Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 sie 2025, o 21:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 197 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 kwi 2021, o 17:55 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jesli uwazasz ze Sun Fast 3300 w podobnych warunkach przez dziob nie fiknie to sie mylisz :) jestem gotow sie zalozyc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2021, o 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Jesli uwazasz ze Sun Fast 3300 w podobnych warunkach przez dziob nie fiknie to sie mylisz :) jestem gotow sie zalozyc.


Przyjmuję! :rotfl:

Tylko skąd weźmiemy dwa takie jachty w podobnych warunkach, żeby sprawdzić?

Patrząc na kształty w części dziobowej;
Załącznik:
mumm, farr, 30.jpg
mumm, farr, 30.jpg [ 7.73 KiB | Przeglądane 3090 razy ]

i podobne w SF-3300:
Załącznik:
1_d6066b06ba.jpeg
1_d6066b06ba.jpeg [ 416.41 KiB | Przeglądane 3090 razy ]

To wygraną mam w kieszeni...

Znaczy... który pierwszy!
...bo, że fikną oba (oraz także wszystkie inne - oraz pustaki) to nie postawił bym nawet złotówki.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2021, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9270
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jeśli są przeżaglowane, to muszą fiknąć, albo się położyć. Ale tutaj genua ma być na raksach, to może nie fiknie...
A, co powiecie Koledzy o Dufour 310 sprzed 7 lat?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2021, o 08:19 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Powiemy ze po zmianie balastu zaprojektowanego przez naszego Kolege w dobrych rekach plywa dobrze :) Ale to nie to o co w konkursie chodzi .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2021, o 08:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12603
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mir napisał(a):
co powiecie Koledzy o Dufour 310 sprzed 7 lat?

Jeżeli dobrze kojarzę, to oryginalnie ma zły balast, zły trym i złe wyprzedzenie żaglowe.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2021, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9270
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Ale to nie to o co w konkursie chodzi .

Swego czasu nakreśliłem taki oto kadłub, do szuflady...
Załącznik:
A33.jpg
A33.jpg [ 112.91 KiB | Przeglądane 3022 razy ]

Ponad 5 t wyporności.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2021, o 16:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiesz, ja w 1971 r po powrocie z pierwszego w zyciu wyjazdu na Zachod narysowalem lodke QT wzorowana na tym co we Francji widzialem i tez nic z tego nie wyszlo :)
Teraz kibicuje temu projektowi

https://www.youtube.com/watch?v=sWDIaUu ... p4lCRUNIB-

I marzy mi sie podobny 9 m dlugosci :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2021, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9270
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Awangardowy. Nie wiem czy tak wąski pokład jest praktyczny i czy w owiewkę załogant nie walnie czołem...
Trochę za bardzo designerski ten jacht. No, ale takie są prawa rynku...
W swojej kolekcji mam kadłub Soona. 9,15 m długości i 2,4 tony wyporu.
Załącznik:
soon.jpg
soon.jpg [ 103.98 KiB | Przeglądane 2895 razy ]

On jest bardziej wzrównoważony. Optycznie.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2021, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Mir napisał(a):
Soon 915 ...On jest bardziej wzrównoważony. Optycznie.


Jeśli chodzi o "wzrównoważenie" to ja mam (od wielu już lat ;-)) )
P-911 Który dalej nie ma jeszcze konkurentów, jakkolwiek wszystkie nówki zbliżją się konsekwentnie i powoli doń.
Na szczęście jestem cierpliwy:
być może zdążę dożyć, gdy ktoś mnie prześcignie w koncepcjach.
Na razie się tylko zanosi.
Załącznik:
P-911 E3x kab V3,8t.jpg
P-911 E3x kab V3,8t.jpg [ 107.86 KiB | Przeglądane 2853 razy ]

Załącznik:
P-911 D kab alu.jpg
P-911 D kab alu.jpg [ 47.51 KiB | Przeglądane 2853 razy ]

Załącznik:
P-911 rufa kab.jpg
P-911 rufa kab.jpg [ 49.48 KiB | Przeglądane 2853 razy ]


A tak na poważniej to:
A. Verdier i jego Sun-Fast 3300
jako jedyny wnosi coś nowego do koncepcji rozwoju jachtów.

MJS

PS Niestety M@rku ale ten "Aloes" nic nowego nie wnosi.
Chyba, że w technologiach wykonania.
Koncepcyjnie jest za SF3300 (i za Bossem i za L'occitane i za Apivią) i za kilku innymi.
A za wszystkimi pustakami na pewno.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 07:29 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz , dla mnie niewazne czy cos wnosi koncepcyjnie natomiast na pewno nieco wnosi do zeglarstwa bo powstaje i to w calosci a nie jedynie jako rysunek koncepcji kadluba .
Do 6 bm czyli zakonczenia zgloszen i pobierania warunkow konkursu jescze troche czasu jest Mozna bedzie sie koncepcyjnie wykazac :)
Obawiam sie tylko ze do tego kocepcje linii kadluba wyrysowane we free schipie nie wystarcza :)

W Szczecinie na ZUT jest juz pare lat kierunek Konstrukcje jachtow, podobny jak czytalem powstal w Gdansku ciekaw jestem jaki bedzie odzew tych uczelni na ten konkurs ? Prognozuje ze zaden.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 08:24 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
P-911 Który dalej nie ma jeszcze konkurentów,


A pokaż jakieś wyniki jakichś regat, gdzie P-911 dyskredytuje konkurentów. Przegapiłem.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 08:29 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Prognozuje ze zaden.

Przyłączam się.

plitkin napisał(a):
pokaż jakieś wyniki jakichś regat, gdzie P-911 dyskredytuje konkurentów.


Oczywiście w ORC Int. przeliczanych PCS-em.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 2: Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 08:54 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
cors napisał(a):
Oczywiście w ORC Int. przeliczanych PCS-em.


Niech będą jakiekolwiek. Bo to jedyna droga do oceny czy jest konkurencja czy jej nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 10:04 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I zeby bylo jasne, dla mnie ten konkurs jest o tyle interesujacy ze w zalozeniu jacht ma byc stosunkowo niedrogi i do tego spelniajacy jakies wymagania dotyczace wymiarow wnetrza.
Nawet jesli to ma byc kosztem osiagow. Pojawilo sie w ostatnich latak kilka, jesli nie kilkanascie konstrukcji zblizonej wielkosci ale nigdzie nie znalazlem merytorycznego porownania tych konstrukcji . A porownania wynikow w regatach wg ORC jiz wcale.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
O ile z tego konkursu powstanie kilka projektów, prototypów, a w końcu porównanie ich na wodzie, to byłby prawdziwy sukces! A gdyby z tego przynajmniej jeden jacht trafił do produkcji...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 15:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiesz, mnie interesowalyby nawet same projekty dla porownania podejscia do tematu ale to powinny byc projekty skonczone z pletwami, takielunkiem rozwiazaniami pokladu i wnetrza a nie jedynie wariacje na temat ksztaltu kadluba bo jacht sklada sie z wielu elementow i calosc decyduje o sukcesie lub porazce :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 15:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
plitkin napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
P-911 Który dalej nie ma jeszcze konkurentów,
A pokaż jakieś wyniki jakichś regat, gdzie P-911 dyskredytuje konkurentów. Przegapiłem.

Ty zawsze przegapiasz, (tak jak i M@rek) bo patrzycie tylko jak ściganci:
brak Wam wyobraźni (sięgającej poza tabelę wyników)... której to wyobraźni np. Mir ma aż za dużo:
On widzi już (potencjalne) wyniki nawet na olimpiadzie. ;-)

Natomiast wyniki konkursu widzę: słabo.


Maszty, stery, kile, żagle są wymienne, ale mogą być także znormalizowane.(jak w IMOCA itp.)
technologie budowy można zamieniać w zależności od możliwości producenta.

Tak wiec do rozpatrywania pozostają: kadłub wnętrze i załoga.
Załogę da sie zamienić.
Wnętrze da sie przerobić
Kadłuba nie da sie przeinaczyć.
Dlatego uważam go za najistotniejszy element jachtu.

Jednocześnie nie widzę sensu uczestniczenia w konkursie wymyślonym nie dla pospólstwa jakim jestem. (podobnie też widzę nasze uczelnie)
Tam idą pieniądze na projekty o jakich mi (nam) sie nie śniło.
Ale jednocześnie niewiele wtedy pozostaje do otwartej myśli koncepcyjnej.

Dlatego tak Gloryfikuję SF3300, bo Verdier jest dziś na tym etapie rozwoju, że mógł w małym projekciku pozwolić sobie na szczyptę szaleństwa i ryzyka.
(mała wpadka nie może mu już dziś zaszkodzić w dalszej karierze).
Znam osobiście kilku twórczych konstruktorów (a nie osobiście kilkunastu nawet tych największych) którzy nie mieli odwagi zrobić takiego kroku do przodu.

PS
Plitkinie: P-911 nie jest jachtem: jest przekaźnikiem idei jaką głoszę.
Przekaz nie musi trafiać do każdego, ...ale zawsze warto próbować.
Nawet nie zauważyłeś, że w podanych powyżej rysunkach, nie ma nic z idei mojego przekazu: jest tylko stylizacja.
Idea jest pod spodem kadłuba. ;-)
Załącznik:
P-911 gausa dno.jpg
P-911 gausa dno.jpg [ 120.12 KiB | Przeglądane 2749 razy ]

Załącznik:
Zigzag M@rkowy 2019r.jpg
Zigzag M@rkowy 2019r.jpg [ 288.62 KiB | Przeglądane 2747 razy ]


I ta idea jest wspólna z A.Verdierem


MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 16:08 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Ty zawsze przegapiasz, (tak jak i M@rek) bo patrzycie tylko jak ściganci:
brak Wam wyobraźni (sięgającej poza tabelę wyników)...


To tylko dlatego, że jestem żeglarzem i ekonomistą. Jeżeli słyszę o konkurencji lub jej braku, to w głowie mam miarodajne porónania/analizy. Nie mogę uznać za miarodajną subiektywną opinii projektanta o jego własnym projekcie jachtu, który to jacht chyba nawet nie powstał w wymiarze rzeczywistym, a więc i nie nawiązał walki z innymi jachtami. Taka opinia, że ten jacht jest bezkonkurencyjny i że cały świat jeszcze się nie zbliżył jest po prostu... deczko samochwalstwem. Sorry, takie argumenty to tylko w marketingu. :) To nawet trochę bardziej dziwne, niż jakbyś napisał jakiś wiersz i uznał, że jest tak zarąbisty, że nikt na świecie jeszcze się nie zbliżył do takiego poziomu. Bo wiersz stanowi dzieło zakończone. A projekt jachtu bez jego realizacji - raptem połowę sukcesu. Sukcesem będzie jego wykonanie i udowodnienie przewag w praktyce. Każda inna ocena projektu będzie teoretyzowaniem, a już wywyższanie go nad innymi - totalną abstrakcją jak dla mnie.

Za przykład dzałań jakie rozumiem i budzą mój podziw mogę podać działania naszego kolegi Piotra (cors). Zaprojektował jacht (przykładowo Cors T2, ale nie tylko). Zbudował ten jacht. Przez kilka sezonów łói dupy tym jachtem wszystkim, zdobywając wymierne wyniki. Czapki z głów i zero pytań.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 16:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
plitkin napisał(a):
Każda inna ocena projektu będzie teoretyzowaniem, a już wywyższanie go nad innymi - totalną abstrakcją jak dla mnie.

Rozumiem, że ocena Piotra o moim Vipie: "To jest pomyłka konstrukcyjna, objadę Cię w kólko ... " wpisuje się w ten twój trend. :rotfl:

Piotrze: Tu jest mowa o konkursie, a więc właśnie o teoretyzowaniu!
A o wywyższaniu się:
... Ja poszedłem inną drogą myślową niż wszyscy (zrobiłem prototyp do jej sprawdzenia = PIP-550 ) Więc jestem na tej drodze pierwszy!

A. Verdier zaczął sprawdzać tą ścieżkę... jeszcze nie doszedł do miejsca gdzie ja byłem (30 lat temu). Wcale nie wiem, czy pójdzie nią dalej. Jeśli pójdzie dalej, prędko mnie wyprzedzi (ma potencjał), jeśli zmieni ścieżkę... dalej będę pierwszy.

Gdzie jestem wiem i to jest dla mnie stwierdzenie faktu.
Więc gdzie jest wywyższanie się?

...już Ci zwracałem uwagę, że obaj mówimy innymi językami więc nie rozumiemy się.

MJS

ps
Ciekawe , że w Cobidzie mamy takie samo zdanie.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 3 maja 2021, o 16:52 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 16:46 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Kadłuba nie da sie przeinaczyć.


Z tym się nie zgodzę.
Widziałem mnóstwo modyfikacji kadłubów. Choćby przykład ostatniego America's Cup. Ale nie tylko.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
Plitkinie: P-911 nie jest jachtem: jest przekaźnikiem idei jaką głoszę.
Przekaz nie musi trafiać do każdego, ...ale zawsze warto próbować.


Spoko, rozumiem to. Tylko zwaracam uwagę na niefortunnie dobrane słowa w ocenie tego "przekaźnika idei" w stosunku do innych. Bo wychodzi na to, że jesteś sam i twórcą i oceniającym swój własny koncept na tle innych. A to rzadko bywa obiektywne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 16:59 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Rozumiem, że ocena Piotra o moim Vipie: "To jest pomyłka konstrukcyjna, objadę Cię w kólko ... " wpisuje się w ten twój trend


Nie odpowiadam za oceny Piotra, więc to rozumienie jest błędne. Nie poczuwam się na siłach do oceny walorów nautycznych projektu na podstawie... projektu. Piotr ma zupełnie inną wiedzę i w Jego oceny się nie mieszam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 18:22 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):

Jednocześnie nie widzę sensu uczestniczenia w konkursie wymyślonym nie dla pospólstwa jakim jestem. (podobnie też widzę nasze uczelnie)
Tam idą pieniądze na projekty o jakich mi (nam) sie nie śniło.
Ale jednocześnie niewiele wtedy pozostaje do otwartej myśli koncepcyjnej.

MJS


Gdyby ten konkurs byl skierowany do "Wielkich" t nie bylby konkursem otwartym dla wszystkich i niebylby publicznie ogloszony. Przeciez nie pobrales dokumentow kpo ktore mozna soe zglosic internetowo do 6 bm.
Zeby zaprojektowac jacht wcale nie sa potrzebne ogromne pieniadze. Po prostu trzeba miec wiedze i doswiadczenie. Jeden projekt wyjdzie lepszy inny gorszy. Jak w pierwszym poscie napisalem plywajacy od lat LG 899 Leszka Gonciarza najprawdopodobneiej ( bo warunkow nie znam) wpisuje sie w wymagania. Znam tez Krajowych Konstruktorow ktorzy takie jachty sa w stanie projektowac bo maja za soba REALIZACJE projektow podobnych. Oni potrafia takie jachty projektowac od a do z a nawet poprawiac konstrukcje projektantow o swiatowej renomie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 18:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jeszcze o modyfikacji kadluba. Kadlub seryjnego Taurusa ( prototyp 71) zostal zmodyfikowany w 72 w trakcie budowy jachtu "Karfi" Jurka Siudego . Zastosowano tez zmodyfikowany takielunek i inna pletwe balastowa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9270
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Gdyby ten konkurs byl skierowany do "Wielkich"

Jest skierowany do światowych biur projektowych, co oznacza, że krajowi architekci nie byliby tam postrzegani z należytą uwagą. Może poza kilkoma nazwiskami...

My, tutaj i teraz skupmy się raczej na naszym krajowym odpowiedniku owego konkursu, bo taki konkurs w RP jest potrzebny. Apelujmy do odpowiednich czynników (Jachting, Nowe Żagle, Wiatr) o rozważenie tematu i podjęcie kroków w stronę zorganizowania Konkursu na Jacht 9-metrowy o charakterze regatowym i morskim. Ot, co. Media są potrzebne, one się tym zajmują, one są od tego. My na forum żeglarskim możemy inicjować ideę, ale to media żeglarskie są od inspiracji i realizacji przedsięwzięcia.
One nagłaśniają takie idee, one przyciągają uwagę decydentów i sponsorów.

Media do dzieła!

Ta incjatywa nie może się nie udać. To jest kapitalny pomysł. M@rek od wielu lat wskazywał na wielką potrzebę rozwoju morskiej klasy regatowej wielkości 9 m. A on wie co mówi, jest regatowcem morskim, zna się na tym jak mało kto.

To jest ten czas.
Francuzi wyszli pierwsi, ale my możemy być drudzy w Europie. Tuż za Francją!
I pierwsi na Bałtyku...

Nie warto?

Drugiej takiej okazji nie będzie. Ona jest teraz. W tym roku.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2021, o 22:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mir napisał(a):
Ot, co. Media są potrzebne, one się tym zajmują, one są od tego


Śmiem twierdzić, że producent jest potrzebny, a nie media. Albo inwestor.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2021, o 00:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9270
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
Śmiem twierdzić, że producent jest potrzebny, a nie media. Albo inwestor.

Media są pomiędzy producentami, a decydentami. Są katalizatorem.
(Jak baza w tranzystorze.)

Przypomnij sobie kto nagłaśniał klasy śródlądowe w Polsce:
OKTR 600
Open 730
Delphia 24
PPJK
Żagle 500

No kto? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2021, o 06:40 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mir napisał(a):
Delphia 24, Open 730...
PPJK


1. producenci poszczególnych modeli
2. Ppjk nie jest klasą. Jest pucharem, cyklem rozgrywek. Każdy producent promował własne konstrukcje, jeżeli chciał promocji w pucharze. Dopasowywał swoje konstrukcje do klasy lub wręcz projektował jacht pod klasę, jeżeli uznawał, że ten aspekt marketingowy jest dla niego ważny.

W powyższych przypadkach nie spotkałem się z czymś takim, że został wypromowany konkretny projekt, a producenci bili się o jego wykonywanie.
Czym innym jest, rzeczywiście, pomysł na klasę (rozwojową/pudełkową), w której mogą startować różne konstrukcje różnych producentów. Jak np. Micro czy A-classe. Ale to też zupełnie inna bajka niż to o czym mówisz. Tam producenci zlecali swoje projekty.

Po prostu trudno mi sobie wyobrazić w praktyce ścieżkę o jakiej mówicie. A rozumiem ją tak:
1. Ktoą wymyśla konkurs na PROJEKT przy określonych założeniach.
2. Media promują konkurs.
3. Projektanci tworzą projekty.
4. Ktoś, czyli organizator konkursu, wybiera jeden z nich.
5. Producenci "produkują", przy czym ma być tanio. Klienci kupują.

Punkt 5 mi się nie spina z prostego powodu: do produkcji, poza kanałami jak załatwienie sprawy praw majątkowych autorskich (spoko, jestem w stanie wyobrazić sobie załatwienie tego tematu) jest potrzebna inwestycja, i to ogromna. Ponad bańkę. Poza tym jest potrzebny odpowiedni potencjał produkcyjny (wolumen, kultura produkcji, czyli powtarzalność) oraz potencjał sprzedażowy. Jeżeli zatem ma to robić jeden producent - to nie masz wpływu na jego koszty. Jeżeli kilku, i to z założeniem, że ma być tanio, to kto o zdrowych zmysłach poniesie koszt inwestycji i w imię czego? Zważając na to, że udział ceny projektu w całej inwestycji jwst dość niski. Wówczas każdy rozsądny producent zleci wykonanie swojego projektu, a nie będzie się pchał w projekt na otwartej licencji bez istniejącego na dziś potencjału sprzedażowego.

Brzmi pięknie, mniej więcej jak turniej szachowy w New Wasiukach. Ale rozbijmy to na elementy składowe, próbując wdrożyć pomysł w życie. Kto ma zainwestować kasę i czas?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2021, o 07:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mir napisał(a):
M@rek napisał(a):
Gdyby ten konkurs byl skierowany do "Wielkich"

Jest skierowany do światowych biur projektowych, co oznacza, że krajowi architekci nie byliby tam postrzegani z należytą uwagą. Może poza kilkoma nazwiskami...
.


To chyba Twoja nadinterpretacja :)

"Specyfikacja zaproszenia do składania projektów dotyczących projektu Class 30 Design, otwartego dla wszystkich firm architektonicznych, stoczni i grup architektonicznych na całym świecie,"

z podkresleniem WSZYSTKICH :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2021, o 08:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Victorze, to moze przywolam znany projekt czyli Farr30 zaprojektowany na "Tour de France de la Voil" w ktorym startowal jako Mumm30. Konstrukcja okazala sie dobra , powstala z tego klasa OD startujaca na calym Swiecie a lodki byly produkowane przez bodaj 6 roznych producentow. Czy i jak bardzo ceny nowych jachtow sie roznily, pojecia nie mam ale chyba dla tych producentow to sie oplacilo.
Oczywiscie zgadzam sie z tym co piszesz ze kazdy producent che wypromowac wlasna konstrukcje na ktora ma monopol ale wladze WS i MKOl ida w koerunku wielu producentow sprzetu bo monopol winduje koszty przy spadajacej jakosci.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2021, o 08:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Taki przyklad sprzed lat, jak Laser zostal klasa olimpijska Kolega tego lasera skopiowal. Kopia okazala sie lzejsza i sztywniejsza niz oryginal a kadlub kosztowal ulamek ceny oryginalu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 197 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 225 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL