Dziękuję za bardzo trafne pytania, poniżej staram się odpowiedzieć po kolei:
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
1. Da się zaznaczyć płynięcie i na żaglach i na silniku (w tym samym czasie)? Jeśli tak, co wtedy jest brane do statystyki?
W realnym świecie płynięcie na żaglach i na silniku jednocześnie jest możliwe, więc w aplikacji naturalnie też będzie możliwe
Jak liczyć ten czas: czy jako czas "pod żaglami", czy "na silniku" to jest dobre pytanie. Ja w praktyce traktuję zwykle ten czas jako czas "pod żaglami", ponieważ uważam, że silnik na jachcie żaglowym jest napędem pomocniczym. Myślę jednak, że ta sprawa jest do pewnego stopnia sprawą indywidualnej opinii skippera, więc w ustawieniach programu użytkownik będzie mógł sam zdecydować.
Masz jakieś sugestie, albo inne pomysły w tym zakresie?
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
2. Czy aplikacja ma liczyć tylko wg. zaznaczenia czy także/ lub wg GPS i parametrów ruchu?
Ciekawy pomysł. Czy mógłbyś doprecyzować, jak można by wykorzystać parametry ruchu w kontekście tej aplikacji? Domyślam się, że można np stwierdzić, że skoro jacht się porusza, to nie jest zacumowany do nabrzeża - więc wyłączamy przełącznik "Port" jeśli był włączony. Ale jak odróżnić planowaną żeglugę od sytuacji, w której np. kotwica puściła i zaczęliśmy dryfować?
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
3. Czy planujesz możliwość korzystania z danych NMEA (np po WiFi) czy SignalK np. dotyczących pracy silnika?
To jest bardzo dobry pomysł. Początkowo nie pomyślałem o tym, ale tak, jak najbardziej wpisuję to na listę funkcji do potencjalnego zaimplementowania.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
4. Co masz na myśli pisząc (w ankiecie) "Przegląd historii manewrów"? Czym jest "manewr"?
Masz rację, "manewr" nie jest tutaj najszczęśliwszym terminem. Chodziło mi o zdarzenie, które w dawnych dobrych czasach zapisywaliśmy w kolumnie nr 21 dziennika jachtowego (tam gdzie wpisuje się przebieg wachty), np.: "0830 G↑".
W zamyśle aplikacja ma być taką podręczną wersją dziennika jachtowego, który można by szybko przeskrolować (nawet w nocy, na pokładzie) i sprawdzić, np. o której wczoraj stawialiśmy żagle (zamiast schodzić do nawigacyjnej, wyciągać dziennik i wertować go w półmroku

).
Jeśli miałbyś pomysł na lepsze określenie niż "manewr" - będę wdzięczny za sugestię!
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
5. Piszesz "Śledzenie trasy rejsu" (ankieta) czy aplikacja będzie tworzyła (zapamiętywała) ślady? GPX? Na tej podstawie zliczała mile i godziny?
Tak, właśnie to miałem na myśli - automatyczne zliczanie przebiegu. Ta funkcja rozszerza znacznie skalę przedsięwzięcia (od strony technicznej), dlatego nie ma jej w MVP, jest natomiast w formie pytania w ankiecie - chciałbym zorientować się, czy byłoby zapotrzebowanie na taką funkcję.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
6. Po co rozróżniasz "port" od "kotwicy", skoro w statystyce traktujesz je równorzędnie?
Dla statystyki faktycznie nie ma to znaczenia (samo sformułowanie "w portach i na kotwicy" wziąłem z aktualnego wzoru "Opinii z rejsu" PZŻ). Statystyka nie jest jednak jedynym przypadkiem użycia programu - drugim jest "kieszonkowy dziennik jachtowy", czyli przeglądanie historii "manewrów" / zdarzeń pod czas rejsu - z tego punktu widzenia jest istotne czy staliśmy na kotwicy czy w porcie, albo inaczej: kiedy staliśmy na kotwicy, a kiedy w porcie.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
7. W jakim systemie planujesz działanie aplikacji (Linux, Windows, Android...)?

Myślałem głównie o urządzeniach mobilnych (na początek Android). Nie jestem pewien, czy wersja na komputery stacjonarne byłaby potrzebna - wtedy Log Book przestaje być kieszonkowy
Ale jeśli byłoby zapotrzebowanie, oczywiście do rozważenia. A jak Ty myślisz?