Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 18:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3678 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 123  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lip 2022, o 06:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie będę się o to bił, ale silniki Andorii były wkładane jeszcze za czasów Tapana, i to dużo przed 1997 r. Były to silniki konstrukcji Perkinsa produkowane na licencji w Andorii.
Na bank miały trzy cylindry i były montowane normalnie w Ursusach, takie Tarpany były już w latach 80 - tych testowane na torze WOSS w Pile. Dowódca plutonu mojego kolegi, który jest absolwentem tej uczelni był jednym z kierowców testowych, wiec było to między 1984 - 1988 r.
Były wyższe, z przerobioną kompletnie względem zawieszenia Warszawy belką przedniego zawieszenia, wykonaną z rury wygiętą w "U", ponieważ nie mieściła się miska olejowa i z resorami piórowymi.

W Honkerach można sobie było wybrać silnik IVECO albo Andorię, tylko już nowocześniejszą, 4 cylindrową.

Ale wracamy do tematu.

Znalazłem zbiornik paliwa, który zmieści się do bakisty, w diametralnej jachtu przed ścianką messy. Ma 64 l pojemności czyli zawartość powinna wystarczyć na przynajmniej ze 20 godzin pracy silnika.

Załącznik:
Zbiornik-wody-paliwa-Diablo-93-l-Marka-Nuova-Rade.jpg
Zbiornik-wody-paliwa-Diablo-93-l-Marka-Nuova-Rade.jpg [ 158.38 KiB | Przeglądane 2329 razy ]


Ja ten sezon wystarczy, i tak daleko nie popłynę. Muszę tylko z resztek sklejki zbudować na dnie bakisty półkę i ogarnąć mocowanie. Musze także wymienić wlew na standardowe 38 mm, obecnie ma 43 mm. Jestem to w stanie ogarnąć w jeden łikend.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2022, o 08:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Na ten sezon poszukam jakiegoś innego może używanego zbiornika, byle się zmieścił do któreś z bakist (...)
Po sezonie przeniosę w inne miejsce akumulator silnikowy, a w zęzie o której pisałem wcześniej zostanie zamontowany zbiornik wykonany na wymiar.


Piotrek - nie rób prowizorek - to zawsze wychodzi bokiem i skutkuje większą robota.

I tak masz sezon w plecy - rób od razu docelowo.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2022, o 10:09 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Kurczak napisał(a):
Znalazłem zbiornik paliwa, który zmieści się do bakisty, w diametralnej jachtu przed ścianką messy. Ma 64 l pojemności czyli zawartość powinna wystarczyć na przynajmniej ze 20 godzin pracy silnika.

Zbiorniczek pikny. Nie wiem tylko czy zwróciłeś uwagę na dwa zapisy.
a/ Opakowanie nie zawiera pokrywy zbiornika. co generuje dodatkowe koszty
b/ niedostępny. Dostępne tylko na zamówienie - data zostanie ustalona. Co równie dobrze może oznaczać, że dostaniesz go za 4 dni, jak i za 4 tygodnie.
Jak bezwzględnie musisz pakować się w nowy kłopot, to weź taki sam zbiornik o pojemności 60 l. Dostępny od ręki. Też uwaga o braku pokrywy.
bury_kocur napisał(a):
nie rób prowizorek - to zawsze wychodzi bokiem i skutkuje większą robota.

Kocur ma rację.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2022, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Bombel napisał(a):
Zbiorniczek pikny. Nie wiem tylko czy zwróciłeś uwagę na dwa zapisy.
a/ Opakowanie nie zawiera pokrywy zbiornika. co generuje dodatkowe koszty
b/ niedostępny. Dostępne tylko na zamówienie - data zostanie ustalona. Co równie dobrze może oznaczać, że dostaniesz go za 4 dni, jak i za 4 tygodnie.


A bo to jeden sklep na świecie ? Jak kupię dzisiaj we środę będzie u mnie. Pokrywa kosztuje 230 zł i zawiera wszystkie potrzebne króćce. W większości innych oferowanych zbiorników trzeba je w całości lub częściowo dokupować osobno.

Ten drugi nieco mniejszy zbiornik jest płaski, a długi. Nie pasuje. Mam miejsce 60x50 i 40 cm głębokości. Jest trochę luzu wiec 65 zł także powinien się zmieścić. Ale muszę to sprawdzić. Jak nie będzie potrzebny to go odsprzedam, albo zostawię na wieki wieków, zwiększając w ten sposób zapas paliwa na dłuższe rejsy. Wystarczy wówczas mała, elektryczna pompka do przelewania paliwa do zbiornika zasadniczego.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2022, o 11:45 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Kurczak napisał(a):
bo to jeden sklep na świecie ? Jak kupię dzisiaj we środę będzie u mnie.

No cóż, odniosłem się do tego, konkretnego zbiornika, linkowanego przez Ciebie.
Kurczak napisał(a):
Mam miejsce 60x50 i 40 cm głębokości.

Nie ma to jak dobra informacja, podana w odpowiednim czasie :-P

A tak już poza konkursem :lol:
Produkcję Tarpana 237 d i tarpana 239d rozpoczęto w FSR w Antoninku, w lipcu 1986.
Wykonano łącznie 70 egzemplarzy testowych, kierowanych głównie do wojska. Produkcję zakończono w czerwcu 1987. Trudno więc mówić o seryjnej produkcji
Dalej był już Tarpan Honker

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Ostatnio edytowano 8 lip 2022, o 12:13 przez Bombel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2022, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Bombel napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Mam miejsce 60x50 i 40 cm głębokości.

Nie ma to jak dobra informacja, podana w odpowiednim czasie :-P


Wiesiu, ale po co Ciebie potrzebne wcześniej takie informacje ? Książkę piszesz ? Przecież napisałem, że ten konkretny zbiornik mi pasuje ponieważ mieści się w bakiście. Tego, że dopasowuję możliwie pojemny zbiornik nie trzeba chyba tłumaczyć.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2022, o 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
KOCUR MA RACJĘ!

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2022, o 12:27 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Colonel napisał(a):
KOCUR MA RACJĘ!

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

COLONEL MA RACJĘ.
Wysłane z mojego Dell Optiplex 790, bez użycia Tapatalka

Kurczak napisał(a):
po co Ciebie potrzebne wcześniej takie informacje

Może to się wydać nieco dziwne, ale:
1. gdy dyskusja toczy się o technikaliach, nie bez kozery wymagane są konkretne dane,
2. Twoje hasełko "szukam" odebrałem jako prośbę o wsparcie w tych poszukiwaniach.
Być może mylę się i niepotrzebnie wcinam się z pomocą.
Zresztą, zgodnie z wierszykiem:
Kurczak nie frajer, sobie poradzi,
Skąd ON płynie, tam pazur wsadzi

Więcej już nie będę. Przyrzekam.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2022, o 14:23 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Bombel napisał(a):
Więcej już nie będę. Przyrzekam.

Nie obiecuj czegoś czego nie potrafisz dotrzymać.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2022, o 14:39 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
Kurczak napisał(a):
Bombel napisał(a):
Zbiorniczek pikny. Nie wiem tylko czy zwróciłeś uwagę na dwa zapisy.
a/ Opakowanie nie zawiera pokrywy zbiornika. co generuje dodatkowe koszty
b/ niedostępny. Dostępne tylko na zamówienie - data zostanie ustalona. Co równie dobrze może oznaczać, że dostaniesz go za 4 dni, jak i za 4 tygodnie.


...Mam miejsce 60x50 i 40 cm głębokości. Jest trochę luzu wiec 65 zł także powinien się zmieścić. Ale muszę to sprawdzić. Jak nie będzie potrzebny to go odsprzedam, albo zostawię na wieki wieków, zwiększając w ten sposób zapas paliwa na dłuższe rejsy.


Montując nowy zbiornik, dobrze byłoby zwrócić uwagę nie tylko na jego pojemność, ale także na sam wlew paliwa oraz na rurę zasilającą zbiornik, od wlewu do króćca napełniania zbiornika.

Sprawa pierwsza: średnica wlewu - wlew o średnicy 50 mm czyli 2" jest znacznie wygodniejszy w eksploatacji niż 11/2", bo pistolet od pompy głębiej wchodzi, ale nie zatyka przy okazji wlewu, powodując utrudnienie odpływu powietrza, podczas napełniania.

Sprawa druga: szczelność wlewu - po nabyciu łódki znajdowałem systematycznie wodę w zęzie. Nie było tego dużo, ale jednak woda była.
Ponieważ stacjonarny silnik, linia paliwowa i zbiornik paliwa były zdemontowane przez poprzedniego właściciela, chwilę trwało zanim znalazłem przyczynę przecieku wody do wnętrza.

Winowajcą okazał się wlew paliwa, który wyglądał na całkiem dobrze zachowany, ale niestety, mimo starannego dokręcania, przepuszczał wodę. To wprawdzie bez znaczenia w sprawie szczelności, ale na marginesie dodam, że felerny wlew był półtoracalowy, a nie jak normalny, dwucalowy.
Oczywiście zdemontowałem stary wlew i kupiłem nowy, normalny dwucalowy wlew paliwa z przyzwoitym uszczelnieniem i zamknięciem na kluczyk.

Wracając do wielkości zbiornika paliwa: na mojej 8.5 metrowej łódce mam zbiornik o pojemności 70 litrów, bo trafiłem na taką okazję nabycia praktycznie nowego, kompletnego, wraz z wężem paliwowym, jeden raz używanego zbiornika paliwa.

Zważywszy proporcje obu jednostek, a zwłaszcza wielkości silników, mozna spokojne przyjąć że na Twoim jachcie stulitrowy zbiornik nie byłby przesadnie duży.

Na koniec jeszcze jeden drobiazg: pamiętaj o uziemieniu króćca wlewu paliwa.

______________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2022, o 14:43 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Waldi_L_N napisał(a):
Bombel napisał(a):
Więcej już nie będę. Przyrzekam.

Nie obiecuj czegoś czego nie potrafisz dotrzymać.

A założysz się?????? Nie twierdzę, że będzie łatwo. Ale wytrzymam. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2022, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Napisałem, że "na ten sezon poszukam innego, może używanego zbiornika" , co nie znaczy, że mogę mieć z tym problem i potrzebuję pomocy.
Wybór jest bardzo duży zarówno wśród nowych jak i używanych. Ale dziękuję. :)

Proste Wiesiu, po to, żeby nie tracić czasu i pieniędzy na odsyłanie, ewentualnie niepasującego wieńca. Bo być do czegoś przekonanym nie znaczy mieć 100% pewność. Pewność będę miał jak go kurier dostarczy i przymierzę. Sprzedawca mógł się wszak pomylić.

Tomku, standardowe króćce w większości nowych zbiorników, które są dostępne w handlu mają średnicę 38 mm, otwór we wlewie jest trochę większej średnicy. Mój zbiornik ma bodajże 43 mm króciec. Będę więc musiał w komplecie wymienić także wlew.
Absolutnie nie uważam, żeby ten zbiornik, który mam na oku był za duży, wręcz przeciwnie. Mój silnik z tego co mi się udało przeliczyć, przy spokojnej jeździe około 5 kn, pali cirka 3 litry na godzinę, więc przy pełnym baku miałbym paliwa na około 20 godzin. Jadąc pod falę, przy większych obrotach wiadomo, że zużycie wzrośnie.
Teraz będę mógł zatankować do pełna, wiec będę mógł policzyć bardziej precyzyjnie i wiarygodnie.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2022, o 14:57 

Dołączył(a): 15 lut 2021, o 10:28
Posty: 148
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 17
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Bo prawdziwy sukces jest wtedy gdy się pokona problemy wprzódy przez siebie stworzone.
Coś jak w kampanii pisu.
Kurczakowi chwała za wytrwałosć. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2022, o 06:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dokonałem zdalnie potrzebnych pomiarów i wyszło, że w tejże bakiście zmieści się bez problemu zbiornik Diablo 64 litrowy wraz z króćcami. Będzie też dobry dostęp do pokrywy bez kombinacji i demontowania czegokolwiek. W komplecie są prawie wszystkie potrzebne króćce (wlew, pobór, powrót) dokupić trzeba króciec do odpowietrznika.
Wartością dodaną jest to, że posiada on 3 wolne, zaślepione zakrętkami wyjścia w pokrywie, pozwalające przy pomocy pompki uzupełnić paliwo z kanistrów bez wychodzenia na pokład.
Doceni to ten, który przelewał paliwo z kanistrów do zbiornika przez pokładowy wlew, podczas wujowej pogody. :)
Zostaje tylko wykonać ze sklejki konstrukcję kompensującą krzywiznę dna, żeby zbiornik stał poziomo i jego mocowanie, żeby nie wylatał. Istnieje także możliwość montażu czujnika paliwa, co przy obecnie używanym bagnecie to prawdziwy luksus. Miejsce na zegar się znajdzie. :)
Zobaczymy co dalej, po wykonaniu zbiornika docelowego w zęzie ten zbiornik zostanie jako zapasowy z możliwością przelewania paliwa do zbiornika głównego przy pomocy pompki elektrycznej lub po wymianie pokrywy zostanie wykorzystany jako glutotank.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2022, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wiadomości wojenne. :)

Dostałem cynk od mechanika. Wtryskiwacze szrot, do wymiany, pompa sprawna wymaga tylko regulacji. Pompiarz kończy robotę.
Prawdopodobnie do końca tygodnia silnik i przekładnia powinny być gotowe.
Niestety nie udało się znaleźć nowego wieńca, będzie używane kompletne koło zamachowe w niezłym stanie, z wieńcem, który jeszcze nie był odwracany na drugą stronę. Za 250 zł z przesyłką.
Jest tylko jeden rozmiar wieńca w OM636 ma bodajże 91 zębów. Dwa rodzaje rozruszników, których mocowanie różni się tylko rozmiarem szpilek. Wieniec musi więc pasować do zębnika rozrusznika.

Znalazłem poduszki, które powinny pasować w miejsce starych, niestety nie są tanie. :-(
Komplet prawie tysiąc zyla.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2022, o 21:24 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 414
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Zamiast kupować jako tymczasowy oryginalny zbiornik, możesz za grosze kupić zakręcaną beczkę z PE (taką do kiszenia :) ). Są w różnych wymiarach. Króćce, a nawet czujnik poziomu paliwa można osadzić w pokrywie.
Kupiwszy stary jacht znalazłem taki właśnie zbiornik zabudowany w maszynowni. Ponieważ stał na prawej burcie (beczka 120l) jacht musiał wozić pod dnem jednej z bakist na lewej burcie kilkadziesiąt kilo ołowiu. W czasie przebudowy zastąpiłem go dwoma zbiornikami po ok. 200l (symetrycznie po obu burtach), bo głęboka zenza przed silnikiem zajęta była przez integralny zbiornik wody pitnej.
Gratuluję postępów w uruchamianiu starego silnika - nowy nie znaczy lepszy. Ożywiałem 50-letniego Perkinsa - najwięcej czasu zajęło zgromadzenie potrzebnych części. Z Mercedesem widzę, że nie masz przynajmniej tego problemu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2022, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1448
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 603
Otrzymał podziękowań: 475
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
a ustaliłeś już od czego te poduchy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2022, o 00:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Doceni to ten, który przelewał paliwo z kanistrów do zbiornika przez pokładowy wlew, podczas wujowej pogody.


Przelewałem - robi się to tak - stawia się kanister przy wlewie - mocuje linką do kosza - bierze półtora metra bieżącego rurki phi 10 mm - wkłada do kanistra - zaciąga paliwo rurką ustyma (chiba tak się to pisze) - rurkę wkłada do wlewu i leci samo.

Udoskonalenie tego pomysłu polega na zrobieniu rurki miękkiej wraz z rurką sztywną, którą wkładasz do kanistra - do jego niemalże dna - reszta operacji jw.

Mam taki "przyrząd" na jachcie gotowy i tak tankuję jacht.

Może metoda staroświecka - ale od lat się sprawdza - polecam Piotrze :-P

PS - jedyny mankament powyższego patentu to wiedzieć, kiedy przestać ciągnąć ropę w rurce, żeby się tego energetycznego produktu destylacji ropy naftowej nie opić :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2022, o 06:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Poduchy są od producenta. :)

Nie są od jakiegoś auta, tylko dedykowane do jednostek pływających .

https://wibroizolacja.pasaz24.pl/produc ... rine%2001&

Beczki nie mam gdzie zamontować. :D Ten 64 litrowy zbiornik zostanie najprawdopodobniej na stałe, jako drugi, z możliwością przepompowywania paliwa do zasadniczego w zęzie. Zależało mi na zbiorniku o kształcie zbliżonym bardziej do sześcianu niż długiego, płaskiego prostopadłościanu. Chodzi mi o to, żeby paliwo, gdy w baku nie ma go dużo, podczas kołysania nie odpływało od smoka. Takie zbiorniki nie mają przegród zapobiegających gwałtownemu przemieszczaniu się paliwa.
Ten zasadniczy nie będzie zbyt duży myślę, że max z 80 l. Razem będzie 140.

Buras, też tak robiłem, nie raz. Ale dobrze byłoby, gdyby woda płynąca półpokładami nie dostawała się do paliwa. :)
Tutaj metoda taka sama, a ryzyko takie nie istnieje. Nie chodzi o tankowanie przy lajtowych warunkach, tylko konieczności dotankowania ropy przy sporej fali czy opadach.

Silniki OM636 były produkowane do 1990 roku, mimo to dostępność do części nie jest rewelacyjna. Jest sklep internetowy w Anglii, który ma niemal wszystko, ale jest drogo i trzeba czekać na przesyłkę przynajmniej kilka dni. Tzn. części eksploatacyjne są dostępne na miejscu, gorzej z takimi jak koło zamachowe, wieniec czy też części silnikowe (tłoki, tuleje itp.).

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2022, o 08:35 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 414
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
bury_kocur napisał(a):
[...]PS - jedyny mankament powyższego patentu to wiedzieć, kiedy przestać ciągnąć ropę w rurce, żeby się tego energetycznego produktu destylacji ropy naftowej nie opić :rotfl:
Robię podobnie, ale korzystam z węża samozasysającego:
https://allegro.pl/oferta/waz-samozasys ... gIgC_D_BwE
Średnica wewnętrzna to 17mm, więc operacja tankowania idzie bardzo sprawnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2022, o 09:13 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 414
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Kurczak napisał(a):
Poduchy są od producenta. :)
Nie są od jakiegoś auta, tylko dedykowane do jednostek pływających .
https://wibroizolacja.pasaz24.pl/produc ... rine%2001&
Ciekawostka: są w stanie wyprodukować poduchy z nierdzewki, tyle że nie pojedyncze sztuki (niedawno znajomy mechanik zamawiał partię 40 sztuk takich).
Kurczak napisał(a):
Beczki nie mam gdzie zamontować.
Chodziło mi coś takiego: https://allegro.pl/oferta/beczka-plasti ... 9581916751
Oczywiście nie namawiam - lepiej znasz uwarunkowania :)
Inna rzecz, to jak słowo "jachtowy" wpływa na cenę...

Do przepompowywania paliwa między zbiornikami korzystam z dwukierunkowej pompy:
https://youtu.be/gVzxZEwFL_0
Ponieważ paliwo pobierane jest tu z osadnika na dnie zbiornika, to rozważam dołożenie filtrów po obu stronach, by przy okazji moc pozbyć się wody i innych brudów z paliwa (oczywista plus zawory przekierowujące paliwo, by filtr nie zapracował w odwrotną stronę).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2022, o 09:32 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 414
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Kurczak napisał(a):
[...] Ale dobrze byłoby, gdyby woda płynąca półpokładami nie dostawała się do paliwa. :) [...] Nie chodzi o tankowanie przy lajtowych warunkach, tylko konieczności dotankowania ropy przy sporej fali czy opadach.
Zamiast typowego lejka lub lania wężem bezpośrednio do wlewu używam przyciętej odpowiednio wuwuzeli: wchodzi na ciasno do wlewu paliwa zapobiegając wlewaniu się wody z pokładu i ma stosunkowo małą (w porównaniu do lejka) średnica wejścia, przez co nie łapie tak łatwo ewentualnej wody deszczowej. W kombinacji z wężem samozasysającym działa to bez zarzutu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2022, o 09:44 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
A w czasie lania trąbi?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2022, o 10:22 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 414
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Im więcej paliwa w baku, tym wyższym tonem ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2022, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Łiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. :D :-P :-P :-P :-P

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2022, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak się zastanawiam. Montujecie na jachtach wielkie zbiorniki paliwa, które to paliwo potem stoi tygodniami albo miesiącami. Nic dziwnego, że potrzebne są różne metody na oczyszczanie, uzdatnianie, przepompowywanie i tak dalej. I po co?
Właśnie byłem na jachcie. Zbiornik paliwa ma 22 litry. Zatankowany został jesienią do pełna, jak zawsze na zimę. Ponieważ płyniemy na urlop niedługo, sprawdziłem, ile paliwa można dolać. Na oko 1/3 zbiornika, może z 7 litrów. Uzupełnię. Do tego zabiorę, na wszelki wypadek, baniak 5 litrów. Wszystko wystarczy pewnie do końca sezonu.
Chodzi mi o to, że sami sobie ludzie robią problemy. A potem dyskusje, co zrobić z 200 litrami zanieczyszczonego paliwa. Wtedy faktycznie jest problem...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2022, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Tak się zastanawiam. Montujecie na jachtach wielkie zbiorniki paliwa, które to paliwo potem stoi tygodniami albo miesiącami. Nic dziwnego, że potrzebne są różne metody na oczyszczanie, uzdatnianie, przepompowywanie i tak dalej. I po co?
Właśnie byłem na jachcie. Zbiornik paliwa ma 22 litry.


Widzisz - to zależy od tego jak kto pływa - jak dużo i jak daleko...

W zeszłym roku w rejsie do św. Mikołaja - rejs > 3 miesiące - spaliłem ponad 700 litrów ropy - zbiornik mam 210 litrów + wziąłem ze sobą 140 litrów w kanistrach - a braki dokupowałem po drodze.

Po co tyle paliwa ?

Zwyczajnie dla wygody i bezpieczeństwa - jak potrzebuję podjechać do przodu - a wieje mi w pysk lub nie wieje w ogóle - to nie będę się szczypał i w imię jakiś niezrozumiałych dla mnie idei - na siłę onanizował się przy braku wiatru lub walczył z silnym przeciwnym wiatrem na żaglach.

Silniki są Tomek od tego, żeby je używać - do tego zostały wymyślone.

W tym roku na odcinku Hel - Falkenberg - zużyłem przez 3 tygodnie 80 litrów paliwa - płynę w rejs dobrze ponad 2 miesięczny - zużyłem póki co w sumie niewiele, ale nie wyobrażam sobie płynąć w taki dłuższy rejs ze zbiornikiem 20 litrów - a mam ze sobą jeszcze > 300 litrów.

Jutro jadę uzupełnić te zużyte 80 litrów, żeby nie mieć kłopotów i żeby w razie potrzeby nie zabrakło mi ropy.

Zresztą nie jestem odosobniony - patrz na fotkę poniżej - oni wzięli ze sobą w rejs > 600 litrów:
Załącznik:
IMG_0990.JPG
IMG_0990.JPG [ 148.96 KiB | Przeglądane 1724 razy ]


Ty mało pływasz - robisz krótkie przeloty dla dotarcia na określone regaty - wiele osób pływa na dłuższe rejsy i tego paliwa naprawdę potrzebuje.

Jak ktoś mało pływa - lub na krótkich dystansach - to mało potrzebuje paliwa.

Co tu więcej tłumaczyć ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2022, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Co tu więcej tłumaczyć ?

Po co komuś dużo paliwa, które potem tygodniami i miesiącami stoi w zbiornikach.
Rozumiem Twoje pływanie, ale Ty faktycznie masz przerób tego paliwa. Ale inni?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2022, o 21:34 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 414
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Mały jacht, mały silnik i pływanie w regatach, to i mały zbiornik.

Mój silnik ma ok. 7-krotnie większą moc, więc proporcjonalnie (dla uproszczenia obliczeń) zbiornik mógłby mieć 150l. Poza tym jest większy i cięższy, więc dołóżmy ze 33% - razem będzie 200l. Drugie tyle to zapas na okoliczność złego rozwoju zdarzeń.
Pływam TURYSTYCZNIE (a nie kręcę się na żaglach wokół trzech bojek), często gdy słabo wieje, albo gdzie halsówka nie wchodzi w grę.

W zeszłym sezonie spaliłem tylko ok. 200l ropy. Bo wiało, i to z dobrych kierunków.
Kosztowało mnie to ok. 1000 PLN (nie notowałem w kajecie - szacunkowo) - to znacznie mniej niż wydałem na jedzenie w marinach.
Tankowanie bezpośrednio do zbiornika w okolicach Szczecina nie jest oczywiste - w miarę pewna jest tylko stacja w Trzebieży. Stąd sezon rozpoczynam z prawie pełnymi zbiornikami będąc pewnym, że nie będę musiał się zastanawiać, czy i gdzie dotankować. I jeszcze jedno: nie martwię się masą jachtu :). Nigdzie się nie spieszę.

Pływając Carterem miałem zbiornik ok. 40l i w sezonie raz lub dwa razy musiałem dobierać paliwa - z mojej perspektywy zbiornik był za mały... Raz tylko doświadczyłem zanieczyszczonego paliwa - i ten jedyny, mały zbiornik musiałem czyścić w trasie. Teraz wystarczy, że przełączę zawory (zbiorniki tankuję na zmianę lub z różnych źródeł).

Piszesz, że sobie robię problem: otóż jest wręcz odwrotnie - swój problem rozwiązałem, ale widzę, że Tobie stworzyłem problem, bo nie podoba Ci się dyskusja na ten temat. Przy takim podejściu, jedynym aktywnym wątkiem na Forum zostanie HydePark :-(



Za ten post autor Gregor39 otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2022, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Po co komuś dużo paliwa, które potem tygodniami i miesiącami stoi w zbiornikach.
Rozumiem Twoje pływanie, ale Ty faktycznie masz przerób tego paliwa. Ale inni?


Tomek - każdy mówi za siebie - ja też nie montuję w jachcie zbiornika 500 litrów właśnie z tego powodu - wypływając w dłuższy rejs wolę wziąć ze sobą 210 litrów w fabrycznym zbiorniku + 140 w kanistrach - co i tak wydaje się dużo - i ewent. dokupywać - jak w zeszłym roku - po drodze, bo proste liczenie pokazuje przecież ile mam szansę spalić, żeby nie zostało w zbiorniku na zimę za dużo.

A paliwem gospodaruję w rejsie tak, aby ewent. nadmiar zostawał w kanistrach - wtedy w zimie przepalę to paliwo w samochodzie.

A - i jeszcze jedno - podobnie jak poprzednik kompletnie nie zważam na masę jachtu - w rejs biorę zwykle jakąś toną lub więcej przeróżnych gratów + żarcie + paliwo - ta tona czy dwie to naprawdę w dłuższym rejsie nie ma najmniejszego znaczenia.

Ale tu nie o tym zdaje się mowa.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3678 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 123  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mariaciuncia i 191 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL