Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 21:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
A czy ja gdzieś napisałem, że są to kwity zawodowe uznawane w Polsce, wiem, że u nas nie istnieje pojecie zawodowego żeglarstwa i na razie są tylko próby lobbowania w tym kierunku, wiec nie dla tego wybrałem to szkolenie, ale dlatego, że nie dane mi było zdać egzamin kapitański, więc postanowiłem się sprawdzić.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
doktor napisał(a):
Aha, pewnie wiesz, że najlepszy symulator w Polsce ma Naskret a nie Wyższa szkoła Morska w Gdyni czy Szczecinie, a pływać mamy na dwuśrubowej motorówce, a takie to tez nie maleństwa o jakich wspomniałeś, nie wiem jeszcze na jakim jachcie, ale RYA pływa na różnych, ja z Wojtkiem Zientara widziałem egzamin w Grecji na Bavarii i na nie pływowych wodach.

Proponuję zwiększyć rzetelność czytania.
1. Nic nie "wspominałem o maleństwie" - więc czemu twierdzisz, że wspominałem?

2. Nie mam żadnego specjalnego stosunku do Szkoły p. Naskreta.
Stosunek mam do leciwego kapitana, który dla sobie tylko znanych powodów zdecydował się publicznie twierdzić nieprawdę...

BTW1 -Używałem symulatorów w Warsash, Lowestoft i Aberdeen - cieszę się, że i w Polsce co raz lepsze bywają.
BTW2 - w AMW na Oksywiu też maja niezły symulator - żeby tak jeszcze potrafili go w pełni wykorzystać...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
doktor napisał(a):
A czy ja gdzieś napisałem, że są to kwity zawodowe uznawane w Polsce, wiem, że u nas nie istnieje pojecie zawodowego żeglarstwa i na razie są tylko próby lobbowania w tym kierunku, wiec nie dla tego wybrałem to szkolenie, ale dlatego, że nie dane mi było zdać egzamin kapitański, więc postanowiłem się sprawdzić.

Nie - to ja napisałem o początkach szkoleń IYT w Polsce i o towarzyszących im zdarzeniach.
Czemu ty moją przypowieść chcesz z pozycji dziś odbywanego kursu komentować - tylko Ty wiesz...

Fajnie, że wybrałeś się na szkolenie, aby się sprawdzić.
Przy okazji masz szansę zdobyć papier zawodowy, uznawany i rozpoznawany w wielu krajach.
Powodzenia!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Nie dziękuję przed wszystkimi egzaminami.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 23:25 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 204
Lokalizacja: Londyn / Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster Offshore
Ehhh mnie szczerze powiedziawszy fascynacja na punkcie RYA i wychwalanie jej pod niebiosa przez niektóre osoby dziwi. To nie jest związek z jakimś boskim błogosławieństwem.

RYA po prostu funkcjonuje stosunkowo efektywnie, ma pewne cele, które realizuje, wspiera swoich członków i udostępnia usługi, za które ludzie (z punktu widzenia rynkowego) uważają, że warto płacić składki. No i wypracowała wraz z MCA system szkolenia i oceniania instruktorów, który mniej lub bardziej działa.

Osobiście mam kilka zastrzeżeń do RYA i jest kilka rzeczy, które mi się nie podobają... ale o tym możemy sobie porozmawiać przy piwie jak uda nam się kiedyś w końcu spotkać. Fakt jest faktem - Brytyjczycy są narodem, który dość sporo żegluje, a ich imperializm i ekspansywność spowodowały sporą popularność RYA na świecie. Sporą rolę pewnie odgrywa tutaj fakt, że jednak Anglia ma odrobinę więcej pieniędzy niż Polska - więc zarówno szkolenia jak i materiały czy też sprzęt mogą być lepsze.

Mylisz się, pisząc, że RYA chce wyszkolić fachowca, który wszędzie sobie poradzi, czy też ma aspiracje być najlepszą organizacją. Przynajmniej ja tego tak nie odbierałem jak mieszkałem w Anglii. Pamiętaj, że WIĘKSZOŚĆ osób żeglujących w UK to osoby... w wieku emerytalnym. W Polsce dziadkowie idą na działkę, w Anglii popływać sobie.

Szkolenia nie mają za zadanie być na poziomie Polskiego rozbójnika czy dawnych egzaminów praktycznych kapitańskich... raczej - na poziomie przeciętnego hobbysty. W Polsce aby nauczyć się obsługi radaru musisz najczęściej iść na kurs ARPA - w UK znajdziesz podstawowy kurs jednodniowy...

Sytuacja trochę zmienia się w okolicy YM Offshore i Ocean, które są stosunkowo rzadkimi egzaminami (chyba bardziej popularnymi wśród Polaków niż Anglików!). Domyślam się, że jest to pewien rodzaj porozumienia pomiędzy MCA i RYA, biorąc pod uwagę wymagania STCW. Celem nie jest stworzenie wszystko-wiedzącego kapitana, tylko zawodowego skippera, który będzie potrafił bezpiecznie poprowadzić rejs.

Czy potrzebuję do tego znajomości kilku systemów tablic pływowych? Pewnie nie... podobnie nie muszę według RYA wiedzieć jak liczyć algebraicznie pływy (jasne - potrafię to zrobić, ale nie o tym mowa) bo są inne, znacznie szybsze metody, które w 99% sytuacji wystarczą. A tam gdzie wymagana jest większa dokładność, to dla własnego bezpieczeństwa wolę się nie pchać...

IYT zdaje się tworzyć kursy dla odrobinę innej grupy osób, głównie - zawodowców. Poza tym, pewnie jakaś organizacja (USCG?) doszła do wniosku, że dodatkowe umiejętności są bardzo istotne i należałoby ich również uczyć - więc IYT dopisała je do swojego curriculum. Decyzja jak każda inna. Czy lepsza czy też gorsza? Nie o to chodzi. Gdzieś trzeba narysować linię pomiędzy uniwersyteckim kursem całorocznym z żeglarstwa, a jednodniowymi warsztatami i każdy tę linię narysuje gdzieś indziej. Wiesz przecież lepiej ode mnie, że o żeglarstwie i jego aspektach można dyskutować i nauczać przez znacznie dłuższy czas niż trwały wszystkie dotąd odbyte przez Ciebie kursy :).

Fakt pozostaje faktem - jeśli miałbym możliwość, czas i pieniądze, poćwiczyć na sprzęcie w szkole morskiej to... czemu nie?

Serdecznie,
M.


Ostatnio edytowano 8 kwi 2011, o 23:34 przez Milo, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Milo otrzymał podziękowania - 7: -O-, bryg, Doktor, Maar, Magister, Stara Zientara, Zgrzyb
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Ten tekst będę polecał wszystkim, którzy chcieli by rzetelnej opinii na temat RYA.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Miłosz napisał(a):
RYA po prostu funkcjonuje stosunkowo efektywnie, ma pewne cele, które realizuje, wspiera swoich członków i udostępnia usługi, za które ludzie (z punktu widzenia rynkowego) uważają, że warto płacić składki. No i wypracowała wraz z MCA system szkolenia i oceniania instruktorów, który mniej lub bardziej działa.

Całkowicie się zgadzam.Bardzo trafnie napisane.Zwłaszcza system który wbrew pozorom nie zawsze działa i nie jest bezbłędny.

Miłosz napisał(a):
Gdzieś trzeba narysować linię pomiędzy uniwersyteckim kursem całorocznym z żeglarstwa, a jednodniowymi warsztatami i każdy tę linię narysuje gdzieś indziej. Wiesz przecież lepiej ode mnie, że o żeglarstwie i jego aspektach można dyskutować i nauczać przez znacznie dłuższy czas niż trwały wszystkie dotąd odbyte przez Ciebie kursy :).

Słusznie prawi...

Bardzo mi się podobała twoja wypowiedź, zgadzam się w 100% .Tak powinniśmy podchodzić do tematu.

P.S.
Nie no Marr... wyślij jakąś instrukcje jak się robi te cytaty, wychodzę na debila :oops:

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Ostatnio edytowano 9 kwi 2011, o 12:14 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 11:22 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Najlepsze są komentarze rdzennych mieszańców UK, kiedy dowiadują się, jaką nową 'religią' jest dla niektórych w Polsce system RYA :lol: .
Polecam przy rozmowach o wyższości Bałtyku nad Morzem Północnym, bo to stały temat, kiedy angielscy żeglarze dowiadują się że płyniemy z Polski. Myślę,że niektórzy z forum powinni wbić kiedyś na jakiś angielski jacht z polskim piwem i zweryfikować swoje myślenie ;) .

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Dzisiaj zaliczaliśmy MPZZM w praktyce i nawigację w praktyce, na symulatorze, rewelacyjna sprawa, wchodziliśmy do obcych portów w dzień i w nocy, po drodze przecinaliśmy tory mijaliśmy inne jednostki, rozpoznawaliśmy światła i robiliśmy namiary, całość w czasie rzeczywistym w cztery osoby zaliczaliśmy to 8 godzin, zmieniając się na stanowiskach, kpt, nawigator, obserwator, sternik, każdy jako kpt. maił inny port, mi się trafiła Dunkierka w nocy, instruktor mi dowalił noc i taki deszcz, że jak podszedłem na prawą stronę toru to czerwonych boi już nie widziałem, szedłem na radar, licząc po kolei mijane boje.
Acha nie mieliśmy mapy elektronicznej, a jedynie papierową GPS i radar.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
doktor napisał(a):
Dzisiaj zaliczaliśmy MPZZM w praktyce
No to voile: http://www.pagaj.pl/mpdm/ i pochwal się jaką skuteczność miałeś :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Teorię zdawaliśmy wczoraj, dzisiaj stosowaliśmy to w praktyce, ja swój statek doprowadziłem do celu. :)

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 23:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
doktor napisał(a):
ja swój statek doprowadziłem do celu.
I to jest najważniejsze! :-)

BTW kto wystawia certyfikaty? Naskręt czy one z Hameryki poczta nadejdą?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Wysyłają z hameryki :lol:

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2011, o 00:00 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 204
Lokalizacja: Londyn / Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster Offshore
doktor napisał(a):
Wysyłają z hameryki :lol:


Hmmm... albo i z Kanady, gdzie jest teraz chyba główna siedziba IYT Worldwide...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2011, o 06:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Może i z Kanady, to wtedy tez z hameryki, tyle, że kontynentu :lol:

Dzisiaj zaliczamy manewry mega jachtem w porcie cyrkulacje, a w przyszłym tygodniu praktyczny na wodzie, ale już na czymś mniejszym niż ta wirtualne 92 metrowa zabawka, Coś tam kolo 50, 60 stóp, nie wiemy tylko co z żaglami, prawdopodobnie jakiś Opal.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2011, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Znalazłem fotki symulatora, ciemne bo podczas ćwiczeń na mostku się nie świeci światła


Załączniki:
symulator2.jpg
symulator2.jpg [ 24.07 KiB | Przeglądane 4006 razy ]
symulator.jpg
symulator.jpg [ 22.22 KiB | Przeglądane 4006 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Darek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2011, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Fajna sprawa :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Właśnie dostałem wyniki kolejnej cząstki, tym razem meteo do przodu :D
Jeszce tylko klasyczna nawigacja, zliczeniowa i terestryczna, przepisy, pilotarz GMDSS i manewrówka, wszystko do niedzieli włącznie uf.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 15:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
doktor napisał(a):
wszystko do niedzieli włącznie uf.
Trzymamy kciuki :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 15:13 
Również trzymam kciuki i jak już będziesz miał spokój (czyt. wszystkie egzaminy z głowy) to może być wrzucił tutaj pytania albo chociaż ich część, podzielone na różne przedmioty? Oczywiście jeśli je masz/pamiętasz/chce Ci się :) Myślę, że dużo osób byłoby tym zainteresowane - ja na pewno!


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Meteo:
Zdefiniuj:
-meteorologia
-wiatr
-ciśnienie atmosferyczne
-izobara
-front
-depresja
-antycyklon
-okluzja
-wiatr zachodzący
-siodło
2 w odniesieniu do ciśnienia atmosferycznego
- w jakich jednostkach jest mierzone
-jakim przyrządem jest mierzone
-jakie jest średnie ciśnienie na poziomie morza
-jaki jest przyrząd używany do ciągłej rejestracji zmian ciśnienia
na co wskazują izobary narysowane blisko siebie
3 narysuj ogólną cyrkulację wiatrów na kuli ziemskiej
4 Co to jest siła Coriolisa i jaki ma wpływ na cyrkulacje wiatrów
5 Opisz kolejne zmiany warunków pogodowych przy przejściu niżu z frontami ciepłym i chłodnym na północ od ciebie
6 wyjaśnij regułę Buys-Ballota w odniesieniu do półkuli PN
7 Wyjaśnij przy pomocy rysunku zjawisko
-bryzy morskiej
-bryzy lądowej
8 Podaj nazwy dwóch rodzajów mgieł i krótko opisz warunki ich tworzenia
9 Narysuj sytuację związaną z cyklonem tropikalnym na półkuli PN z zaznaczeniem
- trasy
- cyrkulacji wiatrów
- oka cyklonu
- połówki żeglownej
- połówki nieżeglownej
10 jakie działanie powinien podjąć jacht
- w połówce żeglownej
- w połówce nieżeglownej
11 podać datę uznawaną powszechnie za początek i koniec sezonu huraganów na PN Atlantyku
12 wymień 5 źródeł informacji pogodowych.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Ostatnio edytowano 13 kwi 2011, o 15:47 przez Stara Zientara, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłem literówki


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Święty napisał(a):
to może być wrzucił tutaj pytania albo chociaż ich część, podzielone na różne przedmioty?
Słowo "może" jest nadużyciem! :-) Dopóki Darek nie wrzuci pytań, dopóty będzie miał bana na wszystko :-) :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
doktor napisał(a):
6 wyjaśnij regułę Buys-Ballota w odniesieniu do półkuli PN

A jak brzmi odpowiedz na to pytanie?;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Katrine napisał(a):
doktor napisał(a):
6 wyjaśnij regułę Buys-Ballota w odniesieniu do półkuli PN

A jak brzmi odpowiedz na to pytanie?;)

Przyłączam się do pytania.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Ja oczywiście znam odpowiedź, ale może ktoś inny się znajdzie, co udzieli prawidłowej odpowiedzi.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 18:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
lenie :)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Regu%C5%82a_baryczna

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
lenie

A już chciałem kliknąć :lol:
Zasadę znam, ale nie wiedziałem, że się tak strasznie mądrze nazywa.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 18:50 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 204
Lokalizacja: Londyn / Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster Offshore
Nie ma tego chyba w linku, więc dorzucę: im zimniej tym lepiej.

Id est: prawo B-B ma tym większą dokładność im większa szerokość geograficzna.

P.S. Hmmm a nie sądzicie, że fajnie by było, gdyby Darek nam wszystkie pytania ze wszystkich modułów opisał...? ;)

Serdecznie,
M.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Przez chwilę chciałem nawet zadać jakieś pomocnicze pytania do tej reguły, ale Wojtek uświadomił mi, ze przy wikipedi pytania na forum nie mają sensu, bo ważniejsza od wiedzy jest umiejętność googlowania.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
A mi całe życie od podstawówki, poprzez gimnazjum i liceum przechodząc, kończąc na studiach powtarzają że mam się nie uczyć z wikipedii. Podobno są błędy więc wolałabym bardziej rzetelne źródło np. Twoją albo Wojtka albo Zbierajową, ewentualnie Maarową wiedzę ;)

*****

A jak ma się do tego siła Coriolisa? To jakoś na jej podstawie określili to po której ręce co jest? Tak się zastanawiam jak wyprowadzili tą regułę. ;) Ktoś mi wytłumaczy? Ze niby z odchylenia kierunku wiatru jakoś?

I po co to?

Już wiem:) Dobrze mieć mamę nauczycielkę geografii:) ha:) się ucieszyłam :P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL