Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 sie 2025, o 19:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 lip 2011, o 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Carlo napisał(a):
Biorąc pod uwagę iż ich autostrady są bezpłatne

Dla nas, Niemiec za swój samochód płaci całkiem konkretny podatek.
Carlo napisał(a):
Czyli autostrady w Polsce budowane z pieniędzy wszystkich mają być dla niektórych.

Dla tych, co nie mają samochodu, na pewno nie są. Proponuję obniżyć PIT, jeżeli ktoś nie posiada samochodu :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cape napisał(a):
Dla tych, co nie mają samochodu, na pewno nie są. Proponuję obniżyć PIT, jeżeli ktoś nie posiada samochodu


Chodzi o dostępność dróg. Nie trzeba być zbyt błyskotliwym żeby to zrozumieć.

*****

Cape napisał(a):
Dla nas, Niemiec za swój samochód płaci całkiem konkretny podatek


Który wnyosi kilka rundek po polskiej autostradzie. Przy zarobkach czterokrotnie wyższych.

Dla porównania w Szwecji roczny podatek dla samochodów diesla z filtrem cząstek stałych lub benzyniaków wynosi około 2000 sek przy średnio czterokrotnie wyższych zarobkach, czyli na nasze realia około 200 zł, czyli jeden kurs A4 jak się ją w ogóle uda zbudować.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Carlo napisał(a):
Który wnyosi kilka rundek po polskiej autostradzie

Który wynosi kilkaset euro rocznie.
Carlo napisał(a):
Chodzi o dostępność dróg. Nie trzeba być zbyt błyskotliwym żeby to zrozumieć

Nie trzeba być błyskotliwym, żeby zrozumieć, że osoba nie posiadająca samochodu może rozumować tak, jak Ty. Tzn protestować, że za jej podatki budowane są drogi, z których ona nie korzysta.
Opłaty za autostrady w Polsce są takie, jakie są, ale są jednymi z niższych w Europie (tam, gdzie są bramki). Więc jak wyciągasz przyklad Niemiec, to nie zapominaj o Włoszech, Francji, Hiszpani, Portugalii i Chorwacji.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Carlo napisał(a):
Widzisz drogi powinno się budować dla społeczeństwa, a nie tylko dla wybranych grup społecznych, szczególnie że całe społeczeńśtwo ponosi koszty utrzymania budżetu państwa.
Ale nie w równej mierze.
Są tacy, co od zarobionych 100 złotych płacą 18 zł a inni od takiej samej stówki muszą 32 złote odprowadzić do budżetu.

Skoro ta sama kwota jest inaczej opodatkowana dla jednych i drugich, to chyba naturalnym jest, że ci drudzy mają prawo wymagać więcej.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cape napisał(a):
Opłaty za autostrady w Polsce są takie, jakie są, ale są jednymi z niższych w Europie (tam, gdzie są bramki).


I najwyższe tam gdzie nie ma bramek. Przy czym znowu porównujesz kraje w których zarobki kształtują się na trochę innym poziomie.

Cape napisał(a):
Nie trzeba być błyskotliwym, żeby zrozumieć, że osoba nie posiadająca samochodu może rozumować tak, jak Ty.


Czyli jednak nie rozumiesz czym jest dostępność dróg.

*****

Maar napisał(a):
Są tacy, co od zarobionych 100 złotych płacą 18 zł a inni od takiej samej stówki muszą 32 złote odprowadzić do budżetu.


Raczej mówisz o nielicznych, bo tacy którzy wchodzą w 32% w znakomitej wikszości są na liniówce. A Ci z liniówki często płacą niższy podatek (od każdej stówki) bo mają odliczenia.

A idąc tym tokiem rozumowania, trzeba by wogóle wszystkie "usługi świadczone przez państwo świadczyć wg. opłacanego podatku - np. temu kto młaci mniejsze podatki odśnieżamy raz w tygodniu, a temu co większe codziennie, itd. itd.
Ten którego rodzice płacą niższe podatki może chodzić do szkoły ale starej i sypiącej się, a tegoco wyższe do nowej. (przykłady wymyślone na poczekaniu więc nie doskonałe żeby zobrazować, ale taka zasada działania)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Carlo napisał(a):
I najwyższe tam gdzie nie ma bramek. Przy czym znowu porównujesz kraje w których zarobki kształtują się na trochę innym poziomie.

Problem nie w zarobkach, a w kosztach budowy i eksploatacji dróg. A te koszty są zgrubsza takie same.
Carlo, sprawa wygląda tak. Albo będą opłaty, albo drogi (porządne) nigdy nie powstaną.
I jeszcze raz powtarzam,nikt po wybudowaniu autostrad starych dróg nie rozebrał, więc Ci co z nich korzystają, mają lepiej, a nie gorzej.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cape napisał(a):
Carlo napisał(a):
I najwyższe tam gdzie nie ma bramek. Przy czym znowu porównujesz kraje w których zarobki kształtują się na trochę innym poziomie.

Problem nie w zarobkach, a w kosztach budowy i eksploatacji dróg. A te koszty są zgrubsza takie same.



Aha czyli tam gdzie nie ma bramek tych kosztów w ogóle nie ma?

*****

A przy okazji,niższa cena a więc większa dostępność powoduje więszke wpływy a nie mniejsze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nic nie mieszam Carlo....
Z pieniędzy "ściąganych" przez państwo są budowane nie tylko autostrady........
Także inne drogi krajowe, które dla zwykłego obywatela poruszającego się autkiem osobowym są bezpłatne i nie zanosi się na to, że nimi nie będą.
Czyli są to pieniądze z korzyścią dla każdego zmotoryzowanego.
Nie będę się licytował kto więcej jeździ , bo nie o to chodzi.
Chodzi o to, że w Polsce ładuje sie ogromne pieniądze w budowę i remonty dróg.
I to widać na każdym kroku.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Piotr K napisał(a):
Chodzi o to, że w Polsce ładuje sie ogromne pieniądze w budowę i remonty dróg.
I to widać na każdym kroku.


I słusznie. Chodzi jednak o to, żeby ceny tych płatnych dróg nie były zaporowe dla wielu ludzi. Powiem jeszcze raz, niższa cena a więc większa dostęność nie przynosi mniejszego tylko większy wpływ, a koszty utrzymania tylko nieznacznie rosnął. Przy drogach szczególnie jeżeli mówimy o samochodach osobowych. To głównie transport kołowy a więc samochody ciężarowe przyczyniają się do degradacji dróg, a tranzyt i tak i tak będzie szedł głównie autostradami. Utrzymanie infrastruktury też się znacznie nie zwiększa przy większej ilości samochodów osobowych.
Więc niższa cena dla samochodów osobowych powoduje większą dostępność, większe wpływy z pobieranych opłat i tylko nieznacznie zwiększone koszty utrzymania tych dróg.
O efektywności podatków i wpływach z nich płynącycgh w zależności od ich wysokości już dawno ekonomiści rozmyślali. Tu przełożenie jest takie samo.


Ostatnio edytowano 9 lip 2011, o 14:12 przez Carlo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Piotr K napisał(a):
Chodzi o to, że w Polsce ładuje sie ogromne pieniądze w budowę i remonty dróg.

I skądś te pieniądze muszę się brać.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cape napisał(a):
I skądś te pieniądze muszę się brać.
Piotr K napisał(a):
Chodzi o to, że w Polsce ładuje sie ogromne pieniądze w budowę i remonty dróg.

I skądś te pieniądze muszę się brać.


Na pewno nie wezmą się ze zbyt wysokich opłat. Jak państwo wprowadza zbyt wysoki podatek to obywatele kombinują jak uniknąć płacenia. Jak podatek jest na odpowiednim poziomie to nikomu nie opłaca się kombinować.
Tak samo jest z autostradami. Niska cena gwarantuje większy wpływ bo więcej ludzi korzysta, a przepustowość jest na tyle duża że nie stanowi to problemu. Patrz bezpłatne autostrady w innych krajach.

*****

Dodatkowo raczcie zauważyć, że większa ilość samochodów na autostradach to także inne korzyści jak:
- zmniejeszenie emisji spalin - utrzymywanie stałej prędkości, jazda na wyższych biegach i niższe spalanie paliw,
- zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, szczególnie w miejscowościach i terenach zabudowanych,
- niższe koszty pomocy medycznej i interwencji służb związane z wypadkami na drogach,
- niższe koszty pomocy ofiarom wypadków ze względu na zmniejszenie samej ilości wypadków,
- niższe koszty utrzymania - remontów dróg alternatywnych,
- etc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 16:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Carlo napisał(a):
Na pewno nie wezmą się ze zbyt wysokich opłat.

A dlaczego zakładasz, że one są za wysokie ? Od 7 lat mamy w Wielkopolsce prywatną płatną autostradę (13 zł 50 km) i jakoś nie słychać, aby była masowo pomijana. Bo to dla normalnego człowieka się nie opłaci. Autostrada to mniejsze zużycie paliwa, samochodu i przede wszystkim czas. Znakomita większość z tego powodu wybiera tą płatną drogę.

Państwowe płatne mamy od kilku dni, a Ty juz wiesz, że za droga. Odcinek Konin Stryków kosztuje 19,8 (100 km).

A teraz napisz skąd Ci się wzięło 200 zl za A4? Ona ma 1000 km ?
Carlo napisał(a):
Powiem jeszcze raz, niższa cena a więc większa dostęność nie przynosi mniejszego tylko większy wpływ

Zastosuj to w kancelarii, w której pracujesz :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 16:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cape napisał(a):
A teraz napisz skąd Ci się wzięło 200 zl za A4?


Zapytaj GDDKiA bo oni taką informację podawali. I precyzyjnie to mówiłem o niecałych 200 zł - podawali zdaje się około 194 zł.


Cape napisał(a):
Carlo napisał(a):
Powiem jeszcze raz, niższa cena a więc większa dostęność nie przynosi mniejszego tylko większy wpływ

zastosuj to w kancelarii, w której pracujesz


Wybiórcza manipulacja. Przeczytaj jeszcze raz całość lub nie udawaj że nie rozumiesz.

A na marginesie to ceny są ustalane indywidualnie, zależnie również od możliwości klienta, więc daj sobie spokój.

*****

Cape napisał(a):
A dlaczego zakładasz, że one są za wysokie


Pleciesz. A4 Kraków Katowice, nieco ponad 60 km 16 zł - mało było protestów? Chyba żyjesz na innej planecie! Na pewno nie tanio. Szczególnie jak jedziesz coddziennie tam i z powrotem np. do pracy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 17:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
"To głównie transport kołowy a więc samochody ciężarowe przyczyniają się do degradacji dróg, a tranzyt i tak i tak będzie szedł głównie autostradami. Utrzymanie infrastruktury też się znacznie nie zwiększa przy większej ilości samochodów osobowych.
Więc niższa cena dla samochodów osobowych powoduje większą dostępność, większe wpływy z pobieranych opłat i tylko nieznacznie zwiększone koszty utrzymania tych dróg.
O efektywności podatków i wpływach z nich płynącycgh w zależności od ich wysokości już dawno ekonomiści rozmyślali. Tu przełożenie jest takie samo."

I znowu podajesz Carlo chciejstwo jako pewnik.
Problem w tym, że transport kołowy, który powinien jechać autostradami nimi nie jeździ......
Większość ciężarówek chcąc uniknąć opłaty za autostrady jeździ drogami alternatywnymi dokładając sie do ich degradacji.
Jeżeli i one będą płatne - to jest szansa , że dojdziemy do normalności. Bo nie będzie wyboru - tu trzeba płacic i tu trzeba płacić. Czyli do takiego stanu gdy prawym pasem autostrady będą jachały ciężarówki.....I wpływ z opłat będzie większy - bo one płacą za przejazd najwięcej.
A normalny szary obywatel , którego na autostradę nie stać - będzie za to w miarę szybko i komfortowo jechał drogą krajową bezpłatną - zamiast wlec się nią w korkach za kolumnami TIR-ów , których teoretycznie tam być nie powinno. Bo między innymi dla nich pobudowano te autostrady.

I wtedy obydwie strony będą zadowolone. I wybór będzie prosty.
Stać mnie jadę autostradą - nie stać jadę drogą alternatywną.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Piotr K napisał(a):

I wybór będzie prosty.
Stać mnie jadę autostradą - nie stać jadę drogą alternatywną.


Wyżej już pisałem na ten temat. Taki wybór o którym mówisz jest zły. LEpszy jest - stać ludzi i jeżdzą, co zwiększa wpływy.

Co do reszty wypowiedzi, to pokaż gdzie napisałem, że jestem przeciwko opłatom dla samochodów ciężarowych na alternatywnych drogach! Konkretnie wskaż.

.....
Nie znalazłeś? To po co był to pisać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Piotrek , nie indycz się...
Gdzie ja napisałem , że jesteś przeciw ?
Napisałem, że w dotychczas TIR-y omijały płatne autostrady. I to jest prawda.
Napisałem, że wprowadzienie opłat dla cięzarówek na drogach krajowych daje szansę na to, że pojadą jednak na autostradę - bo szybciej w ten sposób pokonają trasę, a płacić i tu i tam trzeba.
Napisałem, że będzie to z korzyścią dla tych co autostradą nie chcą jechać. Mniej cieżarówek na drogach krajowych - to mniej zniszczeń , więc mniejsze wydatki na utrzymanie. Mniej TIR-ów na tych drogach - to szybsza i bezpieczniejsza jazda dla innych.

Wybór nie jest zły. Wybór jest naturalny. Gorszy jest tylko brak wyboru. Zawsze będzie tak , że kogoś na coś nie będzie stać. Życie.
Ważne, że i tak na tym w tym przypadku skorzysta.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Piotr K napisał(a):
Piotrek , nie indycz się...
Gdzie ja napisałem , że jesteś przeciw ?
Napisałem, że w dotychczas TIR-y omijały płatne autostrady. I to jest prawda.
Napisałem, że wprowadzienie opłat dla cięzarówek na drogach krajowych daje szansę na to, że pojadą jednak na autostradę - bo szybciej w ten sposób pokonają trasę, a płacić i tu i tam trzeba.
Napisałem, że będzie to z korzyścią dla tych co autostradą nie chcą jechać. Mniej cieżarówek na drogach krajowych - to mniej zniszczeń , więc mniejsze wydatki na utrzymanie. Mniej TIR-ów na tych drogach - to szybsza i bezpieczniejsza jazda dla innych.

Wybór nie jest zły.
Nie jest zły, mówisz? To ja tylko przypomnę, od czego zaczęliśmy. Zaczęliśmy od tego mianowicie, że żeglarz ze swoją łódką na haku jadący na urlop jest traktowany dokładnie tak samo, jak kierowca TIR-a.

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2011, o 07:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ale i skończyliśmy, bo z tego co pamiętam stwierdziłeś , ze stratę 40 zł za kurs z jachtem na akwen przebolejesz....
A weź pod uwagę, ze w Polsce istnieję firmy, które zajmują się zarobkowo transpotrem jachtów. Więc jak najbardziej wykonują transport drogowy.... Więc dlaczego mieliby nie płacić ?
Czym się różni przedsiębiorca wożący jachty od tego co wozi np. drewno do tartaku , albo ludzi autobusem ....
Jak odróżnić tego co wiezie własny jacht od tego, który świadczy usługę transportową - w dobie gdy obowiązek rejestrowania jachtów śródlądowych praktycznie nie istnieje?
Dojdziemy wtedy do paradoksu, że wprawdzie obowiązku nie ma, ale rejestacja jest potrzebna, a wrecz konieczna, żeby udowodnić panu z ITD, że ciągniesz własny jacht , a nie świadczysz usługę Kowalskiemu za pieniążki.....
A czym się różni Kowalski przewożący własny jacht od drugiego Kowalskiego, który przewozi na przyczepie własne mienie nie będące jachtem ? Czemu żeglarz ma nie płacić , a nie żeglarz wiozący np. własne meble przy przeprowadzce musi ?
Moim skromnym zdaniem albo wszyscy - albo nikt.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2011, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Piotr K napisał(a):
Ale i skończyliśmy, bo z tego co pamiętam stwierdziłeś , ze stratę 40 zł za kurs z jachtem na akwen przebolejesz....
40PLN tak, ale nie prawie 130 za system (z podatków). Ty jak, rozumiem, chętnie zapłacisz moją część?

Gdzieś już pisałem, że nie lubię wydawać nawet czterech groszy na bzdurno.

Co do reszty, sprowadziłeś sprawę do absurdu. Zauważ, że jadąc na pusto nie wykonuje się przewozu, ale płacić trzeba.

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2011, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
I w tym momencie nie jestem Tobie w stanie nic doradzić.
Takie mamy realia , a nie inne, i co byś nie napisał - i tak nie jesteś w stanie tego zmienić....
Trzeba się z tym pogodzić , że wiozac jacht, czy jadąc po niego musisz do kosztów transportu dorzucić myto lub szukać drogi alternatywnej i nie płacić. Howgh!

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2011, o 01:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Piotr K napisał(a):
I w tym momencie nie jestem Tobie w stanie nic doradzić.
Ależ ja nijakiej porady od Ciebie nie oczekuję (no, poza tą, jak bez dodatkowych wydatków i bez zbędnej straty czasu spełnić wymagania systemu by się w ogóle móc do niego przyłączyć...)

Natomiast zadziwiającą rzeczą jest, że jako obywatel naszego wspaniałego państwa tak łatwo godzisz się z pewną postawą tegoż państwa jak... prezentowaną tutaj (wystarczy pierwsze 15-20 sek. :D )

Zadziwia mnie też Twa potulna zgoda na choćby finansowe potraktowanie obywatela jadącego zestawem o realnej masie własnej 4-5 ton na równi z autobusem -- realnie do 28 ton mniej więcej; i w trzech czwartych na równi z ciężarówką o masie ton 40. (patrz cennik).

I pies drapał PLN czterdzieści, czy czterysta nawet. Skoro mój super-hiper zestaw o DMC 4,5 tony stwarza takie samo zagrożenie dla nawierzchni drogi*, jak ważący rząd wielkości więcej, to pewnie inne zagrożenia też stwarza adekwatnie wielkie. Więc w następnym posunięciu należy się spodziewać obligu mania w osobówce tachografu, przestrzegania czasów prowadzenia tudzież obowiązkowych przerw i wypoczynków... Itd, etc.

Naprawdę tego nie dostrzegasz?

*)
By być ścisłym -- w rzeczywistości nawierzchnię niszczy nie masa jako taka, siaka czy owaka, tylko max nacisk przypadający na oś. Idzie to w trzeciej lub czwartej potędze owego nacisku -- różnie źródła różnie mówią. Policz swoją jedną tonę choćby dla kwadratu, względem ton 10 (max jest 11,5)**.

**)
Zanim zaczniesz jeszcze raz pitolić o objazdach, znajdź sobie wykaz dróg o ograniczeniu nacisku do ton ośmiu -- tak już zupełnie na marginesie...

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2011, o 11:32 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
Cypis napisał(a):
[Geograficzne położenie Mazur oraz to, jakie drogi tam prowadzą, jest nieistotne. Nie każdy żeglarz wiezie łódkę spod Ostrołęki na WJM, ba -- nie każdy żeglarz wiezie łódkę w rejon WJM!

Z drugiej jednak strony - nie każdy żeglarz żeglarz z Ostrołęki (a nawet Warszawki) który chciałby przetransportować jacht na WJM - musi i chce korzystać z dróg kołowych :-P
I od razu problem z głowy. Na Narwi i PiSie punktów POboru e-myta jszcze nikt nie instaluje. :lol:

Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2011, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13174
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Tomek Janiszewski napisał(a):
Na Narwi i PiSie punktów POboru e-myta jszcze nikt nie instaluje.

Na razie - już PZŻ się postara, żebyś nie pływał bezpłatnie :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2011, o 20:28 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
Stara Zientara napisał(a):
Na razie - już PZŻ się postara, żebyś nie pływał bezpłatnie :)

Już raczej kto inny się POstara. W byłym Porcie Czerniakowskim udało się to im całkiem sprawnie.

Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2011, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13174
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Tomek Janiszewski napisał(a):
Już raczej kto inny się POstara.

Oczywiście. Przecież mówimy o PiSie :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2011, o 00:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Stara Zientara napisał(a):
Tomek Janiszewski napisał(a):
Już raczej kto inny się POstara.
Oczywiście. Przecież mówimy o PiSie :)
Tomek jest w stanie upolitycznić swą PiSarską manierą wszystko, nawet -- zapewne nieświadomie -- niczemu niewinną rzekę. Mnie natomiast zastanawia, czy Ty karmisz go świadomie, czy też inaczej jakoś? ;)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL