Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 cze 2025, o 17:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 mar 2025, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2025, o 12:55
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Dzień dobry,
Mam problem z dobraniem sterociągu do elektrycznego do silnika zaburtowego Epropulsion spirit - wersja pod sterociąg. Na youtubie widziałem sterociąg elektryczny i spodobało mi się takie rozwiazanie. Może ktoś z was ma doświadczenie jak się do tego zabrać?


Załączniki:
IMG_0189.jpeg
IMG_0189.jpeg [ 180.2 KiB | Przeglądane 986 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2025, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13854
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jerry888 napisał(a):
Na youtubie widziałem sterociąg elektryczny i spodobało mi się takie rozwiazanie.

Widziałem na yt jak przy elektrycznych sterociągach łodzie na brzegu lądowały.
Być może jednostkowe przypadki, ale zdarzają się.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2025, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2025, o 12:55
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Potrzebuję tego silnika głównie jako dodatkowego do pływania jachtem żaglowym na silniku w strefie ciszy. Wtedy będzie zablokowane skręcanie silnika a sterowanie będzie normalnie płetwą sterową. Myślę że w tym wypadku nie ma dodatkowego ryzyka związanego z elektrycznym sterociagiem. Natomiast sterociąg przyda mi się do manewrów portowych. Mam silnik stacjonarny i wydaje mi się, że ciasne podejście np tyłem między dwa jachty będzie łatwiejsze na zaburtowym ze sterowaniem. Rumpel będzie zdemontowany w silniku elektrycznym ze względu na miejsce montażu i dla tego do wersji ze sterociagiem przydałby się sterociąg.Głównie do tego jest potrzebny sterociąg. Manewrowanie na małych prędkościach, co jest pewnym ograniczeniem przy silniku stacjonarnym. Nie mam odpowiedniej prędkości to nie skręcam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2025, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13854
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Twój silnik może być sterowany zestawem mechanicznym np. Telaflex https://www.compass24.pl/zestaw-safe-t- ... S1aAUmGc4k lub zestawem hydraulicznym do układu kierowniczego silników o mniejszej mocy, zobacz przykładowo https://www.vevor.pl/zestaw-do-sterowan ... gIuFvD_BwE
Montaż takiego zestawu nie wymaga specjalistycznych serwisów. Trzeba jednak odpowiednio przeliczyć długość pancerza który ma być swobodnie zabudowany pomiędzy przekładnią telaflex pod kierownicą, a kolumną/ jarzmem silnika. W jarzmie silnika masz rurę do której przykręca się pancerz przekładając przez nią sztywne cięgno.

Pływałem na jachcie żaglowym z silnikiem ePropulsion SPIRIT 1.0 EVO tym, że nie było konieczne cięgno sterociągu. Był wyposażony w rumpel.

Zapytaj u sprawdzonego sprzedawcy co może zaproponować do silnika https://mc-sklep.pl/silnik-elektryczny- ... -1386.html

Zobacz to rozwiązanie ze strony w/w https://mc-sklep.pl/mc-tilt-trim-trym-e ... -1591.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL