Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 00:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 400 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 mar 2012, o 14:27 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jeanneau, klikam podziękowanie. Były_User 934585 tak właśnie myslę. Arogancja i pycha i brak wiedzy pani urzędnik duży .


skipbulba napisał(a):
piotr6 napisał(a):
cieńko widzę liberalizację

zapisz się do SAJ?
[quote="SebEire"]


chyba nie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Sebastian - nie zastanawiamy się, jak zamienić certyfikat na patent. Nie chcemy tylko, aby jak ktoś komu jacht w marinie przytarliśmy (zdarza się) zażąda odszkodowania - ubezpieczyciel się na nas wypiął twierdząc, że nie mieliśmy prawa prowadzić tego jachtu. Że o innych możliwych nieprzyjemnościach nie wspomnę.

W polskim prawie, wbrew stanowisku różnych dziwnych przedstawicieli ministerstwa - jest przewidziana opcja uznania uprawnień zagranicznych. Tylko nikt nie wie, jak się ją je.

A co do ICC - wiesz, czemu RYA pisze na swoich stronach coś takiego?:

RYA napisał(a):
The ICC should be automatically accepted in countries which have adopted Resolution 40. However of the 56 UNECE countries, able to accept the resolution the UK is one of only a handful which have fully adopted Resolution 40. Many of the eligible countries have not accepted Resolution 40, some still apply Resolution 14 which Resolution 40 was intended to replace and others only apply Resolution 40 in part or with caveats attached.


Bo tylko 21 z 56 państw wprowadziło (do 2011) tą rezolucję. 16 z Unii. Nie ma tam np. Hiszpanii, Grecji, Portugalii. Nie ma tam też Belgii, Francji, Polski, Włoch - bo wciąż są przywiązane do poprzedniej, 14.

I o ile uznawać teoretycznie uznają, to pewnie na takiej samej zasadzie jak certyfikat RYA :) Zna ktoś może podstawę prawną uznawania ICC w Polsce? (nie jestem złośliwa, pytam z ciekawości. Bo nie zdziwię się, jak się okaże, że to ten sam art. 37a...)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cytuj:
Tak jak wcześniej wspomniałam, przepis ust. 6 jest nielogiczny i wprowadza nierówność podmiotów. My dokładnie wiemy, jak wyglądają szkolenia żeglarskie za granicą. Na pewno nie dopuścimy do sytuacji, aby osoby, które uzyskał zagraniczny certyfikat żeglarski były uprzywilejowane w stosunku do osób, które zdobyły patent polski, po odbyciu porządnego szkolenia.


Zadaniem Pani urzędnik jest stosowanie prawa a nie jego ocena. Należy dodać, że to jej resort przygotowywał Ustawę, więc zarzut ten powinna skierować do siebie. Ponadto Pani urzędnik nie ma prawa oceniać, czy przepis jest słuszny czy nie tylko go wykonać. Pani urzędnik nie ma również prawa według własnej opinii do czegoś dopuszczać lub nie, lecz ma działać zgodnie i w granicach prawa, czego nie robi. O ocenie przez urzędnika które szkolenia są porządne a które nie, już nie wspominam, jest to zwyczajne przekroczenie uprawnień.

Cytuj:
Oczywiście, bowiem jak przepis jest nielogiczny, tak jak w tym przypadku (czyli wykładnia literalna nie daje rezultatu), wtedy stosuje się tzw. wykładnię celowościową. Zatem należy stwierdzić, że ustawodawca, uchwalając ten przepis z pewnością nie miał na myśli tworzenia sytuacji nierówności podmiotów.


Pani urzędnik zapomniała, że po drodze jest jeszcze wykładnia logiczna wraz z wnioskowaniami prawniczymi m. in. a maiori ad minus, a minore ad maius, a contrario. Ocena że przepis jest nielogiczny nie jest oceną rzeczywistości, lecz własnych przeświadczeń. Przepis jest logiczny i można używając wykładni logicznej go interpretować. Mało tego, można go odpowiednio zinterpretować używając pierwszej wykładni którą powinno się stosować, czyli wykładni gramatycznej (językowej).

Dopiero później stosuje się wykładnię celowościową (teleologiczną), której zadaniem nie jest udzielenie odpowiedzi czego nie chciał powiedzieć ustawodawca, lecz ustalenie celu jaki ustawodawca chciał osiągnąć. Tak więc wiedza Pani urzędnik o tym jak się zdobywa certyfikaty w innych krajach nic nikogo nie obchodzi. Pani urzędnik ma stosować prawo takie jakie jest. Przyjmuje się zasadę logicznego działania ustawodawcy. Urzędnik ma jedynie wykonywać wolę ustawodawcy, a nie usiłować dokonywać wykładni autentycznej, do której nie ma prawa. Pani urzędnik ma niestety problem z wiedzą podstawową z zakresu prawa - I semestr na studiach prawniczych, przedmiot "Wstęp do prawoznawstwa".

Taką właśnie Jacku niekompetencją Pani urzędnik się wykazała. Można by tu wrzucić jeszcze kilka kamyczków, ale nie chce mi się siedzieć na tą radosną "tfórczością", bo nic to nie da.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 21:44
Posty: 299
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: pasażerka
Ok, dyskusja okołotematowa się kręci... ale w końcu co wynika z naszego prawa ? Czy może obcokrajowiec (z papierami swoimi lub bez) prowadzić polski jacht czy nie ? I na podstawie jakich przepisów naszego prawa? Zrozumiałam, że jest to sedno sprawy w całym tym galimatiasie.
Ciekawska jestem.

_________________
Pozdrawiam, Małgosia
s/y White Phoenix

"Najczęściej, nie tyle trzeba zmieniać samą sytuację, ile sposób jej doświadczania" Sensei Sunya


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Ustawa o żegludze śródlądowej:

Cytuj:
"Art. 37a. 1. Prowadzenie statków przeznaczonych do uprawiania sportu
lub rekreacji, zwane dalej "uprawianiem turystyki wodnej",
wymaga:
1) posiadania odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu żeglarstwa;
2) przestrzegania zasad bezpieczeństwa przy uprawianiu turystyki
wodnej.
2. Przepisy ust. 1 dotyczą statków przeznaczonych do uprawiania
turystyki wodnej:
1) o napędzie żaglowym (jachtów żaglowych), które mogą być
wyposażone w pomocniczy napęd mechaniczny;
2) o napędzie mechanicznym (jachtów motorowych), w tym
także skuterów wodnych, łodzi pneumatycznych i poduszkowców;
3) o napędzie innym niż żaglowy lub mechaniczny.
(...)
5. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze
rozporządzenia, sposób i tryb przeprowadzania szkolenia, o którym
mowa w ust. 4, wzór dokumentu potwierdzającego odbycie
szkolenia oraz wykaz kwalifikacji z zakresu żeglugi morskiej lub
śródlądowej, których posiadanie zwalnia z obowiązku odbycia
szkolenia, biorąc pod uwagę potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa
żeglugi.
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej
w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień
potwierdzonych stosownym dokumentem.

(...)"


Nie tylko obcokrajowiec, lecz każdy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 16:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
White Phoenix napisał(a):
Czy może obcokrajowiec (z papierami swoimi lub bez) prowadzić polski jacht czy nie ?

Przeczytajmy co mówi przepis ustawy:
Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem.

Nie ma tu mowy o krajowcu, czy obcokrajowcu, jest mowa o osobie. Znaczy się nie ma znaczenia miejsce zamieszkania.
Ustawodawca nie odnosi się do "środka transportu", znaczy się jachtu. Nic nie wspomina o przynależności państwowej jachtu. Należy więc rozumieć, ze to nie ma znaczenia.
Ustawodawca mówi jedynie, że osoba może uprawiać turystykę wodną na terytorium RP (poza tym terytorium regulacje leżą poza jurysdykcją ustawodawcy).
Wniosek więc jest taki, że każdy kto posiada uprawnienia uzyskane w innym państwie, może pływać jachtem pod polską i każdą inną banderą, na terytorium RP. Oczywiście w zakresie posiadanych uprawnień. No i trzeba mieć dokument, który to potwierdzi.

Nic dodać nic ująć.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 16:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Carlo napisał(a):
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej
w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień
potwierdzonych stosownym dokumentem.
Ale jeśli ja dobrze rozumiem (choć to trudne) ministerialną mistrzynię interpretacji prawa, wg niej to oznacza "w zakresie potwierdzonym polskim dokumentem". :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Zbieraj napisał(a):
"w zakresie potwierdzonym polskim dokumentem". :lol:


No właśnie, zagraniczne uprawnienia potwierdzone polskim dokumentem :D :lol: ,.... chyba masz rację "miszczyni" chyba takiej genialnej interpretacji dokonała :D :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
No i nastał porządek :-P

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
A mój pies jeśliby to zjadł, toby zdechł... :lol:

PS
Jak się pisze "toby"? :evil:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zacytujmy raz jeszce na początek:
Ustawa o żegludze śródlądowej, Art 37a ust6:
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem.

W Polsce uznawane są zatem uprawnienia nabyte w innym państwie.
Dodatkowo wymaga się, by uprawnienia nabyte w innym państwie były potwierdzone stosownym dokumentem .
Istotne jest także, by dokument potwierdzający nabycie uprawnień opisywał zakres posiadanych uprawnień .

To - jak słusznie zauważyli przedpiscy - trochę nieciekawie dla uznawania uprawnień... "naturalnych", nie potwierdzanych oficjalnym dokumentem, takich jak... brytyjskie "bezpatencie". (ponoć nawet wiadomo kto i kiedy "rzutem na taśmę" dodał do ustawy słowa o "potwierdzeniu stosownym dokumentem"...:evil: )
****************

Ale ustawowe kije mają dwa końce... Powtórzę tu zatem swój przepis na drobną prowokację - do zastosowania przez każdego chętnego, bez copywrighta ;)

Ad rem:
Moim zdaniem zapis ustawy jest na tyle...ciekawy, że do obrony jest sytuacja, w której osoba kontrolowana na okoliczność posiadania uprawnień przedstawia dokument potwierdzający nabycie uprawnień za granicą - w postaci oświadczenia własnego o następującej treści:
--------------------------------------------------
"Oświadczenie

- Oświadczam, że nabyłem uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.
- Zakres nabytych uprawnień obejmuje prowadzenie żaglowych i motorowych jachtów niekomercyjnych, o długości maksymalnej do 24 metrów, na wszelkich akwenach morskich i śródlądowych.
- Oświadczenie powyższe składam celem potwierdzenia uzyskania uprawnień o których mowa w Art 37a ust6 Ustawy o żegludze śródlądowej (Dz.U. 2001 Nr 5 poz. 43)

Data......................

Podpis...................."

--------------------------------------------------
Przeanalizujmy na spokojnie:
1. Oświadczenie - to bez wątpienia "dokument".
2. "Nabycie uprawnień" - nastąpiło bez wątpienia i potwierdzone jest dokumentem - oświadczeniem.
3. "Zakres uprawnień" - opisany jest w oświadczeniu j.w.
4. Dyskusji może podlegać jedynie to, czy oświadczenie własne jest dokumentem "stosownym". Ja upierałbym się że tak - ponieważ uprawnienia w UK bez wątpienia uzyskałem - lecz skoro w UK nie ma potrzeby ani zwyczaju potwierdzania owych uprawnień żadnym oficjalnym dokumentem - to oświadczenie własne jest jak najbardziej "stosowne" i wystarczające dla zaspokojenia wymagań polskiego prawa....

- Obiecuję, że jeśli kiedyś ktoś uprawniony (policjant, funkcjonariusz Urz. Morskiego, Kontroler UŻŚ, strażnik graniczny, ktokolwiek) zechce mi sprawdzać na jachcie "uprawnienia" - to siądę i takie oświadczenie mu na miejscu napiszę.
- Ciekaw jestem reakcji szeregowego funkcjonariusza czy innego czynownika...
- Jeszcze bardziej ciekaw byłbym jaki obrót obierze sprawa w sądzie grodzkim, jeśli czynownik zaprze się (jest duuże prawdopodobieństwo, że tak właśnie zrobi!) spróbuje mandatować - a ja nie przyjmę mandatu. Wtedy z automatu sprawa trafia do sądu ;) Najpierw jest co prawda "tryb nakazowy" ale potem tyle jest instancji...:lol:
- Jeśli się tak zdarzy, to na pewno ktoś o tym napisze tu i ówdzie! Hmmm... okazja do ośmieszania polsko-urzędniczej manii reglamentacji - bezcenna.
- Inna sprawa, że nikt mi niczego nie sprawdzał już od kilkunastu chyba lat... :lol: :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 5: Colonel, Helmsman, incoming, kamiljazz, Wąski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Pierdu, znaczy jak se takie coś napiszę, to już nic nie stoi na przeszkodzie, by kupić i poprowadzić własny żaglowiec... :D
Jak myślisz, czy te rozporządzenia co mają wejść u nas do października 2012, mogą coś zmienić w moich uzyskanych przed chwilą angielskich uprawnieniach? Powidzmy, że se to wydrukowałem i podpisałem przed chwilą... jutro zafoliuję... ;)

PS
Szykujcie obijacze, odbijacze i inne opony! SlaWasII niedługo wypływa w swój pierwszy kapitański!!!
:lol: :lol: :lol:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SlaWasII napisał(a):
.......znaczy jak se takie coś napiszę, to już nic nie stoi na przeszkodzie, by kupić i poprowadzić własny żaglowiec... :D

Eee tam - poniżej 24m to nie żaglowiec... ;)
SlaWasII napisał(a):
Jak myślisz, czy te rozporządzenia co mają wejść u nas do października 2012, mogą coś zmienić w moich uzyskanych przed chwilą angielskich uprawnieniach? Powidzmy, że se to wydrukowałem i podpisałem przed chwilą... jutro zafoliuję... ;)

Uznawanie uprawnień uzyskanych w innym państwie jest zapisane w ustawie a nie w rozporządzeniu.
Ustawa nie zawiera delegacji do wydania rozporządzenia dotyczącego uprawnień uzyskanych w innym państwie .
Żadne rozporządzenie nie może naruszać czy ograniczać zapisu wynikającego wprost z ustawy.

SlaWasII napisał(a):
PS
Szykujcie obijacze, odbijacze i inne opony! SlaWasII niedługo wypływa w swój pierwszy kapitański!!!
:lol: :lol: :lol:

Przecież zawsze mogłes popłynąć - byle nie pod polską banderą...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:29
Posty: 165
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: 24m :)
SlaWasII napisał(a):
Powidzmy, że se to wydrukowałem i podpisałem przed chwilą...

Ja wydrukowałem. :cool:
Obrazek
Obrazek

_________________
pozdrawiam
Kamil Brozio


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 22:02 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Jak sądzicie, czy jako "droga obrony" dla urzędników może być teza, że uprawnienia angielskei dotyczą wód terytorialnych Królestwa oraz statków pod banderą UK, a więc Polska uznaje je w takim samym zakresie i akceptuje by dana osoba żeglowała sobie w ANGLII bez patentu?

Czy w UK jest jakaś ustawa mówiąca o zwolnieniu z obowiązku posiadania patentu, czy jest to załatwione w ten sposób, że skoro obowiązku nie ma, to i pisać nie ma o czym? Zmierzam do tego, że stosownym dokumentem mogłoby być tłumaczenie przysięgłe tej ustawy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4281
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
plitkin napisał(a):
Czy w UK jest jakaś ustawa mówiąca o zwolnieniu z obowiązku posiadania patentu, czy jest to załatwione w ten sposób, że skoro obowiązku nie ma, to i pisać nie ma o czym? Zmierzam do tego, że stosownym dokumentem mogłoby być tłumaczenie przysięgłe tej ustawy.

Tam chyba jest "w odwrotną stronę" tzn. niema ustawy, ani innego przepisu wymagającego od żeglarzy patentu, bo Brytyjczycy nigdy takiego pomysłu nie mieli, żeby wprowadzać obowiązkowe uprawnienia do prowadzenia jachtów...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:29
Posty: 165
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: 24m :)
Myślałem już wcześniej o tym, ale nie wiedziałem jak uzyskać "potwierdzenie stosownym dokumentem". Interpretacja pierdupierdu wydaje mi się jak najbardziej prawidłowa. Może Carlo zanalizuje w wolnej chwili? Niedobrze, że dotyczy to nie tylko jachtów żaglowych, a również np. szybkich motorówek.

_________________
pozdrawiam
Kamil Brozio


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
robhosailor napisał(a):
Tam chyba jest "w odwrotną stronę" tzn. niema ustawy, ani innego przepisu wymagającego od żeglarzy patentu, bo Brytyjczycy nigdy takiego pomysłu nie mieli, żeby wprowadzać obowiązkowe uprawnienia do prowadzenia jachtów...


I mocno pilnują, aby żaden przepis na ten temat się nie pojawił :)

Po prostu, w Zjednoczonym Królestwie - co nie jest zabronione jest dozwolone. A jednocześnie, trzeba wykazać bardzo istotny interes społeczny, aby czyjeś prawa ograniczyć.

Ale poważnie, to jutro poszperam i dorzucę tu przepisy wykonawcze MCA - agencji niewątpliwie rządowej, zajmującej się morskimi przepisami... Powinnam coś znaleźć, w przepisach odnośnie wymagań w stosunku do załogi (jest tam zaznaczone, że przepisy te dotyczą wyłącznie jednostek komercyjnych, przyjemnościowe nie mają żadnych wymagań). Kiedyś nawet gdzieś na forum to zamieszczałam.

Ale to już nie dzisiaj, dopiero z pracy wróciłam i obiad jakiś bym zjadła :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Moniia
Doczytaj jeżeli możesz o definicji jednostki komercyjnej i przyjemnościowej.

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4281
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bryg napisał(a):
Moniia
Doczytaj jeżeli możesz o definicji jednostki komercyjnej i przyjemnościowej.

W tym zakresie znajdzie i to spore różnice w definicjach i wymogach, bo to właśnie z modelu brytyjskiego wzięto u nas pojęcie jachtów komercyjnych i ustanowiono specjalne dla nich wymogi.

W Wlk. Brytanii, żeby robić komuś dobrze za pieniądze, to trzeba umieć i mieć na to dokumenty. :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
bryg napisał(a):
Moniia
Doczytaj jeżeli możesz o definicji jednostki komercyjnej i przyjemnościowej.


A prosiem Cię bardzo:

MCA napisał(a):

Extract from SI 1998/2771 Merchant Shipping (Vessels in Commercial Use for Sport or Pleasure) Regulations;

"pleasure vessel" means-

(a) any vessel which at the time it is being used is:

(i)

(aa) in the case of a vessel wholly owned by an individual or individuals, used only for the sport or pleasure of the owner or the immediate family or friends of the owner; or

(bb) in the case of a vessel owned by a body corporate, used only for sport or pleasure and on which the persons on board are employees or officers of the body corporate, or their immediate family or friends; and

(ii) on a voyage or excursion which is one for which the owner does not receive money for or in connection with operating the vessel or carrying any person, other than as a contribution to the direct expenses of the operation of the vessel incurred during the voyage or excursion; or

(b) any vessel wholly owned by or on behalf of a members' club formed for the purpose of sport or pleasure which, at the time it is being used, is used only for the sport or pleasure of members of that club or their immediate family, and for the use of which any charges levied are paid into club funds and applied for the general use of the club; and

(c) in the case of any vessel referred to in paragraphs (a) or (b) above no other payments are made by or on behalf of users of the vessel, other than by the owner.

In this definition "immediate family" means-

in relation to an individual, the spouse or civil partner of the individual, and a relative of the individual or the individual's spouse or civil partner; and "relative" means brother, sister, ancestor or lineal descendant;



A co do uprawnień, jedyny przepis jaki ISTNIEJE to to (istotne jest ostatnie zdanie!):

directgov napisał(a):
(...)MANNING
Provided it meets the following requirements a pleasure vessel which is less than 3000 GT has been exempted from the Merchant Shipping (Safe Manning, Hours of Work and Watchkeeping) Regulations 1997:
Vessels of  24 metres length and  80 GT should comply with the manning requirements set out in Merchant Shipping Notice 1802 and Marine Guidance Note and 156 for deck and engineering requirements respectively.
A vessel < 24 metres length or <80 GT need not comply with the Manning Regulations.


Całość dokumentu jest zresztą ciekawa, bo to zebranie przepisów:
http://www.direct.gov.uk/prod_consum_dg/groups/dg_digitalassets/@dg/@en/documents/digitalasset/dg_185782.pdf

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
SebEire napisał(a):
Do czasu gdy jakiś upierdliwy np. francuz nie poprosi Cie o ICC, pomimo tego iż wie, że Brytyjczycy mogą pływać bezpatentowo, tyle że...

OTowo i przez zwykla ciekawosc: nie pierwszy raz slysze o przesladowanych przez Francje ( bezpatentowo-bezstopniowo-bezcertyfikacyjnej ) zeglarzy-anglosasow. Byly pono nawet jakies artykuly w specjalistycznej prasie.
Czy podany przyklad jest czysto abstrakcyjny?
Sorry za OT, ale temat jest chyba zbyt niszowy na zakladanie osobnego watku - zreszta na zalozenie takowego nigdy nie jest zbyt pozno !
Catz
Edit: dorzucilem bez-bez

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Ostatnio edytowano 10 mar 2012, o 00:45 przez Catz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2012, o 00:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jeanneau napisał(a):
Ustawodawca mówi jedynie, że osoba może uprawiać turystykę wodną na terytorium RP (poza tym terytorium regulacje leżą poza jurysdykcją ustawodawcy).

Wniosek więc jest taki, że każdy kto posiada uprawnienia uzyskane w innym państwie, może pływać jachtem pod polską i każdą inną banderą, na terytorium RP. Oczywiście w zakresie posiadanych uprawnień. No i trzeba mieć dokument, który to potwierdzi.


Wiatm
A jeżeli z zapisów prawodawstwa danego kraju wynika, że jeżeli np. w SE, osoba tam zamieszkująca może uprawiać bez jakiegokolwiek obowiązkowego dokumentu żeglarskiego żeglugę jednostką żaglową o dlugości Lc = 12 m i Bc = 4 m to i bez takowych dokumentów może jednostkę tę prowadzić w RP ?
I co wówczas jest dokumentem na brak obowiązkowych uprawnień ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2012, o 00:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
kamiljazz napisał(a):
. Może Carlo zanalizuje w wolnej chwili?


Jaromir jest IMO 110% kompetentny w tej dziedzinie, a dodatkowo wspierany przez praktyka (praktyczkę? - ostatnio tak jest bardziej politycznie).

Osobiście powiem tak. Rozstrzygnięcie Sądu (nawet - jak mogło by się wydawać - w oczywistych sprawach), nigdy nie jest pewne. Zawsze to mówię klientom "mojej" kancelarii.

Ale logicznie rzecz biorąc Jaromir ma rację! Zresztą nie zdarzyło się żebyśmy się różnili pod względem interpretacyjnym, z tego co pamiętam.


Tylko jedna uwaga. Słuszność i racja czasem zabierają sporo czasu i pieniędzy aby je wykazać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2012, o 01:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
bury_kocur napisał(a):
Wiatm
A jeżeli z zapisów prawodawstwa danego kraju wynika, że jeżeli np. w SE, osoba tam zamieszkująca może uprawiać bez jakiegokolwiek obowiązkowego dokumentu żeglarskiego żeglugę jednostką żaglową o dlugości Lc = 12 m i Bc = 4 m to i bez takowych dokumentów może jednostkę tę prowadzić w RP ?
I co wówczas jest dokumentem na brak obowiązkowych uprawnień ?



To wtedy to co napisał Pierdu :lol: Wydaje się, że pomimo patentowych życzeń pani z ministerstwa, to prawo dość jasno to prcyzuje - przepraszam, że po raz kolejny wrzucam ten sam kawałek

Cytuj:
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej
w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień
potwierdzonych stosownym dokumentem.


Mi się WYDAJE (słowo-klucz, bo prawnikiem nie jestem), że skoro do ustawy nie jest załączona lista tych uprawnień, to znaczy, że jakikolwiek papierek wydany na mocy prawa z innego kraju (zapewne nawet oświadczenie własne, co Pierdu już nam uświadomił) uprawnia do prowadzenia w Polsce jachtu zgodnego z parametrami opisanymi w tym papierku, gdyż nie ma nigdzie podstawy prawnej do akceptacji jednych papierów a odrzucenia drugich.

Ale tutaj dojdziemy też do ciekawego wniosku- patent np Sternika Jachtowego zgodnie z prawem Chorwackim uprawnia do prowadzenia dużo większej jednostki (nie pamiętam dokładnie, chyba do 30 ton rejestrowych i chyba tylko na wodach chorwackich, niech ktoś poprawi jeśli się mylę). Więc z tego wynika, że na podstawie polskiego Patentu Sternika Jachtowego, moglibyśmy prowadzić na wodach Chorwacji każdy jacht pod polską banderą do ustalonej pojemności, na mocy chorwackiej ustawy, która daje nam takie uprawnienia (rozważania tylko od strony prawnej, gdyż nie sądzę, żeby komuś się tam chciało jechać to egzekwować :lol: ).

Jeszcze jedna sprawa, która wydaje się ważna. Jak się do tego wszystkiego ma karta bezpeiczeństwa, jak jest umocowana prawnie w ustawach? Bo teoretycznie konieczność obsadzenia jachtu załogą zgodnie z kartą bezpieczeństwa przekreśla możliwość pływania pod polską banderą z jakimikolwiek zagranicznymi uprawnieniami, gdyż są tam wymagane konkretne uprawnienia krajowe.


Pozdrawiam, Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2012, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Helmsman napisał(a):
Ale tutaj dojdziemy też do ciekawego wniosku- patent np Sternika Jachtowego zgodnie z prawem Chorwackim uprawnia do prowadzenia dużo większej jednostki (nie pamiętam dokładnie, chyba do 30 ton rejestrowych i chyba tylko na wodach chorwackich, niech ktoś poprawi jeśli się mylę)

Domyślam się, że pisząc "sternik jachtowy zgodnie z prawem chorwackim" masz na myśli VB.
Poprawiam - mylisz się. Nie ma tam żadnego ograniczenia terytorialnego w zakresie żeglugi.
Jest takie ograniczenie ale tylko w odniesieniu do uprawnień radiowych, które są ważne na wodach chorwackich.
Dokument jest oczywiście państwowy. A już niedługo będzie unijny.


Załączniki:
VB.jpg
VB.jpg [ 252.79 KiB | Przeglądane 10585 razy ]

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2012, o 11:06 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Helmsman napisał(a):
konieczność obsadzenia jachtu załogą zgodnie z kartą bezpieczeństwa przekreśla możliwość pływania pod polską banderą z jakimikolwiek zagranicznymi uprawnieniami, gdyż są tam wymagane konkretne uprawnienia krajowe.
:roll:
Wygląda na to że w przypadku jachtów komercyjnych Konrad może mieć rację.

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2012, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Roman K napisał(a):
Wygląda na to że w przypadku jachtów komercyjnych Konrad może mieć rację.

A karta bezpieczeństwa teraz obowiązuje?

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2012, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jeanneau napisał(a):
A karta bezpieczeństwa teraz obowiązuje?
Jeśli armator chce, to ją ma. Ma po to, żeby np. ubezpieczyć i nie mieć problemów w czasie gdy jacht czarteruje i trafi się "klient specjalnej troski".

I właśnie całe to dywagowanie o paniusi z MinSporta to takie akademickie jest, bo wolno-niewolno znaczenia dużego nie ma. Nikt przecież nie kontroluje nam kwitów żeglarskich. Bez patentów wszelakich też można przeżeglować pół życia.

Problem zaczyna się, gdy coś się stanie. I nie jest to problem rozumiany na zasadzie prowadzenia samochodu bez prawa jazdy, gdzie ktoś komuś daje mandat za niemanie.

Problemem jest wypłata odszkodowania. Ubezpieczyciel, gdy wyczai, że prowadzący nie miał jakiegoś z wymaganych kwitów nie wypłaci i właśnie ten brak wypłaty jest problemem.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Roman K
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2012, o 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 02:02
Posty: 226
Lokalizacja: Eire
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Catz napisał(a):
Czy podany przyklad jest czysto abstrakcyjny?

Przykład wzięty z artykułów w prasie :)

_________________
Pozdrawiam Sebastian


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 400 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL