Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 07:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 sty 2011, o 09:48 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Cape napisał(a):
junak73 napisał(a):
idziesz z górek reją 35 pewnie stonefishem więc na pierwszy port wybrałbym Władysławowo- poznasz jacht i sprawdzisz załogę w manewrach, potem zależy od prognozy jak pisał Jaromir jak wiatr sprzyja lecisz na Bornholm jak nie idź wzdłóż wybrzeża, po drodze masz Łebę,
Ustkę i Darłowko, Ustkę bym ominął jest to port rybacki i nie ma gdzie stanąć, z Darłówka masz już blisko i jak wyjdziesz wczesnie rano powinieneś dojść przed zmrokiem, do Roenne i Nexo

W tygodniowym rejsie tak się nie da. Zabraknie czasu, a przynajmniej rezerwy czasowej. Jeżeli mamy tydzień i chcemy na drugą stronę, to trzeba tam płynąć od razu (z przerwą np we Władkowie, lub nie). Oczywiście gdy prognoza, również ta tygodniowa to umożliwia. Przećwiczone nie raz.
Tak płynąłem ostatnio na Bornholm z Górek. Wyjście rano w niedzielę ( wyjście w sobotę odpuściłem, bo było ostrzeżenie przed silnym wiatrem). W poniedziałek około 1400 byłem w Svaneke. Wiatr E początkowo silny, później słabnący. Wtorek flauta, silnik, Christianso i wieczorem Tejn. Środa wiatr W rosnący, Hammerhaven i wieczorem Ronne. Czwartek wyjście o 0700 wiatr W 25/30 W, w piątek o 1300 Hel, wieczorem Górki. Jacht Delphia 40. Gdybym stracił na początku ze dwa dni, Bornholm należałoby odpuścić.

nIe wiem czy przeczytałes dokładnie mojego posta, też zalecam aby kolega płynął odrazu z Władka na Borholm jednakże gdyby mu warunki nie pozwoliły to zamiast się męczyc halsówką pod wiatr lepiej pójść wzdłóż Polskiego wybrzeża. I w tej sytuacji tylko sugeruję gdzie wchodzić a gdzie lepiej nie.
I szczęścliwi ci którzy z Zatoki na Bornholm mają korzystne wiatry, (JA NIE MIAŁEM ANI RAZU)
mówiłem wcześniej i za Maćkiem powtarzam jeszcze raz awaryjny kierunek na północ to podstawa na pierwszy rejs

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2011, o 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4281
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
junak73 napisał(a):
odrazu z Władka na Borholm jednakże gdyby mu warunki nie pozwoliły to zamiast się męczyc halsówką pod wiatr lepiej pójść wzdłóż Polskiego wybrzeża./.../
mówiłem wcześniej i za Maćkiem powtarzam jeszcze raz awaryjny kierunek na północ to podstawa na pierwszy rejs

Ja tam się nie znam, ale rejs wzdłuż polskiego wybrzeża w warunkach dociskającego wiatru (jeśli z Władysławowa na Bornholm jest prosto w zęby, to znaczy, że na naszym, środkowym wybrzeżu jest niezły przybój) może mieć sens raczej dla łodzi lądującej na plaży (jak np. proa PJOA - Janusz z Krzysztofem pokazali, że można), ale też tylko w pewnych, ograniczonych warunkach (max 6 B, bo jak więcej, to może być kiepsko).

Moim zdaniem (co już pisałem wcześniej) nie awaryjnym, a podstawowym kierunkiem pierwszego rejsu z portów Zatoki Gdańskiej powinien być kierunek północny - i nie ma obowiązku, że musimy wejść np. do Visby, niezależnie od zmieniających się warunków i prognoz - bo jeśli trzeba, to zawczasu wracamy i chowamy się za Hel.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: K.B.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2011, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
junak73 napisał(a):
nIe wiem czy przeczytałes dokładnie mojego posta, też zalecam aby kolega płynął odrazu z Władka na Borholm jednakże gdyby mu warunki nie pozwoliły to zamiast się męczyc halsówką pod wiatr lepiej pójść wzdłóż Polskiego wybrzeża.

Z Rozewia na Bornholm jest kurs 275, wzdłuż brzegu przez 15 mil 270, a potem 260. Myślisz, że to jest jakaś różnica?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2011, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Wiesz Wojtek czasem ma znaczenie:) jak wieje prosto z Bornholmu to czasem da się płynąć ostrym bajdewindem wzdłuż brzegu polskiego. Oczywiście jak ktoś nie jest gentelmanem, bo jak wiadomo gentelmani pływają tylko z wiatrem :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2011, o 13:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
skipbulba napisał(a):
mój ulubiony Kristianopel, gdzie w zasadzie niczego nie ma :D

No jak nie ma jak jest - twierdza, nawet czasem z imprezą rycerską :D
skipbulba napisał(a):
Gronhogen z wycieczką na latarnię morską,

I z przymusowym kilkudniowym postojem przy niekorzystnym silnym wietrze :lol:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL