optymalnej opcji m.in. budowy stalowego jachtu od zera albo zakupu chińczyka doszedłem do wniosku, że najlepszą opcją będzie kupno używki i jej przebudowa według potrzeb. Znalazłem taką - zowie się Ada 2 i jest naprawdę paskudna w obecnej formie;) Sprzedawca twierdzi, że kadłub w 2016r był piaskowany, malowany i wręgi niepordzewiały ani trochę w oryginalnym malowaniu... Jutro albo we wtorek jadę to obejrzeć jednak pytanie co dalej?:) Czy są w polsce jakieś szkutnie które są w zasięgu polskiego drobnego inwestora nie milionera?:) Mogą być zlokalizowane gdziekolwiek gdyż łódkę można zapakować na TIRa bez pilota i przewieźć gdziekolwiek. Chodzi mi o przebudowę nadbudówki, może burt i dorobienie innych elementów w stali (raczej nie laminat bo zabawa z formami to przecież koszty?). Obecnie wygląda to paskudztwo tak:
Załącznik:
WhatsApp Image 2019-04-26 at 13.16.28 (1).jpeg
WhatsApp Image 2019-04-26 at 13.16.28 (1).jpeg [ 72.16 KiB | Przeglądane 1174 razy ]

Załącznik:
WhatsApp Image 2019-04-26 at 13.16.28.jpeg
WhatsApp Image 2019-04-26 at 13.16.28.jpeg [ 99.99 KiB | Przeglądane 1174 razy ]

Załącznik:
WhatsApp Image 2019-04-26 at 20.40.26.jpeg
WhatsApp Image 2019-04-26 at 20.40.26.jpeg [ 48.43 KiB | Przeglądane 1171 razy ]


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A chcę aby wyglądała tak - w stylu retro:):

Załącznik:
WhatsApp Image 2019-04-26 at 20.40.26.jpeg
WhatsApp Image 2019-04-26 at 20.40.26.jpeg [ 48.43 KiB | Przeglądane 1171 razy ]


Jak widać ogólny kształt jednostki jest zbliżony - w grę wchodzi przebudowa głównie sterówki dorobienie komina i wymiana okien w tej nadbudówce w z tyłu oraz może inny kształt górnej części burty powyżej pokładu + detale retro (relingi, ławki, itp)... Co Szanowne Koleżanki i Koledzy na to?:) Dobry pomysł czy bez szans?:)


Załączniki:
WhatsApp Image 2019-04-26 at 13.16.28 (2).jpeg
WhatsApp Image 2019-04-26 at 13.16.28 (2).jpeg [ 96.32 KiB | Przeglądane 1174 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 13:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 8316
Podziękował : 1066
Otrzymał podziękowań: 3306
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
romanewas napisał(a):
Dobry pomysł czy bez szans?:)


cokolwiek Ci nie doradzimy - i tak zrobisz tak jak sobie wymarzyłeś. Więc zrób to.

Gdybym ja miał coś takiego oceniać dla siebie - powiedziałbym, że pomysł jest kiepski i pakujesz się w straty (nawet nie koszty, tylko straty). No i w problemy. Ale kto ma statki - ten ma wydatki, a problemy są często potrzebne nam do życia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 13:58 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No ja się nad tym zastanawiam gdyż duża rzesza różnych mniejszych lub większych armatorów przebudowywała swego czasu co widziałem osobiście na nabrzeżach jachtowych w Gdyni np stare kadłuby po rybackich kutrach na różne galeony i inne cudawianki i wszystko to teraz pływa z powodzeniem. Nie budowali oni nowej jednostki ale właśnie przebudowywali stare... Gdyby się to nie opłacało to przecież nikt by tego nie robił??


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 15:13 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1269
Podziękował : 143
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
No i wyjdzie „galeon” lub inna „perła”.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jak lubisz takie klasyki to moźe spójrz na tę stronę.
„Do it yourself”.
https://www.devlinboat.com/wordpress1/2 ... ockeye-42/

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 15:38 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 8316
Podziękował : 1066
Otrzymał podziękowań: 3306
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
romanewas napisał(a):
Gdyby się to nie opłacało to przecież nikt by tego nie robił??


:mrgreen: To akurat nie jest żaden dowód. Znam mnóstwo nieoplacalnych prac przy jachtach. Zerknij choćby na popularne wątki na forum: np. kurczakowa Dulcia, zmieniany na podróż po Bałtyku Bez2, ale i inne. Sam jeszcze kilka lat temu z podziwem obserwowałem remont w stoczni jachtu Mors, wartego może ok. 20 tyś zł, gdzie remont kosztował ok. 70-80 tys. Takich inwestycji jest mnóstwo.

Generalnie: jak czytam o obudowach czy przebudowach starych pływadeł (najczęściej wraków), to z góry mogę założyć, że nie ma to żadnego ekonomicznego sensu. Nie wykluczam, że jednak zdarzają się opłacalne czy sensowne inwestycje, ale ja takowych nie spotkałem dotychczas. Jednocześnie spotkałem dziesiątki nietrafionych.

Ale tak jak napisałem: tak jak z góry wiadomo, że podobna inwestycja może nie mieć sensu, tak z góry można znduzym prawdopodobieństwem założyć, że i tak zrobisz to co zaplanowałeś (a przynajmniej poczujesz pierwsze kroki aż do czasu ukończenia inwestycji lub też przegrania z realiami w połowie drogi). No i dość często w takich wątkach pytający po otrzymaniu porad niespójnych z jego wizją próbuje sam przekonać resztę do słuszności swoich planów.

Dlatego napisałem: rób, bo co dla Ciebie jest warte spróbowania nie musi być wartym spróbowania dla mnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 17:05 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mam też opcję B - pójście po najmniejszych kosztach i zrobienie mega tantedy ale lud jak wiadomo lubi tandetę (np piosenki disco polo:). We Władku można spotkać np "brzydkie kaczątko" i można by pójść w ten sposób czyli namalować coś np rekina na burtach a na dziobie dorobić jego rzeźbę głowy wraz z zębami;)
Tak to wygląda np:
Załącznik:
brzydkie1.jpg
brzydkie1.jpg [ 68.68 KiB | Przeglądane 1109 razy ]

Załącznik:
brzydkie2.jpg
brzydkie2.jpg [ 80.53 KiB | Przeglądane 1109 razy ]

A tak rekin może wyglądać:):
Załącznik:
rekin.jpg
rekin.jpg [ 80.59 KiB | Przeglądane 1109 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 17:31 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 8316
Podziękował : 1066
Otrzymał podziękowań: 3306
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ty chcesz używać tego statku do komercyjnych rejsów?


Ostatnio edytowano 28 kwi 2019, o 18:13 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem gramatykę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 17:43 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tylko i wyłącznie;) Po co mi takie brzydactwo w innym celu?:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1251
Podziękował : 130
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Te wszystkie „kutro-żaglowce” był przerabiane w całkowicie innej rzeczywistości. Tamte czasy minęły bezpowrotnie i nie wyciągaj zbyt pochopnych wniosków. Jeżeli prawdą jest komercyjne wykorzystanie jachtu/jednostki pływającej to tym bardziej radze poszukać dobrego doradcy.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10487
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4539
Otrzymał podziękowań: 1950
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Romanewas, jest kilka kwestii, które powinieneś przeanalizować:
1. Takie różne przebudowy mają rodowód w czasach, gdy pieniądz tracił wartość z dnia na dzień i warto było pakować je w cokolwiek. Natomiast były to czasy, gdy kupić u nas można było niewiele - łatanina bywała koniecznością.
2. Były to też czasy, kiedy egzekwowanie przepisów przez administrację było żadne.
3. Dziś licz się z uszczelnianiem kontroli jednostek komercyjnych.
4. Do zaprojektowania przebudowy poszukaj fachowca. On też będzie wiedział jakie wymogi formalne musisz wypełnić. Nie chodź na skróty.
5. Fachowca, firmę, która prace blacharskie wykona znajdziesz. Bez przynajmniej zgrubnego projektu nie ma to sensu, ten stateczek do nabycia powinieneś z fachowcem (p.4) ogladać zanim kupisz.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 22:40 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1055
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 496
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
licz się z uszczelnianiem kontroli jednostek komercyjnych.


Dokumentacja kilka tysięcy, "zatwardzenie" w PRS "komercji" z próbami kilkanaście tysięcy...................


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 23:57 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jacht komercyjny - jednostka ma poniżej 15m więc nic w PRS nie zamierzam robić. Jedynie PZŻ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2019, o 07:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12486
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 229
Otrzymał podziękowań: 1949
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
romanewas napisał(a):
Co Szanowne Koleżanki i Koledzy na to?:) Dobry pomysł czy bez szans?:)


A tak z czystej ciekawości - robiłeś może jakiś szacunkowy nawet operat kosztów i zysków tego przedsięwzięcia ?

Znaczy - ma szansę ten interes przynosić zyski a nie tylko generować koszty ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2019, o 09:00 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1269
Podziękował : 143
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Można będzie pewnie popłynąć na Bornholm...
:rotfl:

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2019, o 12:00 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Interes to przede wszystkim sprzedaż a żeby sprzedać to trzeba klienta przyciągnąć. Po pierwsze optycznie czyli albo jakąś ładna łódką wyróżniającą się oraz odpowiednią... załogą (która będzie ubrana w stroje galowe marynarki wojennej stanów zjednoczonych - taki pomysł mam:). Tak samo osoby pracujące bezpośrednio z klientem muszą być odpowiednio ubrane. Do tego współpraca z hotelami, knajpami itd czyli maksymalna reklama gdzie się da. Druga opcja to jest dobra oferta - np w ramach biletu darmowy poczęstunek i napoje (nawet z %:) oraz cena która nie może być za wysoka. Z
Pracuję tu z turystami w Gdańsku od kilku lat i wiem czego chcą mniej-wiecej... Jednak wątek nie dotyczy biznes-planu ale przebudowy jednostki. Szukam miejsca gdzie by to można zrobić...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2019, o 21:30 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak wracając do wątku znalazłem taką szkutnię i po wstępnych rozmowach Pan Piotr Grochowczak wydaje się osobą która wie o czym mówi. Tutaj ich dane na PKT.PL z samymi super opiniami:):
https://www.pkt.pl/firma/zaklad-szkutniczy-3379894
Czy ktoś może zna ten zakład i może coś więcej powiedzieć? Ich strona to: szkutnikwielkopolska.pl ale coś nie działa?:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2019, o 14:26 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 369
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 39
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Zobacz z 2 -3 firmy i zrób wyceny nie opierając się o jedną tylko stocznie czy skutnie.

Żeby to miało ręce i nogi najpierw wejs inspektora z organizacji gdzie będziesz rejestrował jako komercyjny potem zweryfikuj czy po przebudowie wejdzie Ci tam tylu paxów ilu chcesz bo to pływadło wygląda na maleństwo.

Jaki masz budżet z ciekawości bo może lepiej od tego zacząć weryfikację przebudowy.

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2019, o 02:29 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No zrobiłem 2 firmy i taka sama stawka za roboczogodzinę. No i jak pisałem - nie chcę robić tego jako statek komercyjny bo na to nie ma żadnych szans ale zwykły jacht komercyjny w PZŻ jak już bo ma 14,99m (czyli tylko 12 paxów +2 załogi). Jeśli bym chciał statek to był piękny stateczek do wzięcia ale już poszedł niestety(:
https://tinyurl.com/y6rdnugu
W naprawdę świetnej cenie za tę jednostkę...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2019, o 14:13 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 369
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 39
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
romanewas napisał(a):
No zrobiłem 2 firmy i taka sama stawka za roboczogodzinę.

Czyli nie robiłeś.

Stawka za roboczogodzinę nic nie mówi, projekt przepudowy, wycena materiałów i wycena robocizny.

Wszelkie historie typu musimy zacząć bo nie jesteśmy wstanie oszacować można wszdzić sobie między bajki.....

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mancunian, miru71 i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | haluksy operacja | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL