Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 10:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 mar 2021, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Mam na okręcie ogrzewanie jak w tytule, które niestety nie chce współpracować, mianowicie pali ścieżkę w sterowniku. Czy ktoś podpowie serwis w DC lub okolicy do którego można by zawieźć sam agregat (lub razem ze sterownikiem) w celu sprawdzenia i ew. naprawy?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 22:41 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
AIKI napisał(a):
Mam na okręcie ogrzewanie jak w tytule, które niestety nie chce współpracować, mianowicie pali ścieżkę w sterowniku. Czy ktoś podpowie serwis w DC lub okolicy do którego można by zawieźć sam agregat (lub razem ze sterownikiem) w celu sprawdzenia i ew. naprawy?


Możesz tu spróbować:
https://ogrzewania.pl/Serwis_webasto?gc ... foEALw_wcB

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 06:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Jeśli mnie pamięć nie myli. to tu działa motorowodniak z Niedźwiedziego rogu

http://www.autospec.waw.pl/uslugi_ogrze ... ojowe.html

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 06:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
A możesz określić, ścieżkę od czego pali w sterowniku? W sensie czy tą ścieżką jest zasilany cały agregat, czy tylko świeca, czy tylko wentylator? Bo różne są rozwiązania. I jak u Ciebie ze znajomością lutownicy? Czy po prostu nie chce Ci się grzebać?

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 09:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Ognisty Szkwał napisał(a):
A możesz określić, ścieżkę od czego pali w sterowniku? W sensie czy tą ścieżką jest zasilany cały agregat, czy tylko świeca, czy tylko wentylator? Bo różne są rozwiązania. I jak u Ciebie ze znajomością lutownicy? Czy po prostu nie chce Ci się grzebać?

Z lutownicą jestem zapoznany od 1969 roku - od ZSZ :-) Tę ścieżkę w sterowniku zlutowałem grubszym lutem ale znów się spaliła, więc tym razem włożyłem w lut kawałek przewodu :) ale jeszcze nie sprawdzałem, bo sterownik jest w domu a agregat na łódce. Który przewód do niej idzie nie sprawdzałem dokładnie ale mogę to zrobić. Sterownik ma dwa gniazda - na 2 i 6 (chyba?) złączy i OIDP pali ścieżkę od tych 2 przewodówm.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Podrzuć typ, model, coś się spróbuje rozpoznać. Poszukam schematów, może coś podpowiem.
PS
Możliwe że padła świeca na zwarcie.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Czy ten schemat może być odpowiedni do Twojej wersji wydarzeń?


Załączniki:
eberspacher_d1lc_scania_1945.gif
eberspacher_d1lc_scania_1945.gif [ 103.43 KiB | Przeglądane 2501 razy ]

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Ostatnio edytowano 27 mar 2021, o 10:18 przez Ognisty Szkwał, łącznie edytowano 2 razy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Ognisty Szkwał napisał(a):
Podrzuć typ, model, coś się spróbuje rozpoznać. Poszukam schematów, może coś podpowiem.
PS
Możliwe że padła świeca na zwarcie.

To D1L na ropę. Ja mam nawet obszerną instrukcję ze schematami. A w ten Twój schemat zaraz popatrzę.
Świecę sprawdzałem i na zwarcie nie wygląda...
Na zdjęciach: wyjścia sterownika, 1 strona instrukcji i schemat.


Załączniki:
webasto schemat.jpg
webasto schemat.jpg [ 52.24 KiB | Przeglądane 2498 razy ]
webasto instr 1.jpg
webasto instr 1.jpg [ 46.29 KiB | Przeglądane 2498 razy ]
webasto.sterownik 2.jpg
webasto.sterownik 2.jpg [ 94.2 KiB | Przeglądane 2499 razy ]

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Przypuszczam, że jest jakieś zwarcie wewnątrz agregatu - juz go rozebrałem, ale nie było czasu (i chęci - zimno) dokładnie sprawdzić.
BTW jaką oporność ma (powinna mieć) świeca?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Może być. Np. wentylatory jeszcze, albo w ogóle spięcie w wiązce. Nie robiłeś czegoś w pobliżu przebiegu wiązki?
PS
Oporność zależy od modelu świecy i w zależności od temp otoczenia przy pomiarze może się zawierać w przedziale 0,9 do 3,3ohma.
PS
Kojarzysz, w którym momencie/sekwencji pracy dochodzi do spięcia i przepalenia? Rozruch, praca?

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Ognisty Szkwał napisał(a):
Może być. Np. wentylatory jeszcze, albo w ogóle spięcie w wiązce. Nie robiłeś czegoś w pobliżu przebiegu wiązki?
PS
Oporność zależy od modelu świecy i w zależności od temp otoczenia przy pomiarze może się zawierać w przedziale 0,9 do 3,3ohma.
PS
Kojarzysz, w którym momencie/sekwencji pracy dochodzi do spięcia i przepalenia? Rozruch, praca?

To przepalenie pojawiło się dopiero na którymś etapie uruchamiania. Początkowo po załączeniu agregat kręcił kilka, potem kilkanaście i dłużej sekund i milkł. Ale to było jeszcze przed podłączeniem zasilania paliwem.
Teraz pokręcił dość długo, po czym pojawił się dymek ze sterownika. Świeca po tej akcji była ciepława, ale spalanie się nie zaczęło jak sądzę - raczej bym odróżnił zwykłe kręcenie wentylatora od odgłosu zapłonu i spalania.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
A tu, na zdjęciu płytka sterownika z zaznaczonym miejscem gdzie się pali.


Załączniki:
webasto sterownik 2.jpg
webasto sterownik 2.jpg [ 219.16 KiB | Przeglądane 2488 razy ]

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 27 mar 2021, o 12:01 przez AIKI, łącznie edytowano 2 razy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 11:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Po zabraniu dowodów i przemyśleniu sprawy ja stawiam na świecę.
Znalazłem jeszcze taką instrukcję:
https://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/eberspacher_b1l_d1l/Eberspacher_B1L_%20D1L_Manual.pdf
I jeśli Ci pali ścieżki od kostki z 2 pinami, to na pinie nr 1 powinno się pojawiać napięcie akumulatora z chwilą włączenia webasta włącznikiem w kabinie(3.2.1 na schemacie), a na pinie nr 2 powinien sterownik zapodawać napięcie akumulatora na świecę żarową po spełnieniu warunków do uruchomienia pieca. Spięcie z masą tego przewodu w wiązce czy piecu lub uszkodzona świeca (1.2 na schemacie).

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Ostatnio edytowano 27 mar 2021, o 11:57 przez Ognisty Szkwał, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Ognisty Szkwał napisał(a):
I jeśli Ci pali ścieżki od kostki z 2 pinami,

No jednak nie - to to złącze z trzema podwójnymi pinami.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ognisty Szkwał napisał(a):

No prawie taką własnie mam :) W mojej są 4 schematy - dwa na benzynę (12 i 24 V) i dwa na ropę - takoż.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
AIKI napisał(a):
No jednak nie - to to złącze z trzena podwójnymi pinami.

Żle się zafiksowałem na Twoim poprzednim wpisie.
Jeśli wg zdjęcia pali ścieżkę od pinu 4 a bardziej 1 to sterownik jest uszkodzony, lub przewód z pinu 1 ma spięcie do masy. Pin 1 przyjmuje sygnał z czujnika temperatury (1.4 na schemacie). Ma być na nim napięcie akumulatora, które zanika po nadmiernym rozgrzaniu się pieca (brak obioru ciepła). Ścieżka jest najcieńsza to pęka, jak ta rura.
I znowu po przemyśleniu, jeśli sygnał (napięcie akumulatora) wraca na pin 1 to uszkodzony jest sterownik. Coś na końcu tej ścieżki od pinu 1 ma zwarcie do masy.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
To styki 1 i 4 ze zdjęcia poniżej.


Załączniki:
webasto.sterownik 2.jpg
webasto.sterownik 2.jpg [ 94.2 KiB | Przeglądane 2480 razy ]

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
AIKI napisał(a):
To styki 1 i 4 ze zdjęcia poniżej.

Styk 4 (to ta ścieżka się topi) to według schematu plus z akumulatora, czyli podawany na cały układ. Nie pisałem wcześniej, ale to nie jest takie "pyk" jak przepalenie bezpiecznika - trwa chwilę zanim lut się rozpuści. Ze styku 1 idzie jeden przewód na wyłącznik termiczny (3).
Widzę, że będę musiał po kolei sprawdzać obwody - najpierw oporność świecy a potem... Pomiędzy pinami 1 i 4 w sterowniku nie ma połączenia (w sensie zwarcia). A co w agregacie będę mógł sprawdzić jak pojadę na przystań.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
To jak pali się ścieżka z pinu 4 to gdzieś jest zwarcie do masy ale w sterowniku. Nie znam konstrukcji, ale może tranzystor załączający świecę lub wentylator daje ciała.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Do świecy jest pewnie tranzystor mocy (średniej) - 2N 5099. Pozostałe tranzystory są z tych małych. Nie da się IMO sprawdzić który to (jest 9 szt), bo nie ma schematu sterownika. Jest jeszcze przekaźnik. Od strony lutów nie widać nigdzie śadów przegrzania.
******
To będzie raczej coś w agregacie IMO...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2021, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Ognisty Szkwał napisał(a):
To jak pali się ścieżka z pinu 4 to gdzieś jest zwarcie do masy ale w sterowniku. Nie znam konstrukcji, ale może tranzystor załączający świecę lub wentylator daje ciała.

Sprawdziłem późnym wieczorem - pomiedzy pinem 4 a wszystkimi pozostałymi zwarcia nie ma - tylko przy jednym z tych pozostałych "odzywa" się jakiś nieduży kondensator.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2021, o 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
AIKI napisał(a):
pozostałych "odzywa" się jakiś nieduży kondensator.

Ale ten kondensator z drugiej strony jest w jakimś obwodzie czy stabilizuje/filtruje napięcie do masy? Jeśli tak to może on dostał przebicia?

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2021, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Odzywa się to znaczy powoduje chwilowe wahnięcie omomierza - to oznacza, że jest sprawny po mojemu.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2021, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Jak wylutujesz chociaż jedną nóżkę i sprawdzisz, wtedy będzie na pewno.
PS
On stabilizuje do masy czy rezonuje do innego układu?
PS
Jak nic nie wymyślimy, a pojedziesz na łódkę, dobrze będzie zapiąć wszystko, włączyć i spalić ścieżkę, a następnie podłączyć amperomierz i zmierzyć jakim prądem pali ścieżkę. Może też w danej chwili da radę wychwycić co się uruchamia.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2021, o 14:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Ognisty Szkwał napisał(a):
Jak wylutujesz chociaż jedną nóżkę i sprawdzisz, wtedy będzie na pewno.
PS
On stabilizuje do masy czy rezonuje do innego układu?
PS
Jak nic nie wymyślimy, a pojedziesz na łódkę, dobrze będzie zapiąć wszystko, włączyć i spalić ścieżkę, a następnie podłączyć amperomierz i zmierzyć jakim prądem pali ścieżkę. Może też w danej chwili da radę wychwycić co się uruchamia.

Co masz na myśli z tym zaznaczonym?
A co do wylutowywania - pewnie dałbym radę ale uważam, że przed sprawdzeniem agregatu nie ma to sensu. Poza tym tych kondensatorów (elektrolitycznych bo ceramiczne raczej by nie zareagowały) jest kilka więc bez schematu widze to słabo...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2021, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Ognisty Szkwał napisał(a):
dobrze będzie zapiąć wszystko, włączyć i spalić ścieżkę, a następnie podłączyć amperomierz i zmierzyć jakim prądem pali ścieżkę. Może też w danej chwili da radę wychwycić co się uruchamia.

Raczej najpierw sprawdzę wszystkie kabelki i ewentualność ich zwarcia do obudowy agregatu. No i świecę oczywiście.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL