Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 08:15




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 mar 2011, o 14:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kolos napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Z tym, że w tym Twoim certyfikacie i jego warunkach pisze kurs musi się odbyć w ośrodku szkoleniowym i trwać co najmniej 9 dni.

Wojtek jak cytujesz to cytuj po całości a nie tylko tekst który Ci odpowiada.
Cytuj:
obejmującego 400 godzin żeglugi (lub 300 godzin żeglugi oraz uczestnictwo w kursie obejmującym zajęcia praktyczne i teoretyczne - kurs musi się odbyć w ośrodku szkoleniowym i trwać co najmniej 9 dni)

Zacytowałem wymagania na sternika. Podkreślenie moje.


Z tym, że jeżeli ma się odbyć uzyskanie certyfikatu bez kursu (o którym wspominam) to wymagany jest staż...
Cytuj:
do stażu wlicza się nie więcej niż 100 godzin żeglugi na jachtach długości ponad 24 m.
staż powinien obejmować co najmniej 300 godzin żeglugi, na jachtach długości od 8 do 16 m jako oficer lub prowadzący (na jachtach do 12 m), w tym nie mniej niż 200 godzin jako prowadzący jacht w zakresie kompetencji sternika jachtowego,
staż powinien obejmować rejs obejmujący przynajmniej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z wejściem do co najmniej dwóch portów, w których średni skok pływu przekracza 1,5 m
do stażu wlicza się rejsy prowadzone samodzielnie oraz rejsy prowadzone przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje polskie lub innych organizacji uznanych przez PZŻ, które wystawiły kandydatowi pozytywne opinie; kandydat powinien przedstawić pozytywne opinie od co najmniej dwóch prowadzących.

Powyższym kwalifikacje polskie wymagają odbycia kursów obowiązkowych.
Co zaś do uznanych przez PZŻ organizacji... pozostawię na ten czas bez komentarza.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Cape napisał(a):

Moim zdaniem PZŻ teraz pisze "certyfikaty kompetencji", ale będzie to forsował jako patent i takie swoje stanowisko przekazał do ministerstwa w ramach konsultacji. Ten nagłówek, to zasłona dymna



Też przychylam się do takiej interpretacji.
Zwróćcie uwagę, że w myśl nowego prawa Ministerstwo Sportu będzie dopuszczać też inne podmioty niż PZŻ do przeprowadzania egzaminów na poszczególne patenty.
I Ministerstwo Sportu musi przedstawić zakres wiedzy wymaganej na poszczególnych egzaminach. Aż zatem się prosi, aby każda z organizacji miała zbliżony poziomem certyfikat.

Przypominam, że po wydaniu Rozporządzenia Ministra Sportu i przyznaniu uprawnień poszczególnym szkołom przez Ministerstwo Sportu, PZŻ nie będzie monopolistą. Oczywiście w interesie PZŻ jest, aby oficjalne wymagania na poszczególne patenty - były zbliżone do ich certyfikatów.
I zapewne lobbuje w tym kierunku.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 14:35 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeśli uwierzyć w to co piszą na stronie, to jest to faktycznie jakiś przełom w pezetżetowym postępowaniu - wymyślenie (po ilu latach!) nieobowiązkowych certyfikatów z dowolnie ustalanymi warunkami, opłatami, stopniami, do których nikt nie będzie mógł się przyczepić. Inna sprawa, że sądzę, że wcale nie mieli ochoty tego tworzyć i dobrej woli bym nie szukał, a raczej rynkowej konieczności.

Wielu Polaków pływa w Chorwacji i po kursie VBr mogą mieć tam w nosie polskie patenty, a dzięki liberalizacji nie są one im tak niezbędne kiedy pływają po WJM. ISSA weszła ze swoim systemem (w miejsce wcześniejszego jednego certyfikatu), szkolenia RYA są już dostępne w kraju, podobnie amerykańskie IYT, zaczyna działać nawet konkurencja wewnątrz PZŻ (stowarzyszenie HALS).

Jednocześnie jednak podłączę się do obaw: certyfikaty certyfikatami, ale i beton betonem. Nie wierzę, że to samo gremium, które opracowało omawiany system powstrzyma się od próby forsowania go jako obowiązkowego. Tak jak to zawsze robiło.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 14:52 

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 23:26
Posty: 319
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: ...
Cytuj:
2. STERNIK JACHTOWY.

Kompetencje

Prowadzenie jachtów żaglowych o długości całkowitej do 12 m, bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym, po morzach zamkniętych w strefie A1 (czyli w strefie zasięgu radiotelefonów UKF).

Może ktoś powiedzieć ile wynosi ten zasięg? Bo teraz patentowany Sternik Jachtowy ma ograniczenie do P20 bodajże. To jest tożsame z P20, czy wyjdzie trochę więcej?


Ostatnio edytowano 2 mar 2011, o 14:55 przez User319, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
20-30 Mm

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 14:59 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sternik jachtowy (patent) nie ma obecnie ograniczeń na morzach zamkniętych.

Strefa A1 nie jest zdefiniowana odległością. To obszar, w którym istnieje ciągła możliwość alarmowania DSC. Można, upraszczając, spodziewać się na Bałtyku, że będzie to może jakieś 20 - 30 mil od brzegów, ale to zależy od wielu czynników i wprost nie przekłada się na żadne miary odległości.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Rozważacie, rozważacie, teraz tak a będzie tak,... Zabiorą uprawnienia, zmniejszą, etc.... a zapominacie o zasadzie zachowania nabytych uprawnień.

Może PZŻ chcieć, ale nie wierzę w to, że taki system przejdzie jako obowiązkowy. Zastanówcie się jak Minister sportu rozwiązał by istnienie dotychczasowych uprawnień.


ps. Wojciech - ręce opadają z szelestem. Mylisz systemy walutowe.

*****

A tak na marginesie, to Sejmik PZŻ zobowiązał Zarząd do utworzenia systemu certyfikatów związkowych uchwałą podjętą sporo przed wejściem w życie ustawy o sporcie, a nawet przed rozpoczęciem prac nad Ustawą o Sporcie. Miałem tą uchwałę w ręku w 2009 roku. Dla przypomnienia projekt Ustawy o Sporcie został uchwalony przez Sejm 25 czerwca 2010 r.

Ja nie mówię, że związkowi trzeba wierzyć w dobre intencje, wręcz przeciwnie, ale byłbym daleki od spiskowych teorii dziejów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 15:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
gf napisał(a):
Strefa A1 nie jest zdefiniowana odległością. To obszar, w którym istnieje ciągła możliwość alarmowania DSC. Można, upraszczając, spodziewać się na Bałtyku, że będzie to może jakieś 20 - 30 mil od brzegów, ale to zależy od wielu czynników i wprost nie przekłada się na żadne miary odległości..

Prawie cały Bałtyk to A1. A2 tylko na środku jak się płynie z Zatoki na Gotlandię. Podobnie Adriatyk, Egejskie, Tyreńskie

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 15:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Carlo napisał(a):


ps. Wojciech - ręce opadają z szelestem. Mylisz systemy walutowe.


Mam to samo...a nawet gorzej.
Cytuj:
Warunki dopuszczenia do egzaminu 2. STERNIK JACHTOWY.
d) odbycie stażu na jachtach żaglowych, w rejsach po wodach wewnętrznych i morskich, po uzyskaniu certyfikatu żeglarza jachtowego, obejmującego 400 godzin żeglugi...9lub 300 godzin żeglugi oraz uczestnictwo w kursie obejmującym zajęcia praktyczne i teoretyczne - kurs musi się odbyć w ośrodku szkoleniowym i trwać co najmniej 9 dni)


i dalej ...


Cytuj:
Warunki dopuszczenia do egzaminu 1. ŻEGLARZ JACHTOWY.
b) odbycie kursu szkoleniowego.


Cytuj:
Sternik morski...d) odbycie stażu na jachtach żaglowych, w rejsach po wodach morskich, po uzyskaniu certyfikatu sternika jachtowego,

Kapitan jachtowy...c) odbycie stażu na jachtach żaglowych, w rejsach po wodach morskich, po uzyskaniu certyfikatu jachtowego sternika morskiego,


Czy Ty nie dostrzegasz tego, że uzyskanie kolejnego stopnia wymaga uzyskanie stopnia niższego ??? albo ja źle to interpretuję.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Carlo napisał(a):

Rozważacie, rozważacie, teraz tak a będzie tak,... Zabiorą uprawnienia, zmniejszą, etc.... a zapominacie o zasadzie zachowania nabytych uprawnień.

Może PZŻ chcieć, ale nie wierzę w to, że taki system przejdzie jako obowiązkowy. Zastanówcie się jak Minister sportu rozwiązał by istnienie dotychczasowych uprawnień.



Ja nie widzę tu problemu. Pamiętacie zmiany w patentach motorowodnych?
Po którejś zmianie nie opłacało się wymieniać na nowy wzór, bo uprawnienia były mniejsze.
Natomiast dotychczasowe patenty zachowywały ważność w ramach uprawnień.
I tu rzeczywiście nie wyobrażam sobie, aby prawo działało wstecz.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wojciech1968 napisał(a):
Czy Ty nie dostrzegasz tego, że uzyskanie kolejnego stopnia wymaga uzyskanie stopnia niższego ??? albo ja źle to interpretuję.


A czy Ty rozróżniasz obowiązkowy dokument od nieobowiązkowego?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
O obowiązkowości czy też nie certyfikatu PZŻ nawet Ty nie posiadasz na ten czas wiedzy.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Kuracent napisał(a):
Ja nie widzę tu problemu.


Wiesz tu by była niewymienialność (w sensie że niższe uprawnienia) na każdym szczeblu po za k.j.

Masakra. Szczególnie jak by im masowo ludzie zaczęli zgłaszać zaginięcie dokumentów - pamiętaj dokument tylko potwierdza posiadanie uprawnienia! Uprawnienie istnieje niezależnie od samego dokumentu.

IMO PZŻ już wyczuwa, że patenty będą dalej zdobywane w łatwy sposób i próbuje wprowadzić własny dokument (nie państwowy) który wg. nich nabierze jakiegoś prestiżu.

*****

Wojciech1968 napisał(a):
O obowiązkowości czy też nie certyfikatu PZŻ nawet Ty nie posiadasz na ten czas wiedzy.



Wybacz ale to już jest żenujące.

Z Tobą EOT nie chcę Cię za chwilę obrazić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 16:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojciech1968 napisał(a):
O obowiązkowości czy też nie certyfikatu PZŻ nawet Ty nie posiadasz na ten czas wiedzy.

Wojtku, lubię Ciebie, ale się kompromitujesz.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dobrze Krzysztof temat skończyłem...faktycznie źle to ująłem w ferworze dyskusji.

Bo jakie ma znaczenie w pytaniu ...A czy Ty rozróżniasz obowiązkowy dokument od nieobowiązkowego?...rodzaj dokumentu, gdzie dla uzyskania certyfikatu PZŻ nadal konieczne są wymagania które wskazałem.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Bo widzisz Wojtku te wymagania sam akceptujesz a nie są one narzucane Ci z góry przez kogoś. Chcesz to robisz ten certyfikat a nie chcesz to nie robisz i pływasz bez niego, niestety nadal w Polsce mamy patenty ponieważ Państwo uważa, że jesteśmy mądrzy inaczej :/

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Tyle, że od teraz patenty przechści się na obowiązkowe certyfikaty ... taki jest sukces zabiegów o liberalizację.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 17:41 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 204
Lokalizacja: Londyn / Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster Offshore
Ehhh....

Moje subiektywne obserwacje i $0.2 komentarza:
1)Yachtmaster jest znakiem zastrzeżonym przez RYA (CTM 002332914). Tłumaczenie niezbyt fortunne.
2)"Yachmaster" według PZŻ potrafi pływać dalej (do 200Mm) od RYA YM (150Mm), ale za to ma ograniczenie do 16m.
3)Ograniczenie do 16m dla sternika morskiego jest niesamowicie bezsensowne.
4)Podobnie kwestia ograniczenia stażowego - zbyt dokładne na stopniach, gdzie taka dokładność nie ma sensu (np: osoby pływające poza granicami kraju na jachtach dłuższych niż 12m -> jakaś Bavarka w Chorwacji - mimo znacznie większego stażu nie mogą podejść do egzaminu o_O).
5)Wymaganie/Opcjonalne "9 dni szkolenia" - ładny bubel. Albo niech podadzą to w godzinach zajęć (np: 50h), albo narzucą dokładny program szkolenia (jeszcze gorzej). 9 dni w systemie wieczorowym (1h na jeziorze w Pasikurowicach Górnych) to to samo co 9 pełnych dni manewrówki + zajęć teoretycznych?
6)Najgorsze IMO - obowiązek posiadania niższego stopnia PZŻ (wyjątek: kapitan jachtowy). Znaczy się - totalna nieuznawalność doświadczenia zdobytego w innych systemach szkolenia (ISSA etc.) czy też krajach.
7)[było ale się zmyło: czytanie ze zrozumieniem zdolnością przydatną wielce jest!]
8)Ciekawy jestem czy wszystkie egzaminy będą "teoria+praktyka"... oraz jaka będzie różnica w "praktyce" pomiędzy sternikiem morskim (YM Offshore) a kapitanem (ocean).

Wiecie co? Mam to w nosie i cokolwiek by ktokolwiek nie robił, aby mnie uszczęśliwić - ja po prostu sobie będę żeglował...

Serdecznie,
M.


Ostatnio edytowano 2 mar 2011, o 18:07 przez Milo, łącznie edytowano 3 razy


Za ten post autor Milo otrzymał podziękowania - 2: peppino, User319
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Milo napisał(a):
4 godziny bez przerwy pozostawał poza strefą wód wewnętrznych." - Aha... Znaczy się większość moich znajomych Anglików nigdy nie brała udziału w rejsie morskim. Znaczy się, przejście przez Kanał La Manche to jest rejs śródlądowy (per analogiam)?


Jedna prośba. Zapoznaj się łaskawie z definicją wód wewnętrznych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 17:48 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 204
Lokalizacja: Londyn / Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster Offshore
Ahhh mea culpa, nie wiem czemu wyczytałem "wody terytorialne". Ja jeszcze kawy rano nie miałem ;p.

P.S. A, wiem: pewnie sobie szybko dorozumiałem jako "internal waters"... ;p.


Ostatnio edytowano 2 mar 2011, o 17:55 przez Milo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Aaaa to insza inszość :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Colonel napisał(a):
Tyle, że od teraz patenty przechści się na obowiązkowe certyfikaty ... taki jest sukces zabiegów o liberalizację.
Nie jestem pewien czy się po prostu przechrzci. Myślę, że arcyzwiązunio ma bardziej chytry plan.

Nie wiem jaki plan, ale nie zdziwiłbym się gdyby część czarterodawców zaczęła wymagać patentu potwierdzającego prawo do prowadzenia jachtu i... certyfikatu potwierdzającego umiejętność prowadzenia.

Związek miałby wówczas kasę razy dwa.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 18:01 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 204
Lokalizacja: Londyn / Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster Offshore
He, he, he... bardzo śmieszne. Weź ten post wykasuj, bo jeszcze ktoś z PZŻ się przypałęta i stwierdzi, że to wcale nie takie głupie...

Czyli, że związek by jawnie przyznawał się, że "możesz, ale nie potrafisz; potrafisz, ale nie możesz" oraz "uprawnienia Ministerstwa są **** warte"?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 18:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Milo napisał(a):
Czyli, że związek by jawnie przyznawał
Nieeee. To nie związek by tak twierdził! Związek jedynie odpowiedziałby na potrzeby rynku.

Ciekawe co dziś Mrożek z Bareją mają na kolację?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Pieczeń z Misia :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Ja jeszcze poczekam z komentarzami, bo to jakaś totalna bzdura z tymi nowościami! To się wszystko qpy nie trzyma i tyle.
Już gdzieś pisałem, że zaczyna mi to pomału zwisać i powiewać. :evil:

"Z wiekiem rośnie zapotrzebowanie na święty spokój" (Duńczyk)

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Tia, a ja tak się przyglądam temu projektowi i widzę, że st.j. też obcięto w nim. Bo jak patrzę co mam na patencie wydrukowane, to jak byk mam "Bałtyk i inne morza zamknięte" (czyli jak w tym projekcie) ORAZ 20 mil od brzegu na morzach otwartych. Wg tego projektu na morzach otwartych w ogóle mi nie wolno by było nic poprowadzić.. czy może źle widze?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Carlo napisał(a):
Czytajcie ze zrozumieniem. To nie jest o patentach wydawanych na podstawie ustawy, tylko o certyfikatach kompetencji wydawanych samodzielnie przez PZŻ - tak samo jak wydaje np. RYA!

Nikomu nic nie zabierają, nie są obowiązkowe i nie są uprawnieniami!


Dokładnie!
To nie jest niemądry czy nieprzemyślany system, moim zdaniem zdecydowanie za bardzo kładzie nacisk na potwierdzanie, opiniowanie, dokumentowanie, etc Ale jako nieobowiązkowy system potwierdzania kompetencji - jest całkiem rozsądną propozycją.

Nasze państwo w dotychczasowej praktyce reglamentuje dostęp do żeglowania i kreuje rozliczne, niespójne "uprawnienia". Jeżeli państwo zrezygnuje z kontynuowania takiej praktyki (jak w UK), albo jeżeli państwo wymagać będzie zdania tylko jednego, prostego egzaminu-testu z przepisów (znaczy - jak w Niemczech - czyli jak nie szkodzić innym...) - to systemy dobrowolnych certyfikatów kompetencji zapewne okażą się potrzebne.
Na przykład taki jak wyżej przedstawiony...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
Carlo napisał(a):
Czytajcie ze zrozumieniem. To nie jest o patentach wydawanych na podstawie ustawy, tylko o certyfikatach kompetencji wydawanych samodzielnie przez PZŻ - tak samo jak wydaje np. RYA!

Nikomu nic nie zabierają, nie są obowiązkowe i nie są uprawnieniami!


W takim razie czym jest certyfikat, jeżeli nie uprawnieniem ?
Dla porównania podałem jedno z uprawnień posiadacza patentu żeglarz jachtowy, czego nie ma w certyfikacie żeglarz jachtowy...i tu moje pytanie Kogoś to zmartwiło ?


Nie podałeś przykładu "uprawnień".
Jeśli nie odróżniasz czym jest określanie kompetencji (czyli co kto umie) od określania uprawnień (czyli na co ktoś otrzymuje pozwolenie) - to trudno.
Znaczy trudno z Tobą rozmawiać...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
aa1975 napisał(a):
Cytuj:
2. STERNIK JACHTOWY.

Kompetencje

Prowadzenie jachtów żaglowych o długości całkowitej do 12 m, bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym, po morzach zamkniętych w strefie A1 (czyli w strefie zasięgu radiotelefonów UKF).

Może ktoś powiedzieć ile wynosi ten zasięg? Bo teraz patentowany Sternik Jachtowy ma ograniczenie do P20 bodajże. To jest tożsame z P20, czy wyjdzie trochę więcej?


Wiesz - sprawdzenie jak jest teraz - kosztuje 30 sekund googlania...
To sprawdź jak jest i nie pisz co jest "bodajże" ok?
"P20" odeszło do lamusa historii w 2006 roku...

Co do użycia rejonu A1 z GMDSS dla określenia zakresu kompetencji - to moim zdaniem niemądre zdecydowanie... Ale w projekcie wewnątrzzwiązkowych, dobrowolnych certfikatów kompetencji - można umieszczać dowolne pomysły, nieprawdaż?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL