Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 sie 2025, o 18:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 91  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 sty 2020, o 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2841
Podziękował : 440
Otrzymał podziękowań: 729
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Tak napisał Catz 15 maja 2013, o 23:39
Catz napisał(a):
Wroze watkowi wielki sukces, bo jest calkowicie i doskonale pozbawiony sensu.

Marian Strzelecki napisał(a):
aby cokolwiek udowodnić muszę kopać się ze stadem ogierów.(znaczy samców ALFA).
Ja już się pogubiłem w tym i inni chyba też co chcesz udowodnić?
Marian Strzelecki napisał(a):
Bo mógłbym odesłać choćby do Mariana Janasa.

Właśnie się odzywam.
Marian Strzelecki napisał(a):
Wydaje mi się, że miewam na tyle inne spojrzenie* na świat, że warto byłoby się nad tym wspólnie zastanowić, a nuż było by z pożytkiem dla ogółu.

Ktoś musiałby to inne spojrzenie zaakceptować i zrealizować, ale kto?
Marian Strzelecki napisał(a):
Niestety zawsze: w każdym dosłownie... wątku, w którym mam inne od ogółu zdanie, zjawia się kilka (tych samych) osób i sprawnie przekierowują go na manowce.

Gdzie są te manowce a gdzie ich nie ma.?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 18:25 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A na domiar umysły zainteresowane poszerzeniem oglądu świata, weryfikacją wiedzy czy innym spojrzeniem - choćby jeno bo je to bawi - stanowią margines.
Jak już o marginesach :mrgreen:

I dążeniu do setki ;)


Ostatnio edytowano 27 sty 2020, o 18:27 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 18:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Poniewaz to dusputa o kadlubach i falach a myla mowa o wkleslosciach Jeanneau Sun Fast 3300 to napisze ze mnie ta lodka bardzo sie podoba ale po testach magazynu Yachting Wourld w tej klasie zwyciezyl o "zelazko" Dehler 30 OD. W nowym numerze YW zapowiadaja artykol na ten temat, ciekaw jestem jakie byly kryteria oceny. Ciekaw jestem rowniez jake wspolczynniki wyrownawcze beda mialy jachty rywalizujace bo na razie ich nie maja w ORC.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Marian J. napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Wydaje mi się, że miewam na tyle inne spojrzenie* na świat, że warto byłoby się nad tym wspólnie zastanowić, a nuż było by z pożytkiem dla ogółu.
Ktoś musiałby to inne spojrzenie zaakceptować i zrealizować, ale kto?

Akurat Ty nie musisz zadawać takich pytań: sam kiedyś już na nie odpowiedziałeś: zaakceptowałeś i zrealizowałeś.
Dzięki Ci za to.
Było takich jeszcze kilku, ale wątpię czy dziś by się znalezli, (czytając nasze forum)
czy byli by... aż tak odważni. ;-)

Ja na ich miejscu omijał bym Strzeleckiego z daleka.
Bo nie ważne; czy obrażał, czy jego obrażano, ale smród pozostał.
Tak samo nie ważne czy on doprowadza wszystkie wątki do PIPa czy robią to inni,
ale... j.w.

MJS

ps M@rku: dla mnie temat SunFasta jest już zamknięty: nie ważne czy i co dalej:
Zaistniał, potwierdził moje przemyślenia, i mógłby już nawet nigdzie nie startować,
tak samo jak (komercyjny pustak) Revolution*. Jest faktem i pozamiatane. (jak by się wyraził nasz (nieobecny tu dziś) kolega :-P ).

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 20:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja rozumim ze to moze byc dla Ciebie najwazniejsze ale musisz zrozumiec ze nie wszyscy podzielaja twoj punkt widzenia na konstrukcje jachtow.
Dla mnie i wiekszosci moich zeglujacych kolegow temat dopiero sie zaczyna bo dla nas najwazniejsze jest to czy bedzie konkurencyjny w najbardziej precyzyjnej formule ORC Int.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Nie skonczy sie to nigdy, bo jedni pisza o pomyslach, a drudzy o formule.
W tytule watku, absurdalnym zreszta, nic nie ma o konkurencji w precyzyjnej formule ORC.
Powtorze pytanie, czy ta formula uwzglednia talent autora jachtu, potencjal technologiczny stoczni i szmal zalogi?
Rozumiem pozycje regatowcow, wszedzie jestescie tacy sami, ale co wam kaze pisac o sprawach was interesujacych malo?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: Marian J., Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 21:30 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A temat watku to jacht na Baltyk :) Bez doprecyzowania nie ma sesu bo nie wiadomo dla kogo i do jakiego rodzaju zeglowania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 21:40 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
To proste.
Brunetka po trzydziestce piątce bez nałogów. Pływająca w sezonie 2 razy na Bornholm z Gdyni, raz na Rugię, 6 razy na Hel, regaty GWG, B8. Załoga: syn z pierwszego małżeństwa 13 lat, partner (58 lat wojskowy z niedowładem kolana).
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9270
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Problematyka jachtu zdaje się jest bardziej skomplikowana, niż nam się wydaje, na co dzień. Zdaje się, że jest to struktura przestrzenna i na każdym kierunku ma co najmniej trzy aspekty. Stojąc w hipotetycznym kokpicie kadłuba, zdajemy sobie sprawę, że ważną rolę gra tutaj czynnik czasu: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. Kojarzy się z klasyką, realnością i futurystyką. Z kolei forma posiadania przemieszcza nas jakby w poprzek: jacht klubowy, własny i czarterowy. Do tego przystają rodzaje akwenów: śródlądzie, Bałtyk i oceany. Ze szczególnym uwzglednieniem rejsu dookoła globu, jako największym wyznacznikiem. Blisko tego znajduje się kolejna linia podziału jachtu na szkolny, turystyczny i regatowy. Trochę tego jest, jednak to nie wszystko. W obecnych czasach kapitału nad tym wszystkim pieczę sprawuje syndrom wartości: tani, średni i drogi. Ale też, w ślad za tym kołacze podział na: mieczowy, kabinowy i balastowy. No, a jakby dodać coś ze splendoru i satysfakcji: skromny, standardowy i komfortowy. Mały, średni i duży. Drewniany, metalowy, tworzywowy. Mało zanurzony, średnio czy głęboko. Niska burta, średnia, wysoka. Wszechobecna wysokość stania w kabinie... Ket, slup, jol/kecz. I gdyby to wszystko (a może i więcej) rozrysować na wykresie przestrzennym, to bylaby całkiem ciekawa struktura wektorowa. A są jeszcze jachty leżakujące na brzegu, zaportowane na przystani i pływające. Pływające powoli, przeciętnie i szybko. Chybotliwe, stabilne i bardzo stabilne. Uff... tematyka jest bardzo rozległa i zagęszczona. Stąd duża różnica zdań, spojrzeń i ocen.

Dla relaksu spójrzmy na awangardowe kadłuby, które mierzą się z falami i prędkością, stabilnością i bezpieczeństwem też...


One dają do myślenia. Mimo, że są napędzane śrubami.
Spoko 15 wektorów z trzema stopniami każdy. ;)
ps. A i uwzględnić należy emocjonalność, zasadność i dystans wypowiedzi.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Ostatnio edytowano 27 sty 2020, o 21:47 przez Mir, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
M@rek napisał(a):
bo dla nas najwazniejsze jest to czy bedzie konkurencyjny w najbardziej precyzyjnej formule ORC Int.

Credo....
Wkleslosci pojawily sie juz dawno temu. Pustaki tez. Przyszla pora na wkleslo-pustakowate (Imoca, Classe-40).
Wygrywaja.
Wkleslosci maja bolidy AC -szczyt architektury i technologii nautycznej.
Wiem co maja wspolnego:
Olewaja ORC i widza szerzej i dalej.
Catz Bez Klapek na Oczach

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

M@rek napisał(a):
A temat watku to jacht na Baltyk :) Bez doprecyzowania nie ma sesu bo nie wiadomo

84-y strony doprecyzowan... I i tak bedzie o waszych formulach.
Catz Precyzyjnie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2841
Podziękował : 440
Otrzymał podziękowań: 729
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian Strzelecki napisał(a):
Akurat Ty nie musisz zadawać takich pytań: sam kiedyś już na nie odpowiedziałeś: zaakceptowałeś i zrealizowałeś.
Dzięki Ci za to.
Po zbudowaniu PIP-a otworzyły mi się oczy, że nie wystarczy jacht zbudować ale też go utrzymać. Gdzieś niedawno przeczytałem, że jakiś gość odszedł w zaświaty szykując sobie pod siebie nowo zakupiony używany jacht. Chyba to było w Kamieniu Pomorskim. Ja być może chciałbym mieć niejeden jacht prezentowany w tym wątku ale mam za daleko do morza i mam za dużo lat żeby się za takie coś zabierać.
M@rek napisał(a):
Dla mnie i wiekszosci moich zeglujacych kolegow temat dopiero sie zaczyna bo dla nas najwazniejsze jest to czy bedzie konkurencyjny w najbardziej precyzyjnej formule ORC Int.
Chyba rozumiem Mariana (MJS) w zasadzie nie zaglądam do działu Regaty wyjątkiem jest wątek o Czarodziejce Walianta. Przed chwilą zajrzałem i ekspresowo przewinąłem 19 stron (nie czytałem) wątku dotyczącego pytań dotyczących formuły ORC i nie zwróciłem uwagi żeby w tym wątku była chociaż jedna wypowiedź MJS. Nie wiem czy formuła ORC ma wpływ na nowo projektowane jachty czy też wyrównuje szanse różnych jachtów w regatach
M@rek napisał(a):
A temat watku to jacht na Baltyk :) Bez doprecyzowania nie ma sesu bo nie wiadomo dla kogo i do jakiego rodzaju zeglowania.
.
Według mnie było to określone w pierwszym poście tego wątku:
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale na poważnie: jaki powinien być dzisiaj jacht idealny na Bałtyk; dla np. czterech normalnych* osób?

* normalnych czyli nie za bardzo ścigantów i nie za bardzo włóczęgów, ot normalne małżeństwo żeglarzy z przyjaciółmi. (a może i bez - czyli dla dwojga z luzem na zaś).



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9270
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Nowy, używany, do remontu.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 22:08 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian J. napisał(a):
Chyba rozumiem Mariana (MJS) w zasadzie nie zaglądam do działu Regaty [...]
Nie wiem czy formuła ORC ma wpływ na nowo projektowane jachty czy też wyrównuje szanse różnych jachtów w regatach
A to służę np. ;) http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=348045#p348045

A przecie zasada jest taka, że formuła przewiduje osiągi jachtu, i jak przewiduje że są dobre, to za nie 'karze' odpowiednio. Zatem konstruktorzy unikaja jak ognia rozwiązań które, przynajmniej według formuły, sprzyjaja osiąganiu osiągów... A zatem im rozsądniejsza formuła, tym mniej się opłaca stosować rozsądne rozwiązania. To dlatego np. jachty do IOR miały złą stateczność - bo dobra stateczność to lepsze osiągi, nie? Mozna i inne znaleźć przykłądy, ale ja nie w temacie, bo dla mnie, skoro nie regacę, to jeszcze jedno, z licznych dziś takich, przeciwieństwo zdrowego rozsądku którem szkoda sobie główki turbować nadaremno.


Ostatnio edytowano 27 sty 2020, o 22:19 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2841
Podziękował : 440
Otrzymał podziękowań: 729
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ja przewinąłem ten wątek:
http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=57&t=27510
A do tego z linka zajrzę jutro.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 06:42 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Wydaje mi się, że miewam na tyle inne spojrzenie* na świat, że warto byłoby się nad tym wspólnie zastanowić, a nuż było by z pożytkiem dla ogółu.


Jedyną weryfikacją teorii jest praktyka. Przykro mi. Można dyskutować długo i namiętnie, tylko po co?

Co do pyskówek: nie wiem dlaczego cały czas pomijasz jeden drobny szczegół: prowokujesz je sam i wszelkie personalne wpisy są reakcją na Twoje zachowania poniżej poziomu akceptacji. Szybko jednak o tym zapominasz, a za ofiarę wystawiają siebie. Nie ruszaj innych - a nikt Ciebie nie będzie kontratakował. Co też nie znaczy, że wszyscy będą ślepo zachwycać się każdą Twoją tezą. Brak zachwytu nie wiedzieć czemu też odbierasz jako atak.

Aha: jalby co - Catza nie czytam, bo się nie da, więc nie mam pojęcia jaki on tam wątek stworzył i co udowodnił.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 08:51 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Co znaczy się nie da?
Delikatność konstrukcji psychicznej, biała koszulka z subtelnym logo czy do kawy nie pasuje?
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 09:29 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
plitkin napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Wydaje mi się, że miewam na tyle inne spojrzenie* na świat, że warto byłoby się nad tym wspólnie zastanowić, a nuż było by z pożytkiem dla ogółu.


Jedyną weryfikacją teorii jest praktyka. Przykro mi. Można dyskutować długo i namiętnie, tylko po co?



Podobnie mozna zweryfikowac jeszcze stawiane tezy co do predkosci starych i nowych jachtow. Plywa jeszcze "Nadir" -w Szczecinie aw Trojmiescie bodaj najszybszy w swoich czasach "Szkwal" ex "Szkwal II". Wystarczy pogadac z opiekunem jednego i wlascicielem drugiego. To proste. Przy okazji mozna sie przekonac jak jest z "klaustrofobicznoscia" choc "Nadir od lat 60 tych ma wyzsza nadbudowke i byrte wyzsza o planke.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 09:39 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
M@rek napisał(a):
Podobnie mozna zweryfikowac jeszcze stawiane tezy co do predkosci starych i nowych jachtow.


Też warto. Zresztą, znam co najmniej 3 żeglarzy, którzy po rejsach "sentymentalnych" na "klasykach" (sformułowanie sprzed rejsu) już nigdy nie wsiądą na "śmierdzącego ledwo ruszającego się szrota" (sformułowanie po rejsie).
Oczywiście są wyjątki i są to skrajne opinie. Ale szczerze mówiąc- od lat obserwuję wyniki regat i nowe konstrukcje wygrywają. Nie chce być inaczej. Jeżeli jest - poproszę o wyniki regat (kilku, nie jednych).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 09:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Pojecie klasykow tez jest szerokie, Np piekny S&S ze zwyciezkiego Niemieckieho zespolu na Admirals Cup plywa pod nazwa "Sharki" a ma juz prawie 50 lat , podobnie "Dar Szczecina "I'Roztocze" Opali tez jest troche. Dla mnie kiedys szczytem wygody byla nasza'Vega" .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
plitkin napisał(a):
Co do pyskówek: nie wiem dlaczego cały czas pomijasz jeden drobny szczegół: prowokujesz je sam i wszelkie personalne wpisy są reakcją na Twoje zachowania poniżej poziomu akceptacji. Szybko jednak o tym zapominasz, a za ofiarę wystawiają siebie. Nie ruszaj innych - a nikt Ciebie nie będzie kontratakował. Co też nie znaczy, że wszyscy będą ślepo zachwycać się każdą Twoją tezą. Brak zachwytu nie wiedzieć czemu też odbierasz jako atak.
Aha: jalby co - Catza nie czytam, bo się nie da, więc nie mam pojęcia jaki on tam wątek stworzył i co udowodnił.


Plitkinie;
...pisałem już wczoraj, że dopóki nie udowodnisz (albo przeprosisz) za insynuacje, że ja obrażam innych konstruktorów (wymieniałeś ich z nazwiska) nie będę z tobą polemizował.
Widzę, że insynuujesz dalej.
Catza możesz nie czytać, wolno ci, niewiedza nie jest wadą, ale jej świadome kultywowanie jest głupotą.
Natomiast jak czegoś nie wiesz, albo nie rozumiesz to nie zabieraj głosu albo/oraz się doucz.

Natomiast jak ja Cię prowokuję, to się nie daj prowokować;
najlepiej nie czytaj mnie także, a będzie ci oszczędzone. (także wysiłek myślenia).

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Marku: a Sharki czasem nie bierze udziału w regatach?
...jak tam wyglądają jego wyniki?

MJS

ps Dla mnie klasyk, to na dziś taki co nie ma płaskiej szerokiej rufy. :-P

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9270
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Excuse me, pozwolę sobie zauważyć pewną regułę, mianowicie... zimowe znaki zodiaku są z natury rzeczy pesymistyczne i spoglądają w przeszłość, z kolei znaki letnie to urodzeni optymiści i prą naprzód, ku przyszłości. Poniżej porada jak ustrzec się niepotrzebnego spoglądania do tyłu:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2019, o 15:37
Posty: 84
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: jstm
Marian Strzelecki napisał(a):
M@rek napisał(a):
Ty piszesz o tym co Ci sie wydaje , ja o tym co wiem na pewno na podstawie osobistych doswiadczen.

Czyli mnie się wydaje, a ty masz pewność?
Ty pływasz i wiesz, a ja projektuję więc mi się wydaje? :rotfl:
...tak wiem moich się nie produkuje w setkach sztuk.
Nawet Setkę zaprojektował ktoś inny ... buuu.

M@rek napisał(a):
za to krazy coraz wiecej mitow powielanych przez ludzi ktorzy tych czasow nie znaja.

I niby ja te mity powielam... hmmm.

M@rek napisał(a):
I odpowiedz na Twoj ostatni post, tak podaz znacznie przekracza popyt, dlatego stare konstrukcje sa tanie bo nikt ich nie chce, ...

Tak!
a myślisz, że nowe łódki (w domyśle te gorsze) sprzedaje się łatwiej?
Toż cały czas tłumaczę, że robiąc to samo tylko gorzej nie da się zawładnąć rynkiem.
I tu dam przykład:
Bentle ten mały ... ile to sztuk sprzedano? (ponad100)
...ano sprawdzono rynek, a nie domniemania... czarterobiorców.

Dlatego mówię sprawdzmy czy aby klasyków kilka nie sprzeda się lepiej niż panujące nam kormysła.

A może by tak:


Byle nie to; niczym nie rozróżnialne ...co mamy na co dzień.

Przecież te co raz pakowniejsze i co raz bardziej kanciate, (a i tak podobne do się), gdzie rewelacją jest nowe okienko * prowadzi do nikąd.

MJS

* dlaczego nie ma jeszcze żadnych okienek w dnie... skoro są już w każdej burcie?


Dot. okienek w dnie - mój jacht posiada okienko między kilem, a sterem , może kamerę tam zamontuję albo mocne światło !

_________________
Sailor4x4



Za ten post autor Sailor4x4 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 15:59 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
plitkin napisał(a):
Ale szczerze mówiąc- od lat obserwuję wyniki regat i nowe konstrukcje wygrywają. Nie chce być inaczej. Jeżeli jest - poproszę o wyniki regat (kilku, nie jednych).
A wiesz, przykładzik się nasuwa ;) https://dorade.org/full-results/

Ale czemu miałoby chcieć być inaczej?
Może mógłby zawalczyć jakiś "klasyk" już nowocześnie skonstruowany, lżej i do regat - jak wspomniany Dar Szczecina, regatowy finkiler skorupowej konstrukcji, wszak - ale po przeliczeniu.
Tylko komu by się chciało inwestowac w starty starociem? :roll:

Sprawa jest przecie tak oczywista, że aż się o niej nie mówi.
Bo na czym ten postęp polega? Czym siem, w końcu, różnią te klasyki od nowych?
Wagą. :mrgreen:

Toć te dzisiejsze plaskate z ich rozwiązaniami istnieją dzięki lekkiej konstrukcji, możliwej w dzisiejszych materiałach.
W czasach klasycznych, nitując deski, o większości pomysłów dzisiejszych mowy nie było. No, może na śródlądzie, gdzie można zrobić delikatniej.
I w efekcie, ile by konstruktorzy nie wymyślali coraz to nowszych sposobów, opływów, płetw, takielunków - wyżej D/L, SA/D podskoczyć nie mogli... :lol:

Ilustracyjnie - dwa klasyki z różnych konceptów i epok:

Wytężcie wzrok i znajdźcie znaczącą różnicę w osiągach ;)


Ostatnio edytowano 28 sty 2020, o 16:10 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ryś napisał(a):
Ilustracyjnie - dwa klasyki z różnych konceptów i epok:
/.../
Wytężcie wzrok i znajdźcie znaczącą różnicę w osiągach ;)
Chwilowo ten starszy jedzie ciut szybciej, a jak mu wyjdzie na całej trasie, to nie wiem. Ma wielką powierzchnię żagli. Ale, jakby tak postawić wobec nich katamaran na hydroskrzydłach ... :mrgreen: :rotfl:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 16:21 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ale my tu we wątku o jachcie rodzinnym na Bałtyk, bo jak tak zaczniemy porównywać wszelkie klasyki...
;)

Obrazek :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 17:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
Marku: a Sharki czasem nie bierze udziału w regatach?
...jak tam wyglądają jego wyniki?

MJS

ps Dla mnie klasyk, to na dziś taki co nie ma płaskiej szerokiej rufy. :-P


Oczywiscie bierze i czasem u nas wygrywa w grupie bez pomiaru bo ma ponad 15 m dlugosci a rywalizuje z takimi po 10 ale tez nie zwsze :). Ze stosunkowo nowym 12 m nie ma zadnych szans, podobnie zreszta w zadnej z istniejacych u nas formul.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 17:47 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Plitkinie;
...pisałem już wczoraj, że dopóki nie udowodnisz (albo przeprosisz) za insynuacje, że ja obrażam innych konstruktorów (wymieniałeś ich z nazwiska) nie będę z tobą polemizował.
Widzę, że insynuujesz dalej.


Dobrze wiesz, że już to robiłem. Nie raczyłeś wtedy przeprosić. Skoro sam się prosisz - kiedyś znajdę czas i chęć i to zrobię ponownie, skoro sam prosisz. Udawanie, że nic o tym nie wiesz jest słabe. Albo udawanie, że Twoja agresja jest łagodnym żaecikiem i zabawą, a obrona innych jest agresywnym niesprawiedliwy atakiem - też jest słabe, nawet jeżeli uparcie próbujesz to tak przedstawić.
Znajdę czas i PONOWNIE zacytuję Twoje kwiatki. Na Twoją prośbę, bo sam nie mam w tym ani interesu, ani chęci. Jednak to Ty ciągle udajesz, że ktoś, kto polemizuje z Twoimi tezami - atakuje Ciebie, a kiedy Ty atakujesz personalia - to niby wcale tego nie robisz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 17:59 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ryś napisał(a):
różnią te klasyki od nowych?
Wagą.


Rysiu, wagą - owszem. Ale sam piszesz, że można zrobić lżej, a jachty o klasycznych liniach są ładne. Zatem, gdyby takie kształty były korzystne dla wyniku - współczesne jacht regatowe budowane we współczesnych technologiach wyglądałyby... klasycznie. A nie wyglądają.

Ba... Co widzę:
- współczesne jachty są szybsze (oczywiście, z wyjątkami);
- współczesne jachty są i mogą być w miarę potrzeby wystarczająco dzielne (ile setek okrążeń zaliczyły?);
- ... są pojemne.
I najważniejsze: współczesne jachty są przy tym RÓŻNE. Każdy może spełnić swoją funkcję lub być uniwersalny (wg określonych założeń), ale nadal być współczesnym jachtem z zachowaniem wszystkich powyższych przewag.

Klasyki w moim mniemaniu mają jedną niezaprzeczalną zaletę: są klasykami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 18:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wlasnie wroclem do pierwszego postu Mariana :)
Folkboat ( nawet w wersji turystycznej) nie zapewnia wymaganej obecnie wygody bo jest po prostu za ciasny. Fajny ze zmieniona ( na lepsza) nadbudowka mozna zobaczyc w katalogu firmy "Farby Jachtowe" a na zywo w marinie YKP( Marina Hotele) w Szczecinie. Jest od lat w rekach zaprzyjaznionej Rodziny.
Dla mnie obecnie( bo 50 lat temu mialem inne wymagania) absolutne minimum to 28 ft. Do tego zaprojektowane najmniej w polowie lat 80 tych w taki sposob https://www.bandofboats.com/fr/buy/boat ... aign=achat
Przykladem jachtu tej samej dlugosci ale starszego, bardziej klasycznego jest dosc popularny u nas Schipman 28.https://www.yachtsnet.co.uk/archives/sh ... man-28.htm
Kazdy moze sobie porownac rozwiazania a jesli chodzi o nautyke to w regatach (kilku)w ktorych bralem udzial Schipmany za tym Jeanneau ( s/y "Hafgolan")zostawaly daleko z tylu.
Takie sa FAKTY
Poniewaz Swiat sie zmienia a nasze ( moje) wymagania rosna , jacht spelniajacy wymagania zawarte w pierwszym poscie powinien byc wiekszy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 91  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 218 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL