Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 16:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 mar 2011, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
AIKI napisał(a):
Dla cudzoziemców jak najbardziej. Ale bawiąc się w teorię - byłeś w Anglii (czy UK dla dokładnych) - nabyłeś tam prawo (z samej racji pobytu) do prowadzenia <= 24 m. Wracasz do Polski - dupa... Powstaje pytanie: a co z prawami nabytymi ? :lol:


Hehe, byłby problem... Bo co, prawo jazdy? Czy rachunek? Tu nie ma dowodów... ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
AIKI napisał(a):
Nie bierz tego do siebie, że tak kontruję Twoje wypowiedzi, ale...
Mariusz pisał ze dwa lata temu do MinSporta o interpretację tego zapisu, o którym rozmawiamy i ZTCP to odpowiedź była pokrętnie wymijająca...


AIKI szacun, jesteś skarbnicą wiedzy i wcale nie odbieram Twoich ripostów jak kontrę. Dowiaduję się rzeczy, których nie wiedziałem.

Jest jakaś możliwość zapoznania się z treścią pokrętnej interpretacji, lubię takie rzeczy czytać.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jeanneau napisał(a):
Jest jakaś możliwość zapoznania się z treścią pokrętnej interpretacji, lubię takie rzeczy czytać.
W serwisie Don Jorgea jest: http://kulinski.navsim.pl/art.php?id=721&page=0

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 13:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Maar napisał(a):
W serwisie Don Jorgea jest

Dzięki.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2011, o 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, w szczególności Jaromirowi, za podanie konkretnych przepisów, zadałem pisemnie pytanie ubezpieczycielowi, bo w końcu o jego akceptacje tutaj chodzi, nie jest to nasza firma, a jedynie polski broker go reprezentuje, wiec mam nadzieję, że niezręcznie będzie im odrzucać uprawnienie, które u siebie akceptują.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2011, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 11:42
Posty: 168
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 64
Uprawnienia żeglarskie: Nauclerus Odobenus
Jaromir napisał(a):
Wprowadzenie zapisu o konieczności posiadania dokumentu potwierdzającego uprawnienia w praktyce uniemożliwia wykorzystanie zagranicznych limitów "bezpatencia"... Jak bowiem okazać dokument potwierdzający uprawnienia wynikające z braku konieczności posiadania formalnych uprawnień?


Wydruk brytyjskiej ustawy + potwierdzenie notarialne + apostile? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2011, o 11:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Kitt napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Jak bowiem okazać dokument potwierdzający uprawnienia wynikające z braku konieczności posiadania formalnych uprawnień?

Wydruk brytyjskiej ustawy + potwierdzenie notarialne + apostile? :)

Potwierdzenie notarialne... czego?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2011, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kitt napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Wprowadzenie zapisu o konieczności posiadania dokumentu potwierdzającego uprawnienia w praktyce uniemożliwia wykorzystanie zagranicznych limitów "bezpatencia"... Jak bowiem okazać dokument potwierdzający uprawnienia wynikające z braku konieczności posiadania formalnych uprawnień?


Wydruk brytyjskiej ustawy + potwierdzenie notarialne + apostile? :)

Brytyjska + Ustawa powiadasz...
może być problem :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2011, o 13:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
a wiesz, że tego w ustawie parlamentu (ang. bill of parliament) się nie da znależć?

Zasadniczo, wynika to z faktu, że nie da się potwierdzić niezbicie NIEISTNIENIA czegoś w przepisach. A to akurat (brak wymagania uprawnień na jednostki przyjemnościowe) wynika z przepisów MCA określających wymogi dla załóg jednostek pływających, a nie z ustawy.

RYA o regulacjach dotyczących jednostek przyjemnościowych napisał(a):
(...)
The Maritime and Coastguard Agency (MCA), on behalf of the UK Government, enforces the regulations to which vessels in UK territorial waters and under UK registration must adhere. The Merchant Shipping Regulations apply to all vessels under the UK flag and vessels in UK waters or operating from UK ports.

Exemptions to the regulations are granted within the legislation; the size of a vessel, the number of passengers it carries on board and whether or not the vessel is used for financial gain are all factors which determine which of the regulations a vessel must comply with (such as manning requirements or mandatory equipment)
(...)

(podkreślenia moje)





Owszem, można zacytować wykluczenie jednostek przyjemnościowych do takiej i takiej długości z "Safe Manning regulations" - ale to będzie wciąż akademickie ćwiczenie, bo w ustawie jest mowa o "uprawnieniach uzyskanych za granicami RP". Primo, to nie jest uprawnienie, tylko przepis który dotyczy wszystkich, secundo, nie jest uzyskany tylko istnieje z mocy prawa. Ale jak ktoś chce poczytać, proszę bardzo, na tej podstronie u królewskich można poczytać sobie sporo:

http://www.rya.org.uk/infoadvice/regssa ... tions.aspx

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL