Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 21:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lis 2010, o 22:00 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To jest tzw. aktywne uwzględnianie pływów. W podejściu pasywnym wygodnym jak masz mase miejsca i czasu, nie walczy się z prądem, ale pozwala mu się "wziąć i oddać". Ale o tym już było ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 01:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Zbieraj napisał(a):
Naprawiali cały następny dzień.

A i tak nie naprawili...
W następnym rejsie, gdy Zbieraj skierował Pogorię do Neapolu, to wszystkie pogoriowe GPS-y znowu odmówiły posłuszeństwa.
Jedynym działającym poprawnie był mój ręczny Garmin 76 przyklejony taśmą samoprzylepną do okna w nawigacyjnej :)

Mnie też kiedyś zawiódł GPS - po 10 dniach ciągłego polewania wodą na Atlantyku się zbuntował i przestał działać (Garmin 12XL).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 04:32 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
maciek.k napisał(a):
To jest tzw. aktywne uwzględnianie pływów. W podejściu pasywnym wygodnym jak masz mase miejsca i czasu, nie walczy się z prądem, ale pozwala mu się "wziąć i oddać". Ale o tym już było ...

A może trzeba dokonać wyboru kiedy dać się ponieś prądowi a kiedy trzeba aktywnie działać by pozostac na wyznaczonym wcześniej KDd.
Pomijając fale i wiatr bo to one tak naprawdę determinują na środku Północnego kurs,to jeśli średnia kierunków prądu w jakimś przedziale godzinowym pokrywa się z KDd to dajemy się ponieś prądowi.
Jeśli chcemy płynąć 270 stopni a w pierwszej godzinie prąd płynie 250 a w drugiej 290 stopni to walka by płynąć 270 oznacza że stracimy paliwo bezsensownie albo czas w celu utrzymania się na kursie. Powtórzę jeszcze raz pomijam wiatr i falę.
Sytuacja zmieni się gdy prąd zacznie działać pod kątem zbliżonym do 90 i więcej stopni do KDd wówczas brak poprawki na prąd wywiezie nas w maliny

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 08:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
ins napisał(a):
Sytuacja zmieni się gdy prąd zacznie działać pod kątem zbliżonym do 90 i więcej stopni do KDd wówczas brak poprawki na prąd wywiezie nas w maliny

Piotr Siedlewski


Piotrek, ja przy Tobie chyba wpadnę w kompleks niedouczonego żeglarza. :D
Jak długo żyję i pływam nie spotkałem się z sytuacją, żeby prąd "działał pod kątem zbliżonym do 90 stopni do KDd".
Co więcej - do dziś uważałem, że to jest niemożliwe! :lol:
Cholera, będę się musiał podciagnąć z nawigacji. Jak radzisz - mam się zapisać na kurs na sternika? :wink:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 08:44 

Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 10:07
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: Wioślarz, (małpa) ekstraordynaryjny
Zbieraj napisał(a):
Piotrek, ja przy Tobie chyba wpadnę w kompleks niedouczonego żeglarza. :D
Jak długo żyję i pływam nie spotkałem się z sytuacją, żeby prąd "działał pod kątem zbliżonym do 90 stopni do KDd".
Co więcej - do dziś uważałem, że to jest niemożliwe! :lol:
Cholera, będę się musiał podciagnąć z nawigacji. Jak radzisz - mam się zapisać na kurs na sternika? :wink:


Janusz, ja juz się zapisałem na wszelki wypadek na kurs wiosłowania wszak rzeczy pierwsze to podstawa. :wink: Myślę, że jako abiturienci szkół plastycznych o profilu malarstwo i grafika ze specjalnością balet awangardowy winniśmy jakieś kroki w tej materii poczynić :wink:
Pozdrawiam !
Bogdan


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 10:11 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Zbieraj napisał(a):
ins napisał(a):
Sytuacja zmieni się gdy prąd zacznie działać pod kątem zbliżonym do 90 i więcej stopni do KDd wówczas brak poprawki na prąd wywiezie nas w maliny

Piotr Siedlewski


Piotrek, ja przy Tobie chyba wpadnę w kompleks niedouczonego żeglarza. :D
Jak długo żyję i pływam nie spotkałem się z sytuacją, żeby prąd "działał pod kątem zbliżonym do 90 stopni do KDd".
Co więcej - do dziś uważałem, że to jest niemożliwe! :lol:
Cholera, będę się musiał podciagnąć z nawigacji. Jak radzisz - mam się zapisać na kurs na sternika? :wink:

Nie za bardzo rozumiem emoticonów.
Jeśli z punktu A do punktu B prowadzi Kąt drogi nad dnem = 270 stopni
i przez godzinę działa prąd o V 1w. i kierunku 165 stopni czyli jest odchylony od KDd o 105 stopni to aby utrzymać zamierzone KDd przy V jachtu 5 w. powinniśmy płynąć utrzymując Kąt drogi po wodzie około 280 stopni.
Co w tej sytuacji jest egzotycznego ?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
ins napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
ins napisał(a):
Sytuacja zmieni się gdy prąd zacznie działać pod kątem zbliżonym do 90 i więcej stopni do KDd wówczas brak poprawki na prąd wywiezie nas w maliny

Piotr Siedlewski


Piotrek, ja przy Tobie chyba wpadnę w kompleks niedouczonego żeglarza. :D
Jak długo żyję i pływam nie spotkałem się z sytuacją, żeby prąd "działał pod kątem zbliżonym do 90 stopni do KDd".
Co więcej - do dziś uważałem, że to jest niemożliwe! :lol:
Cholera, będę się musiał podciagnąć z nawigacji. Jak radzisz - mam się zapisać na kurs na sternika? :wink:

Nie za bardzo rozumiem emoticonów.
Jeśli z punktu A do punktu B prowadzi Kąt drogi nad dnem = 270 stopni
i przez godzinę działa prąd o V 1w. i kierunku 165 stopni czyli jest odchylony od KDd o 105 stopni to aby utrzymać zamierzone KDd przy V jachtu 5 w. powinniśmy płynąć utrzymując Kąt drogi po wodzie około 280 stopni.
Co w tej sytuacji jest egzotycznego ?

Piotr Siedlewski

Piotrze, nie czepiaj się emotikonów. One są dla ludzi z poczuciem humoru (nie będę złośliwy i nie napiszę, że w związku z tym nie są dla Ciebie :D )
Jeszcze raz: przeczytaj dokładnie (i ze zrozumieniem), co napisałeś wcześniej, a co teraz. Jeśli nie zrozumiesz - back to navigation elementary school :wink:

PS 1. Nie, nie podpowiem. Będę złośliwy i już! :D
PS 2. Żeglarstwo morskie, seks i alkohol stworzono dla ludzi, którzy umieją z tego korzystać (© by Zbieraj) :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
jesteś złośliwy ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 10:44 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cytuj:
Jak długo żyję i pływam nie spotkałem się z sytuacją, żeby prąd "działał pod kątem zbliżonym do 90 stopni do KDd".

przez godzinę działa prąd o V 1w. i kierunku 165 stopni czyli jest odchylony od KDd o 105 stopni


W drugim wpisie nie napisałem nic innego niż w pierwszym.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Piotrek, jak do KDd ma się poprawka na prąd (pp)? No przecież wcześniej musiałeś ją odjąć żeby mówić o KDd. Inaczej mówiąc "odjąłeś prąd". A jak odejmiesz prąd, to go nie ma, wiec jak może być coś czego nie ma w stosunku do nas?

A może chodzi o prąd z alternatora? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 12:27 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Maar napisał(a):
Piotrek, jak do KDd ma się poprawka na prąd (pp)? No przecież wcześniej musiałeś ją odjąć żeby mówić o KDd. Inaczej mówiąc "odjąłeś prąd". A jak odejmiesz prąd, to go nie ma, wiec jak może być coś czego nie ma w stosunku do nas?

A może chodzi o prąd z alternatora? :-)


Obawiam się że pracujemy na zupełnie innych częstotliwościach ale spróbuje jeszcze raz.
1.
Z A do B na GPS . Wyznaczamy A jako WPT i uruchamiamy funkcję Go To.
Dajemy polecenie sternikowi aby trzymał kurs tak aby BRG = COG, czy płyniemy po najkrótszej drodze najprawdopodobniej czy najszybciej i oszczędzając paliwo - niekoniecznie.
Jeśli wykreślimy wektory działania prądu i okaże się że wypadkowa za parę godzin jest pokrywająca się z naszym zaplanowanym COG to poddając się prądowi czyli utrzymując stały Kąt drogi po wodzie przepłyniemy więcej niż gdy będziemy usilnie trzymać się zaplanowanego z góry COG co oznacza zmiany KDw. Jakie jest i było nasze faktyczne COG wiemy z funkcji Track, albo z graficznego dodawania pp do KDw.

2. Ta sama sytuacja, ale po wykreśleniu wektorów prądu okazuje się, że prądy rzucają nas na prawo i lewo od zaplanowanego COG. Ta ma miejsce gdy kąt działania prądu w stosunku do zaplanowanego COG jest w okolicach 90 stopni i więcej (dochodzi do tego stosunek V p i V jachtu)
Postępowanie jak w punkcie 1 nie było by moim zdaniem sensowne. Czyli wówczas
staram się by BRG = COG czyli mówiąc językiem podstaw nawigacji szukam jakie KDw mam mieć by utrzymać KDd. A to oznacza że muszę odjąć pp od zaplanowanego KDd

I nic innego w pierwszym wpisie nie napisałem.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 12:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
ins napisał(a):
Cytuj:
Jak długo żyję i pływam nie spotkałem się z sytuacją, żeby prąd "działał pod kątem zbliżonym do 90 stopni do KDd".

przez godzinę działa prąd o V 1w. i kierunku 165 stopni czyli jest odchylony od KDd o 105 stopni


W drugim wpisie nie napisałem nic innego niż w pierwszym.

Piotr Siedlewski


No dobrze, podpowiem, ale karą za podpowiedź będzie rozwiązanie zagadki:
Zadanie nawigacyjne: Bałtyk, prądów nie ma.
Deklinacja +3
Dewiacja +2
Dryf +15
KDd = 090

W pewnym momencie zrobiono namiar na latarnię (tę z lewej). Po przeliczeniu wyszło NR=300
Na drugą latarnię zrobiono namiar z trawersu.
Nieustraszony nawigator na jachcie narysował to tak, jak na załączonym rysunku. (Sorry za prymityw rysowania, ale Picasso ze mnie żaden. Bozia talentu nie dała).
Spróbuj (opisowo, rzecz jasna) określić pozycję jachtu.
Aha, nie przykładaj ekierki do ekranu. Namiar 300 jest narysowany na oko. Chodzi tylko o zasadę.


Załączniki:
Zagadka-terrestryczna.jpg
Zagadka-terrestryczna.jpg [ 18.14 KiB | Przeglądane 5083 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 12:55 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Nie bardzo wiem o co loto . NR na tą z trawersu wynosi 345 i co dalej?

Piotr Siedlewski
Czy chodzi Tobie o to że odległość naszej pozycji od latarni z NR 345 jest równa odcinkowi pomiędzy latarniami jeśli prosta przebiegająca przez latarnie przecina NR300 pod kątem 45 stopni?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
ins napisał(a):
Nie bardzo wiem o co loto . NR na tą z trawersu wynosi 345 i co dalej?

Piotr Siedlewski

Poddaję się :(

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 13:36 

Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 10:07
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: Wioślarz, (małpa) ekstraordynaryjny
Zbieraj napisał(a):
ins napisał(a):
Nie bardzo wiem o co loto . NR na tą z trawersu wynosi 345 i co dalej?

Piotr Siedlewski

Poddaję się :(


Nie dziwię się :wink:

Pozdrawiam !
Bogdan


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 14:24 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Mała uwaga. Rysunek nie jest zgodny z tekstem zadania.
Na rysunku poprowadzono NR na druga latarnię z znaczkiem wyraźnie mówiącym o tym ze jest to namiar prostopadły do KDd.
W opisie zadania jest natomiast mowa o namiarze z trawersu. Czyli o namiarze burtowym = 90 stopni.
Namiar burtowy 90 stopni nie może mieć nic wspólnego z kątem prostym do KDd jeśli występuje pw czyli dryf.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 14:36 

Dołączył(a): 6 maja 2009, o 11:48
Posty: 132
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sj
ins napisał(a):
M
Na rysunku poprowadzono NR na druga latarnię z znaczkiem wyraźnie mówiącym o tym ze jest to namiar prostopadły do KDd.
W opisie zadania jest natomiast mowa o namiarze z trawersu. Czyli o namiarze burtowym = 90 stopni.
Namiar burtowy 90 stopni nie może mieć nic wspólnego z kątem prostym do KDd jeśli występuje pw czyli dryf.


W zadaniu pisze, że tak to narysował "Nieustraszony nawigator", a nie że "jest to namiar prostopadły do KDd", mała różnica, ale dość zasadnicza :) Poza tym jesteś na dobrym tropie :)

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 14:41 

Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 10:07
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: Wioślarz, (małpa) ekstraordynaryjny
A co mi tam, podpowiem
NAMIAR = KURS + NAMIAR BURTOWY
Pozdrawiam !
Bogdan


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 14:46 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Nie ma tu żadnego tropu. Są dwa NR, odległości pomiędzy latarniami czyli jak ktoś chce może się zabawić jeszcze w trygonometrię, tylko po co, jak można to standardowo wykreślić.
Piotr Siedlewski

*****

Pan Bodzio napisał(a):
A co mi tam, podpowiem
NAMIAR = KURS + NAMIAR BURTOWY
Pozdrawiam !
Bogdan


KDd jest w tym zadaniu jednoznaczne z KDw ale nie z KR
KDd - ( pw ) = KR
090 - ( + 15 ) = 075

namiar burtowy z trawersu lewej burty = 90
KR - NBL = NR
075 - 90 = - 15
360 - 15 = 345 stopni

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Pomijając zgubione 5 stopni (które wielkiego wpływu nie ma na odpowiedź), to pytanie było, gdzie faktycznie ten jacht jest? W sensie, że gdzie na rysunku jest? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 15:02 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Maar napisał(a):
Pomijając zgubione 5 stopni (które wielkiego wpływu nie ma na odpowiedź), to pytanie było, gdzie faktycznie ten jacht jest? W sensie, że gdzie na rysunku jest? :-)

W którym miejscu zgubiłem 5 stopni ?
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 15:05 

Dołączył(a): 6 maja 2009, o 11:48
Posty: 132
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sj
ins napisał(a):
Nie ma tu żadnego tropu.

Jest, jeżeli robili namiar z trawersu to wzgledem KDw, który wynosi 75 stopni, a nie 90.

*****

Maar napisał(a):
Pomijając zgubione 5 stopni (które wielkiego wpływu nie ma na odpowiedź), to pytanie było, gdzie faktycznie ten jacht jest? W sensie, że gdzie na rysunku jest? :-)

Jacht jest dalej od ladu na południowy wchód on zaznaczonej pozyckio (prawy dolny róg rysunku)

_________________
Pozdrawiam
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 15:07 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
msab napisał(a):
ins napisał(a):
Nie ma tu żadnego tropu.

Jest, jeżeli robili namiar z trawersu to wzgledem KDw, który wynosi 75 stopni, a nie 90.

*****

Maar napisał(a):
Pomijając zgubione 5 stopni (które wielkiego wpływu nie ma na odpowiedź), to pytanie było, gdzie faktycznie ten jacht jest? W sensie, że gdzie na rysunku jest? :-)

Jacht jest dalej od ladu na południowy wchód on zaznaczonej pozyckio (prawy dolny róg rysunku)


Nie myl pojęć. n Namiary burtowe nie robi się w stosunku do KDw tylko do KR.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 15:12 

Dołączył(a): 6 maja 2009, o 11:48
Posty: 132
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sj
ins napisał(a):

Nie myl pojęć. n Namiary burtowe nie robi się w stosunku do KDw tylko do KR.
Piotr Siedlewski


Namiar burtowy (NB) - czyli kąt między osią symetrii jachtu a kierunkiem od obserwatora do namierzanego obiektu. Kąt burtowy mierzony jest na prawo lub lewo od osi symetrii jachtu od 0 do 180°. Namiar burtowy prawy oznaczany jest NBp, lewy NBl. Namiary NBp i NBl = 90° nazywają się trawersami.
Tak? Oś symetrii tego jachtu jak byk wypada na kierunku 75 stopni.

*****

ins napisał(a):

Nie myl pojęć. n Namiary burtowe nie robi się w stosunku do KDw tylko do KR.
Piotr Siedlewski


W tym zadaniu prąd nie występuje więc KR=KDw. Ale co do zasady, ok, KR.

_________________
Pozdrawiam
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Stara Zientara napisał(a):

Mnie też kiedyś zawiódł GPS - po 10 dniach ciągłego polewania wodą na Atlantyku się zbuntował i przestał działać (Garmin 12XL).


Znaczy taką próbę wodoodporności przeprowadzałeś? :wink:

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 15:17 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
No jak Panie Bodzio 345 czy nie 345 stopni?

Piotr Siedlewski

Cytuj:
Oś symetrii tego jachtu jak byk wypada na kierunku 75 stopni.

Ale kąt pomiędzy osią symetrii/diametralną a kierunkiem na N to KR a nie KDw.
KDw może = KR wtedy gdy nie ma dryfu, ale w zadaniu jest

mylisz pp z pw

KDd - (pp)= KDw
KDw - (pw) = KR
KR - (cp) = KK

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
msab napisał(a):
Oś symetrii tego jachtu jak byk wypada na kierunku 75 stopni.
Już raz wyżej pisałem o brakujących pięciu stopniach (dekl. i dew.) 70 stopni!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 15:27 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Please. To są poprawki magnetyczne nie ma potrzeby ich ogóle w tym zadaniu stosować.
Po co schodzić do KK albo NK?
Jak wszystko rozstrzyga sie na poziomie NR i NBL i pomiędzy KDd a KR.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 15:30 

Dołączył(a): 6 maja 2009, o 11:48
Posty: 132
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sj
Maar napisał(a):
msab napisał(a):
Oś symetrii tego jachtu jak byk wypada na kierunku 75 stopni.
Już raz wyżej pisałem o brakujących pięciu stopniach (dekl. i dew.) 70 stopni!

Oczywiście, umknęło mi że ten maiar na latarnie, też był namiarem rzeczywistym. Mea culpa :)

_________________
Pozdrawiam
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 15:32 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Panowie może rzeczywiście warto było by powtórzyć podstawowy materiał na sternika.
W lutym otwieram kurs zapraszam.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL