Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 sie 2025, o 16:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lis 2010, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Zapomniałeś o małym drobiazgu, o wykonaniu podwięzi wantowych do stenwant.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Z ust mi to Mariusz wyjąłeś.
Jak policzysz Wojtek to wszystko co wymieniłeś + nowe podwięzi do stenwant i prawdopodobnie konieczność przesunięcia istniejących podwięzi.
IMHO gra nie warta świeczki......

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1636
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Mariusz nie zapomniałem,bo ich nie potrzeba.
Jeżeli zachowa się rozwiązanie z salingiem,
to nie konieczne jest dodatkowe olinowanie.
Nadto (chyba) nie konieczna jest zmiana
miejsc zabudowania tegoż olinowania Piotrze.
Maszty obu konstrukcji są zbliżone wymiarami.
Powierzchnia ożaglowania nie spowoduje
w silniejszych wiatrach zniekształcenia lub
złamania profilu masztu.
Być może jest to jeszcze profil
Proctor albo jakiś inny Ermat.
Innych wad nie dostrzegam. :D

http://jachty-zaglowe.pl/bez-2.html

W.P.R.

Ps.oj,gdyby forumowi konstruktorzy wypowiedzieli się w temacie,
byłoby prościej.
Pss.a, i banderkę można nosić pod salingiem.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Ostatnio edytowano 22 lis 2010, o 14:09 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Oryginalny maszt do Beza nie ma salingów i stenwant. Ma jedynie po jednej wancie kolumnowej i nalezy przypuszczać, że w kadłubie są jedynie podwięzi do want kolumnowych. Do czego zapiąć stenwanty? Masz jakiś inny pomysł niż wykonanie dodatkowych podwięzi?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1636
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zgadza się.Natomiast maszt 420 nie posiada want kolumnowych.
Przez zastosowanie salingu uzyskały miano stenwant.
I tak zamiast want kolumnowych,stenwanty zapiąć można
w te same podwięzia wantowe,w które były by wpięte wanty kolumnowe
w wersji oryginału.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Obawiam się, ze przy takim ustawieniu podwięzi wantowych jak na rysunku (mocno w kierunku rufy), stenwanty będą zbyt mocno uginać maszt.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1636
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Można zmienić kąt ( odchylenia w tył )ustawienia salingów i problem zaniknie.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wojtuś. Można także uciąć salingi.
Jednak pytam jeszcze raz.
Czy warto inwestować w używany maszt, jeśli za podobne pieniądze można mieć nowy na wymiar ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1230
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Piotr K napisał(a):
Wojtuś. Można także uciąć salingi.
Jednak pytam jeszcze raz.
Czy warto inwestować w używany maszt, jeśli za podobne pieniądze można mieć nowy na wymiar ?


Chyba warto. Za podobne pieniądze nie dostaniesz masztu podobnej jakości, z okuciami i linami. Głupi ściągacz kosztuje kilkadziesiąt złociszów...

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1636
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Optuję za moim rozwiązaniem.
Dlatego,że ten maszt z 420 po niewielkich przeróbkach
( o których wspomniałem ) do tej wielkości
jednostki będzie wystarczająco dobry.
Do wykonania nowego masztu
nie doliczono kosztów
robocizny i roboczogodzin
( bo zakładamy,że są to koszty własne,
ale one też wymagają nakładów ),
przesyłki czy wyjazdu po zakup okuć,
lin,profilu ( w nadmiarze ).
I jeżeli jest to Proctor lub Ermat
( oczym wspomniałem ) będzie
lepszy od krajówki .

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 20:40 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Witam.
Maszt 420 jest masztem taperowanym przeznaczonym do pływania regatowego,nie wiem czy nadaje się do Bezika??????? Aby zmniejszyć wagę samego profilu i reakcji na szkwały........jego górna topowa część jest zwężona celem gięcia.....

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1636
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
W czym to utrudnia pływanie turystyczno/szuwarowe ?
Nawet znacznie lepsze są parametry profili regatowych.
...no chyba,że się mylę. :wink:

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 20:58 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Utrudnia?myślę że nie jedynie potrzebne są odpowiednie regulację by taki maszt giąć.......obciągacz bomu chociażby,..........Profile z kęt to twarde sztywne i ciężkie rury..........

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1636
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Obciągacz bomu raczej ma inne zastosowanie.
Nie ma żadnego celu w tym by ukształtować maszt eliptycznie
obciągaczem bomu.
Wówczas po nadmiernym wybraniu obciągacza bomu
pływałbyś jedynie kursem ostrego bajdewindu.
...no chyba,że nie mam racji. :wink:

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 21:09 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Masz rację z obciągaczem bomu......podałem tylko jeden z wielu

*****

A wydaje mi się że kupno masztu jest bardziej oplacalne niz okuwanie nowego o ile nie dysponuje się spora gotówką same okucia to spory wydatek,a gdzie stalówki,napinacze i.t.p podobne niby drobiazgi......

_________________
Marek Gruhn



Za ten post autor incoming otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 21:37 

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 23:51
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
to że jest czarny to normalne ,może pęknięcia sa pochowane wrazie co to jade na ogledziny tylko z czasem kiepsko.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 21:42 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Trzeba dokładnie obejrzeć końcówkę masztu może być wzdłużnie pęknięta co dyskwalifikuje taki profil jako maszt,a także samą likszparę.......

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1636
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
...na pewno barwa jest jak najbardziej możliwa w masztach np. Ermat .

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 22:18 

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 23:51
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bomu niestety nie posiadam ,tak dziś robiłem przy beziku mam trochę grzebania przy otworze na grota ,sam grot też zniszczony .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 22:25 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
To ile dałeś za tego Bezika?

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 22:30 

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 23:51
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
:D :D :D tak bardzo się opłacało aż powiedzieć się boje :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 22:33 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Rzecz względna.......masztu brak ,bomu brak ,żagle w stanie.........ho ho

Będziesz nim pływał sam?

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1636
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Do żeglarstwa należy namawiać. :wink:
Te braki wyposażenia Bezika niech nie dyskwalifikują zamiarów mokrego.
Maszt prawie już jest,jeszcze ostateczna decyzja.
Bom,pikuś.
Żagle nowe max 8-9 stówek,używane dostanie dużo taniej.


W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 22:47 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
No co Ty byłbym ostatnim który by od żeglarstwa odstraszał ........ja też to kocham.......
Tylko pytałem.......z całym szacunkiem dla nabywcy.
Jeszcze jedna rzecz bez nie ma pilersu więc ciężar masztu i naciągi nie mogą być zbyt duże by zbytnio nie obciążać kabiny..

_________________
Marek Gruhn


Ostatnio edytowano 22 lis 2010, o 22:51 przez incoming, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 22:48 

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 23:51
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jak wczesnej pisałem kadłub mam ,ale to będzie moja łódeczka już jom kocham :D , wielkich podróży nim nie zrobię choć w takich wprawiony jestem w samotności :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2010, o 09:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1636
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jak tam mokry z Twoim czasem,byłeś ,oglądałeś,kupiłeś ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2010, o 11:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:20
Posty: 278
Podziękował : 286
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Witam! Mam "fabrycznego" Beza-2. Jestem w stanie pomierzyć dokładnie maszt, bom, wanty i sztag, odległości mocowania okuć. Jeżeli nadal temat ten jest aktualny, dane te zamieszczę najpózniej w poniedziałek ( muszę wydobyć maszt z leżakowania i go pomierzyć). Na to szacowne forum trafiłem skierowany z innego, gdzie poszukuję informacji o zastosowaniu genuy do beza. W odpowiedzi p.Mariusza Główki znalazłem piękny skan stronki, na której mam zaznaczony obrys interesującego mnie żagla ( podziękowanie wysłałem). Dowiedziałem się też, że beza była fabrycznie przystosowana do noszenia genuy a więc ma obawa o przeżaglowanie łódki jest bezpodstawna. Beza nie ma achtersztagu ani pilersa podpierającego maszt więc obawiałem się, że genua może jej zaszkodzić mimo, że "ładniej" by pływała na słabych wiatrach z tym żaglem ( tak myślę). Obecnie posiadany przeze mnie zestaw żagli ma powierzchnię 7m.kw i te dodatkowe 2 metry bardzo by się przydały. I tutaj me pytanko - gdzie szukać takiego żagla. Może jakaś podpowiedz?... Pozdrawiam. janusz.ps.w załączeniu fotka obecnego ożaglowania mej bezy.


Załączniki:
Komentarz: Bez-2- 7m.kw żagla. Fok jak chusteczka do nosa...
DSC00600.JPG
DSC00600.JPG [ 97.7 KiB | Przeglądane 3709 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2010, o 12:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
jgrz napisał(a):
I tutaj me pytanko - gdzie szukać takiego żagla. Może jakaś podpowiedz?... Pozdrawiam. janusz.ps.w załączeniu fotka obecnego ożaglowania mej bezy.

Może wyjaśnimy ostatecznie nomenklaturę. Slup ma dwa żagle F+G i może mieć wymiennie z fokiem marszowym, genuę. Wymiennie.
Bez 2 ma więc F+G , w wersji powiedzmy podstawowej, 9 m2 żagla Ponieważ w tych zamierzchłych czasach limit bezpatencia wynosił metrów 7, konstruktor zaprojektował foka w tej bezpatentowej wersji tak aby nie przekroczyć granicy bezpatencia.
Genua, klasycznie pojmowana, ma znacznie większą powierzchnię niż fok marszowy.
To kwestia nazewnictwa. Rozumiem więc, że chodzi ci o foka w wersji 9 m2 ogółem. Napisz pod poniższy adres, Pani Beata i powiedz, że ja cię skierowałem.
"nauticon" <nauticon@o2.pl>

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2010, o 22:28 

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 23:51
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jgrz napisał(a):
Witam! Mam "fabrycznego" Beza-2. Jestem w stanie pomierzyć dokładnie maszt, bom, wanty i sztag, odległości mocowania okuć. Jeżeli nadal temat ten jest aktualny, dane te zamieszczę najpózniej w poniedziałek ( muszę wydobyć maszt z leżakowania i go pomierzyć). Na to szacowne forum trafiłem skierowany z innego, gdzie poszukuję informacji o zastosowaniu genuy do beza. W odpowiedzi p.Mariusza Główki znalazłem piękny skan stronki, na której mam zaznaczony obrys interesującego mnie żagla ( podziękowanie wysłałem). Dowiedziałem się też, że beza była fabrycznie przystosowana do noszenia genuy a więc ma obawa o przeżaglowanie łódki jest bezpodstawna. Beza nie ma achtersztagu ani pilersa podpierającego maszt więc obawiałem się, że genua może jej zaszkodzić mimo, że "ładniej" by pływała na słabych wiatrach z tym żaglem ( tak myślę). Obecnie posiadany przeze mnie zestaw żagli ma powierzchnię 7m.kw i te dodatkowe 2 metry bardzo by się przydały. I tutaj me pytanko - gdzie szukać takiego żagla. Może jakaś podpowiedz?... Pozdrawiam. janusz.ps.w załączeniu fotka obecnego ożaglowania mej bezy.
witam ,temat bardzo aktualny ,bardzo bym prosił o wszystkie te wymiary i nieukrywam że i pare fotek przydało by się ,mocowanie masztu ,zdjecia grota ,zdjęcia też z wewnątrz bo ja mam czysty w środku i szukam rozwiązan wykończenia jaki śilnik polecasz ? :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2010, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1636
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Mokry pytałeś o maszt i jak Twoja decyzja...że spytam ?
Jeżeli chodzi o silnik do Beza 2,to w zależności gdzie chcesz żeglować.
Czy na jeziorach bez zakazu używania silników spalinowych,czy gdzie ten zakaz obowiązuje.
Rozejrzyj się dla Twojego jachtu za silnikiem ze zbiornikiem paliwa zabudowanym pod pokrywą silnikową.
Wystarczy w zupełności 2-3 kucyków lub elektryczny lecz tu bateryjka jest potrzebna.

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 198 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL