Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 6 sie 2025, o 20:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 sty 2011, o 23:51 

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 22:25
Posty: 41
Lokalizacja: Tomaszów
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cytuj:
Wszystko fajnie, tylko:
-jacht z wielką budą nie popłynie pod silny wiatr. Tzn. im wiatr silniejszy, tym bardziej musisz redukować ożaglowanie, i wówczas krytyczny jest stosunek powierzchni oporu czołowego do powierzchni żagli.
-wysokiej burty i nadbudówki nie zrzucisz ani nie zarefujesz...
-jacht nadbudówką do dołu zaraz wstanie, owszem - chyba że mu się w międzyczasie wybije któreś z dużych okiem w tej nadbudówce.


Z całym szacunkiem Krzysztofie do Twojej wiedzy, ja też myślałem dokładnie tak jak Ty,
ja wogóle lubię czytać Twoje posty. Do czasu wykładu pana Janusza Kąkola. Podchodziłem sceptycznie, ale powstał projekt jachtu wg tych wytycznych i tak:
Wcale nie podniosłem nadbudówki, została tam gdzie była, obniżyłem nieco burty.
Powierzchnia boczna i czołowa raz że nie wzrosła, a zmalała. Okna są dalej stosunkowo małe z 12 mm poliwęglanu, a to dość ciężko ruszyć. Na wypadek pływania w lodach, przewidziane są siatki chroniące okna przed odłamkami lodu jak w policyjnych autach.
Jedynym minusem takiego układu jest dwupoziomowy pokład i dwa bloczki więcej w takielunku, ale coś za coś. Jacht nie jest za duży, jest tak wykombinowany, żeby dał się przewieźć naczepą niskopodwoziową. Wykres stateczności jest dużo lepszy przy niższej burcie niż przy wyższej. Projekt jest na ukończeniu i niebawem go zaprezentuję.
Cytuj:
Taki test jest zupełnie chybiony. Podstawową różnicą, decydującą o szybkości wielokadłubowców, jest duża smukłość kadłubów. Przyjmuje się (empirycznie), że kadłub smukły ma szerokość nie przekraczającą 1/12 długości, przy rozsądnym zanurzeniu To oznacza, że wyporność nie powinna być większa niż 1/400*długość^3.
Jednokadłubowiec o tak małej wyporności i stateczności porównywalnej z katamaranem byłby monstrualnym płaskim naleśnikiem o wielkiej powierzchni zmoczonej.



No ale co zrobić jak eksperyment już zrobiłem, złoże to w całość i przedstawie co mi wyszło, jeszcze dzisiaj w nocy. Jestem kotem małej wiary i musiałem sprawdzić po kociemu.
Potwierdziła się teza o znacznie mniejszych oporach przy znacznych prędkościach, ale nie uprzedzam faktów. Charakterystyki oporów tez zrobiłem potwierdzają mniejsze opory. Nie ma jednak rózy bez kolców.
Oczywiście masz racje co do naleśnikowatości, ale nawet nie starałem się zeby mono dorównał katamaranowi statecznością kształtu, bo to niemożliwe raczej. Nie jestem rewolucjonistą. Moje kadłuby użyte w eksperymencie mają tą samą długość KLW i wyporność.

Co do spokojniejszego pływania małej łódki na dużej fali zgoda, tak jest, ale trzeba przyjąć jeszcze pewne założenia, ale o tym też za chwilę, bo wyszedł jeden numer w moim eksperymencie

_________________
http://skotboats.blogspot.com/
"Everything must be made as simple as possible. But not simpler."
— Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2011, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10934
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Gar4field napisał(a):
Jestem kotem małej wiary i musiałem sprawdzić po kociemu.

Znowu sie powtarzasz enty raz....Szablon jakis?
Koty sprawdzaja po swojemu: elegancko, inteligentnie, skutecznie i nieszablonowato.
Nie, nie jestes kotem.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2011, o 00:36 

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 22:25
Posty: 41
Lokalizacja: Tomaszów
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
OK, może macie racje, próba policzenia czegokolwiek jest smieszna, więc wyrzucam swój post i postaram się nie zaśmiecać już Waszego forum.
Jeśli ktoś chce, wie gdzie szukać

_________________
http://skotboats.blogspot.com/
"Everything must be made as simple as possible. But not simpler."
— Albert Einstein


Ostatnio edytowano 22 sty 2011, o 11:36 przez Gar4field, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2011, o 01:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10934
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Gar4field napisał(a):
Jednak dalej nie rozumiem, dlaczego sądzicie, że wielka stateczność kształtu daje lepsze zachowanie na fali??
Proszę o rozwianie tych wątpliwości.

Zrob sobie nowe modele i poeksperymentuj znowu...i opublikuj koniecznie! - najwyrazniej cie to bawi. :D
Mnie tez. :wink:
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2011, o 03:20 

Dołączył(a): 2 sie 2006, o 17:30
Posty: 198
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
gar4field, zainwestuj w jakość nie w ilość i powiem to jaśniej, przestań wprowadzać ludzi w błąd z premedytacją.

Nie za bardzo rozumiem o co z tymi obliczeniami chodzi, ale pewnie o ilość wyświetleń reklam na blogu, no cóż, można i tak.

Domyślam się, że na tego maxsurfa, z którego wziąłeś wykresy licencji nie kupiłeś, bo po co kupować program za kilkadziesiąt tysięcy, skoro można za darmo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2011, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Daj spokój Carlos jak chce się produkować to jego sprawa :wink:
Mnie najbardziej śmieszy pokazany model katamaranu. Wygląda jak połączone( :?: ) dwa duże statki z lat 50-tych :lol:
Po za tym jak takie szybkie porównanie ma być wiarygodne :?:
Jak już chcesz porównywać Gar4field to zrób to porządnie, w tym się zgadzam z Carlosem :!:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2011, o 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1230
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Gar4field napisał(a):
Wcale nie podniosłem nadbudówki, została tam gdzie była, obniżyłem nieco burty.
Powierzchnia boczna i czołowa raz że nie wzrosła, a zmalała. Okna są dalej stosunkowo małe z 12 mm poliwęglanu, a to dość ciężko ruszyć. Na wypadek pływania w lodach, przewidziane są siatki chroniące okna przed odłamkami lodu jak w policyjnych autach.
Jedynym minusem takiego układu jest dwupoziomowy pokład i dwa bloczki więcej w takielunku, ale coś za coś. Jacht nie jest za duży, jest tak wykombinowany, żeby dał się przewieźć naczepą niskopodwoziową. Wykres stateczności jest dużo lepszy przy niższej burcie niż przy wyższej. Projekt jest na ukończeniu i niebawem go zaprezentuję.


Jak zawsze, chętnie obejrzę. Nie słyszałem o tym projekcie, a Janusza w końcu znam...
Żebyś mnie źle nie zrozumiał: jeżeli do wyboru jest wysoka burta albo nadbudówka, to oczywiście nadbudówka ma swoje zalety. Jeżeli jeszcze jest ona tak zaprojektowana, żeby zniosła wszelkie duże obciążenia wynikające z ewentualnego zanurzenia w wodzie, to można jej z premedytacją użyć jako środka zapewnienia stateczności końcowej.
Natomiast częstą, niestety, praktyką jest robienie delikatnej, bogato oszklonej sterówki (z założeniem, że nie będzie miała kontaktu z wodą, bo przecież jest wysoko nad pokładem), a potem wliczanie jej wyporu do STIXa. I o to mi najbardziej chodziło.

Gar4field napisał(a):
katamaran Mono
Dług. LOA 6.13m 6.13m
Dług. KLW 5.75m 5.76m
Wyporność 420 kg 420 kg
Delta/L 61.5 61.3
Powierzchnia zmoczona 7.585m2 7.128m2
Powierzchnia wodnicy (jest) 7.267m2 7.035m2
zanurzenie 0.110 0.120


No to wyszły Ci całkiem realne dane...
Zauważ, że katamaran o długości 6m i wyporności 400kg jest raczej konstrukcją turystyczną. Z kolei mono o takich proporcjach to już wyczynowy skiff (regatowa Omega ma 500kg wyporności).

Turystycznie na morze, w dwie osoby, można się wypuścić na właśnie takim 6m katamaraniku - no, może będzie ważył w całości o 100kg więcej. Jednokadłubowiec do podobnego rejsu ważyłby już z półtorej tony...

Gar4field napisał(a):
Kolejne niewielkie różnice obserwujemy w powierzchni wodnicy. 7.267m2 kontra 7.035m2 dla monokadłubowca. Pod względem uzyskiwanej siły noszenia a więc zdolności pokonania bariery prędkości wypornościowej minimalnie lepiej w tym przypadku wypada katamaran.
Jednak w sprawie porządanej powierzchni wodnicy konstrukcyjnej musimy spojrzeć na kwestie komfortu. Czym mniej kg/m2 tym większe przyspieszenia uzyskujemy w konfrontacji z falą.


A bo chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie robi katamaranów o tak małym zanurzeniu!
Kadłuby w Twoim modelu mają 10cm zanurzenia, a w rzeczywistości miałyby ze 30-40cm (zależnie od kształtu dna). To oznacza 3-4x mniejsze przyspieszenia na fali.

Gar4field napisał(a):
Potwierdził się również fakt, że katamaran, pomimo minimalnie większej powierzchni zmoczonej, ma mniejsze opory:


W katamaranie każdy kadłub z osobna jest o połowę smuklejszy, a opór falowy zależy od wyporności szybciej niż liniowo - stąd pewnie ta niewielka różnica w oporach.
Obie jednostki są jednak na tyle lekkie, że nie ma tam typowej bariery prędkości wypornościowej.

Gar4field napisał(a):
Jednak dalej nie rozumiem, dlaczego sądzicie, że wielka stateczność kształtu daje lepsze zachowanie na fali??


Przy bardzo dużej stateczności kształtu mniej znaczące stają się efekty bezwładności w ruchu na fali. Jesteś wtedy dalej od rezonansu i nie grozi sumowanie się kołysania na fali z kołysaniem własnym. To tak z grubsza :)

pozdrowienia

krzys

*****

Catz napisał(a):
Gar4field napisał(a):
Jestem kotem małej wiary i musiałem sprawdzić po kociemu.

Znowu sie powtarzasz enty raz....Szablon jakis?
Koty sprawdzaja po swojemu: elegancko, inteligentnie, skutecznie i nieszablonowato.
Nie, nie jestes kotem.


Nie wierz mu: jesteś kotem. Dlatego się rozumiemy :)

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Gar4field
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2011, o 21:59 

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 22:25
Posty: 41
Lokalizacja: Tomaszów
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cytuj:
Jak zawsze, chętnie obejrzę. Nie słyszałem o tym projekcie, a Janusza w końcu znam...

Projekt jest mój, jest pokłosiem tamtego wykładu, nic dziwnego, że go nie widziałeś, ale zobaczysz.
Cytuj:
A bo chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie robi katamaranów o tak małym zanurzeniu!
Kadłuby w Twoim modelu mają 10cm zanurzenia, a w rzeczywistości miałyby ze 30-40cm (zależnie od kształtu dna). To oznacza 3-4x mniejsze przyspieszenia na fali.
Zaczynam łapać, masz rację, dzięki za podpowiedź. Kształt kata jest abstrakcyjny aby miał to samo zanurzenie co mono, zeby było jak najwięcej podobieństw, tylko dlatego uzyłem tej abstrakcji i dzięki temu zaobserwowane róznice pozwoliły na wnioski.
Cytuj:
Przy bardzo dużej stateczności kształtu mniej znaczące stają się efekty bezwładności w ruchu na fali. Jesteś wtedy dalej od rezonansu i nie grozi sumowanie się kołysania na fali z kołysaniem własnym. To tak z grubsza

Uwaga bardzo cenna, zaraz to sobie policze, ale spokojnie, nie będę zaśmiecał forum

Jeszcze proszę o podpowiedź co do optymalnego zanurzenia? Wiadomo bardziej płaskie dno większe noszenie, to prawda, stanowczo większe od potrzeb. Choć do tego sam już może dojdę gdzie jest optimum...
Przy tak znacznych prędkościach dochodzi jeszcze dynamika...
Dzięki za wskazówki.

PS. Pomimo wyśmiewania przez innych, warto tu było cokolwiek napisać dla Twoich wskazówek. Nie wiem jak inni, ale ja z nich wiele skorzystałem. Wg mnie nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. OK już się nie narażam

_________________
http://skotboats.blogspot.com/
"Everything must be made as simple as possible. But not simpler."
— Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2011, o 00:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10934
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Gar4field napisał(a):
PS. Pomimo wyśmiewania przez innych, warto tu było cokolwiek napisać dla Twoich wskazówek. Nie wiem jak inni, ale ja z nich wiele skorzystałem. Wg mnie nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi.

Juz pisalem o "głupich pytaniach"...
Jestem szczesliwy, ze skorzystales ze wskazówek myszka, czy jednak potrafisz zrobic z nich cos pozytecznego?
Bo oto napisales na SSI (witryna nobliwa i kontrolowana ) w tekscie rownie wlazidupczym, co i autoreklamowym:" Otóż na innym forum wdałem się w dyskusję (a tam w dyskusję, w awanturę) ze zwolennikami katamaranów.Tam się mówi, że katamaran to najdzielniejsza jednostka jaka może istnieć, Siła tej dzielności leży w tym, że można… bardzo szybko uciekać, np. przed sztormem.."
Klamstwa, wypaczenia, uproszczenia... i silna odpornosc na slowo pisane.
Z kalkulatorami latwiej pewnie...
Catz Niezwolennik Katamaranow :D

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2011, o 00:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Gar4field napisał(a):
Nie wiem jak inni, ale ja z nich wiele skorzystałem.

Jestem szczesliwy, ze skorzystales ze wskazówek myszka, czy jednak potrafisz zrobic z nich cos pozytecznego?
Bo oto napisales na SSI (witryna nobliwa i kontrolowana ) w tekscie rownie wlazidupczym, co i autoreklamowym:" Otóż na innym forum wdałem się w dyskusję (a tam w dyskusję, w awanturę) ze zwolennikami katamaranów.Tam się mówi, że katamaran to najdzielniejsza jednostka jaka może istnieć, Siła tej dzielności leży w tym, że można… bardzo szybko uciekać, np. przed sztormem.."
Klamstwa, wypaczenia, uproszczenia... i silna odpornosc na slowo pisane.
Z kalkulatorami latwiej pewnie...

Napisałem właśnie do Jerzego Kulińskiego komentarz do komentarza - mam nadzieję, że wkrótce zamieści. Kończę tym samym dyskusję z niejakim Gar4fieldem, bo jest wyjątkowo odporny na wiedzę, a do tego zatwardziały i kłamliwy, co wykazał niezbicie w cytowanym wyżej fragmencie - niech spada na szczaw!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2011, o 00:23 

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 22:25
Posty: 41
Lokalizacja: Tomaszów
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz
wysłuchałem z uwagą Twojej opini, wykasowałem swój post, skoro był taki śmieszny (nikt nie lubi jak się z niego nabijają), obiecałem, że nie będę "zaśmiecał" tego forum, więc o co jeszcze chodzi? Jest tak jak Ty i kilka innych osób chcieliście. Nie znoszę bezsensownych pyskówek, awantur, łapania za słówka, za literówki. Miałem nadzieję, że inaczej się ta dyskusja potoczy. Stało się inaczej. No cóż, nie nadajemy na tej samej fali.
Pozostaje podziękować za Wasze opinie i zyczyć powodzenia.

PS. A Krzysztofowi jestem naprawdę wdzięczny, może cos twórczego się urodzi

_________________
http://skotboats.blogspot.com/
"Everything must be made as simple as possible. But not simpler."
— Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2011, o 00:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10934
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Gar4field napisał(a):
Catz
wysłuchałem z uwagą Twojej opini, wykasowałem swój post, skoro był taki śmieszny (nikt nie lubi jak się z niego nabijają), obiecałem, że nie będę "zaśmiecał" tego forum, więc o co jeszcze chodzi? Jest tak jak Ty i kilka innych osób chcieliście.

Bez przesadyzmu i rozdzierania szat!
Twoje przekonania ( zreszta oczywiste, znane od zawsze i powszechnie uznawane ) i - zwlaszcza! - wyliczenia maja i moga miec sporo zwolennikow, kibicow i innych fanow.

Gar4field napisał(a):
PS. A Krzysztofowi jestem naprawdę wdzięczny, może cos twórczego się urodzi

Moze.... :D
Dzielnosc morska jest wszak dziewiczym tematem bardzo i np. twierdzenie ze im wiekszy jacht, tym dzielniejszy, moze zbulwersowac swiatowe zeglarstwo...
Catz
..I nikt tu nigdy nie pisal "że katamaran to najdzielniejsza jednostka jaka może istnieć..."

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2011, o 00:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
..I nikt tu nigdy nie pisal "że katamaran to najdzielniejsza jednostka jaka może istnieć..."


Niektórzy czytają i... rozumieją z tego, to co chcą rozumieć - sporo takich w polityce... :cry:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2011, o 01:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10934
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Niektórzy czytają i... rozumieją z tego, to co chcą rozumieć

I do tego sie, moim zdaniem, rzecz cala sprowadza ( wyczyn, brawura, idiota, slizg katamaranow, tekst w SSI, koty...)
Jak to zgrabnie ujal Hemingway, nie ma powodu do wyskakiwania z gaci.
Ani do obrazania sie i czynow teatralnych.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2011, o 01:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Jak to zgrabnie ujal Hemingway, nie ma powodu do wyskakiwania z gaci.
Ani do obrazania sie i czynow teatralnych.

Masz rację - jeśli imć Gar4field zacznie pisać z sensem i odwoła np. swoje bzdety pt."że katamaran to najdzielniejsza jednostka jaka może istnieć...", można powrócić do meritum. :-P

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2011, o 01:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10934
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Masz rację - jeśli imć Gar4field zacznie pisać z sensem i odwoła np. swoje bzdety pt."że katamaran to najdzielniejsza jednostka jaka może istnieć...", można powrócić do meritum. :-P

Meritum, czyli dzielnosc morska o ktorej napisano juz w sosach przeroznych wszystko, albo i jeszcze wiecej?
Blogoslawieni czas majacy....
Catz Zyczliwie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: przemek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mariaciuncia i 254 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL