Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 sie 2025, o 18:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 maja 2020, o 13:21 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
labrie napisał(a):
zerkniecie na moja łódkę


Gdzie stoi?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2020, o 00:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
labrie napisał(a):
Już chyba wszystko jest jasne, bo wczoraj zdrapałem szpachelką farbę koło balastu i odkryłem pęknięcie. balast musiał chyba byc uderzony albo cóś. w każdym razie od środka nic nie widać aby było uszkodzone. Pytanie teraz czy to jest do naprawy.

Wybacz ale z twojego opisu i tego jednego zdjęcia nic nie wynika. Dlaczego nie zamieścisz zdjęć obejmujących cały kadłub i to z kilku stron?

waliant napisał(a):
dno nie jest symetryczne względem osi podłużnej jachtu.

Kolokwialnie mówiąc to kadłub jest skrzywiony ale jak na certyfikowanego(?) mierniczego to chyba trochę dziwna jest ta twoją opinia.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2020, o 07:53 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
certyfikowanego(?) mierniczego

Co ma piernik do wiatraka?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2020, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12603
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
to chyba trochę dziwna jest ta twoją opinia.

Piszesz tylko tak, żeby się dopieprzyć?

Widziałem jacht z niesymetrycznym dnem. Trudno to było zauważyć i różnica pewnie w praktyce wynosiła kilkanaście/kilkadziesiąt litrów.
Ale nawet taka różnica może wywoływać stały przechył przy symetrycznym rozmieszczeniu ciężarów na jachcie.
Zwróciłem autorowi wątku uwagę, że takie coś jest możliwe.

Kompletnie nie wiem, co ma do tego fakty bycia lub nie jakimkolwiek mierniczym.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2020, o 22:16 

Dołączył(a): 19 sie 2019, o 10:01
Posty: 15
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
cors napisał(a):
labrie napisał(a):
zerkniecie na moja łódkę


Gdzie stoi?

Galion gorki zachodnie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2020, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Kompletnie nie wiem, co ma do tego fakty bycia lub nie jakimkolwiek mierniczym.

Ma bardzo dużo, po prostu od ciebie można (należy?) wymagać więcej. Zauważ proszę, że jedynie z lekką ironią określiłem twoją wypowiedź jako „trochę dziwną”. I zanim cokolwiek odpowiesz to proszę pomyśl i napiszesz jak przystało na rzetelnego mierniczego który nie tylko wie co mierzy ale równocześnie używa odpowiedniej terminologii.

cors napisał(a):
SIRK napisał(a):
certyfikowanego(?) mierniczego

Co ma piernik do wiatraka?

Wiatrak > młyn > zboże > mąka > piernik.

A trochę bardziej poważnie to jestem ciekawy jaką ocenę wystawiłby za tą dyskusyjną wypowiedź twój nauczyciel „szef teorii PRS”.
Od ciebie można wymagać jeszcze więcej dlatego proszę abyś spróbował wyjaśnić nam jak może wyglądać „dno symetryczne względem osi podłużnej jachtu.”

Zwracanie uwagi na niejednoznaczności wypowiedzi osoby związanej z profesjonalnymi pomiarami jednostek pływających nie jest „dopieprzaniem się”. Chyba, że to ja dostawałem te dwóje, byłem wyrzucany za drzwi na lekcjach z teorii budowy okrętu i generalnie nic nie rozumiem ale to już zapewne wyjaśni nam kol. Cors.

Niezorientowanym polecam wspominki z ławy szkolnej i dziwny(?) post o stateczności;
viewtopic.php?f=22&t=30980&start=390

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2020, o 07:20 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
jak może wyglądać „dno symetryczne względem osi podłużnej jachtu.”


Nie może wyglądać w żaden sposób, ponieważ kadłub jachtu nie posiada "osi podłużnej" tylko płaszczyznę symetrii.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2020, o 17:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12603
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cors napisał(a):
tylko płaszczyznę symetrii.

Amen.
Reszta jak napisałem.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

SIRK napisał(a):
ale równocześnie używa odpowiedniej terminologii.

Masz w tym wypadku rację. Ale zamiast od razu napisać o co chodzi, krótko i konkretnie, wolałeś napisać elaborat, żeby dopieprzyć.
Odniosłeś się nie merytorycznie do mojej wypowiedzi, ale to terminologii.
W ten sposób zmyliłeś zapewne innych, bo mogli pomyśleć, że błąd jest w moim przykładzie.

Oczywiście, należy używać właściwych określeń. A dyskutując, należy się odnosić do meritum przede wszystkim.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: 01_Anna, boSmann, cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2020, o 22:21 

Dołączył(a): 19 sie 2019, o 10:01
Posty: 15
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Hmm szkoda że ta samcza dyskusja nic mi nie pomogła:(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2020, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
labrie napisał(a):
ta samcza dyskusja nic mi nie pomogła:

To nie dyskusja ma pomóc a wizja lokalna dokonana np. przez Corsa :-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2020, o 05:56 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
boSmann napisał(a):
wizja lokalna dokonana


I dokonana. Wnioski są jednoznaczne.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 2: boSmann, mancunian
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2020, o 06:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12603
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cors napisał(a):
Wnioski są jednoznaczne.

Tak z ciekawości, o ile armator nie ma nic przeciwko udzielaniu takich informacji: warto naprawiać?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2020, o 08:31 

Dołączył(a): 19 sie 2019, o 10:01
Posty: 15
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
waliant napisał(a):
TAK, wczoraj otrzymałem rzetelną, fachową opinię za którą BARDZO dziękuję.
Naprawiam!!! Na zdjęciu wygląda gorzej niż jest faktycznie:)

TAK, wczoraj otrzymałem rzetelną, fachową opinię za którą BARDZO dziękuję.
Naprawiam!!! Na zdjęciu wygląda gorzej niż jest faktycznie:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2020, o 09:52 

Dołączył(a): 19 sie 2019, o 10:01
Posty: 15
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
waliant napisał(a):
cors napisał(a):
Wnioski są jednoznaczne.

Tak z ciekawości, o ile armator nie ma nic przeciwko udzielaniu takich informacji: warto naprawiać?


TAK, wczoraj otrzymałem rzetelną, fachową opinię za którą BARDZO dziękuję.
Naprawiam!!! Na zdjęciu wygląda gorzej niż jest faktycznie:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 01:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jeżeli z jachtem już wszystko się wyjaśniło to może dokończymy tą „samczą dyskusje”.

waliant napisał(a):
Masz w tym wypadku rację. Ale zamiast od razu napisać o co chodzi, krótko i konkretnie, wolałeś napisać elaborat, żeby dopieprzyć.
Odniosłeś się nie merytorycznie do mojej wypowiedzi, ale to terminologii.
W ten sposób zmyliłeś zapewne innych, bo mogli pomyśleć, że błąd jest w moim przykładzie.

Jednozdaniowy elaborat?
Prosiłem abyś przed ewentualną odpowiedzią trochę się zastanowił ale skoro nadal mnie obwiniasz oraz zarzucasz brak merytoryczności, to niestety musze „dopieprzyć” się jeszcze trochę.

Nie prawdą jest, że asymetria kadłuba jest zawsze przyczyną stałego przechyłu. Jeżeli skupimy się wyłącznie na wyporze jednostki to aby wystąpił przechył musi być różnica w objętości pomiędzy stronami części zanurzonej. Asymetria kadłuba nie zawsze spowoduje taką różnice, potrafię sobie wyobrazić część podwodną w której niesymetryczne połowy będą równe co do objętości i nie wystąpią żadne siły przechylające.

Napisałeś o „trudno zauważalnej” kilkunastu(kilkudziesięciu) litrowej różnicy wynikającej z takiej asymetrii. Brawo zaczynamy mówić o objętości a nie symetrii ale nie wyobrażam sobie aby „gołym okiem” nie zauważyć takiej różnicy, pomijam fakt że „mierniczy” dysponuje przynajmniej liniałem i kalkulatorem.

Rozmawiając o stałych przechyłach nie sposób nie odwołać się do stateczności. I tak oto płynnie przechodzimy do wyżej cytowanych niezwykle merytorycznych opinii tak ochoczo ciebie lajkujacego kol. Corsa.
Nie rozumiem dlaczego tak alergicznie reaguje na stateczność kształtu i ciężaru. Oczywiście, że stateczność jest jedna ale aby dokonać jakichś obliczeń i/lub móc zrozumieć zachodzące zjawiska dokonujemy zazwyczaj uproszczeń. I nie jest prawdą, że mamy do czynienia wyłącznie ze statecznością statyczną/dynamiczną oraz wzdłużną/poprzeczną. Jest to tylko jeden z podziałów i to wcale nie najważniejszy.

Na przykład mówiąc o stałych przechyłach wynikających z „niesymetryczności” kadłuba nie możemy zapomnieć o „stateczności awaryjnej” bez której nie da się przewidzieć jak zachowa się jednostka uszkodzona. Mówimy także o „stateczność przy dużych kątach przechyłu” lub chociażby o „stateczności początkowej”. Każde uproszczenie ale i wyodrębnienie elementu składowego danego zjawiska pozwala nam dokonać jakiś założeń oraz obliczeń co w efekcie pomaga nam zrozumieć zachodzące zmiany. I jeżeli młodemu człowiekowi chcemy wyjaśnić dlaczego tak a nie inaczej zachowuje się łódka na której zamierza żeglować. To właśnie najprostszym sposobem jest odwołanie się do huśtawki równoważnej oraz sił wynikających z kształtu i ciężaru. Co w uproszczeniu sprowadza się do podziału na stateczność kształtu oraz ciężaru. I taki tok rozumowania wymyślili ludzie trochę mądrzejsi od nas.

Dlaczego o tym pisze? Bo czasami mam więcej czasu a na forum jest pełno uznanych autorytetów którzy z różnych powodów prezentują bardzo niekonwencjonalne teorie. Przyznam się, że mam nawet swoich „profi” ulubieńców, także jak chcesz odnieść się do „meritum przede wszystkim” to słucham.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 02:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Widze, ze tylko slowa kompletnego laika tu brakuje: od zawsze wiadomo, ze nawet seryjne, slawne jachty maja swoja "lepsza strone". Asymetria, sztauowanie (zmienne...), regulacje, pion masztu, preferencje zalogi, lewo-praworecznosc skippera?
Ciekawa dyskusja, jak kazda o niczym.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 06:35 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
taki tok rozumowania wymyślili ludzie trochę mądrzejsi od nas.


Nazwiska proszę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Widze, ze tylko slowa kompletnego laika tu brakuje: od zawsze wiadomo, ze nawet seryjne, slawne jachty maja swoja "lepsza strone". Asymetria, sztauowanie (zmienne...), regulacje, pion masztu, preferencje zalogi, lewo-praworecznosc skippera?
Ciekawa dyskusja, jak kazda o niczym.
Catz
To jeszcze jedno:
Budując GIS-a, starałem się, jak umiałem, ale jak już w pozycji "up side down" przykleiłem dno i po utwardzeniu odwróciłem go do normalnego położenia, to miałem nieodparte wrażenie, że kiedy na niego patrzę od strony rufy, to lewy górny winkiel pawęży jest ciut (5 mm???) niżej, a prawy wyżej. Patrzę i teraz, bo wyciągnąłem łódkę z garażu i... Jest! Czy to ma znaczenie w żegludze? Nie zauważyłem! Na pewno mniejsze, niż to, że żagiel lugrowy jest zamocowany po jednej stronie masztu, co równie trudno zauważyć, żeby ten wpływ był jakiś istotny. To tylko łódka! Z tego się nie strzela. Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12603
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Nie prawdą jest, że asymetria kadłuba jest zawsze przyczyną stałego przechyłu.

Niczego takiego nie twierdziłem. Napisałem tylko, że jedną z przyczyn stałego przechyłu MOŻE być niesymetria dna.
Więc może jednak po prostu się odczep.
SIRK napisał(a):
ale nie wyobrażam sobie aby „gołym okiem” nie zauważyć takiej różnicy,

To sobie wyobraź. Poza tym ja zauważyłem. Ale wiesz kiedy? Jak w tym jachcie (nie chodzi o mój jacht) został zdjęty balast i można było jednocześnie patrzeć na dno po obu stronach płetwy balastowej. Wtedy, z trudem, dało się zauważyć niesymetrię. Może masz lepsze oko. Albo z zasady mierzysz krzywizny dna miarką - szacun.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
robhosailor napisał(a):
To tylko łódka! Z tego się nie strzela.

Nie przejmuj się. Samoloty też są krzywe. Do CSS 13 (PO 2 ) była cała instrukcja jak dokonać niwelacji płatowca.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 15:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
boSmann napisał(a):
robhosailor napisał(a):
To tylko łódka! Z tego się nie strzela.

Nie przejmuj się. Samoloty też są krzywe. Do CSS 13 (PO 2 ) była cała instrukcja jak dokonać niwelacji płatowca.
Toć się nie przejmuję. Weź np takie proa halsujące - ma tylko po jednej stronie pływak, który w zależności od halsu, raz jest nawietrzny, a innym razem zawietrzny. To niektórym robi dziurę w mózgu!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
cors napisał(a):
SIRK napisał(a):
taki tok rozumowania wymyślili ludzie trochę mądrzejsi od nas.


Nazwiska proszę.

A choćby ten Grek z Syrakuz, Archimedes bodajże mu było.

Bliżej naszych czasów to dla przykładu dr Wiesław Wełnicki w latach siedemdziesiątych kierownik katedry Hydromechaniki Wydziału Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej.
https://pbc.gda.pl/Content/4428/welnicki_skrypt.pdf

I wiele innych osób, tak teoretyków jak i praktyków związanych z okrętownictwem oraz żeglugą, że wymienię długoletniego wykładowce Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie Jerzego Kabacińskiego.

waliant napisał(a):
To sobie wyobraź. Poza tym ja zauważyłem. Ale wiesz kiedy? Jak w tym jachcie (nie chodzi o mój jacht) został zdjęty balast i można było jednocześnie patrzeć na dno po obu stronach płetwy balastowej. Wtedy, z trudem, dało się zauważyć niesymetrię. Może masz lepsze oko. Albo z zasady mierzysz krzywizny dna miarką - szacun.


waliant napisał(a):
Widziałem jacht z niesymetrycznym dnem. Trudno to było zauważyć i różnica pewnie w praktyce wynosiła kilkanaście/kilkadziesiąt litrów.


waliant napisał(a):
Więc może jednak po prostu się odczep.


Skorzystam z sugestii i podziękuje za wymianę opinii.


Załączniki:
Zrzut ekranu 2020-05-07 o 16.59.37.png
Zrzut ekranu 2020-05-07 o 16.59.37.png [ 160.79 KiB | Przeglądane 6940 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 19:51 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
dr Wiesław Wełnicki


"Teoretycznie" miał z nami wykłady z teorii okrętu. W połowie pierwszego wykładu wyszedłem, stwierdzając stratę czasu. Był przewodniczącym komisji na obronie mojego dyplomu z badań modelowych jachtów w 1977 r. (temat, zgodnie z moją sugestią określił "prowadzący" moją pracę prof. Lech Kobyliński, który nie miał czasu nawet na jedną konsultację) i zadał nawet mi (o ile pamiętam) nawet cztery pytania.
1. Skąd wziąłem 2mm i 5 warstwową sklejkę "lotniczą" o wymiarach A3 na oprawienie pracy dyplomowej.
2. Jak wykonałem przepiękny napis na niej (śrubokrętem podgrzewanym na gazie)
3. Kto mi na maszynie do pisania, taką piękną czcionką napisał pracę (ja sam)
4. Jaka to była maszyna (Remington walizkowy z 1928 roku)

Ten scan o stateczności wstawiłeś ze skryptu Wiesława. Właśnie dlatego nie chodziłem na jego wykłady. To jego błąd.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

SIRK napisał(a):
podziękuje za wymianę opinii.


I tak trzymaj.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2020, o 15:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
cors napisał(a):
SIRK napisał(a):
podziękuje za wymianę opinii.

I tak trzymaj.



To akurat było skierowane do kolegi Walianta ale za te niezwykle cenne wspomnienia, tobie także bardzo dziękuje. Jestem naprawdę pod wrażeniem tak bardzo wyważonego podsumowania pracy dydaktycznonaukowej dwóch dość dobrze znanych i zasłużonych dla gospodarki morskiej postaci. I wszystko to tak bezinteresownie aby tylko ustrzec brać żeglarską przed niewłaściwą terminologią a może nawet błędami w metodyce nauczania, jestem pod wrażeniem.

Przypomnę, że mówimy o naukowcach którzy nie tylko przyczynili się do powojennego sukcesu Instytutu Okrętowego Politechniki Gdańskiej ale jeszcze przy współpracy z Katedrą Manewrowania WSM stworzyli od podstaw Ośrodek Doświadczalny w Iławie. Ośrodek który później został przekształcony w znaną na całym świecie „szkołę kapitanów”.

Ciekawe czy z taką samą determinacją będziesz zwalczał to prymitywne odwoływanie się do huśtawki równoważnej podczas wykładów o stateczności? To był akurat konik a nawet „pomoc naukowa” p. Kabacińskiego ale Jerzego. Pisałem o nim wcześniej ale ty nie wiedzieć czemu przywołałeś p. prof. Lecha Kabacińskiego.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2020, o 19:41 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
nie wiedzieć czemu przywołałeś p. prof. Lecha Kabacińskiego.


Tego naukowca nie znam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2020, o 20:21 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
dwóch dość dobrze znanych i zasłużonych dla gospodarki morskiej postaci.


A jakież to "zasługi" dla gospodarki morskiej PRL-u wnieśli ww. towarzysze PZPR?

SIRK napisał(a):
przyczynili się do powojennego sukcesu Instytutu Okrętowego Politechniki Gdańskiej


Nie znam tego sukcesu. Prawie wszystkie prace dyplomowe magistrów i doktorów leżą bezużytecznie w archiwum. Co fizycznego powstało z tych prac? W malutkiej części ORP "Ślązak", torpedy do kutrów torpedowych badanych na basenie modelowym przez 15 lat jednej sztuki, 15m kuter rybacki z lps ze zbyt długim wałem napędowym, który wyginał się w łuk przy pracy kadłuba na fali, budowanym przez 10 lat......... wymieniać dalej ? Gdzie realizacje dziesiątków, jeżeli nie setki projektów jachtów leżących "na półkach", które powinny wygrywać regaty. Która "stocznia" jachtowa, czy "żelazowo-statkowa" zrealizowała jakąś konstrukcję IO PG?

SIRK napisał(a):
stworzyli od podstaw Ośrodek Doświadczalny w Iławie. Ośrodek który później został przekształcony w znaną na całym świecie „szkołę kapitanów”.


Po co w Iławie. To mało jest wody pomiędzy Przegaliną, Błotnikiem a Gdańskiem? Paliwo i czas by oszczędzono na dojazdy i delegacje. Znam osobiście twórców, byłych dyrektorów, pracowników dydaktycznych tego Ośrodka, budowałem i remontowałem dla niego modele statków 12 m. Śledziłem jego powstanie od początku. Typowo przedsięwzięcie komercyjno-wypoczynkowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2020, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
cors napisał(a):
SIRK napisał(a):
dr Wiesław Wełnicki


2. Jak wykonałem przepiękny napis na niej (śrubokrętem podgrzewanym na gazie)
3. Kto mi na maszynie do pisania, taką piękną czcionką napisał pracę (ja sam)


"Kto to tak pięknie gra?
... to Ja... to Ja."


MJS

ps
http://ptaszyn.com/portfolio-item/kto-t ... halturnik/

ps2
W dużym uproszczeniu: CORS ... to mechanizm blokujący wykonywanie ... asynchronicznych żądań ... – a ściślej zasobów o innym pochodzeniu (ang. Origin).
I tego się od dziś trzymajmy. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2020, o 20:59 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
"Kto to tak pięknie gra?
... to Ja... to Ja."

Jan "Ptaszyn" Wróblewski-geniusz muzyczny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 218 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL