Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 20:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lis 2012, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 17:38
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: wciąż rosnące...
Stara Zientara napisał(a):
Entrant napisał(a):
I, w istocie, ubaw po pachy...
Opowiadaj!!!


No na przykład wyobraź sobie kubryk Zawiaska ze zdemontowanymi stołami, taboretami ustawionymi w kółko, na zewnętrznych (w stosunku do środka kółka) brzegach taboretów stoją uczestnicy rejsu....
A inni uczestnicy chodzą po wewnętrznych brzegach i żeby nie spaść z tych taboretów (bo czcigodną jednostką buja nie mniej czcigodny Bałtyk) są "łapani" przez tych z zewnętrznego kręgu, żeby nie dotknąć podłogi ani niczego innego... :-D

Całość zabawy ma na celu "przełamanie oporu przed kontaktem fizycznym"...

:-D

_________________
"W szczególnych warunkach życia i pracy na morzu wykształca się wybujały indywidualizm."
(J. Wadowski, Pieśni spod żagli)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2012, o 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2010, o 18:25
Posty: 89
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: kj
Krzys napisał(a):
To se już nie pooficerujemy na Zawiasie :lol:


a czemu nie? co Ci stoi na przeszkodzie??

_________________
____________
pozdrawiam :)
kasia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2012, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 17:38
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: wciąż rosnące...
rhumb napisał(a):
Adas, nie mieszaj :)
na oficera wachtowego NIE musisz, na 'oficera ZC' - musisz


Dobra. OK. Sprecyzujmy:
NIE musisz odbyć rejsu oficerskiego, żeby pełnić FUNKCJĘ oficera wachtowego, ale wtedy oficerujesz "pod nadzorem".
MUSISZ odbyć rejs oficerski i popływać 21 dni pod nadzorem jako oficer, żeby SAMODZIELNIE pełnić FUNKCJĘ oficera wachtowego.

_________________
"W szczególnych warunkach życia i pracy na morzu wykształca się wybujały indywidualizm."
(J. Wadowski, Pieśni spod żagli)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2012, o 17:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2011, o 12:43
Posty: 469
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 35
Uprawnienia żeglarskie: Plastikowe beztalencie
Stara Zientara napisał(a):
Entrant napisał(a):
I, w istocie, ubaw po pachy...
Opowiadaj!!!


W skrócie:
Jakieś stawianie i zrzucanie żagli (tak jakby się to robiło na zawiasie kiedykolwiek)
Jakieś stawanie na kotwicy (jakby nie można było normalnie do portu wpłynąć i iść na piwo)
Jakieś człowieki (Robert) za burtą na silniku i na żaglach
Jakieś alarmy pożarowe
Jakieś kursy radarowe, radiowe (kto by tam patrzył na ekraniki i słuchał jak dwóch rybaków rozmawia o Mariolce)
Jakieś wykłady z obowiązków i odpowiedzialności oficera (Normalnie okazuje sie że taki oficer to więcej musi robić od kpt.)
Jakieś strasznie kretyńskie zabawy integracyjne dla małych dzieciaków (jakby nie można było po ludzku flaszki wyciągnąć)
Jakieś dywagacje na temat alkoholu na zawiasie.
Jakieś opowiadania o tym jak skutecznie dopisać się do listy "latarniowców" na Zawiasie.

_________________
"Szkoda wielka, kiedy czyjeś wyższe aspiracje zostają stłumione prozą życia codziennego."



Za ten post autor Eryk otrzymał podziękowanie od: seascout
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2012, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 17:38
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: wciąż rosnące...
No właśnie. Coś w tym guście.
Generalnie bardzo intensywnie, czasem bardziej ciekawie, czasem mniej, ale w sumie, trzeba przyznać, że dużo dobrej roboty CWM włożył w przygotowanie i przeprowadzenie rejsu.
Nie wiem ile kto skorzystał, ale z pewnością, mogę stwierdzić, że ów rejs nie był, przynajmniej dla mnie, niepotrzebną stratą czasu.

_________________
"W szczególnych warunkach życia i pracy na morzu wykształca się wybujały indywidualizm."
(J. Wadowski, Pieśni spod żagli)


Ostatnio edytowano 20 lis 2012, o 17:28 przez Entrant, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Entrant otrzymał podziękowania - 2: epi, seascout
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2012, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2011, o 12:43
Posty: 469
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 35
Uprawnienia żeglarskie: Plastikowe beztalencie
Tak jak przedmówca.
Niektórzy mogą stukać się w czoło i zastanawiać się po cholerę coś takiego, albo myśleć że ktoś robi to tylko dlatego żeby być tym oficerem.
Moim zdaniem naprawdę warto wybrać się na taki rejs bo są na nim takie elementy których normalnie się nie robi tak jak stawianie żagli :-D czy człowiek za burtą (serio kto robił podejście na Zawiasie), czy posikać se wodą z hydrantu.
Polecam każdemu, szkoda że tylko 4 dni, szkoda że jeszcze nie do końca mają wszystko dopracowane ale z czasem myślę że im się uda.

_________________
"Szkoda wielka, kiedy czyjeś wyższe aspiracje zostają stłumione prozą życia codziennego."



Za ten post autor Eryk otrzymał podziękowanie od: epi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2012, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 17:38
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: wciąż rosnące...
Eryk napisał(a):
człowiek za burtą (serio kto robił podejście na Zawiasie),


W 7 minut od ogłoszenia alarmu do podjęcia... :-D :-D

_________________
"W szczególnych warunkach życia i pracy na morzu wykształca się wybujały indywidualizm."
(J. Wadowski, Pieśni spod żagli)



Za ten post autor Entrant otrzymał podziękowanie od: epi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2012, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2010, o 18:25
Posty: 89
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: kj
Roman K napisał(a):
rhumb napisał(a):
A że miał ostatnio trochę zdarzeń, które oparły się nawet o Izbę Morską, w których pewien udział mieli też oficerowie,

A możesz to rozwinąć?


jak wspomniałam wcześniej - szczegółów nie znam. wiem tyle, co opowiedziano w trakcie rejsu.
Generalnie wskazano na 3 zdarzenia bodajże z 2010 i 2011r., w których Zawisza wszedł na mieliznę (na torze Świnoujście-Szczecin, pod Helem i pod Kalmarem). Sprawy oparły się oczywiście o Izbę Morską, która poza przesłuchaniami zarządziła też m.in. sprawdzenie dokumentacji jachtowej.

podsumowując wszystkie orzeczenia wskazano m.in.:
- brak prawidłowej obserwacji w trakcie rejsu, w tym w momentach 'trudnych nawigacyjnie' (wejście do portów, żegluga nocna itp)
- niekorzystanie/nieumiejętność korzystania ze wszystkich dostępnych instrumentów obserwacji (radar, sonda...)
- brak świadomości oficerów co należy do ich kompetencji/obowiązków, kiedy i na jakich zasadach [m.in. zaistniała sytuacja gdy jeden z oficerów uznał że skończył wachtę, a następny uznał, że jej jeszcze nie przejął]
- nieprawidłowe/błędne, nieuważne prowadzenie nawigacji (błąd rzędu 1 minuty w określaniu pozycji; czy przepływanie między półwyspem helskim a pławą HLS)
- niezachowywanie procedur związanych z przekazaniem wachty (tj. potwierdzenia aktualnej pozycji i kursu przez przejmującego)
itp....

_________________
____________
pozdrawiam :)
kasia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 00:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
noone napisał(a):
Znaczy co? Brakuje wykwalifikowanej kadry, czy jest jej/ich za dużo? ;-)
Jest też trzecia możliwość -- brak chętnych na rejs "oficerski" ;)

Na który -- o ile rzeczywiście szkolenie miało by przebiegać tak, jak reklamują, -- chętnie bym się wybrał.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Krzys napisał(a):
To se już nie pooficerujemy na Zawiasie :lol:
Po co zniżać sie do oficerowania? Są światłe wzorce wszak, jak dowodzić! :lol: :lol: :lol:

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Zawisza Czarny napisał(a):
na rejsach organizowanych przez CWM.
Z czego jasno wynika, że na rejsach organizowanych przez Korsarza, szantymaniaka lub po prostu przeze mnie takie zasady nie muszą obowiązywać. :)

I to jest cenna informacja :D

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 00:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wasyl napisał(a):
I to jest cenna informacja
Szczególnie, że kryteria wcale nie muszą być łagodniejsze...tylko nieco mniej formalne. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 01:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2010, o 18:25
Posty: 89
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: kj
Cypis napisał(a):
noone napisał(a):
Znaczy co? Brakuje wykwalifikowanej kadry, czy jest jej/ich za dużo? ;-)
Jest też trzecia możliwość -- brak chętnych na rejs "oficerski" ;)

hm... na ostatnim (a jednoczesnie pierwszym) byl komplet :)
jakos nie wydaje mi sie by mialo brakowac chetnych, zwłaszcza, że taki rejs ma być1 ew.2 na rok

_________________
____________
pozdrawiam :)
kasia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 01:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
rhumb napisał(a):
hm... na ostatnim (a jednoczesnie pierwszym) byl komplet :)
Nie wątpię, że był, wskazuję możliwość :)

I co? "Gasili" Zawiasa? "Uszczelniali"? Zastąpili Rysia przy maszynie?

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 08:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2011, o 12:43
Posty: 469
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 35
Uprawnienia żeglarskie: Plastikowe beztalencie
rhumb napisał(a):
na ostatnim (a jednoczesnie pierwszym)


Ostatni nie był pierwszym. Pierwszy był w Marcu.
Ale też było dużo osób jak nie komplet

_________________
"Szkoda wielka, kiedy czyjeś wyższe aspiracje zostają stłumione prozą życia codziennego."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 09:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tak z ciekawosci, czy moze ktos podas wszystkie stanowiska funkcyjne na Zawiasie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 10:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
1. kapitan
2. kapitan-stażysta
3. zastępca kapitana
4. starszy oficer
5. oficer wachty (I-IV)
6. starszy wachty (I-IV)

przy czym 2-4 występują w razie potrzeby i niejednocześnie przeważnie.

Ponadto załoga stała: mechanik, bosman, motorzysta i kucharz.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 10:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Ad 6 - i jak ja mam teraz patent zrobić :?: Przepisów nie starcza.. Poza tym ja z moim brakiem umiejętności wyżej celować nie chcę ;)

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2010, o 18:25
Posty: 89
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: kj
Narjess napisał(a):
Ad 6 - i jak ja mam teraz patent zrobić :?: Przepisów nie starcza.. Poza tym ja z moim brakiem umiejętności wyżej celować nie chcę ;)

wedle nowych założeń na starszego nie musisz mieć patentu - za to ceni się doświadczenie na Zawiszy ;)

_________________
____________
pozdrawiam :)
kasia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 17:38
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: wciąż rosnące...
rhumb napisał(a):
hm... na ostatnim (a jednoczesnie pierwszym) byl komplet :)
jakos nie wydaje mi sie by mialo brakowac chetnych, zwłaszcza, że taki rejs ma być1 ew.2 na rok


O ile mi wiadomo, to nawet był nadkomplet.
Ktoś mi wspominał, że jego przyjaciółka była na 20 miejscu listy rezerwowej...

_________________
"W szczególnych warunkach życia i pracy na morzu wykształca się wybujały indywidualizm."
(J. Wadowski, Pieśni spod żagli)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Stara Zientara napisał(a):
1. kapitan
2. kapitan-stażysta
3. zastępca kapitana
4. starszy oficer
5. oficer wachty (I-IV)
6. starszy wachty (I-IV)

przy czym 2-4 występują w razie potrzeby i niejednocześnie przeważnie.

Ponadto załoga stała: mechanik, bosman, motorzysta i kucharz.


Chyba chodziło Ci o 2 i 3, obaj są w tzw. załodze szkolnej, a starszy oficer stałej, wiec jeśli jest jeden na mostku oprócz kpt. oczywiście to starszy oficer.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 13:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
doktor napisał(a):
Chyba chodziło Ci o 2 i 3
Wiem, o co mi chodziło.

Zwykle na Zawiszy pływam bez stażysty, zastępcy i starszego. Daję sobie radę mając tylko oficerów wachtowych. Dodatkowych funkcyjnych biorę wtedy, gdy potrzebują jakiegoś stażu albo armator o to prosi.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
Zwykle na Zawiszy pływam bez stażysty, zastępcy i starszego.

Pytanie, czy to będzie jeszcze możliwe. Z tego co rozumiem wystarczy że nie znajdziesz 4 pełnych, uprawnionych oficerów i będziesz musiał starszego zabrać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Sąsiad napisał(a):
wystarczy że nie znajdziesz 4 pełnych, uprawnionych oficerów
Na zdjęciu z rejsu oficerskiego (na fb) widać m.in. Kasię, Adasia, Spidera i jeszcze paru znajomych. Raczej problemu więc nie będzie. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 14:32 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
doktor napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
1. kapitan
2. kapitan-stażysta
3. zastępca kapitana
4. starszy oficer
5. oficer wachty (I-IV)
6. starszy wachty (I-IV)

przy czym 2-4 występują w razie potrzeby i niejednocześnie przeważnie.

Ponadto załoga stała: mechanik, bosman, motorzysta i kucharz.


Chyba chodziło Ci o 2 i 3, obaj są w tzw. załodze szkolnej, a starszy oficer stałej, wiec jeśli jest jeden na mostku oprócz kpt. oczywiście to starszy oficer.


No to obsada prawie jak na lotniskowcu US Navy :) Jestem pod wrazeniem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 15:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 17:38
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: wciąż rosnące...
Sąsiad napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Zwykle na Zawiszy pływam bez stażysty, zastępcy i starszego.

Pytanie, czy to będzie jeszcze możliwe. Z tego co rozumiem wystarczy że nie znajdziesz 4 pełnych, uprawnionych oficerów i będziesz musiał starszego zabrać.


Znowu nie tak, Sąsiedzie ;-)
Wystarczy, żeby było 2 "dorobionych" oficerów. Tych dwóch pozostałych, "niedorobionych" będzie mógł Wojtek sam nadzorować ;-)
W przypadku gdy będzie mniej niż dwóch "dorobionych", CWM narzuci obowiązek uczestnictwa starszego oficera, zastępcy kapitana lub "niedorobionego" kapitana, czyli stażysty :-)
Oczywiście ten "nadzorca" też będzie musiał być z listy CWM, na której wszak znajomi Wojtka są również.

P.S.
Zakładam, że nikt się nie obrazi za epitety w cudzysłowach... :roll: ;)

_________________
"W szczególnych warunkach życia i pracy na morzu wykształca się wybujały indywidualizm."
(J. Wadowski, Pieśni spod żagli)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 20:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
doktor napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
1. kapitan
2. kapitan-stażysta
3. zastępca kapitana
4. starszy oficer
5. oficer wachty (I-IV)
6. starszy wachty (I-IV)

przy czym 2-4 występują w razie potrzeby i niejednocześnie przeważnie.

Ponadto załoga stała: mechanik, bosman, motorzysta i kucharz.


Chyba chodziło Ci o 2 i 3, obaj są w tzw. załodze szkolnej, a starszy oficer stałej, wiec jeśli jest jeden na mostku oprócz kpt. oczywiście to starszy oficer.


No to obsada prawie jak na lotniskowcu US Navy :) Jestem pod wrazeniem.


Taa ,będą mundury i broń palna :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
Taa ,będą mundury i broń palna

Kordziki! Obowiązkowo kordziki! ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2012, o 01:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
I BONSAI w keję. (oficjalnie tylko otarcie) BPANMSP :lol:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2012, o 02:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
doktor napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
1. kapitan
2. kapitan-stażysta
3. zastępca kapitana
4. starszy oficer
5. oficer wachty (I-IV)
6. starszy wachty (I-IV)

przy czym 2-4 występują w razie potrzeby i niejednocześnie przeważnie.

Ponadto załoga stała: mechanik, bosman, motorzysta i kucharz.


Chyba chodziło Ci o 2 i 3, obaj są w tzw. załodze szkolnej, a starszy oficer stałej, wiec jeśli jest jeden na mostku oprócz kpt. oczywiście to starszy oficer.
Jeden Zawias a tyle zawijasów :)
Niewiele pływałem -- nie wiem -- to się pytam: Kto to jest ten tam z załogi stałej: straszy oficer?

Bo jednego kapitana-stażystę vel zastępcę to znam -- Zbieraja :)

To jak to w końcu jest? :lol: :lol: :lol:

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2012, o 03:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Entrant napisał(a):
W przypadku gdy będzie mniej niż dwóch "dorobionych", CWM narzuci obowiązek uczestnictwa starszego oficera, zastępcy kapitana lub "niedorobionego" kapitana, czyli stażysty :-)
Będzie, albo i nie. Wyjdzie -- jak zwykle -- w tzw. praniu :)

Skądinąd -- zastanawia mnie, czemu jako "wymóg oficerski" jest "STCW" a nie "radar"?

A w ogóle -- opisałbyś, jak wyglądało to szkolenie? Co robiliście oprócz zwrotów itd? Da się?

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL