Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 cze 2025, o 22:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 mar 2012, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Czy ktoś z Was używa na małym jachcie (np. 6-metrowym) śródlądowym - silnika zaburtowego dwu-suwowego?
Czy lepiej kupić od razu 4-suwowy, choćby był droższy?
Jakie są ogólne wady i zalety takich silników na wodzie.

Dodam, że kiedyś miałem dwu-suwowego Trabanta i bardzo narzekałem.
Ale już w przypadku skutera chodził bardzo dobrze.
Jakie są Wasze doświadczenia?

Dodam, że zamierzamy kupić silnik używany.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 15:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kuracent napisał(a):
Czy lepiej kupić od razu 4-suwowy, choćby był droższy?


Tak, lepiej.
Kup do tej Sportiny Hondę 4 suwową 5 KM.
Dobry silnik - będziesz miał z niego pożytek.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 16:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Kup do tej Sportiny Hondę 4 suwową 5 KM.

Mam taki w kosiarce do trawy. To to samo?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Każdy z tych silników ma swoje wady i zalety. Silniki dwusuwowe mają zwykle lepszy stosunek mocy do pojemności, ale pracują w wyższym zakresie obrotów więc są z natury mniej trwałe (zwłaszcza łożyska wału korbowego). Są za to lżejsze i mniej skomplikowane w budowie. Zawierają też mniej ruchomych części. Niestety wymagają smarownania olejem podawanym razem z paliwem i dlatego nie są zbyt proekologiczne :roll:
Silnik czterosuwowy jest dokładnym jego przeciwieństwem .......
Rsztę musisz Jędruś wybrać sam :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wydaje mi się, że 4 suwy są cichsze na "roboczych" obrotach.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Maar napisał(a):
4 suwy są cichsze na "roboczych" obrotach.


4. takty przede wszystkim nie piłują Ci mózgu jak to robią dwusuwy nie mówiąc o ogromnym dymie przy odpalaniu dwusuwa.
Osobiście jestm przeciwnikiem 2 suwów z powodów jw.
O wygodzie NIE dolewania oleju do etyliny nie wspominam.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
bury_kocur napisał(a):
nie mówiąc o ogromnym dymie przy odpalaniu dwusuwa.

a ten zapach, mmm... Andrzej nie ma nic przyjemniejszego niż zapach napalmu, wróć odpalanego dwusuwa o poranku, naprawdę
bury_kocur napisał(a):
O wygodzie NIE dolewania oleju do etyliny nie wspominam.

Kuracent chyba nie chce kupić wieteroka lub czegoś podobnego? Nie wiem jak w silnikach zaburtowych, ale aktualnie 2. takty w jednośladach to mają olej nalewany odzienie do podajnika.

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bury_kocur napisał(a):
4. takty przede wszystkim nie piłują Ci mózgu jak to robią dwusuwy nie mówiąc o ogromnym dymie przy odpalaniu dwusuwa.
Osobiście jestm przeciwnikiem 2 suwów z powodów jw.
O wygodzie NIE dolewania oleju do etyliny nie wspominam.

Używam stale dwusuwów małej mocy - w pile łańcuchowej i w wykaszarce czyli kosie spalinowej - hałasują jak diabli, ale to silniczki z krótkim tłumikiem i wydechem w powietrze, a nie do wody, jak mają wydechy zrobione współczesne silniki łodziowe. Oleju dolewa się w proporcji 1:50, albo 1 :40 w zależności od silnika (od urządzenia) i nie jest to kłopotliwe, bo kanisterki z dedykowanym olejem mają specjalne dozowniki. Wcześniej używałem dwusuwowego Saluta do jednej ze swoich łódek i "szło się zabić", ale to był silnik zupełnie innej generacji. Dzisiejsze dwusuwy, to bardzo przyzwoite silniki są! I prawie wcale nie dymią, ani nie śmierdzą gorzej niż czterosuwy - zdaje się, że to z powodu przyzwoitego oleju i w małej ilości podawanego. Chociaż, gdybym kupował silnik do łodzi, to taką czterosuwową Hondę bym pewnie wybrał - jednak. :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Glosuje za cztero- !
Cichszy, tanszy w eksploatacji ( chociaz w tym zakresie mocy roznica nie jest wielka )
Nie trzeba szukac "dodatkow", no i niebawem o czesci do dwusuwow bedzie coraz trudniej i w koncu w ogole je zabronia.
Wady? Wiecej czesci, wiec i okazji do awarii, ale z nowym cztero- nie mam klopotow ( z dwu- mialem )
Wyzsza cena? Roznica zwrocila mi sie w jeden rejs kanalami ( tysiac kilometrow - czyli dobre trzy lata eksploatacji normalnej )
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 22:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a ja jestem zwolennikiem 2 -taktów, są lżejsze i mniej kłopotliwe osłudze.
Ja bym kupił firmowy silnik ale dwucylindrowy -lepszy dżwięk . Ok 6km to i na rzece pod prąd poplywasz

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
piotr6 napisał(a):
a ja jestem zwolennikiem 2 -taktów, są lżejsze i mniej kłopotliwe osłudze.
Ja bym kupił firmowy silnik ale dwucylindrowy -lepszy dżwięk .

Nie sa ani lzejsze ( o ile kilo? ), ani mniej klopotliwe w obsludze - dżwięk moze i lepszy ( sprawa gustu ), ale i sporo wiekszy.
Co to jest silnik "niefirmowy" ?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Catz napisał(a):
Co to jest silnik "niefirmowy" ?

Nie wiesz ?

Ten jest niefirmowy ... ;)


_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wojciech1968 napisał(a):
Ten jest niefirmowy ... ;)

Ten hałas może zabić - za używanie tego na wodzie powinna być kula w łeb.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 23:07 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
firmowy znaczy dla mnie: Honda, Yamaha, Tohatsu Suzuki Merkury może Johnson Mariner

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
piotr6 napisał(a):
firmowy znaczy dla mnie: Honda, Yamaha, Tohatsu Suzuki Merkury może Johnson Mariner
Pewnie chodziło o markowy...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Zamowilem czarny silnik Suzuki. Dostalem bialy Johnson - poza kolorem, sa identyczne! I podobno wszystkie maja napis: Made in Taiwan.
Jestem - poki co - zadowolony.
Catz Firmowo

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Ostatnio edytowano 12 mar 2012, o 23:19 przez Catz, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 23:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
robhosailor napisał(a):
piotr6 napisał(a):
firmowy znaczy dla mnie: Honda, Yamaha, Tohatsu Suzuki Merkury może Johnson Mariner
Pewnie chodziło o markowy...


pewnie tak :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
robhosailor napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Ten jest niefirmowy ... ;)

Ten hałas może zabić - za używanie tego na wodzie powinna być kula w łeb.

Są i z kosiarek, glebogryzarek i inne ustrojstwa ... cóż to ludzie nie wymyślają.
Mam podobne zdanie o przeróbkach/adaptacjach.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 23:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojciech1968 napisał(a):
Ten jest niefirmowy ...


Jezu ... za jaką karę miałbym czymś takim pływać ???
:lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2012, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Silniki dwusuwowe sa głośniejsze bo pracują w wyższym zakresie obrotów. Gdyby czterosów się tak wysoko kręcił - to by wył jak bolid formuły 1 :lol:

Tak po prawdzie to nie ważne jest jaka jest nalepka na silniku, a z czego są wykonane łożyska ślizgowe wału korbowego i wałka rozrządu - bo to się najszybciej zużywa w czterosuwach.
Tłoki , pierścienie i cylindry zużywają sie w obydwu rodzajach silników......

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 196 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL