Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 13:21




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 mar 2011, o 11:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Jak w temacie, mam trzy Delphie pod nasza bandera i czy mogę je czarterować posiadaczom ISSA?

_________________
Pozdrawiam
Darek


Ostatnio edytowano 12 mar 2011, o 13:13 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem literówkę :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2011, o 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
doktor napisał(a):
mam trzy Delphie pod nasza bandera i czy mogę je czarterować posiadaczom ISSA?

W/g mojej wiedzy, nie.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2011, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Na stronach ISSA Poland nic na ten temat nie ma, kto wie czy nie specjalnie.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2011, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
doktor napisał(a):
Na stronach ISSA Poland nic na ten temat nie ma, kto wie czy nie specjalnie.

Co mają do tego strony ISSA? Przecież to, kto i jakie jachty może prowadzić regulują przepisy państwowe...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2011, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
AIKI napisał(a):
Co mają do tego strony ISSA? Przecież to, kto i jakie jachty może prowadzić regulują przepisy państwowe...


A no to, iż aby zmuszać nas do szukania w przepisach każdego państwa w którym ktoś chciałby tym certyfikatem się posłużyć, mogli by na swojej stronie podać listę krajów gdzie ich certyfikaty są honorowane.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2011, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
doktor napisał(a):
AIKI napisał(a):
Co mają do tego strony ISSA? Przecież to, kto i jakie jachty może prowadzić regulują przepisy państwowe...

A no to, iż aby zmuszać nas do szukania w przepisach każdego państwa w którym ktoś chciałby tym certyfikatem się posłużyć, mogli by na swojej stronie podać listę krajów gdzie ich certyfikaty są honorowane.

To jaki masz problem? Poszukaj na ich stronie zakładki "kontakt" i wyślij swoja propozycję.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2011, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
doktor napisał(a):
mogli by na swojej stronie podać listę krajów gdzie ich certyfikaty są honorowane

Wszędzie tam, gdzie są honorowane przez firmy czarterowe i gdzie nie ma obowiązku patentowego. Pod polską banderą jest ten obowiązek.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2011, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
AIKI napisał(a):
doktor napisał(a):
To jaki masz problem? Poszukaj na ich stronie zakładki "kontakt" i wyślij swoja propozycję.


Mam taki, że ktoś chce wyczarterować łódkę, znać odpowiedź najlepiej dzisiaj.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2011, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
doktor napisał(a):
mam trzy Delphie pod nasza bandera
Nie będę oryginalny, gdy napiszę DZIWIĘ CI SIĘ? :-) (nie w sensie, że masz jachty, tylko, że wybrałeś polską flagę)

Możesz/nie możesz, to nie jest główna kwestia. Nikt w Grecji złego słowa przecież Ci nie powie, natomiast problem zaczynie się w momencie, gdy coś się stanie.
Zapewne masz KB. Masz w niej minimalne wymagania odnośnie załogi. Ubezpieczyłeś jachty i w OWA jest napisane, że odpowiedzialność ubezpieczalni zostanie wyłączona, gdy jacht nie będzie obsadzony zgodnie z wymaganiami KB :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2011, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
doktor napisał(a):
AIKI napisał(a):
doktor napisał(a):
To jaki masz problem? Poszukaj na ich stronie zakładki "kontakt" i wyślij swoja propozycję.

Mam taki, że ktoś chce wyczarterować łódkę, znać odpowiedź najlepiej dzisiaj.

A telefonów na tej stronie nie podali?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2011, o 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Maar napisał(a):
Nie będę oryginalny, gdy napiszę DZIWIĘ CI SIĘ? :-) (nie w sensie, że masz jachty, tylko, że wybrałeś polską flagę)



Wybrałem Polska, bo lepiej się czuje, jak mi nasza powiewa i dla zaoszczędzenia kosztów przeglądów przez naszych inspektorów z tego nie zrezygnuje.

*****

AIKI napisał(a):
A telefonów na tej stronie nie podali?


Podali, ale dzisiaj ich nie odbierają.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2011, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Doktor - Ciebie, jako właściciela/operatora mniej jak sądzę interesuje "uznanie" papierka w Grecji czy Włoszech - bardziej istotny jest właśnie przypadek sporu z ubezpieczycielem w przypadku jakiegoś "kuku"... Spór będzie opierał się na zrozumieniu, ew. interpretacji i zastosowaniu przepisu - a nie tego co ISSA czy kto inny napisze sobie na stronie http://www....

Dotyczący Twego przypadku przepis zawarty jest w &37a Ust o żegludze śródlądowej poniżej (całość pod http://www.uzs.gov.pl/bip/pliki/ustawa_ ... wej_tj.pdf). Brzmi:
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym
państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym
dokumentem.


IMHO - bardzo wątpię by w przypadku sporu z ubezpieczycielem przed polskim sądem certyfikat ISSSA został uznany za "stosowny dokument" potwierdzający "uprawnienie do uprawiania turystyki..." w rozumieniu wyżej przytoczonego przepisu.
Dodatkowy kłopot - to "uprawnienie" powinno być "uzyskane" w innym państwie.
Uważam, że już za dużo tu wątpliwości i pola dla prawniczych interpretacji.

Jest nawet gorzej - sądzę, że podstawowo biegły prawnik ubezpieczyciela skutecznie obroniłby go przed roszczeniem o wypłatę odszkodowania nie tylko w przypadku szkody, którą powstała podczas żeglugi ze skipperem legitymującym się ISSA.
IMHO można bez trudu oddalić każdą szkodę powstałą na polskim jachcie, który w momencie wypadku dowodzony był przez jakąkolwiek osobę z zagranicznym papierem - jeśli tylko zdarzenie rodzące roszczenie miałoby miejsce za granicą.
Zgodnie bowiem z przytoczonym przepisem "uprawnienia uzyskane w innym państwie"... uprawniają do uprawiania turystyki wodnej... tylko na terenie RP!!
Czyli jakby zupełnie nie tam, gdzie żeglować będą wypożyczane przez Ciebie jachty...


-------------------------------------
-------------------------------------

Dla potrzeb tych dywagacji zapomnijmy na chwilę o delikcie, jakim jest umieszczenie przepisów patentowych dotyczących uprawnień do uprawiania turystyki na wodach morskich w...Ust o żegludze śródlądowej. Stoi to w jawnej sprzeczności z właściwością miejscową ustawy, która jest ograniczona do statków śródlądowych, śródlądowych dróg wodnych i innych wód śródlądowych. Określono to jasno na samym początku tekstu ustawy:
Art. 1.
1. Ustawa reguluje sprawy związane z uprawianiem żeglugi na wodach śródlądowych
uznanych za żeglowne
na podstawie przepisów Prawa wodnego, zwanych
dalej „śródlądowymi drogami wodnymi”.

2. Ustawa określa:
1) organy administracji żeglugi śródlądowej i ich kompetencje;
2) warunki uprawiania żeglugi;
3) zasady prowadzenia rejestru administracyjnego i wykonywania pomiaru
statków;
3. Przepisy ustawy stosuje się także do statków służących do przewozów
międzybrzegowych, zarobkowego przewozu osób lub ładunków, uprawiania
sportu lub rekreacji,
zarobkowego połowu ryb, wykonywania robót technicznych
lub eksploatacji złóż kruszywa na innych wodach śródlądowych
niż określone w ust. 1.

Art. 2.
1. W sprawach wyposażenia statków żeglugi śródlądowej i kwalifikacji ich załóg
przepisy ustawy stosuje się także na wodach morskich
, z uwzględnieniem odrębnych
przepisów.

2. Granice między wodami śródlądowymi a wodami morskimi określają przepisy
Prawa wodnego.


Sądzę, że nadciągający okres, w którym ustalane będą rozporządzenia wykonawcze do Ust. o żegludze śródlądowej (a zwłaszcza rozporządzenie "patentowe") będzie świetnym czasem na obywatelską i stowarzyszeniową ofensywę w sprawie całkowitej deregulacji polskiego żeglarstwa na morzu. Sytuacja prawna stworzona wyżej opisaną sytuacją wydaje się temu jak najbardziej sprzyjać!
Pytanie tylko - czy wystarczy obywatelskiej i stowarzyszeniowej aktywności..
.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Doktor, Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Jaromir napisał(a):
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym
państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym
dokumentem.

Jaromir napisał(a):
Zgodnie bowiem z przytoczonym przepisem "uprawnienia uzyskane w innym państwie"... uprawniają do uprawiania turystyki wodnej... tylko na terenie RP!!

Ładnie to ująłeś, ale w odniesieniu do cytatów powyżej warto zaznaczyć, że zapis nie może być inny, albowiem akty polskiego prawa muszą odnosić się tylko do terytorium Polski.
Interpretować to należy tak, że jeżeli Polak uzyskał uprawnienia żeglarskie np. w Niemczech, które są ważne na całym świecie, to nasz zapis ustawowy potwierdza tylko, że w Polsce również.

Co do pytania Doktora, to kluczowe będzie rozstrzygnięcie czy "Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym państwie" to osoba, która uzyskała ISSA w np. Chorwacji, czy również w Polsce. Czy decyduje miejsce uzyskania uprawnień, czy siedziba organu wydającego.
Co z uprawnieniami RYA uzyskanymi w Polsce?

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Jeanneau napisał(a):
to osoba, która uzyskała ISSA w np. Chorwacji,


Certyfikaty ISSA nie są uprawnieniami.

Jeanneau napisał(a):
Co z uprawnieniami RYA uzyskanymi w Polsce?


IMHO certyfikat RYA/MCA już jest ważnym dokumentem w Polsce. Nie ważne, że w Polsce był egzamin, istotne jest gdzie `mieści się siedziba wystawcy dokumentu*`.


* trochę na skróty napisałem


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 10:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Jeanneau napisał(a):
Co do pytania Doktora, to kluczowe będzie rozstrzygnięcie czy "Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym państwie" to osoba, która uzyskała ISSA w np. Chorwacji, czy również w Polsce. Czy decyduje miejsce uzyskania uprawnień, czy siedziba organu wydającego.
Co z uprawnieniami RYA uzyskanymi w Polsce?

No Panowie... pogięło Was???
Od kiedy to ISSA czy RYA wydaje dokumenty uprawniające???
<dopisane> No oczywiście za wyjątkiem rozszerzenia "commercial endorsement"<->

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 13 mar 2011, o 10:51 przez AIKI, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
AIKI napisał(a):
RYA wydaje dokumenty uprawniające???


CS RYA, YM RYA, YO RYA z commercial endorsement jest uprawnieniem IMO.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
No to "poluczilas' nakladka" :lol:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 10:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
No napisałem
Carlo napisał(a):
RYA/MCA
:D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Carlo napisał(a):
No napisałem
Carlo napisał(a):
RYA/MCA
:D

Kiedy pisałem swoją odpowiedź, Twojej jeszcze nie doczytałem :oops:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
AIKI napisał(a):
No Panowie... pogięło Was???
Od kiedy to ISSA czy RYA wydaje dokumenty uprawniające???
<dopisane> No oczywiście za wyjątkiem rozszerzenia "commercial endorsement"<->

Ustawodawca świadomie, czy nie, napisał "uprawnienia".
Tak więc wychodzi na to, że jacht pod Polską banderą, pływający w Grecji, prowadzony przez kapitana posiadającego uprawnienia ISSA, rodzić może problem przy likwidacji szkody ubezpieczeniowej.
Jako armator i czrterodawca powinieneś tę sprawę wyjaśnić z ubezpieczycielem, zanim puścisz jacht w czarter.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
AIKI napisał(a):
Kiedy pisałem swoją odpowiedź, Twojej jeszcze nie doczytałem :oops:


Ważne, że wnioski te same :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Jeanneau napisał(a):
AIKI napisał(a):
No Panowie... pogięło Was???
Od kiedy to ISSA czy RYA wydaje dokumenty uprawniające???

Ustawodawca świadomie, czy nie, napisał "uprawnienia".

I świadomie i nieświadomie... Mocno, kilkakrotnie już akcentowaliśmy, że termin "uprawnienia" pojawił się stosunkowo niedawno (bodajże w 1997?). Proponowaliśmy aby to nie były"uprawnienia" tylko "kompetencje/umiejętności". Jednak jak do tej pory to PZŻ był dla urzędników (i niestety posłów również) bardziej przekonujący... :evil:
Jeanneau napisał(a):
Tak więc wychodzi na to, że jacht pod Polską banderą, pływający w Grecji, prowadzony przez kapitana posiadającego uprawnienia ISSA, rodzić może problem przy likwidacji szkody ubezpieczeniowej.

Noszszsz krucafuks - nie uprawnienia, a certyfikat/y :!: :!: :!:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
AIKI napisał(a):
Noszszsz krucafuks - nie uprawnienia, a certyfikat/y

To tak z rozpędu i brak uwagi.
Oczywiście certyfikaty.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
AIKI napisał(a):
Jeanneau napisał(a):
AIKI napisał(a):
No Panowie... pogięło Was???
Od kiedy to ISSA czy RYA wydaje dokumenty uprawniające???

Ustawodawca świadomie, czy nie, napisał "uprawnienia".

I świadomie i nieświadomie... Mocno, kilkakrotnie już akcentowaliśmy, że termin "uprawnienia" pojawił się stosunkowo niedawno (bodajże w 1997?). Proponowaliśmy aby to nie były"uprawnienia" tylko "kompetencje/umiejętności". Jednak jak do tej pory to PZŻ był dla urzędników (i niestety posłów również) bardziej przekonujący... :evil:

Może warto wspomnieć, że kluczowe słowa: "w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem" znalazły się w tekście przepisu w ostatniej chwili, metodą znaną jako "i czasopisma"....
To pouczająca historyjka z 2006 roku, z okresu tworzenia zapisów nowelizowanej wówczas ustawy o kulturze fizycznej i ustawy sporcie. Historyjka, która może wyjaśnie niektórym, czemu nieformalny lobbing jest przestępstwem i czemu trzeba o nim powiadamiać właściwe organa...
Anyway - potem (2010) przepis skopiowano żywcem do ust. o żegludze śródlądowej i nadal zapis o konieczności posiadania dokumentu w nim tkwi.

W czym tkwi istota zapisu o dokumencie zagranicznym?
Hmmm - zauważcie, że nie można zaprzeczyć, iż w wielu przypadkach uprawnienia nabywa się przez sam fakt pobytu terenie innego państwa (choćby pobytu chwilowego).
Przykładowo - pobyt na terenie UK oznacza że nabywa się tam uprawnienia do prowadzenia jachtów do 24 m długości... Pobyt w Szwecji = uprawnienia do prowadzenia jachtów do 12m LOA i 4m szerokości... Pobyt w Danii = jachty do 15T wyporności. Etc, etc... :D
Wprowadzenie zapisu o konieczności posiadania dokumentu potwierdzającego uprawnienia w praktyce uniemożliwia wykorzystanie zagranicznych limitów "bezpatencia"... Jak bowiem okazać dokument potwierdzający uprawnienia wynikające z braku konieczności posiadania formalnych uprawnień? Jak okazywać dokument potwierdzający brak wymogu posiadania jakiegokolwiek dokumentu?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 13 mar 2011, o 12:00 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 11:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Jaromir napisał(a):
Jak bowiem okazać dokument potwierdzający uprawnienia wynikające z braku konieczności posiadania formalnych uprawnień i potwierdzających je dokumentów?


Myślę, że takim dokumentem mogła by byś ID :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Carlo napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Jak bowiem okazać dokument potwierdzający uprawnienia wynikające z braku konieczności posiadania formalnych uprawnień i potwierdzających je dokumentów?

Myślę, że takim dokumentem mogła by być ID :)

Dla cudzoziemców jak najbardziej. Ale bawiąc się w teorię - byłeś w Anglii (czy UK dla dokładnych) - nabyłeś tam prawo (z samej racji pobytu) do prowadzenia <= 24 m. Wracasz do Polski - dupa... Powstaje pytanie: a co z prawami nabytymi ? :lol:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
AIKI napisał(a):
Carlo napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Jak bowiem okazać dokument potwierdzający uprawnienia wynikające z braku konieczności posiadania formalnych uprawnień i potwierdzających je dokumentów?

Myślę, że takim dokumentem mogła by być ID :)

Dla cudzoziemców jak najbardziej. Ale bawiąc się w teorię - byłeś w Anglii (czy UK dla dokładnych) - nabyłeś tam prawo (z samej racji pobytu) do prowadzenia <= 24 m. Wracasz do Polski - dupa... Powstaje pytanie: a co z prawami nabytymi ? :lol:

Należałoby sięgnąć do protokołów z posiedzeń komisji i debaty sejmowej, żeby ewentualnie dowiedzieć się co ustawodawca miał na myśli.
Jednak pod pojęciem uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem, należy rozumieć dokument potwierdzający uprawnienia w zakresie do uprawiania turystyki wodnej. ID nie będzie stosowne. Ale będzie już patent niemiecki, czy VB.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Jeanneau napisał(a):
AIKI napisał(a):
Carlo napisał(a):
Myślę, że takim dokumentem mogła by być ID :)

Dla cudzoziemców jak najbardziej. Ale bawiąc się w teorię - byłeś w Anglii (czy UK dla dokładnych) - nabyłeś tam prawo (z samej racji pobytu) do prowadzenia <= 24 m. Wracasz do Polski - dupa... Powstaje pytanie: a co z prawami nabytymi ? :lol:

Należałoby sięgnąć do protokołów z posiedzeń komisji i debaty sejmowej, żeby ewentualnie dowiedzieć się co ustawodawca miał na myśli.

Nie trzeba sięgać - byłem na tych posiedzeniach komisji :) I o ile w rozmowie podczas debaty, u przedstawicieli ministerstwa pojawiał się błysk zrozumienia, to i tak w rezultacie przechodził zapis w wersji obecnej. To było już ze 3 lata temu, kiedy Chocimska była traktowana jako alfa i omega żeglarska i pewnie to ich kuluarowe podpowiedzi to powodowały.
Jeanneau napisał(a):
Jednak pod pojęciem uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem, należy rozumieć dokument potwierdzający uprawnienia w zakresie do uprawiania turystyki wodnej. ID nie będzie stosowne. Ale będzie już patent niemiecki, czy VB.

Ale patent niemiecki to jest ICC! International Certyficate of Competency. Wiem na pewno, bo jeden z moich kolegów ma taki i widziałem na własne oczy.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
AIKI napisał(a):
Ale patent niemiecki to jest ICC! International Certyficate of Competency. Wiem na pewno, bo jeden z moich kolegów ma taki i widziałem na własne oczy.

Znaczy, że VB tylko się łapie.

Prawo u nas stanowione jest niestety kompromisem dobrych chęci i różnych partykularnych interesów. W rezultacie mamy koszmarne prawo. W tych obszarach demokracja słabo jeszcze sobie radzi.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Jeanneau napisał(a):
AIKI napisał(a):
Ale patent niemiecki to jest ICC! International Certyficate of Competency. Wiem na pewno, bo jeden z moich kolegów ma taki i widziałem na własne oczy.

Znaczy, że VB tylko się łapie.

Nie bierz tego do siebie, że tak kontruję Twoje wypowiedzi, ale...
Mariusz pisał ze dwa lata temu do MinSporta o interpretację tego zapisu, o którym rozmawiamy i ZTCP to odpowiedź była pokrętnie wymijająca :shock: Uznawanie VB bynajmniej z tej odpowiedzi nie wynikało...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL