Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 12 sie 2025, o 20:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3684 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 123  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lip 2022, o 16:01 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 420
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
10.9 - klasa twardości. Szukaj w wersji ocynkowanej, jak np.:

https://allegro.pl/oferta/pret-gwintowany-utwardzany-m16x1000-kl-10-9-ocynk-11437103655?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_dio_przemysl_pla_ss&ev_adgr=przemysl&ev_campaign_id=14937753754&gclid=Cj0KCQjw_viWBhD8ARIsAH1mCd5k3VSCmrN6Can1qgKriL9is0xtukFX4LMeIAhR_AjMG_ZuzlKyUs0aAuH1EALw_wcB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2022, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
OK Grzesiu, ale ja nie mam czasu na kupowanie przez Alldrogo.
Jutro kupię taki pręt w sklepie na miejscu, w Swaju, od razu zawiozę go do tokarza.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2022, o 16:41 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 420
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Jasne :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2022, o 15:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
We czwartek po pracy jadę ciapongiem do Kołobrzegu.
HDS jest zamówiony na sobotę rano, nowe śruby do mocowania poduszek zakupione, nowe szpilki będą na jutro. Zamówiłem dłuższe, po 20 cm na wszelki wypadek, jak będą za długie utnę na miejscu flexem na wymiar.
Do soboty muszę jakoś wykręcić trzy stare śruby. :-o
Jestem optymistą, myślę, że w niedzielę będę sobie ze spokojem montował osprzęt silnika i pracował nad jego okablowaniem. :)

W drugiej połowie sierpnia biorę dwa tygodnie urlopu i płynę gdziekolwiek. Byle płynąć, inaczej mnie sczyści jak stonkę po oprysku...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: sirapacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2022, o 16:55 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Już czekam na „wodowanie” silnika. :D

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2022, o 18:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
W drugiej połowie sierpnia biorę dwa tygodnie urlopu i płynę gdziekolwiek.


Już 3mamy za Cienie kciuki Piotruś :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 3: Colonel, Ognisty Szkwał, sirapacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2022, o 06:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wszystko zależy od tego, czy damy radę wykręcić śruby od starych poduszek, i czy nowe będą miały wystarczający zakres regulacji w poziomie. O regulację w pionie się nie martwię. :) Czy wykręcę śruby ? Myślę, że tak. Pożyczyłem specjalny przyrząd - samoróbkę do wykręcania śrub, ostateczności spawamy nakrętki. Mam opalarkę do podgrzania śrub. Szpec od obróbki metalu poradził mi, żeby na początek pokaleczyć flexem śruby, żeby żabki miały się o co zaczepić i próbować nimi. Wcześniej ślizgały się , ponieważ śruby są wykonane z bardzo twardej stali.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2022, o 11:27 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1152
Podziękował : 435
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie:
Kurczak napisał(a):
Wszystko zależy od tego, czy damy radę wykręcić śruby od starych poduszek, i czy nowe będą miały wystarczający zakres regulacji w poziomie. O regulację w pionie się nie martwię. :) Czy wykręcę śruby ? Myślę, że tak.


Piotrze, pomysł z pokaleczeniem istniejących śrub - żeby mors miał za co złapać - jest niezły, ale najpierw może warto spróbować z dwiema nakrętkami i WD-40, a może pójdzie ?

W razie obcinania szpilek - nie zapomnij o oszlifowaniu obciętych końców.

Wygodnie jest - przed obcięciem - mieć nakrętkę na pozostawionej części śruby, zawsze poprawi ewentualne draśnięcie gwintu.

Powodzenia :D

_________________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2022, o 13:04 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4828
Lokalizacja: ES
Podziękował : 401
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
tomasz piasecki napisał(a):
żeby mors miał za co złapać

Ciężko idące szpilki/śruby łatwiej wykręcić kluczem hydraulicznym Stillsona. o takim:
https://allegro.pl/oferta/klucz-12-hydr ... 17EALw_wcB
Działanie samozaciskowe, nie ma mowy by nie odkręcił. Nic nie potrzeba nacinać ani ucinać.
tomasz piasecki napisał(a):
najpierw może warto spróbować z dwiema nakrętkami i WD-40, a może pójdzie ?

Pełna zgoda. Równie dobrze działa zwykła nafta.
Żeby nie było wątpliwości. Ten wpis nie dotyczy "doradzania" Kurczakowi. :-P Skutecznie mnie wyleczył z tej formy pomocy.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2022, o 21:02 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1152
Podziękował : 435
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie:
Bombel napisał(a):
...Działanie samozaciskowe, nie ma mowy by nie odkręcił. Nic nie potrzeba nacinać ani ucinać.

tomasz piasecki napisał(a):
najpierw może warto spróbować z dwiema nakrętkami i WD-40, a może pójdzie ?

Pełna zgoda. Równie dobrze działa zwykła nafta.


To fakt, dawniej w takich sytuacjach używało się przede wszystkim nafty - z racji jej szczególnych zdolności penetracyjnych - no i zapomniałem :)

________________________________________-
Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2022, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Odkręcone, wibroizolatory przykręcone, jutro przyjedzie HDS wtargać silnik na swoje miejsce. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 2: Andrzej Kolod, robertrze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2022, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1448
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 605
Otrzymał podziękowań: 475
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
hurraaaa!
:) poszło gładko czy rzeźbiłeś?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2022, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Odkręcone, wibroizolatory przykręcone, jutro przyjedzie HDS wtargać silnik na swoje miejsce


Ty to masz jednak fajne - nieznane mi - jak to określa moja żona - żeglarstwo techniczne :-P :-P

choć w sumie - czemu by nie?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2022, o 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17568
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2355
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kurczak napisał(a):
wibroizolatory
bury_kocur napisał(a):
żeglarstwo techniczne
Eee tam.
Oni pod Poznaniem, to na zwykłą reklamówkę mówią tuta, więc nie dziw się Kocurku, że na poduszkę pod silnik wołają wibroizolator. :-) :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2022, o 16:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7477
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3740
Otrzymał podziękowań: 2061
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Tytka a nie tuta.
Weź tytkę i idź do sklepu po pyrki. Będą z gzikiem i myrdyrdą.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2022, o 16:03 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Maar napisał(a):
Oni pod Poznaniem, to na zwykłą reklamówkę mówią tuta,

Tytka :cool:
Maar napisał(a):
wibroizolator
to takie coś, co tłumi przenoszenie drgań mechanicznych. Czyż część potocznie zwana "poduszką" nie jest jednym z wielu wibroizolatorów?
Co ja się tam znam na technice.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zielony Tygrys napisał(a):
Weź tytkę i idź do sklepu po pyrki.

W antrejce na ryczce stały pyry w tytce. :-P

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2022, o 18:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Tyle że stały świętojanki. Pyry są w sklepie z innymi zapasami i przetworami

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2022, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17568
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2355
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Waldi_L_N napisał(a):
Maar napisał(a):
Oni pod Poznaniem, to na zwykłą reklamówkę mówią tuta,

Tytka

Kiedyś płynąłem z kolesiem z okolic Poznania, co na zakupy zawsze zabierał nylonową tutę, ale może coś źle zapamiętałem - nie mam daru do języków, a do gwar to już całkiem nie mam!


Waldi_L_N napisał(a):
Maar napisał(a):
wibroizolator
to takie coś, co tłumi przenoszenie drgań mechanicznych. Czyż część potocznie zwana "poduszką" nie jest jednym z wielu wibroizolatorów?
Co ja się tam znam na technice.

Mój googiel pokazuje znacznie więcej odpowiedzi dla zapytania "poduszka pod silnik" niż "wibroizolator". Ale co ja się znam na googlach.

Waldi_L_N napisał(a):
W antrejce na ryczce stały pyry w tytce. :-P
Patrz załacznik ;-)


Załączniki:
po_poznansku.jpg
po_poznansku.jpg [ 24.62 KiB | Przeglądane 2997 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2022, o 18:56 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Czekam na wrażenia z przymiarki wibroizolatorów.
:roll:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wróć:
czekam na opis samego odpowiedzialnego za hadesowe manewry.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2022, o 07:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8155
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2489
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar napisał(a):
Mój googiel pokazuje znacznie więcej odpowiedzi dla zapytania "poduszka pod silnik" niż "wibroizolator". Ale co ja się znam na googlach.

Marku :)
"Poduszka" to jest po prostu potoczne określenie jednego z typów wibroizolatorów.

Kurczaku :) Tak z ciekawości. "Taliowane" te Twoje wibroizolatory, czy nie ? :mrgreen:


Załączniki:
talia1.jpg
talia1.jpg [ 48.26 KiB | Przeglądane 2909 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2022, o 08:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Operacja umieszczenia silnika poszła w miarę gładko, nie licząc kilku rys na zejściówce i na szufladach w stoliku nawigacyjnym. Ale to się da przeszlifować i polakierować. I tak, miała być jeszcze jedna warstwa lakieru położona.

Przy wyjmowaniu było łatwiej, ponieważ silnik był bez przekładni. Teraz był dłuższy o jakieś 30 cm, wiec trudniejszy w manewrowaniu. Niestety nie mogąc dalej wycofać wału, byłby ogromny problem z połączeniem przekładni z silnikiem po jego ustawieniu.

Na faceta od HDS-a czekaliśmy w gotowości kilka godzin. W operacji pomagał Andrzej i Tadziu, czyli obecny armator Dulci.

Załącznik:
1-IMG_20220730_181625_0.jpg
1-IMG_20220730_181625_0.jpg [ 179.82 KiB | Przeglądane 2916 razy ]


Wielkie podziękowania za cierpliwość, bez nich nie dałbym rady. :respekt:

Za dwa tygodnie urlop zaczynam od wycentrowania silnika i wału, montażu osprzętu i odpaleniu.
Podstawa alternatora pojedzie ze mną do domu, mój ogarnięty tokarz przerobi ją lekko, ponieważ teraz alternator nie jest w linii z pozostałymi kołami pasowymi. Ktoś wcześniej wykonał jakąś paskudną manianę. :evil:

Takim narzędziem - samoróbką wykonaną przez rzeczonego mistrza tokarki udało się wykręcić szpiki. Trwało to cirka godzina /szpilkę ale koniec wieńczy dzieło. :D

Załącznik:
1-IMG_20220729_130202_7.jpg
1-IMG_20220729_130202_7.jpg [ 146.45 KiB | Przeglądane 2916 razy ]


Poduszka nie ma talii, ma metalową czapeczkę. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 3: MarekSCO, Ognisty Szkwał, sirapacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2022, o 09:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Serce jachtu w czeluści.
Powodzenia i oby już z górki.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2022, o 20:00 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1152
Podziękował : 435
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie:
Kurczak napisał(a):
Operacja umieszczenia silnika poszła w miarę gładko....

...Podstawa alternatora pojedzie ze mną do domu, mój ogarnięty tokarz przerobi ją lekko, ponieważ teraz alternator nie jest w linii z pozostałymi kołami pasowymi. Ktoś wcześniej wykonał jakąś paskudną manianę. :evil:


Kurczaku wielkie gratulacje !

W przyszłości, przygotowując się do wyjmowania silnika, osłaniaj meble sklejką, to unikniesz rys, jakie się zdarzyły.

A w wolnej chwili, postaraj się objaśnić, jak operacja w okolicy gniazda rozrusznika wpłynęła na położenie alternatora, bo to niby dwa końce tego samego motoru - albo ja jakoś nie bardzo to kumam...

________________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2022, o 06:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tomku, okazuje się, że ktoś nieprawidłowo zamontował rozrusznik wiele lat temu, dlatego tak szybko zużywały się paski klinowe. Na zamontowanym silniku nie było tego widać, ale patrząc na pasek i koła od jego boku, koło alternatora jest wysunięte do przodu względem pozostałych i jakieś 3 mm. Po wykonaniu regulacji na mocowaniu będę mógł ustawić koło pasowe idealnie w linii.

Wczoraj praktycznie do momentu, kiedy musiałem się zbierać na pociąg próbowaliśmy wraz z Andrzejem "wycentrować" silnik.
Niestety po raz kolejny zadziałało prawo Murphy'ego. :-( :twisted: Co z tego, że poduszki pasowały idealnie na otwory po starych, skoro ich zakres regulacji w poziomie jest zbyt mały. Silnik musi być przesunięty na prawą burtę o jakieś 2-3 mm ale nie ma jak tego zrobić bo "fasolki" są zbyt małe. Lewa tylna poduszka potrzebuje jeszcze większego zakresu regulacji, ponieważ jest wygięta w gumie. Nie może tak, być bo trag ją szlafi.

Wczoraj w pociągu miałem burzę mózgu i chyba mam pomysła jak rozwiązać ten problem. Za dwa tygodnie sprawdzę, czy zadziała, będzie trochę rzeźbienia w metalu, dremelek będzie miał robotę.

Szkody poczynione przy wkładaniu silnika zostały naprawione. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2022, o 09:39 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1152
Podziękował : 435
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie:
Kurczak napisał(a):
...Co z tego, że poduszki pasowały idealnie na otwory po starych, skoro ich zakres regulacji w poziomie jest zbyt mały. Silnik musi być przesunięty na prawą burtę o jakieś 2-3 mm ale nie ma jak tego zrobić bo "fasolki" są zbyt małe. Lewa tylna poduszka potrzebuje jeszcze większego zakresu regulacji, ponieważ jest wygięta w gumie. Nie może tak, być bo trag ją szlafi...

Szkody poczynione przy wkładaniu silnika zostały naprawione. :D


Piotrze, wyjściem z kłopotu mogłoby być dodanie dodatkowej blachy pośredniej, między fundamentem a poduszką.

Jest to realne, pod warunkiem że:
a) - jest miejsce w kierunku równoległym do osi motoru;
oraz b) - zapas wysokości silnika nad fundamentem pozwala na dodanie blachy o grubości ok. 5 mm.

Opisana blacha pośrednia miałaby otwór na śrubę mocowania do fundamentu (śruba z łbem stożkowym, dla zachowania płaskiej powierzchni pod poduszkę.

Z kolei śruby mocujące poduszki też muszą mieć łby stożkowe, z powodu jw.

Dalej mocujesz blachę do fundamentu poduszkę nową śrubą, a do wystających szpilek przykręcasz poduszkę, tam gdzie trzeba, korzystając z fasolek wykonanych w blasze pośredniej.

____________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2022, o 10:16 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
„ Tomku, okazuje się, że ktoś nieprawidłowo zamontował rozrusznik wiele lat temu, dlatego tak szybko zużywały się paski klinowe. Na zamontowanym silniku nie było tego …mm”…
Rozrusznik? Alternator!
Silnik musi być jeszcze opuszczony. Podwyższanie łap może być krytyczne.
Było by może 2-3 mm miejsca.
Nowy płaskownik pod poduszki zastępujący stary to OK.
Łoże pod silnikiem wówczas wykonywano z masywnego drewna lub kilku warstw sklejek a następnie oblaminowano. Można wkręcić nowe wkręty mocujące.
Tak zrobiłem na Librze zmieniając silnik na Yanmar GM 30.
Nowe płaskowniki czy wiercenie otworów na śruby mocujące jest związane
ze znacznym podniesieniem silnika itd.

Nieznaczne dopasowanie otworów na szpilki w łapach silnika i (ewentualne) wypełnienie wolnej przestrzeni metalem-epoxy jest chyba łatwiejsze w wykonaniu.

Nakrętki (24 mm) z podkładkami wystarczą w moim przekonaniu w utrzymaniu
silnika w pozycji bez konieczności pomniejszania tych dodatkowych „fasolek”.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2022, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Oczywiście chodziło o alternator. :)

Tak, jadąc prawie 8 godzin pociągiem z Kołobrzegu do Poznania miałem czas na przemyślenia. ;)

W przypadku tylnych łap trzeba będzie odkręcić wsporniki i zrobić nowe otwory we właściwym miejscu lub wypiłować fasolki, zależy o ile przesuną się szpilki po docelowym ustawieniu silnika.
Najważniejsza jest lewa - tylna, która jak pisałem jest wygięta i odkształca poduszkę, tam prawdopodobnie nowy otwór będzie właściwym rozwiązaniem.

Większy problem będzie z przednimi, tam nie ma gdzie robić nowe otwory ani fasolki. I to mi nie daje spokoju.

Z ciekawostek, według tabliczki znamionowej silnik jest z 1962 roku, więc gdy był montowany do jachtu miał już 22 lata i nie wiadomo jaką ilość kilometrów za sobą.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2022, o 18:40 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Kilometrów, godzin i dziesiątek tysięcy mil morskich - oto jest pytanie.
Czy ktoś sprawdził kompresję?

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2022, o 06:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tak, jest w normie.
Prawdopodobnie silnik przed marynizacją przeszedł naprawę główną, inaczej byłoby to IMHO bez sensu. Więc liczy się przebieg jachtowy. :)

Zgodnie ze specyfikacją stoczniową do Konsula 37 były montowane lub dedykowane (były sprzedawane jako zestaw do samodzielnej zabudowy) MB OM636 albo VW 1,5D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Andrzej Kolod
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2022, o 09:10 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4828
Lokalizacja: ES
Podziękował : 401
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Kurczak napisał(a):
według tabliczki znamionowej silnik jest z 1962 roku
:rotfl: :-P :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3684 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 123  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 176 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL