Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 15:57




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lut 2011, o 04:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
skurwon napisał(a):
Carlo napisał(a):
To trzeba było napisać, że Tobie był kurs potrzebny, bo nie miał Cię kto nauczyć a sam się bałeś spróbować.
Jak piszesz, że obowiązkowy kurs jest potrzebny to rozumiem że uważasz, że ja nie mogę, swojej żony, dziecka, kolegi, koleżanki nauczyć żeglować! Dlaczego? Bo Ciebie nie miał kto nauczyć?


A chciałbyś abym nie bał się spróbować samemu nauczyć pływając w okolicy twojego jachtu kiedy uczysz żeglować koleżankę, żonę, dziecko?

Jedynym w okolicy żeglarzem, który odbył jakieś obowiązkowe szkolenia (podkreślam, by choć przez chwilę było na temat...) bywam w każdym chyba odwiedzanym zagranicznym porcie. Przynajmniej dokąd nie przypłynie jakiś inny jacht z Polski....
Ba - ponieważ mieszasz do tego tematu kwestię obowiązkowych patentów - to dodam, że bywałem w takiej sytuacji, kiedy w marinie mieszącej ponad setkę jachtów pozostawałem jedynym chyba posiadaczem obowiązkowego patentu. Dokładniej - sześciu patentów, które w różnych okresach były w Polsce obowiązkowe! :roll:

skurwon napisał(a):
A że w naszych realiach puki co kurs i patent jest wymagany po prostu dostosowałem się do realiów w jakich żyję.

Mylisz się - i to dwa razy.
Po pierwsze tematem dyskusji jest obowiązkowość odbywania szkolenia. Ty z uporem maniaka dorzucasz do dyskusji o obowiązku szkolenia kwestie obowiązkowych patentów.
Po drugie patent w Polsce (a zatem i curiosum w postaci obowiązkowego szkolenia) nie jest wymagany do 7.5m długości jachtu. Czyżby nie nauczyli Cię nawet takich podstaw podczas tego szkolenia (obowiązkowego...), które tak chwalisz ?

Anyway - jak sam stwierdzasz młody żeglarz jesteś, mało wiesz - przyjmuję zatem, że czujesz się usprawiedliwiony, pisząc głupoty...
Niemniej martwi mnie Twój całkowity brak refleksji właśnie nad tym, że w Polsce "puki co kurs i patent jest wymagany'. Ne wydało Ci się ani przez chwilę dziwne, że taki wymóg stawiany jest tylko u nas w Polsce (litościwie pomińmy tym razem Białoruś i okolice...)?
Czy nie zastanawia Cię zupełnie, czemu żaden kurs (a często też żaden "patent") nie jest wymagany w państwach tysiące i dziesiątki tysięcy razy bardziej żeglarsko rozwiniętych?
Czy to normalne, że mój brytyjski przyjaciel może mi bez żadnych "kwitów" pożyczyć swój 60-stopowy jacht na przelot przez Zatokę Biskajską - podczas kiedy ja, aby pożyczyć mu "lege artis" dwa razy mniejszego Cartera na wycieczkę z Górek do Gdyni, musiałbym prosić go by ukończył dwa kursy i zdał dwa egzaminy?
Czy uważasz może, że Polacy są głupsi i mniej odpowiedzialni od Finów, Szwedów, Norwegów, Niemców, Holendrów, Belgów, Brytyjczyków, Francuzów, etc, etc....
Czy uważasz, że sam jesteś głupszy od przeciętnego Amerykanina albo od obywatela Burkina Faso czy Namibii?
Bo wiesz - żadnej z w/w nacji obowiązkowe szkolenia nie dotyczą...
Patenty w wielu przypadkach też nie są obowiązkowe. Nie wspominając o "systemie" obowiązkowych szkoleń i o drabinie aż czterech obowiązkowych patentów - takiej cudacznej konstrukcji nie ma chyba w cywilizowanym Świecie nigdzie...

skurwon napisał(a):
Patent nie chroni mnie przed niczym. Może być co najwyżej dupochronem armatora czarterującego mi łajbę. Bo w razie czego firma ubezpieczeniowa czepi się wszystkiego byle nie wypłacić odszkodowania. Gdy ja wraz z zagrażającym mi patentem po białym szkwale będę... "gdzie sześć błota stóp dziewięć sążni wody i sześć błota stóp"

Ponownie - nie masz racji. Żeglowanie polskim jachtem do 7.5m długości nie wymaga żadnych szkoleń ani "patentów". Podobnie jak do 12x4m w Szwecji, do 15Ton w Danii, 15km/h w Holandii czy 24m w Wielkiej Brytanii....
Może powyższe przykłady naprowadzą Cię na tą samą myśl co mnie - chodzi o myśl, że masz bardzo zawężony, ograniczony do marginalnego, polskiego żeglowania oraz czarterowo-śródlądowo wypaczony punkt widzenia.
Na dodatek nie wiedzieć czemu zakładasz, że dorosły, odpowiedzialny żeglarz na jachcie z Polski nie może samodzielnie odpowiadać za konsekwencje swoich czynów. Bo jest Polakiem? A jak zmieni banderę - to mu przybywa rozumu, wiedzy i odpowiedzialności? :lol:
BTW - ubezpieczenie i korzystanie z niego nie jest jakoś szczęśliwie obowiązkowe - jesteś mam nadzieję tego świadom...., nieprawdaż?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 4 lut 2011, o 18:25 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2011, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Catz napisał(a):
Maar napisał(a):
O dalekim zachodzie zapomniałem.
BTW zauważyliście, że morskie kwity są konieczne w skrajnych krajach Europy? :-)

A jakby tak rozszerzyc Europe do Uralu?
Catz Pragmatycznie, bo ilez to roboty?

A kysz siło nieczysta!!! Pragmatyzmu się zachciało... Nie starczy, że i tak uważają nas za swoją strefę wpływów, czasowo wymkniętą spod kontroli?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 4 lut 2011, o 17:30 przez AIKI, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2011, o 17:20 

Dołączył(a): 17 sty 2011, o 16:53
Posty: 25
Lokalizacja: cuenca
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: s.j
wysmarowalem post z odniesieniem do zrodla ale sie nie pojawil....
wiec powiem tylko zeby rozwiac watpliwosci w Hiszpanii uprawnienia sa obowiazkowe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2011, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
martinez napisał(a):
wysmarowalem post z odniesieniem do zrodla ale sie nie pojawil....
wiec powiem tylko zeby rozwiac watpliwosci w Hiszpanii uprawnienia sa obowiazkowe

No to teraz porównaj swą wypowiedź z tematem wątku :lol:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2011, o 17:47 

Dołączył(a): 17 sty 2011, o 16:53
Posty: 25
Lokalizacja: cuenca
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: s.j
AIKI napisał(a):
Catz napisał(a):
Maar napisał(a):
O dalekim zachodzie zapomniałem.
BTW zauważyliście, że morskie kwity są konieczne w skrajnych krajach Europy? :-)

A jakby tak rozszerzyc Europe do Uralu?
Catz Pragmatycznie, bo ilez to roboty?

A kysz siło nieczysta!!! Pragmatyzmu się zachciało... Nie starczy, że i tak uważają nas za swoją strefę wpływów, czasowo wymkniętą spod kontroli?


i tu nam sie Gogol klania ."Z czego się śmiejecie? Z siebie samych się śmiejecie"
ewentualnie stare przyslowie o garnku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2011, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Maar napisał(a):

Nie jesteśmy jedynym krajem w Europie, w którym wymagane są patenty.
Oprócz Białorusi (i wymienionej Chorwacji) jeszcze Ukraina, Bułgaria i Rumunia wymagają od swoich obywateli pozwoleń na żeglugę morską.
Nie wiem jak Albania i Kosowo.



Miło wiedzieć, że nie jesteśmy ostatni. ;-)
Kiedyś Pietrzak w kabarecie mówił: 'Albania za nami, my przed Albanią'.

Tym bardziej chciałbym:
1. Uściślić, że w Chorwacji wymagane są uprawnienia na łodzie >3m. Jednakże akceptowane są praktycznie wszystkie uprawnienia czy certyfikaty kompetencji z innych krajów. Egzamin jest tylko teoretyczny i zawiera absolutne minimum potrzebnej żeglarzowi morskiemu wiedzy. Nie ma obowiązkowych szkoleń.

2. Dowiedzieć się więcej o Białorusi. Czy szkolenia są obowiązkowe? I jak to może w praktyce wyglądać, jeśli chodzi o szkolenia morskie? Czy na podobnej zasadzie, jak dawniej u nas na "Oceanie Zegrzyńskim"? ;-) I jak Białoruś może wyegzekwować od swoich obywateli obowiązkowy białoruski patent na morzu? Jeśli taki Białorusin pojedzie na wakacje do Chorwacji, zda VB i wyczarteruje jacht? Albo pojedzie do Francji? Wydawałoby się to dużym absurdem, gdyby były tam obowiązkowe szkolenia i patenty morskie. Prawdopodobnie chodzi o patenty i (ew. szkolenia) śródlądowe?

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2011, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
Tym bardziej chciałbym:
1. Uściślić, że w Chorwacji wymagane są uprawnienia na łodzie >3m.
Jednakże akceptowane są praktycznie wszystkie uprawnienia czy certyfikaty kompetencji z innych krajów.
U nas praktycznie też a łodzie >7,5m. Znaczy mamy lepiej :-)

Cytuj:
I jak Białoruś może wyegzekwować od swoich obywateli obowiązkowy białoruski patent na morzu? Jeśli taki Białorusin pojedzie na wakacje do Chorwacji, zda VB i wyczarteruje jacht? Albo pojedzie do Francji? Wydawałoby się to dużym absurdem, gdyby były tam obowiązkowe szkolenia i patenty morskie. Prawdopodobnie chodzi o patenty i (ew. szkolenia) śródlądowe?
A jak od nas egzekwują? Jest identycznie - jakiś ktoś bez patentu pojedzie do Chorwacji, zrobi VB i co? I nic :-)

Czesi też nie mają słodko :-)

A tak z ciekawości, to chciałbym się dowiedzieć jak Angol czy inny Francuz nie mający żadnego kwitu czarteruje w Chorwacji - IMHO nie powinien mieć prawa pływać pod Chorwacką flagą. Hmmm, ciekawe jak to jest?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2011, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
zwykle zaopatruje się w jakiś kwitek. RYA to mocno sugeruje w firmowanych przez siebie opisach rejsów "abroad", a Anglicy wierzą królewskim i w słowo pisane.

Do tego stopnia, że do Hiszpanii częśc jeździ z tłumaczeniem certyfikatu. Tak na wszelki przypadek, wszak wiadomo że Hiszpanie do angielskiego mają stosunek co najmniej chłodny.. A w Hiszpanii papier jakiś skipper miec musi (chociaż na moje pływania tam pamiętam dwie sytuacje gdy sobie go w marinie zażyczono. Do skserowania, nikt nawet nie patrzył co tam jest ;) A drugi raz pewnie po spojrzeniu na jacht - 43 tony szkunera robi wrażenie, lepiej miec dane prowadzącego :lol: )

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2011, o 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Maar napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Tym bardziej chciałbym:
1. Uściślić, że w Chorwacji wymagane są uprawnienia na łodzie >3m.
Jednakże akceptowane są praktycznie wszystkie uprawnienia czy certyfikaty kompetencji z innych krajów.
U nas praktycznie też a łodzie >7,5m. Znaczy mamy lepiej :-)




A żebyś wiedział! Zwracałem już uwagę na to kiedyś na p.r.ż. Ustawa o Sporcie nigdzie nie mówi, jaki ma być system szkoleń i patentów? Jeśli więc Min. Sportu zrobi analogiczny egzamin jak Chorwaci na VB (i np. od 7,5-24m. --> zamiast 3 metry do 30 ton), to będzie to zgodne z Ustawą i wolność będzie dość duża. Bo przypominam - każdy może założyć szkołę. Jeśli Min. Sportu certyfikuje moją szkołę, to ja przebijam wszystkich. Na egzamin teoretyczny VB zrobię kilkugodzinny kursik za 100 PLN/os. Czyli w takim wariancie, niby byłyby utrudnienia ale w sumie patent s.j. uzyskiwałoby się taniej niż w Chorwacji na VB (bodaj ok. 115 euro). Oczywiście oczyma wyobraźni widzę to tak, jak u Chorwatów, że VB obejmuje zarówno łodzie żaglowe jak i motorowe a nawet niektóre rybackie i pasażerskie. Jeśli u Chorwatów nikomu to nie przeszkadza, to co stoi na przeszkodzie wprowadzić to w PL?


Maar napisał(a):
Kuracent napisał(a):

I jak Białoruś może wyegzekwować od swoich obywateli obowiązkowy białoruski patent na morzu? Jeśli taki Białorusin pojedzie na wakacje do Chorwacji, zda VB i wyczarteruje jacht? Albo pojedzie do Francji? Wydawałoby się to dużym absurdem, gdyby były tam obowiązkowe szkolenia i patenty morskie. Prawdopodobnie chodzi o patenty i (ew. szkolenia) śródlądowe?



A jak od nas egzekwują? Jest identycznie - jakiś ktoś bez patentu pojedzie do Chorwacji, zrobi VB i co? I nic :-)



Zaraz zaraz! Jest różnica!

Polskie władze mogą uprzykrzać życie na 612km. naszego wybrzeża dla jachtów charterowych.
A co mogą zrobić władze Białorusi ich obywatelom na jakichś morzach? No chyba, że mają umowy bilateralne np. z Rosją ws. wzajemnego uznawania patentów żeglarskich. Ale wydaje się to dość mało prawdopodobne.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2011, o 19:03 

Dołączył(a): 17 sty 2011, o 16:53
Posty: 25
Lokalizacja: cuenca
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: s.j
oj oj nie trzymacie sie tematu :) zaraz was ktos o..y


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2011, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Cześć Wszystkim!
Na tym forum to mój pierwszy post, ale podobny gdzieś już kiedyś pisałem.
Pozwólcie, że się przedstawię zanim zacznę. Od jakiegoś czasu prowadzę szkołę żeglarską i żyję tylko z tego.
Uważam, że szkolenia jakiekolwiek nie powinny być obowiązkowe. I byłoby to z korzyścią dla wszystkich, a przede wszystkim dla żeglarstwa. Prowadzę m.in. w swojej szkole kursy, które nie są obowiązkowe (np. Voditelj Brodice, SRC, Safety Training) i są to kursy, które bardzo lubię, dlatego, że na te kursy przyjeżdżają osoby, które są po to, żeby się nauczyć. A nie oszukujmy się z takimi najprzyjemniej i najłatwiej się pracuje.

Pozdrawiam wszystkich
Piotrek Lewandowski

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2011, o 21:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Dziwne. Tak się składa że np na moje kursy na SJ przyjeżdżają osoby też chcące się czegoś nauczyć. Pomimo że szkolenie na SJ jest obowiązkowe przed egzaminem.
I też z nimi mi się fantastycznie pracuje. Czyżbyś powątpiewał?
Piotr Siedlewski KS. Navigare


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2011, o 21:53 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Mam wrażenie,że chyba teraz znacznie więcej ludzi chodzi na kursy po wiedzę niż dla papieru.
Przynajmniej paru znajomych tak zrobiło

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2011, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17665
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4281
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
piotr6 napisał(a):
Mam wrażenie,że chyba teraz znacznie więcej ludzi chodzi na kursy po wiedzę niż dla papieru.
Przynajmniej paru znajomych tak zrobiło

Też o tym słyszałem, że ludzie zaczynają chodzić na kursy po wiedzę - to dobry znak, że jednak coś się w świadomości społecznej przewartościowuje!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2011, o 22:02 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
w sumie , to jest to naturalne, tym bardziej że kursy są coraz lepsze

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2011, o 09:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
ins napisał(a):
Dziwne. Tak się składa że np na moje kursy na SJ przyjeżdżają osoby też chcące się czegoś nauczyć. Pomimo że szkolenie na SJ jest obowiązkowe przed egzaminem.
I też z nimi mi się fantastycznie pracuje. Czyżbyś powątpiewał?
Piotr Siedlewski KS. Navigare


Cześć!
nie powątpiewam :) Niestety na u mnie na obowiązkowe kursy czasami (na szczęście coraz rzadziej) przychodzą ci co tylko "po papier". Niestety w większości przypadków (przynajmniej mnie) źle się z nimi pracuje :(
Jeżeli u Ciebie się to nie zdarza, to tylko pozazdrościć.
Pozdrawiam
Piotrek Lewandowski

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2011, o 09:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
morka napisał(a):
na obowiązkowe kursy czasami (na szczęście coraz rzadziej) przychodzą ci co tylko "po papier"

Wczoraj prowadziłem zajęcia nieobowiązkowe, zupełnie spoza programu szkolenia. Planowaliśmy, ze przyjdzie, ok.20 osób. Sala ma 55 miejsc i nie wszyscy się zmieścili :)
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... =43&t=6996

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2011, o 09:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Widzicie ilu ludzikom się nudziło w domu :)

Na zajęcia z Astro proponuję powiększyć sale:D Bo się pozabijacie:)

A tak poza tym to fajnie było, miło i przyjemnie:) sobie porysowaliśmy przy piwku i chyba każdy teraz już umie z tych dwóch kątów wyznaczyć pozycje com?:):) Wojtuś pełen sukces edukacyjny :) Masz mądrych kursantów. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2011, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
morka napisał(a):
na obowiązkowe kursy czasami (na szczęście coraz rzadziej) przychodzą ci co tylko "po papier"

Wczoraj prowadziłem zajęcia nieobowiązkowe, zupełnie spoza programu szkolenia. Planowaliśmy, ze przyjdzie, ok.20 osób. Sala ma 55 miejsc i nie wszyscy się zmieścili :)
viewtopic.php?f=43&t=6996


Wojtek chyba nie jesteś zdziwiony ?. :wink:
Gratuluję frekwencji. " Imprezy " tego typu gdzie w roli głównej występuje kilku znanych żeglarzy same się reklamują.
Lokal też ma znaczenie...zawsze można wyjść na piwko jak zanudza się słuchacz. :wink:
I co istotne, to trzeba lubić, że za kompletną darmochę prowadzi się zajęcia tego typu.
Być może jest to samodoskonalenie się ...taka powtórka z rozrywki. :D

*****

morka napisał(a):
ins napisał(a):
Dziwne. Tak się składa że np na moje kursy na SJ przyjeżdżają osoby też chcące się czegoś nauczyć. Pomimo że szkolenie na SJ jest obowiązkowe przed egzaminem.
I też z nimi mi się fantastycznie pracuje. Czyżbyś powątpiewał?
Piotr Siedlewski KS. Navigare


Cześć!
nie powątpiewam :) Niestety na u mnie na obowiązkowe kursy czasami (na szczęście coraz rzadziej) przychodzą ci co tylko "po papier". Niestety w większości przypadków (przynajmniej mnie) źle się z nimi pracuje :(
Jeżeli u Ciebie się to nie zdarza, to tylko pozazdrościć.
Pozdrawiam
Piotrek Lewandowski



Piotrek, a tu jestem zdziwiony. :roll:
Kursy obowiązkowe to nie znaczy, że ktoś jest zmuszony do uczestnictwa w tych szkoleniach.
Zainteresowani przychodzą z własnej woli z zamiarem uzyskania nie tylko dokumentu, ale tego co my nie wiemy...chcą uczestniczyć w kursach, być może z tego powodu że miła atmosfera połączona z właściwą oprawą przyciąga tych ludzi.
Nie wspomnę o licznych flirtach i innych intymnych na kursach spotkaniach. :wink:
Szkolenia na żeglarza jachtowego od lat robimy i nic się nie zmienia w sposobie zadowolenia podczas zajęć.
Spadła jedynie frekwencja do około 30 osób na każdym kursie.
Z tym, że u nas na ośrodku jest kilka kursów jednocześnie i łączna ilość kursantów wiosna, jesień to około 200-300 osób rocznie.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2011, o 10:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Morka mówisz o kursie SRC ? On jest obowiązkowy ,mi się wydaje ,że dużo zależy też od prowadzącego.materiałów ,sprzętu.

Ps Broń Boże do nikogo nie piję

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2011, o 10:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
Morka mówisz o kursie SRC ? On jest obowiązkowy ,mi się wydaje ,że dużo zależy też od prowadzącego.materiałów ,sprzętu.

Kurs SRC nie jest obowiązkowy - od 04.11.2008 dokładnie.
Są tu tacy, co to sprawili :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2011, o 10:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
piotr6 napisał(a):
Morka mówisz o kursie SRC ? On jest obowiązkowy ,mi się wydaje ,że dużo zależy też od prowadzącego.materiałów ,sprzętu.

Ps Broń Boże do nikogo nie piję


Cześć!
Nie jest obowiązkowy - możesz iść od razu na egzamin.
Nawet informujemy o tym na naszej stronie :)

Bez względu czy kurs jest obowiązkowy czy nie jego jakość zależy dokładnie od tego co powiedziałeś czyli prowadzącego, materiałów, sprzętu itp.

Pozdrawiam
Piotrek Lewandowski

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2011, o 11:46 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
morka napisał(a):
ins napisał(a):
Dziwne. Tak się składa że np na moje kursy na SJ przyjeżdżają osoby też chcące się czegoś nauczyć. Pomimo że szkolenie na SJ jest obowiązkowe przed egzaminem.
I też z nimi mi się fantastycznie pracuje. Czyżbyś powątpiewał?
Piotr Siedlewski KS. Navigare


Cześć!
nie powątpiewam :) Niestety na u mnie na obowiązkowe kursy czasami (na szczęście coraz rzadziej) przychodzą ci co tylko "po papier". Niestety w większości przypadków (przynajmniej mnie) źle się z nimi pracuje :(
Jeżeli u Ciebie się to nie zdarza, to tylko pozazdrościć.
Pozdrawiam
Piotrek Lewandowski


Jeśli 7 dniowy kurs na Zalewie Szczecińskim kosztuje 1600 PLN do tego dojazd, papu, a jak kurs jest w postaci rejsu np w Chorwacji lub Grecji to ze wszystkim 4000 PLN to ktoś kto zadowoli się tylko papierkiem poszuka i najprawdopodobniej znajdzie możliwość "wydrukowania" tegoż kwitka za cenę nieporównywalnie mniejszą.
Po co ma wydawać siano i narażać się na bezpośredni niemiły kontakt z betonem PZŻ czyli ze mną.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2011, o 12:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
ins napisał(a):
Jeśli 7 dniowy kurs na Zalewie Szczecińskim kosztuje 1600 PLN do tego dojazd, papu, a jak kurs jest w postaci rejsu np w Chorwacji lub Grecji to ze wszystkim 4000 PLN to ktoś kto zadowoli się tylko papierkiem poszuka i najprawdopodobniej znajdzie możliwość "wydrukowania" tegoż kwitka za cenę nieporównywalnie mniejszą.


JEZU! czemu Ty wszystko sprowadzasz do kasy co? A nie pomyślałeś że niektórzy wolą ( z wyboru) popływać sobie po Bałtyku bo nie lubią upalnej gorącej i bardzo komercyjnej Chorwacji.
Może też nie lubią pływać na wypasionych plastikowych bawarkach. Bo wolą np. na drewnianych jachtach?
Zresztą to chyba dobrze że oferty są tak różnorodne bo każdy może znaleźć dla siebie coś.
Poza tym na takim szkoleniu ludzie też mają inne oczekiwania. Niektórzy przyjeżdżają z nastawieniem by miło spędzić czas, by się oderwać od pracy, fajnie spędzić wakacje a niejako "przy okazji" zrobić patent jakiś tam. Pewnie Ci wybiorą szkolenie w postaci rejsu (i też niekoniecznie po Śródziemnym- osobiście bym wybrała Północne albo Bałtyk). Inni zapisują się by przećwiczyć sobie manewry portowe bo w tym czują się słabiej i takie osoby wolą "nudne" manewrówki w porcie bo na to się nastawiają. Jeszcze innym jest wszytko jedno.
Więc sory to chyba jest trochę bardziej złożone niż odpowiedz na pytanie chce za tydzień wydać 2000 czy 7000. nie wspominając o tym że znam multum ludzi którzy robią to za free. ale to już inna bajka.

I dla zaznaczenia nie należę do osób którym szkoda pieniędzy na wyjazdy (co nie zmienia faktu że nie lubię ich wyrzucać "w błoto") ale należę do osób które bardzo nie lubią ludzi którzy patrzą tylko na kasę mam dziwne wrażenie że taki właśnie jesteś. mam nadzieję że się mylę bo to naprawdę przykre.

Gdybyś był lekarzem przyszedł do Ciebie pacjent cierpiący z nocnymi bólami i nie miałby kasy na leczenie kanałowe (jakaś babcia stara np.) nie posadziłbyś go na fotel mimo tego że wyjecie fleczeru zajmie 30 sek a jednocześnie spowoduje ustąpienie mocnych rozpierających niedających spać bóli??? ja nie zawahałabym się. ludzie co się z wami dzieje:(

Sory ale musiałam!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2011, o 14:10 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Ależ Katerino po co ten wzniosły ton.
Wyczarteruj jacht który Twoim zdaniem będzie odpowiedni do tego żeby Twoi kursanci mogli powiedzieć nauczyliśmy się czegoś co pozwala nam samodzielnie prowadzić jacht do 12m LOA a w Croati lub Grecji nawet większy i zadać egzamin.
Ba zakładając że Masz ten jacht to wylicz ile on Ciebie kosztuje. dolicz do tego wszystkie inne elementy łącznie z tym ze coraz mniej ludzi ma ochotę brać udział w szkoleniach na trupach na które okrętuje się po 9 osób. Potem mów o reszcie.
Kursy na bałtyckich rejsach też robię.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2011, o 14:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
ins napisał(a):
Ależ Katerino po co ten wzniosły ton.

Jaki wzniosły ton?! Nie moja wina że mnie denerwujesz.

ins napisał(a):
Ależ Katerino po co ten wzniosły ton.
Wyczarteruj jacht który Twoim zdaniem będzie odpowiedni do tego żeby Twoi kursanci mogli powiedzieć nauczyliśmy się czegoś co pozwala nam samodzielnie prowadzić jacht do 12m LOA a w Croati lub Grecji nawet większy i zadać egzamin.
Ba zakładając że Masz ten jacht to wylicz ile on Ciebie kosztuje. dolicz do tego wszystkie inne elementy łącznie z tym ze coraz mniej ludzi ma ochotę brać udział w szkoleniach na trupach na które okrętuje się po 9 osób. Potem mów o reszcie.
Kursy na bałtyckich rejsach też robię.
Piotr Siedlewski


Nie mam zamiaru zajmować się tym zawodowo, nie mam też odpowiednich do tego kwalifikacji i co najważniejsze nie mam o tym zielonego pojęcia i nie chce nawet go mieć.
Dla mnie żeglarstwo zawsze było i będzie dobrą zabawą i tyle. Zabawą! Nie pracą! Nie czymś co muszę robić! Tylko czymś co chce robić! I jeśli kiedyś wezmę swoje np. dziecko i będę czegoś uczyć to nikomu nic do tego.

Ale problem nie jest w kosztach, wiem doskonale że wszytko kosztuje tylko w Twoim podejściu do sprawy. Bardzo pretensjonalnym. kasa, kasa, kasa.

Przeczytaj sobie sam co napisałeś. Nie napisałeś o jakości, o tym że jachty do szkoleń muszą być dobre (wiadomo że muszą i wiadomo że to kosztuje), napisałeś jedno zdanie wielokrotnie złożone które w całości odnosiło się do " siana" rozumiem że pieniędzy.

A zresztą wiem że i tak nie rozumiesz o co mi chodzi więc szkoda moich palców. W sumie obiecałam Zbierajowi że kłócić się nie będę i chyba średnio mi to wychodzi.:P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2011, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Katrine napisał(a):
W sumie obiecałam Zbierajowi że kłócić się nie będę i chyba średnio mi to wychodzi.:P

Dobrze, że innych obietnic nie składałaś. Też bym się "średnio doczekał " :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2011, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Znaczy poczytałem i doszedłem do wniosku, że Zawodowcy uważają, że obowiązkowość szkoleń niekoniecznie, ale odpłatność tak. A może by to tak odwrócić ? :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2011, o 15:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Cape napisał(a):
Zawodowcy uważają, że obowiązkowość szkoleń niekoniecznie, ale odpłatność tak. A może by to tak odwrócić ?
W sensie, że odpłatność tak, ale obowiązkowość niekoniecznie? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2011, o 15:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
Cape napisał(a):
Zawodowcy uważają, że obowiązkowość szkoleń niekoniecznie, ale odpłatność tak. A może by to tak odwrócić ?
W sensie, że odpłatność tak, ale obowiązkowość niekoniecznie? :-)

Proponuję wariant, szkolenie obowiązkowe i obowiązkowo gratis :D

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL