Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 19:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lut 2011, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Maar napisał(a):

Ty tez możesz - nowy watek załóż i w pierwszym poście na dole będziesz miał opcje ankiety.



Nie udało mi się w tym dziale lecz tylko w testach i Hyde Parku.

Zapraszam zatem do zabawy i zagłosowania za wariantem liberalizacji (8,12,15,17,24, bez zmian) tu:

viewtopic.php?f=14&t=7276&view=viewpoll

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Kuracent napisał(a):
Gdyby, hipotetycznie, Min. Sportu zaproponował liberalizacje granicy bezpatencia ale jednakowej dla żeglarzy i motorowodniaków, to powinna ona wynosić:

a) 8m.
b) 12m.
c) 15m.
d) 17m.
e) 24m.
f) zostawić tak jak jest i nic nie liberalizować

J


Kuracent, założenie jest skrajnie błędne. Jachty żaglowe i jachty motorowe to zupełnie inne bajki. Argumentacja o braku zagrożenia dla osób trzecich zasadna w przypadku jachtów zaglowych jest całkowicie absurdalna w przypadku większości jachtów motorowych. A skoro to zupełnie inne poziomy zagrożeń to pytanie jest bezsensowne.

*****

Maar napisał(a):

Wiesz jak jest ze skuterkami (takimi na kołach) i 50km/h? W Warszawie, to chyba tylko moja córka miała nie podrasowany silnik. Już widzę ogłoszenia "Nakładki na dziób zmniejszające opór TANIO SPRZEDAM" :-) Jesteśmy inni niż cywilizowane narody Europy i nikt mnie nie przekona, że tak nie jest :-( Przepis o km/h byłby przepisem martwym i chyba nie byłoby fajnie na śródlądziu.


Maarku zgadzam się z Tobą w zasadzie. motorówki to inna bajka. Ale też oszustów ma scigac policja, która ma urządzenia do mierzenia prędkości. Nie jest metoda tworzenie regulacji "bo i tak oszukają i naciągną oraz podrasują".
Należy na każdym kroku domagać się żeby Policja i inne służby, które biora naszą kasę, robiły to za co biora tę kasę.

Argumentem o tym, ze jesteśmy inni niż cywilizowane narody Europy sugerujesz, że jesteśmy niecywilizowani, a takie uogólnienie mnie obraża Marku. Wcale nie jest u nas więcej bydła niż u innych"cywilizowanych" narodów. Tam tylko Policja jest szybka i skuteczna.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 00:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
oszustów ma scigac policja, która ma urządzenia do mierzenia prędkości. Nie jest metoda tworzenie regulacji "bo i tak oszukają i naciągną oraz podrasują".
To nie chodzi o ściganie i łapanie cwaniaczków, lecz o bezpieczeństwo innych użytkowników zatłoczonych akwenów.

W krajach, które mają "regulację motorowodną" realizowaną za pomocą ograniczenia szybkości jest nieporównywalnie większa sieć rzek i kanałów - tam można dokonywać łapanek, skiperzy są przyzwyczajeni do częstych kontroli - generalnie społeczność motorowodniacka żyje w przeświadczeniu o nieuchronności kontroli i... jakoś to się kręci. Gdzie byś w Holandii nie chciał popłynąć to zawsze będziesz korzystał z kanałów.

A u nas? Mazury welcome you, Piaski - Mikołajki - Piaski, standardowa trasa i gaz do dechy. Jeżeli ograniczenie prędkości byłoby niezależne od konstrukcji (w sensie, że jakieś cudo w silniku blokowałoby obroty, np.) to świadomość tego, że gliny na jeziorze mogą co najwyżej pomachać ślicznie rączką powodowałaby, że to cudo blokujące byłoby demontowane już w sklepie.

Bardzo podoba mi się rozwiązanie z houseboat'ami - jest jasne i odporne na cwaniactwo.

skipbulba napisał(a):
takie uogólnienie mnie obraża Marku.
Mnie też, ale fakt obrażanie (lub nie) nie zmieni rzeczywistości. IMHO jesteśmy niestety inni i wcale nie o bydło chodzi, tylko o całokształt naszych działań, pragmatyzm, podejście do życia, odpowiedzialność, etc.

Kuracent napisał(a):
Jeśli i Ty przeciw - to kto ma być za?
Andrzej, ja nie jestem przeciwko liberalizacji tylko przeciwko idiotyzmowi. Uwolnienie motorowodniactwa na tak zatłoczonym akwenie jak Mazury jest według mnie idiotyzmem.
Tak po prawdziwości to najlepiej, żeby się statystyka wypowiedziała. Przypuszczam, że dopuszczenie przypadkowych dresów do prowadzania szybkich i dużych łodzi popsułoby ślicznie wyglądające tabelki w rocznikach statystycznych :-(

Za poparcie mojej tezy niech posłuży cacus skuterów wodnych. Byłeś ostatnio na Mazurach w sezonie?

ps. Za idiotyzm uważam samo dopuszczenie do żeglugi, bez ograniczeń mocy i prędkości, wszelkiej maści motorówek na Mazurach. To jest moje prywatne zdanie i nie zamierzam w jakikolwiek sposób działać, w kierunku wprowadzenia ograniczeń.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 01:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Maar napisał(a):
W krajach, które mają "regulację motorowodną" realizowaną za pomocą ograniczenia szybkości jest nieporównywalnie większa sieć rzek i kanałów - tam można dokonywać łapanek, skiperzy są przyzwyczajeni do częstych kontroli - generalnie społeczność motorowodniacka żyje w przeświadczeniu o nieuchronności kontroli i... jakoś to się kręci. Gdzie byś w Holandii nie chciał popłynąć to zawsze będziesz korzystał z kanałów.

...."dokonywać łapanek", przyzwyczajenia i czeste kontrole...
Doprawdy, masz przedziwna wizje krajow, które mają "regulację motorowodną"...
"Przeświadczenie o nieuchronności kontroli" ?? Zrobilem tam dosc dokladnie trzy tysiace kilometrow srodladowych i nie tylko nikt mnie nie skontrolowal, ale i nie widzialem nikogo od ewentualnej "kontroli"...
Maar napisał(a):
ps. Za idiotyzm uważam samo dopuszczenie do żeglugi, bez ograniczeń mocy i prędkości, wszelkiej maści motorówek na Mazurach. To jest moje prywatne zdanie i nie zamierzam w jakikolwiek sposób działać, w kierunku wprowadzenia ograniczeń.

Bo tez i jest to idiotyzm, i nie tylko na Mazurach.
I jakos wszedzie sobie z tym radza...
A ankiete wypelniles?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 01:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Catz napisał(a):
Doprawdy, masz przedziwna wizje krajow, które mają "regulację motorowodną"...
"Przeświadczenie o nieuchronności kontroli" ?? Zrobilem tam dosc dokladnie trzy tysiace kilometrow srodladowych i nie tylko nikt mnie nie skontrolowal, ale i nie widzialem nikogo od ewentualnej "kontroli"...
Nie wiem jak sprawa wygląda we Francji - chyba u Was jest konstrukcyjne ograniczenie? Słyszałem dwie opowieści o wakacjach w Holandii mocno okraszone zdjęciami i dwa razy jako ciekawostkę pokazywali mi fotki gliniarzy z radarem.


Catz napisał(a):
I jakos wszedzie sobie z tym radza...
Jak to rozwiązują?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 02:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
skipbulba napisał(a):

Kuracent, założenie jest skrajnie błędne. Jachty żaglowe i jachty motorowe to zupełnie inne bajki. Argumentacja o braku zagrożenia dla osób trzecich zasadna w przypadku jachtów zaglowych jest całkowicie absurdalna w przypadku większości jachtów motorowych. A skoro to zupełnie inne poziomy zagrożeń to pytanie jest bezsensowne.



Niestety w tym dziale nie mogę założyć ankiety więc powtórzę się i dam argument o Chorwacji.

Jest tam praktycznie bezpatencie do 30BRT zarówno dla jachtów żaglowych jak i motorowych. W przypadku jachtów żaglowych szacuje, że jest to odpowiednik ok. 17m. długości. Piszę praktyczne bezpatencie, bo prostego egzaminu nie liczę. Czyż nie widzieliście marin na kilkaset jachtów a nawet ponad tysiąc. Wiem, że większość osób jest po prostym egzaminie. A mimo to jakoś nie specjalnie bałem się, że cokolwiek z ich strony mi zagraża.

Celem tego pytania było też sprawdzenie wrażliwości żeglarzy na motorowodniaków. Zobaczcie! Jedziemy na tym samym wózku. I my i Wy zależymy od łaski i niełaski jednego urzędnika z Ministerstwa Sportu. A może my poprzemy Waszą swobodę do X a Wy naszą też do X metrów?

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 04:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Nie rozumiem inklinacji Kuracenta ( i innych...) do teoretyzowania na temat hipotetycznych i kompletnie oderwanych od obecnego stanu prawnego propozycji rozwiązań dotyczących uprawiania żeglarstwa w Polsce.
Wybaczcie - to już nie dyskusja - to bicie piany. Wpływ każdej tworzonych tu ad hoc propozycji na obecny i przyszły stan prawny będzie zerowy. Głównie z powodu kompletnego braku orientacji co do formalnych uwarunkowań procesu legislacyjnego i z powodu całkowitego oderwania od obecnego stanu prawnego...

Kochani "dyskutanci". Przyjmijcie do wiadomości, że sprawa żeglarskich uprawnień znajduje się na konkretnym etapie prac legislacyjnych. To etap wynikający z konkretnego stanu prawnego.
Obecnie jest to etap tworzenia rozporządzeń "okołożeglarskich" - wynikający z konieczności wypełnienia delegacji do ich tworzenia, zawartej w Art 37a i 37b ustawy o żegludze śródlądowej -wprowadzonych do niej nowelą ustawy o sporcie (Art 67 tejże).
Niezależnie zupełnie od oderwanych od rzeczywistości rozważań, jakimi się tu za sprawą Kuracenta zajmujemy - rozporządzenia te zostaną w najbliższym czasie (kilku - kilkunastu miesięcy) stworzone i od treści tych właśnie rozporządzeń zależeć będą przez kolejne lata najbardziej istotne uwarunkowania formalnoprawne żeglowania w Polsce.


Pozwolę sobie raz jeszcze wkleić (w poprawionej kolejności) to, co w zalewie miałkich wypowiedzi, zdaje się uchodzić kompletnie uwadze Kuracenta i innych dyskutantów:
Moim zdaniem, w obecnym stanie prawnym istotne są następujące rodzaje działań:
1. Monitorowanie i wpływanie na działania legislacyjne Minsportu związane z treścią rozporządzenia z delegacji Art 37a p15 ust. o żegludze śródlądowej - które ma ustalić zakres dokumentów uprawniających do żeglowania, warunki ich uzyskiwania, kwestię ewentualnego obowiązku odbywania szkoleń i konieczności zdawania egzaminów - a także zakres, sposób i tryb przeprowadzania ewentualnych egzaminów, koniecznych dla zdobycia uprawnień.
2. Monitorowanie i wpływanie na działania Minsportu i Ministerstwa Infrastruktury (oraz ew. ministerstwa właściwego do spraw gospodarki morskiej - jeśli takowe zostanie reaktywowane) w sprawie treści rozporządzenia z delegacji Art 37b p.8 ustawy o żegludze śródlądowej - które ma ustalić szczegółowe warunki jakie trzeba spełnić, by uzyskać status podmiotu upoważnionego do przeprowadzania egzaminu w celu uzyskania dokumentów, potwierdzających uprawnienia do uprawiania żeglarstwa.
3. Działania zmierzające do rozszerzenia limitu długości jednostek żaglowych na które nie wymaga się posiadania dokumentu potwierdzającego uprawnienia - czyli zmiana Art. 37a p.3 ust. o żegludze śródlądowej.

Nie widzę żadnych przeszkód, aby wyżej wymienione trzy kierunki działań rozwijać równolegle - nie ma w nich żadnych punktów wykluczających się nawzajem czy wzajemnie sprzecznych.


P.S.
Kuracent - zasadzie zwisa mi i powiewa postawa "komplikatora" jaką tu konsekwentnie prezentujesz... Trochę się tylko dziwię, ilu daje się na nią nabrać - toż to ograny numer przecież...
Proszę jednak bardzo, byś zaprzestał mnożenia identycznych w treści odpowiedzi, które metodą "copy - paste" umieszczasz nie wiedzieć czemu w wielu na raz wątkach.
Podobnie - proszę też, byś łaskawie umieszczał na jednym forum tylko jedną ankietę z identycznymi pytaniami... A nie dwie identyczne - tego samego dnia...
Wiesz - nawet miałką i intelektualnie jałową dyskusję można prowadzić nie tracąc klasy.. Spróbuj... :wink:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 04:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cytuj:
zasadzie zwisa mi i powiewa postawa
"

Cytuj:
Wiesz - nawet miałką i intelektualnie jałową dyskusję można prowadzić nie tracąc klasy.. Spróbuj... :wink:


:lol: :roll:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 07:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
To nie chodzi o ściganie i łapanie cwaniaczków, lecz o bezpieczeństwo innych użytkowników zatłoczonych akwenów.


Marku, oczywiście, że chodzi o sciganie. Najostrzejsze ograniczenia i regulacją będą psu na budę, jeśli nie będzie kontroli policyjnej i ścigania popełnijących wykroczenia.
W tej chwili jest wolna amerykanka np na Mazurach nie dlatego, że regulacja są zbyt mało rygorystyczne, tylko dlatego, że istniejące nie są egzekwowane. I w związku z tym trzeba domagać się odpowiedniego działania Policji, a nie zaostrzać przepisy.

Maar napisał(a):
skipbulba napisał(a):
takie uogólnienie mnie obraża Marku.
Mnie też, ale fakt obrażanie (lub nie) nie zmieni rzeczywistości.


Marku obraża mnie bo jest nieprawdziwe.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4282
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
skipbulba napisał(a):
trzeba domagać się odpowiedniego działania Policji, a nie zaostrzać przepisy.
Wężykiem, wężykiem!

Zamiast mamlać o braku pieniędzy i jeszcze szybszych radiowozów i motorówek, niech robią - co do nich należy!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Maar napisał(a):
Catz napisał(a):
I jakos wszedzie sobie z tym radza...
Jak to rozwiązują?

Nooo.. no tak jak pisalem. :shock:
Skutecznie i bezbolesnie znaczy.
Zeby bylo smieszniej splywalem ( 3 x 1000 km) w roznych rezimach: pierwszy - hulaj dusza, boga nie ma!.
Drugi- 20km/h teoretyczne .
Trzeci.... - tym razem chyba splywalem nielegalnie, bezprawnie i zbrodniczo, bo cos tam nakombinowali miedzy moca i dlugoscia, ale tym razem na zasadzie albo/i.
O ile wiem, teraz ( od stycznia 2008 ) obowiazuje czwarta epoka, uproszczona znowu i rozsadnie: patent obowiazkowy i teoretyczny i latwy powyzej 6,1 KM ( mowa o srodladziu oczywiscie bo na morzu wolnosc)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kolorama i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL