Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 6 sie 2025, o 16:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 gru 2010, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Jako że temat jest ciekawy a zboczył(jak zwykle :) ) z tematu to go przeniosłem tam gdzie lepiej pasuje.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 09:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
No to kontynuując zboczony temat :D:D

Wczoraj wieczorem zrobiłem rysunek łyżwy do bojera wymiary są przeliczone z cali na mm.
Źródło cytowane wcześniej
http://chestofbooks.com/crafts/popular- ... -Boat.html

Obrazek

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1230
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
mbober1 napisał(a):
Myszek jak przemyślenia ??

Może w czymś pomóc ???

Tak się zastanawiam czy nie zostawić starej konstrukcji ślizgu (jak podałem) a zaadoptować do tego tylko kleszcze kraba.


Jasne że można wziąć dowolną konstrukcję i być może będzie lepsza - ale znalazłem właśnie chwilkę i narysowałem coś takiego dziwnego:
Załącznik:
bojer.jpg
bojer.jpg [ 46.94 KiB | Przeglądane 5321 razy ]


Cały jest - jak chciałeś :) - poskręcany z kantówek 5x3cmx2.5m Jeżeli użyjemy do tego śrub z nakrętkami, to da się rozmontować do wiązki listewek.
Maszt skręcony barbarzyńsko z dwóch listew. Płozownica skręcona finezyjnie :wink: z dwóch listew (górnej i dolnej), z podłużnicami pomiędzy. Dla pilota, zgodnie z radą Przemka, jest wygodny leżak :)
Żagiel z tkaniny plandekowej (pokrycie leżaka też), można zrobić wersję na słabsze wiatry, z dłuższym bomem i większą powierzchnią.

Płozy najprostsze pod słońcem - z typowego teownika 50x50x6, co rozwiązuje problem stabilności płóz. Sterowana przednia płoza, nożnym orczykiem (nie upieram się, można dorobić rumpel).

Konstrukcja jest jak widać toporna aż zemby bolom, ale ważyć będzie poniżej 40kg, a kosztować ze 200zł najwyżej (nie licząc bloczków szota).

Chyba nie warto robić dokumentacji? :D

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
:respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:

O ja niegodzien

To ja chowam do szuflady swój szkic ślizgu

Szczegółowych planów nie trzeba, ale przydały by się jakiś wymiary po skręceniu, co by to można ogarnąć :D.

Prosił bym też o parę zbliżeni konstrukcji.

A przy okazji jakieś zamówienie z Czech co do trunku za fatygę :D

Oczywiście na żaglu będzie "myszek design"

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1230
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
mbober1 napisał(a):
Szczegółowych planów nie trzeba, ale przydały by się jakiś wymiary po skręceniu, co by to można ogarnąć :D.


Długość kadłuba (?) 2.2m
Szerokość 2.5m
Wysokośc masztu 4m

Wszystkie listwy 50x30mm
Płozownica do dwie listwy 2.5m
Podłużnice - dwie listwy 2.25m
Wsporniki leżaka: dwie listwy 1.15m i dwie 0.35m
Poprzeczki leżaka: 1m i 0.5m, orczyk 0.5m
Maszt - dwie listwy 2.5m
Wsporniki - dwie listwy 2.5m
Bom 2.5m lub 2x2.5m
Razem 11 listew 2.5m, mozna na wszelki wypadek kupić 12 :)
Kilka węzłówek ze sklejki 8mm, kilka klocków, płozy, plandeka, śrubki... moze jakieś metalowe kątowniczki do przymocowania wsporników do płozownicy.

Jak chcesz obejrzeć jakieś szczegóły to będę musiał je narysować :?

pozdrowienia

krzys

ps. a może na żaglu umieścić logo Forum? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
myszek napisał(a):

Płozy najprostsze pod słońcem - z typowego teownika 50x50x6, co rozwiązuje problem stabilności płóz.

Nie rozwiązuje natomiast żadnego z innych problemów zwiazanych z płozami do bojerów.
Może warto się jakimś bojerem przejechać, by wiedzieć jakie to problemy? :wink:

Tak dla przykładu i do myślenia:
http://www.bojery.pl/modules/xoopspoll/ ... ?poll_id=4

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1230
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Jaromir napisał(a):
myszek napisał(a):
Płozy najprostsze pod słońcem - z typowego teownika 50x50x6, co rozwiązuje problem stabilności płóz.

Nie rozwiązuje natomiast żadnego z innych problemów zwiazanych z płozami do bojerów.
Może warto się jakimś bojerem przejechać, by wiedzieć jakie to problemy? :wink:

Tak dla przykładu i do myślenia:
http://www.bojery.pl/modules/xoopspoll/ ... ?poll_id=4


Bo to nie ma być maszyna wyczynowa w jakimkolwiek stopniu, tylko możliwie najprostsza w budowie i najtańsza zabawka. To dość dokładnie określa priorytety... przy czym zupełnie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zastosować inne płozy, jakie kto ma pod ręką.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
myszek napisał(a):
Jaromir napisał(a):
myszek napisał(a):
Płozy najprostsze pod słońcem - z typowego teownika 50x50x6, co rozwiązuje problem stabilności płóz.

Nie rozwiązuje natomiast żadnego z innych problemów związanych z płozami do bojerów.
Może warto się jakimś bojerem przejechać, by wiedzieć jakie to problemy? :wink:

Tak dla przykładu i do myślenia:
http://www.bojery.pl/modules/xoopspoll/ ... ?poll_id=4


Bo to nie ma być maszyna wyczynowa w jakimkolwiek stopniu, tylko możliwie najprostsza w budowie i najtańsza zabawka. To dość dokładnie określa priorytety... przy czym zupełnie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zastosować inne płozy, jakie kto ma pod ręką.

Hmmm, zastosowanie tego co proponujesz będzie na pewno mało regatowe.
Bojer ruszy tylko w idealnych warunkach, w zasadzie nigdy nie spotykanych...
A jak będzie ciut więcej w takich warunkach wiało, to za daleko nie zajedzie...
Na pewno się to natomiast zgadza z jasno określonym priorytetem nieprzyjmowania do wiadomości rzeczywistości powierzchni lodu...
Ale oczywiście na potrzeby uroczego, czysto teoretycznego pitolenia można napisać, że można dać płozy z "typowego teownika 50x50x6"... Może być ten kątownik nawet zrobiony z ciasta makowego, będzie bardziej na czasie... :wink:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 22 gru 2010, o 18:22 przez Gość, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17566
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
myszek napisał(a):
ps. a może na żaglu umieścić logo Forum? :)
Zaprawdę powiadam Wam, zbożne to i chwalebne :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Wytyczne co do loga przyjęte :D

Wymiary zanotowałem i się mi porozjaśniało :D

Pytanie co do cięcia żagla z plandeki: Mam tylko dwa wymiary bom i maszt przydał by się jakiś 3 wymiar co by to dobre skroić :D

Jaka długość kątowników ???

Cytuj:
Nie rozwiązuje natomiast żadnego z innych problemów zwiazanych z płozami do bojerów.
Może warto się jakimś bojerem przejechać, by wiedzieć jakie to problemy? :wink:


Łyżwy mam zamiar naostrzyć, łyżwę/ślizg sterową w kształt litery V a łyżwy/ślizgi boczne tylko z zewnętrznej strony. Oprócz tego przody łyżew będą zaokrąglone

Czytając to co podlinkowałeś powinno rozwiązać problem. Chyba że chodzi o resorowanie łyżwy / ślizgu

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Ostatnio edytowano 22 gru 2010, o 19:24 przez mbober1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mbober1 napisał(a):
Cytuj:
Nie rozwiązuje natomiast żadnego z innych problemów zwiazanych z płozami do bojerów.
Może warto się jakimś bojerem przejechać, by wiedzieć jakie to problemy? :wink:


Łyżwy mam zamiar naostrzyć, łyżwę sterową w kształt litery V a łyżwy boczne tylko z zewnętrznej strony.

Czytając to co podlinkowałeś powinno rozwiązać problem.


"Nożne" łyżwy są za krótkie by dać boczny opór a już na pewno za krótkie by ten opór nie powodował zarzucania rufy ślizgu. Prawie każdego (widziałem jakieś łyżwy na archaicznych iceboardach)
Ponadto "nożne" łyżwy ostrzone są "z rowkiem" a płozy do ślizgu powinny być naostrzone w "V". Tak 80-100 stopni...

Wysokość łyżew będzie tylko trochę mniej niewystarczająca jak kątownika 50x50, chyba, że ślizgać się chcesz tylko w idealnych warunkach, typu minimalna ilość śniegu na idealnie gładkim lodzie...Tylko gdzie takie warunki znajdziesz?
Sterowa płoza powinna być ostrzona w U w części przedniej i w V w tylnej. Inaczej sterowność będzie tak świetna, ze wyrwie ci rumpel z ręki albo zwichnie nogi na orczyku...

BTW blisko miejsca które linkowałem jest też wytłumaczenie, czemu łyżwy się nie nadają...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: myszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Może ustalmy co jest co bo ja jestem laik i mogłem coś namieszać.

Na pewno nie chciałem stosować zwykłych łyżew. :D

Myszek również nie podał długości teownika.

***** 22 gru 2010, o 19:47 *****

Ok czytam teraz na temat płóz :D

Jaromir, widzę Żeś w temacie zorientowany może jakieś dalsze uwagi i rozwiązania :D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mbober1 napisał(a):
Może ustalmy co jest co bo ja jestem laik i mogłem coś namieszać.

Na pewno nie chciałem stosować zwykłych łyżew. :D

Myszek również nie podał długości teownika.


Aaaa - ja wziąłem twoje "łyżwy" za to co ludzie do nóg na lodowisko przypinają.
Tymczasem obaj mówimy o płozach do bojera... :wink:
Trochę o teorii płóz jest tutaj, mimo że dotyczy w zasadzie iceboardów można doczytać "o co chozziii" z wysokością, wytrzymałością i wymiarami płóz: http://iceboard.:forum_o_mazurach:/iceboard/faq.html

Myszek podał wysokość kątowników.
Jak chce dać 50mm, to musi szukać jeziora ze śniegiem na lodzie niższym niż to co podał.
Powodzenia.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17566
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Ja to w wątkach techniczno-konstruktorskich się nie (lub rzadko) wypowiadam, ale w tym o żegludze po zasypanym śniegiem lodzie muszę - pamiętajcie, nie jedzcie żółtego śniegu!!! :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 23:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Maar napisał(a):
Ja to w wątkach techniczno-konstruktorskich się nie (lub rzadko) wypowiadam, ale w tym o żegludze po zasypanym śniegiem lodzie muszę - pamiętajcie, nie jedzcie żółtego śniegu!!!


Maar ten jest najlepszy nie wiedziałeś :D


Jaromir, poczytałem i co to teowników to rzeczywiście kiszka.

Na razie co wykombinowałem to użycie kątownika 80x60x6 jako spinki na końcach płozownicy do nich będą montowane tasaki na śrubach.

Tasaki będą miały podobny kształt, jak ten który narysowałem ale wymiary:

- wysokość 13cm
- długość 70cm (wiem że normalnie jest 90cm, ale konstrukcja jest mała wiec chyba 90 były by przegięciem)
- grubość - 5cm

Co do płozy sterującej nie wiem jaką dać długość.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2010, o 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1230
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Jaromir napisał(a):
Myszek podał wysokość kątowników.
Jak chce dać 50mm, to musi szukać jeziora ze śniegiem na lodzie niższym niż to co podał.


mbober1 napisał(a):
Na razie co wykombinowałem to użycie kątownika 80x60x6 jako spinki na końcach płozownicy do nich będą montowane tasaki na śrubach.

Tasaki będą miały podobny kształt, jak ten który narysowałem ale wymiary:
- wysokość 13cm
- długość 70cm (wiem że normalnie jest 90cm, ale konstrukcja jest mała wiec chyba 90 były by przegięciem)
- grubość - 5cm


No i dobrze.
To znaczy, wcale nie upieram się przy teownikach, od początku uważałem płozy za najważniejszy problem i cieszę się że Jaromir włączył się w to jako fachowiec (w nagrodę ma satysfakcję że mógł mi trochę poprzysrywać :wink: ).

Skoro mbober1 podejmuje się zrobić przyzwoite tasaki, to świetnie, nie ma co szukać rozwiązań zastępczych. Zwróć tylko uwagę na dwie sprawy:

1. mocowanie płóz - musi wytrzymać siły boczne rzędu takiego jak ciężar całego bojera, więc musi być naprawdę solidne. Może raczej ceownik niż kątownik?
Poza wszystkim lepiej, żeby płoza miała pewną swobodę wahania przód-tył, żeby dostosowywać się do nierówności lodu i ewentualnych przechyłów bojera. W wersji uproszczonej liczyłem na naturalną elastyczność konstrukcji, ale jak robimy porządnie, to może by i o to zadbać... znaczy, ceownik i poprzeczna ośka.

2. grubość - napisałeś 5cm, a to akurat tyle co poprzednio proponowanego teownika. Jeżeli taką grubość będziesz miał na wysokości 5cm nad lodem, to nie będzie lepsze od początkowego T. Żeby zmiana miała sens, wzmocnienie tasaka powinno zaczynać się dość wysoko.

Jeszcze jedna kwestia - wyważenie. DN ma środek ciężkości i środek ożaglowania blisko płozownicy, co wydaje się dobrym pomysłem: maksymalnie wykorzystuje szerokość bojera, a odciążenie przedniej płozy zmniejsza siły na rumplu.
Te bojery, które pokazywano w tym wątku (ze sterowaną tylną płozą) mają środek ożaglowania na wysokości płozownicy, ale środek ciężkości dużo bardziej z tyłu - jak się steruje tak obciążoną płozą? - Czy mniej obciążona płozownica nie wyślizguje się na bok?

Na moim rysuneczku środek ciężkości i ożaglowania jest gdzieś pośrodku - w spoczynku każda płoza ma takie samo obciążenie. To nie jest najkorzystniejsze dla stateczności, ale wychodzi jeszcze zadowalająca. Można jednak łatwo przesunąć środek ciężkości (a i ożaglowania) do tyłu, zbliżając wyważenie do znanego z DNa. Tylko trzeba zmienić sterowanie z orczyka na rumpel, ale może warto? Jaromir, co o tym sądzisz?

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2010, o 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
myszek napisał(a):
2. grubość - napisałeś 5cm, a to akurat tyle co poprzednio proponowanego teownika. Jeżeli taką grubość będziesz miał na wysokości 5cm nad lodem, to nie będzie lepsze od początkowego T. Żeby zmiana miała sens, wzmocnienie tasaka powinno zaczynać się dość wysoko.



Masz rację ceownik będzie lepszym rozwiązaniem. Trochę przegiąłem z tym trzymaniem ślizgu na 6cm w górnej części.
Myślę, że 4 cm wystarcza plus tak jak pisałeś montaż na ośce.

Po świętach będę musiał poszukać jaki ceownik zastosować ?? może jakieś propozycje.

myszek napisał(a):
Jeszcze jedna kwestia - wyważenie. DN ma środek ciężkości i środek ożaglowania blisko płozownicy, co wydaje się dobrym pomysłem: maksymalnie wykorzystuje szerokość bojera, a odciążenie przedniej płozy zmniejsza siły na rumplu.


Jak daleko przesunąć środek ciężkości??
np. 4 litery sterującego na płozownicy.

Tylko potem pozostaje kwestia zamocowania bloczków szota.

A i jeszcze jedno 3 wymiar do żagla. Wiem jestem leniwy mogę to zmierzyć empirycznie :D:D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2010, o 14:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1635
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Przy okazji tematu...gdzie można kupić gotowego DN ?.

Wojciech

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2010, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Tu się ogłaszają np:

http://bojery.pl/modules/newbb/viewforum.php?forum=11

Wojtek ale Rybnickie chyba nie zamarza :D:D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2010, o 16:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1635
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mbober1 napisał(a):
Tu się ogłaszają np:

http://bojery.pl/modules/newbb/viewforum.php?forum=11

Wojtek ale Rybnickie chyba nie zamarza :D:D


To właśnie czyni atrakcyjnym nasz zbiornik w całym roku...
ale mamy boczne zbiorniki Pniowiec i Gzel,na których
tafla lodowa już się dawno pojawiła. :D
Dzięki za link. :wink:

Wojciech

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2010, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Mnie się marzy aby na Goczłkowie pośmigać :D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2010, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Co do przesunięcia środka ciężkości i rumpla.

Będę chciał zastosować takie o to rozwiązanie:

Obrazek
Obrazek


Tasaki będą kopią z bojera DN, trochę zmniejszoną.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2010, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1230
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
mbober1 napisał(a):
Co do przesunięcia środka ciężkości i rumpla.
Będę chciał zastosować takie o to rozwiązanie:


Popieram. Wydaje się najrozsądniejsze (i też można zrobić z kantówek 50x30 :D )
Żagiel lepiej chyba robić od razu w większej wersji: maszt 4.5m, bom co najmniej 3.5
Długości tylnego liku nie podam celowo, bo lepiej jest złożyć całość do kupy,
podwiesić bom na takiej wysokości, żeby nie oskalpował, i wymierzyć.
Zwracam tylko uwagę na to, żeby tylny lik był wklęsły - nie będzie się trzepotał przy większych prękościach.

Tak w ogóle to nie należy spodziewać się na tym wynalazku zbyt dużych prędkości, jakieś 60km/h to pewnie szczyt możliwości. Dlatego przyda się większy żagiel...

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2011, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10552
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
My tu już ani gadu gadu;
...a tam nasz ulubiony
"Ciąg dalszy nastąpił": :wink:

http://forum.:forum_o_mazurach:/viewtopic.p ... c7f8#34574

pozdrawiam noworocznie MJS


Załączniki:
Otto Weiland Chojnice lata 20te.jpg
Otto Weiland Chojnice lata 20te.jpg [ 3.05 KiB | Przeglądane 4478 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2011, o 13:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Oj tam oj tam.

Co ja poradzę, że aura nie taka.:D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2011, o 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mbober1 napisał(a):
Co ja poradzę, że aura nie taka.:D
U mnie na drodze lód jest idealny - zarówno na łyżwy, jak i bojery... i nie ma obawy, że się załamie! :lol:


***
Próbowałem odkuć - udało mi się na ścieżkach na posesji, ale na drodze był pięknie ubity przez samochody śnieg zwany "śliskość pośniegowa" i to zamieniło się w istne lodowisko. Moje sypanie popiołem i trocinami, oraz solą, nie na wiele się zdaje (piasek mi się dawno skończył - chyba skoczę gdzieś ukraść z jakiejś budowy).

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2011, o 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
A może opalarką :D albo palnikiem do papy :D

A wracając do tematu, fajnie zdjęcia w wyborczej:
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... _.html?i=0

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/



Za ten post autor mbober1 otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: DARIUS i 216 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL