Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 lip 2025, o 13:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 kwi 2012, o 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Pewnie masz racje;
to...
wywalić całkiem :roll:
czy tylko nastawność? :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2012, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10923
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
czy tylko nastawność?

Tylko!
To moze byc wrecz niebezpieczne.
Komplikujace to konstrukcje i zegluge jest zawsze - z tego co wiem na podstawie wlasnej, osobistej, intymnej, potem, strachem i krwia olanej.... Tak ! Autopsji ! ;)
Catz Ciezko Doswiadczony

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2012, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17646
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4518
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
czy tylko nastawność?

Tylko!
To moze byc wrecz niebezpieczne.
Komplikujace to konstrukcje i zegluge jest zawsze - z tego co wiem na podstawie wlasnej, osobistej, intymnej, potem, strachem i krwia olanej.... Tak ! Autopsji ! ;)
Catz Ciezko Doswiadczony

Moje MICRO miało (zanim stałem się jego właścicielem/armatorem) ciężki miecz o nastawnym kącie natarcia - podobno to ustrojstwo się wzięło i zacięło w pozycji 90 stopni podczas regat na Zatoce Puckiej przy silnym wietrze i łódka pięknie płynęła sobie bokiem. Kiedy kupowałem rozbrojony kadłub, to Jurek Pieśniewski powiedział: "Nie sprzedam ci tego miecza, bo nie chcę cię mieć na sumieniu. Zrób ty sobie normalny, lekki miecz i balast wyłącznie wewnętrzny." Tak zrobiłem i nie żałowałem. :DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2012, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10923
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
i łódka pięknie płynęła sobie bokiem.

To jeszcze nic!
Wyobraz sobie taki "dobrze-niezawodnie-prawidlowo-nastawiony" miecz w przechyle 45° i przyspieszenie typu szkwal, albo i zjazd na fali... Zadziala nie tylko jak znany, marchajowy, "podwojny agent", ale i jak ostatnia, wredna swinia!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2012, o 08:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1223
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 731
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Marian Strzelecki napisał(a):
wywalić całkiem :roll:
czy tylko nastawność? :lol:


Szczerze? Jeżeli chodzi o względy praktyczne to całkiem.
Wiem, Marianie, że po prostu chcesz wypróbować jakieś pomysły w swojej łódce, która w tym celu wcale nie musi być stuprocentowo praktyczna (w końcu łódki z definicji są niepraktyczne :) ). Betotron przecież też był takim demonstratorem pomysłów i Pip do pewnego stopnia także.

W związku z tym, jeżeli Ci pasuje w tym jachciku miecz, zrób miecz i się nie przejmuj. Jeżeli pasuje Ci nastawny, zrób nastawny - ale moim zdaniem to bez sensu.
Miecz nastawny jest użyteczny wtedy, kiedy zniwelowanie dryfu znacząco zmniejsza opory - czyli wtedy, kiedy miecz ma małą powierzchnię => duży kąt dryfu, a kadłub ma kształt żelazka => w przechyle płynąłby bokiem. Przy kadłubie o dużej powierzchni bocznego oporu i takim, którego oś zachowuje równoległy kierunek w przechyle, zmiana kąta nastawienia miecza to kwiatek do kożucha.

Powiem więcej: cały miecz to kwiatek do kożucha.
Masz jakieś 3.5m^2 powierzchni bocznego oporu. Siłę na żaglach, limitowaną przez stateczność dosyć wąskiego i głębokiego kadłuba, szacuję na oko na 75kG maksimum. Przy prędkości 4 węzły (wypornościową masz ok. 5) wychodzi, że Twój kadłub jako płat będzie pracował przy współczynniku siły nośnej poniżej 1/10. Daje to kąt dryfu ok. 1 stopnia - a jeżeli zrównoważenie jachtu będzie wymagało odrobinki wychylenia steru na nawietrzną, to w ogóle zero.
Dalej - jeżeli potraktujemy kadłub jako płat z klapą na końcu, to zwykłym wychyleniem steru możesz przesunąć bez trudu środek parcia od 1/6 do 2/3 cięciwy, no niechby tylko 1/5 do 1/2 (zachowując sobie margines sterowności). To znacznie więcej niż dawałby narysowany przez Ciebie miecz - czyli wystarczającą zmianę zrównoważenia żaglowego uzyskujesz bez komplikacji, uwiązując ster kawałkiem sznurka.
Natomiast do sztormowania dziobem do wiatru zapewne lepiej sprawdzi się dryfkotwa.

pozdrowienia

krzys

ps. trochę podobny jachcik narysowałem tu:
viewtopic.php?f=5&t=5464&start=100
ale miał bardziej rozłożysty kadłub w części rufowej. Twój mi się bardziej podoba :)



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2012, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
myszek napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):

Szczerze?
Wiem, Marianie, że po prostu chcesz wypróbować jakieś pomysły w swojej łódce,...

Masz jakieś 3.5m^2 powierzchni bocznego oporu.
... Daje to kąt dryfu ok. 1 stopnia - a jeżeli zrównoważenie jachtu będzie wymagało odrobinki wychylenia steru na nawietrzną, to w ogóle zero.
...krzys
ps.
trochę podobny jachcik narysowałem tu:
viewtopic.php?f=5&t=5464&start=100
ale miał bardziej rozłożysty kadłub w części rufowej. Twój mi się bardziej podoba :)

:D :D

To dalej dyskutując;
skoro mamy nadmiar siły przeciwdryfowej :roll:
był i taki pomysł z mniejszą płytką denną.

- nie sugerujcie sie wywinięciem pokładu na dziobie;
po prostu nie wyrównałem po starym wycinaniu.


Załączniki:
PICT7839.JPG
PICT7839.JPG [ 24.17 KiB | Przeglądane 7364 razy ]
PICT7838.JPG
PICT7838.JPG [ 34.94 KiB | Przeglądane 7364 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 28 kwi 2012, o 20:34 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2012, o 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9252
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2215
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Środek bocznego oporu powędrował w stronę rufy,
jak na desce windsurfingowej, a zatem powinieneś
ściągnąć pędnik na siebie, nie puszczając rumpla.
Czyli pochylić maszt o jakieś 15-30 stopni.
Jak w Americe... :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Marian nie wiem jak to robisz ale twoje projekty ukazują sie wszędzie nawet w Stanach w latach 60 ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/



Za ten post autor mbober1 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17646
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4518
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Bo Marian z takiej właśnie starej, ale dobrej szkoły!!!
Również starsze projekty z USA i UK (i nie tylko) mogły być inspirujące... Dla mnie są!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
robhosailor napisał(a):
Bo Marian z takiej właśnie starej, ale dobrej szkoły!!!
Również starsze projekty z USA i UK (i nie tylko) mogły być inspirujące... Dla mnie są!

Ze szkoły Haslera także;
ale i ze szkoły innych
- takich pionowych bardziej: :D
MJS


Załączniki:
Skua_Lines.jpg
Skua_Lines.jpg [ 71.29 KiB | Przeglądane 6973 razy ]
13ftItchenPunt.jpg
13ftItchenPunt.jpg [ 44.17 KiB | Przeglądane 6973 razy ]
Lonner Haslera.JPG
Lonner Haslera.JPG [ 84.59 KiB | Przeglądane 6973 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zawiadamiam że :
Dalszy ciąg (chwilowo) następuje tu:

viewtopic.php?f=22&t=14857
czyli;
Śmigły - miększy brat C'hardego.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2013, o 15:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Witam po przerwie
Koledzy forumowi zobowiązali mnie do przestrzegania pryncypiów czyli C'hardy najpierw TU
...a nie gdzie indziej;
viewtopic.php?f=5&t=16421&start=90

pokazuję więc, że praca powoli, ale idzie dalej
(w przerwach pomiędzy wersjami dużego betonowego ;) )
Teraz wersja z pawężą i uproszczoną kabinką, ale bez tracenia stylu pierwszych rysunków łódki:
Załącznik:
C'hardy scrin2.jpg
C'hardy scrin2.jpg [ 115.25 KiB | Przeglądane 6663 razy ]


Załącznik:
C'hardy scrin3.jpg
C'hardy scrin3.jpg [ 124.5 KiB | Przeglądane 6663 razy ]


Oczywiście to cały czas jeszcze przymiarki (na ile Freesip pozwoli):
np. czy wersja szpicgat (Colin'owata ;) ) czy z pawężą się Wam widzi bardziej?

pozdrawiam MJS

ps dodaje jeszcze za forum rys innego kilerka oceanicznego:
Załącznik:
farthi1.gif
farthi1.gif [ 28.98 KiB | Przeglądane 6663 razy ]


A newer version has less draft than pictured
LOA 14'8" LWL 11’0" Beam 5'4" Draft 3'0" Displacement 2,160 lbs. Berths 1

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2013, o 19:28 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Dl mnie, to mniej pochylna rufa, wodnice będą brdziej ostre i lnia burty bez siodła.
Cały czas wznosząca się łagodnym łukiem, od rufy do dziobu, jak w Pilocie.
Raszta super.

Pozdrawiam
emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2013, o 20:15 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Szpicgat ryzykownym mógłby być przy takich kształtach - kołysać się wzdłużnie mógłby zbytnio. A IMHO też bym ster dał bardziej pionowo. Nawet jakoś by warto łagodniejsze zejście wody z kadłuba (kila? czy jak to nazwać?) na ster wyprowadzić, żeby przypadkiem nie pracował w turbulencjach.
Pod rufą woda będzie chyba "wracać" pod górkę spod tej płaszczyzny dna?
Jakoś nie idzie mi wyobrażenie sobie opływu po takim :oops: Bo łódka 'zepchnie' część wody pod to płaskie dno, gdzieś na śródokręciu - do tego punktu będzie to pracować normalnie, może wir brzegowy na krawędzi powstanie itd - a co potem?

A i drugie głupie pytanie: po co dwustopniowy dach kabiny? By mieć o co łeb ubić w łódce z wysokością stania? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2013, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10923
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
RyśM napisał(a):
Szpicgat ryzykownym mógłby być (............ ) itd - a co potem?

Moim zdaniem: Nic. Rozne wszak lodki po morzach plywaja od zawsze i wiekszosc niezle calkiem.
RyśM napisał(a):
po co dwustopniowy dach kabiny?

Tez nie wiem. Moze do targetu Marian wliczyl tez koszykarki i siatkarki?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2013, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Odpowiedam kolejno:
1/ Na kolebanie ponoć (jak naucza Milewski) radą jest niesymetryczna krzywa wyporności.
Poza tym ma być u dołu płyta brzegowa, tak jak w rysunkach Śmigłego: tyle że program FreeSzip sypie się gdy dodaję taki dynks i przestaje chcieć obliczać wszystko z oporami włącznie. A "optymalizacja oporów to podstawa, żeby nie odstawać od światowej czołówki". ... że się podeprę opinią doktora opiniotwórcy. :rotfl:
2/ Kabinka ma uskok, aby podeprzeć maszt: albo w środku będzie wręg podpierający, albo ścianka kabiny.
Tylko w PIP'ie wyrzuciłem całą konstrukcję na pokład, bo moja małżonka ciągle obija łepetynę o wszystko. a tu ma być tradycyjnie; (no chyba że nie musi)
3/ Zmniejszanie skosu tylnego prowadzi do Śmigłowacenia na opak.
czyli powstaje jakby wersja Śmigłego płynąca tyłem do przodu. :D
co wcale nie musi być złe, tylko to jakby inny jacht.

Pozdrawiam MJS
ps. 8-)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 19:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
1/ Na kolebanie ponoć (jak naucza Milewski) radą jest niesymetryczna krzywa wyporności.
Sugerujecie Panie iże rozkład wyporu części podwodnej ma decydować o kołysaniu wewzdłużnem?
Uwierzę Kempowi raczej ("Yacht architecture") - któren to kołysaniu poświęcił osobny a spory rozdział księgi...
A owszem, przez długie stulecia stosowano w tem celu przesunięcie środka wyporu - zgadnijcie w którą stronę ;)
A dla lepszego dowcipu - wyporność zapasową przesunietą przeciwnie... :mrgreen:

Zasię, częsciowo we w związku, zauważę że owa kabinka daje przestrzeni na głowę wzdłuż na oko koło metra (jak dobrze pójdzie :roll: ) czyli najdalej o 30-40 cm w bok ode łba są ścianki, do tego jeszcze nachylone ku wewnętrzu. I ich krawędzie...
Zdarzyć siem wszakoż może iże nieszczęsny nie trwa w stuporze, jako słup soli nieruchomy - zwykle coś jednakoż robi - albo że nieruchomą nie jest łódka... siem, powiedzmy, wzdłuż kiwnie...
Nie o miejsce na nogi bym siem martwił... :-(
Catz napisał(a):
Tez nie wiem. Moze do targetu Marian wliczyl tez koszykarki i siatkarki?
Znana mię bliżej miła załogantka, autentycznie koszykarka, nabyła sobie łódkę bez wysokości stania; w każdym razie dla niej na pewno. Składam na karb rezygnacji i beznadziei... Jako że ponad dwukrotnie młodszą będąc też ma kłopoty z kręgosłupem - taki już los wysportowanych :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Umówmy się : nikt nie będzie biegał wzdłuż i w poprzek tego jachtu:
wszędzie jest blisko aby się podeprzeć lub złapać za jakiś uchwyt: (przewiduję takie jak wiszą w autobusach :-P - aby miękkie były.) kabina ma być izolowana np. korkiem.
Hełmów nie przewiduję, bo to nie Setka. :rotfl:
Szerokość kabiny jest maksymalna jaką można aby został półpokład, a wychodzi mi, że człowiek ma ramiona ... i to one będą narażane: rada > naramienniki rugbystów?

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Co do podstaw:
Czy biblia Milewska czy Kempowa obie mówią o niesymetrycznej krzywej wyporności, i adekwatnie (na odwrót) do tego nawisy.
Także wielu innych takie rozwiązania popiera.
Natomiast symulacje komputerowe Delft i Michlet chcą wyporność symetryczną i ścisłą (wypór jak najbardziej skupiony) aby zmniejszać opory czołowe.
Już zacząłem na ten temat pisać (w wątku o fali i Setce), ale to chyba dla mnie jeszcze za trudne dla jasnego zdefiniowania co myślę.
Dam przykład z ćwiczeń... ;) dwa kadłuby tej samej wielkości i wyporności a 60% różnicy w wynikach oporu ruchu w FreeShip* (cyferki:100 oraz 39,6):
Załącznik:
04 m 041 nowx 39,6.jpg
04 m 041 nowx 39,6.jpg [ 60.03 KiB | Przeglądane 6182 razy ]
Załącznik:
19- k 002=  100.jpg
19- k 002= 100.jpg [ 55.5 KiB | Przeglądane 6182 razy ]

A to tylko symulacja ruchu w jednym kierunku w jednym darmowym programiku.
W innych (darmowych: np. Michlet*) wyniki bywają dokładnie odwrotne. :rotfl:
Teraz nie dziwię się że może to budzić oburzenie, gdy negujemy tu sens symulacji komputerowych, a inni tym żyją od lat na co dzień i nie wyobrażają sobie, że można inaczej.
To jest ten moment o którym pisałem kiedyś : że komputer wyjaławia wyobraźnie.
Nawet nie wyjaławia ile przejmuje jej rolę i prowadzi w kierunku znanym tylko programiście.
Im więcej miał on wyobraźni tym więcej program może.



Czyli nic za darmo (niezależnie od poglądów i programów):
ryzykujemy jacht powolny ale stabilny, lub szybki ale także w gibaniu :lol:
Takie porównanie: Jacht RORC i Szalupa; lub Colin i szkierowiec.
Wychodzi na to że aby coś uszczknąć z obu trzeba obciąć kawał jachtu szkierowego, i resztę zostawić.
Pytanie z której strony?
Dziś dominuje obcinanie z rufy (stąd żelazka), kiedyś było odwrotnie.


Dlatego wpierw chcę zrobić prototyp Śmigłego - On ma odwrotnie niż C'hardy: nawis z tyłu, ale da się go także używać odwróconego! :-P
Tylko ster przenosimy, (i maszt oczywiście).
MJS



* Innych darmowych:
:roll: bo płatnych nie używam ze sknerostwa :-P
...wolałbym zrobić prototyp niż kupić program = te same koszta. :cool:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 10 wrz 2013, o 22:05 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Biblia Kempowa? A cosik więcej o niej samej?

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
No... Ta:
RyśM napisał(a):
Uwierzę Kempowi raczej ("Yacht architecture") - któren to kołysaniu poświęcił osobny a spory rozdział księgi...
A owszem, przez długie stulecia stosowano w tem celu przesunięcie środka wyporu - zgadnijcie w którą stronę ;)
A dla lepszego dowcipu - wyporność zapasową przesunietą przeciwnie... :mrgreen:


MJS

ps.
Łukaszu; komu się sprzedałeś?
(dawniej E'Wedel)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 06:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Aaa taki Kemp :)
Obrazek


ps. Komu? Teściowej, jak Chajzer reklamie proszków ;) :rotfl:
To świadoma droga do imienia i nazwiska w nicku ;)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 08:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17646
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4518
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
LukasJ napisał(a):
Aaa taki Kemp :)


Tutaj jest for free (public domain) :)

http://openlibrary.org/authors/OL274618A/Dixon_Kemp

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jak sie z tego Open korzysta?
MJSDziekuje z góry ;)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 14:03 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Siem klika tytuł (ten trzeci od góry ;) ) a jak wyskoczy siem klika "PDF" po prawej stronie pod "READ". A wtedy zostaniesz przekierowany w miejsce gdzie toto jest :-P czyli do http://archive.org/ - dobre źródło zresztą.

Ściślej chodzi Ci o: http://ia600302.us.archive.org/30/items ... mpgoog.pdf - co zresztą możesz kliknąć od razu miast siem p..rzyć :mrgreen:
Marian Strzelecki napisał(a):
Hełmów nie przewiduję, bo to nie Setka. :rotfl:
Szerokość kabiny jest maksymalna jaką można aby został półpokład, a wychodzi mi, że człowiek ma ramiona ... i to one będą narażane: rada > naramienniki rugbystów?
Szerokość jest chyba OK, chodzi mię o tę długość kabiny ;) Mam coś podobnego w kibelku (w forpiku jest), niecały metr od grodzi do frontowej ścianki. A na ściance owej jeszcze bulaj, z dzynglem do otwierania - którego doprawdy trudno uniknąć gdy kiwnie :lol: Wzdłużnie kiwnie, znaczy siem.

Marian Strzelecki napisał(a):
Natomiast symulacje komputerowe Delft i Michlet chcą wyporność symetryczną i ścisłą (wypór jak najbardziej skupiony) aby zmniejszać opory czołowe.
Teraz nie dziwię się że może to budzić oburzenie, gdy negujemy tu sens symulacji komputerowych, a inni tym żyją od lat na co dzień i nie wyobrażają sobie, że można inaczej.
To jest ten moment o którym pisałem kiedyś : że komputer wyjaławia wyobraźnie.
Nawet nie wyjaławia ile przejmuje jej rolę i prowadzi w kierunku znanym tylko programiście.
Im więcej miał on wyobraźni tym więcej program może.
Jest nawet gorzej... dawno minęły czasy gdy programista wiedział co program rzeczywiście czyni i na czym jest oparty. Dziś każdy składa z kawałków robionych przez innych - a ci swoje składali z... itd. Dobrze jak choć wiadomo jakimi wzorami toto liczy - można siem zastanowić czego one tyczą, dla jakich warunków były formułowane i czy siem człek w ogóle z nimi zgadza. :roll:
Odkąd to wypór jak najbardziej skupiony czy symetryczny zmniejsza opory? może płaskodenkom na płaskiej wodzie. Dla morskich jednostek od wieków coś blekotali wszyscy o współczynnikach cylindrycznych, rozciągnięciu wyporności itp, nie wiedzieć czemu; ba, gruszki dziobowe statkom robią - a tu nagle "skupiony"? :-?
Owszem, mniejszy opór przeciw bardzo małej fali ma łódka która siem bardzo łatwo wzdłużnie kiwa :rotfl:
Ino odwrotnie na większej. A dla tego łodziątka każda fala jest większa; a tak krótka łódka bardzo potrzebuje siem nie kiwać; a... itd, da capo ad libitum. Jak kto oprze program o obliczenia modelowe 12-tek do pucharu ameryki - róznie może być... :cool:

Symulacje komputerowe są jak każda naukowa teoria: służą do kwestionowania. Jak to w kimś "budzi oburzenie" to niech wraca do szkoły :mrgreen:
Gdzieś słyszałem jak klasyka (coś w stylu kutra pilotowego bodaj) podstawiono do super programu dla projektantów regatówek - wyszło że łódka powinna pływać 1/3 wolniej niż rzeczywiście jedzie. No czegoś program nie przewidywał...
Właśnie tak siem sprawdza modele, nie? Porównując z rzeczywistością :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 16:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To, że nie jestem myszą ja wiem i Ty wiesz, ale czy te koty to wiedzą? :rotfl:

Jak wiesz jakiś rok (~~) temu zafascynowałem się zabawką pt DelftShip./FreeShip
I od tego czasu drążę temat.
Zaczynam drążyć także "Michleta"* (ze znikomym skutkiem dla projektów,)
ale jestem coraz bogatszy "o wiedzę" :lol: ;
że to wszystko jest niespójne i, że trzeba wiary aby wierzyć,
że ten a nie tamten program ma być dla mnie guru.



Tyle że program prof.? Michlet'a "drąży" kadłub w poziomie na gładkim i bez dryfu.
A DS i FS nie wiadomoco. :roll: ale za nimi stoi cała uczelnia szipowa; Uniwersytet? "Delft".

*o którym Myszek (bądź co bądź dr. fizyki) pisze:
Michlet ... ma tę wyższość nad FS, że robi naprawdę symulację tego co dzieje się w rzeczywistości, podczas gdy FS korzysta ze wzoru empirycznego, opartego na interpolacji ... typowych kadłubów.

I bądź tu mądrym. :mrgreen:
MJS

ps
a gruszki niewiele tu mają do roboty, bo one poprawiają opływy blaszanych pudełek które nie maja opływów prawie wcale. :lol:
Jachty pływają często z szybkościami bliskimi maksymalnych dla swej długości, a gruszkowce rzadko.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 20:48 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
A ja tak nieśmiało zapytam z innej beczki. Ile tego balastu i jakiej gęstości?? Bo o stateczność takiego kadłuba obawiam się najbardziej. Metacentrum pod wodą, tego chyba jeszcze nie grali :roll: (albo bardzo rzadko).
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To ja Ci nieśmiało odpowiem:
Nie wiem :-P
Po to ma być przedprototyp (Śmigły), aby jakieś szacunki zrobić :D
Zakładam, że (tam) na początek popróbuję z samą wodą (zamkniętą) w zęzie :rotfl:
Potem zamknę ją w butelkach PET i resztę wolnej przestrzeni zęzy wypełnię mokrym piaskiem i konserwami.
Następny etap prób będzie:dolna płyta kompensacyjna (zamiana sklejkowej na żelastwo)
oraz jakiś złom wsypywany na samo dno (potem może z cementem).
A jak będzie mało to na lepszą stabilność z wiatrem chcę popróbować poziomy stabilizator w bocznej (pomiędzy burtami) skrzyni mieczowej -
o taki:


Załączniki:
Smigły flat ster miecz DDS.jpg
Smigły flat ster miecz DDS.jpg [ 31.52 KiB | Przeglądane 5673 razy ]
DSS foil from Ocean Navigator.jpg
DSS foil from Ocean Navigator.jpg [ 18.27 KiB | Przeglądane 5673 razy ]
dss_gallery m.jpg
dss_gallery m.jpg [ 68.99 KiB | Przeglądane 5673 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 14:25 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
To, że nie jestem myszą ja wiem i Ty wiesz, ale czy te koty to wiedzą? :rotfl:
Taką kiedyś słyszałem opinią iże każdą koncepcyją wpierw przemyśleć i obliczyć mózgiem własnem należy, z kartka i ołówkiem w ręku - do komputra nie siadając póki nie gotowa.
Albowiem ołówek przyjemniej gryźć niźli myszę :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 wrz 2014, o 23:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
http://allegro.pl/jacht-zaglowyz-silnik ... 48170.html

podoba mi się nie wiem czy wklejam w dobrym dziale

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2014, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
No chyba ze stalą niewiele ma wspólnego :lol:
U mnie od zawsze budzi uśmiech ...
tylko nie wiem czy podziwu czy politowania ;)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL