Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 13:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 sty 2013, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pisząc "nasze warunki" miałem na myśli głównie brak pływów.


Bavaria seryjnie montuje Volvo Penta D1-20 (18KM) na B32/33 oraz na B36. Istnieje opcja dopłaty do silnika D1-30 (28KM) co wo wypadku B36 byłoby jeszcze uzasadnione ale przy B32/33 moim zdaniem nie ma to sensu.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl



Za ten post autor ATSEA.PL otrzymał podziękowanie od: cantos
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 21:47 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
faktycznie !!!

szok ale tak jest

http://www.bavaria-yachtbau.com/en/sail ... -data.html

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ATSEA.PL napisał(a):
nie ma to sensu.


Zależy jaką śrubę macie tam założoną ...
Przy czym zgadzam sie, że D1-20 do B32 wystarczy ale przy uczciwej uciągowej śrubie.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
bury_kocur napisał(a):
przy uczciwej uciągowej śrubie.


Tu masz moją śrubę - jestem z niej BARDZO zadowolony !
Ma bardzo dobry uciąg i świetnie się składa i rozkłada.
pzdr
Kocur


Załączniki:
DSCF0670.JPG
DSCF0670.JPG [ 54.83 KiB | Przeglądane 5322 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zgadzam się, że wiele zależy od śruby ale moim zdaniem nie zmienia to faktu, że nie ma sensu pakować większego silnika do B32/33. Zastanowić można się w przyszłości nad śrubą. Fabrycznie zamontowana jest stała 2 płatowa.

Przy okazji zadałbym pytanie bardziej doświadczonym kolegom - czy wymiana śruby stałej na składaną to kwestia samej śruby czy wymaga też jakiejś ingerencji (zmian) w przekładni ?

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ATSEA.PL napisał(a):
czy wymaga też jakiejś ingerencji (zmian) w przekładni ?


W przekładni to nie słyszałem.
Śrubę składaną kupuje się wraz z piastą i to wszystko.
Aczkolwiek ja zamawiałem całość - znaczy silnik z przekładnią i śrubą.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 23:41 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
ATSEA.PL napisał(a):
nie ma sensu pakować większego silnika do B32/33.

Chyba nas nie zrozumiałeś. Chodziło o większy do B36, bo ten do 32-ki starczy z nadmiarem. :D Co do składanej śruby. Przy jachcie przeznaczonym do czarterów, nie jest to najlepszy pomysł.

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 07:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Roman K napisał(a):
Co do składanej śruby. Przy jachcie przeznaczonym do czarterów, nie jest to najlepszy pomysł.


Dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Roman K napisał(a):
Co do składanej śruby. Przy jachcie przeznaczonym do czarterów, nie jest to najlepszy pomysł.

Zgadzam się z przedmówcą.
A dlaczego ? Bo jeszcze się nie rozłoży... :D

Pływałem trochę na jachcie regatowym ze składaną śrubą i trzeba było się tego nauczyć. Szczególnie na małej wstecz śruba potrafiła się nie rozłożyć i trzeba było dać "więcej gazu". Ale być może są teraz nowsze, bardziej niezawodne konstrukcje ?

Przy okazji DUŻY PLUS dla kolegi z atsea.pl za szczere i przejrzyste odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Mam składaną i nigdy nie miałem problemu żeby się nie rozłożyła. Zawsze przed sezonem starannie ją czyszczę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 08:17 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Marcin ludzie na czarterówkach napierda..... manetką przód - tył bez opamiętania. Nikt nie szanuje silnika, przekładni nie mówiąc o śrubie. Składana śruba to jeszcze jeden element do zepsucia, i to szybkiego. W stałej się nic nie popsuje

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 09:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Ok wszystko czaje ale jak można śrubę popsuć?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 09:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
cantos napisał(a):
Szczególnie na małej wstecz śruba potrafiła się nie rozłożyć i trzeba było dać "więcej gazu"


Witam
Rzecz polega na dokładnej, przedsezonowej konserwacji śruby.
Każdy płat śruby obraca się na osobnym sworzniu.
Przed KAŻDYM sezonem należy rozebrać śrubę tzn: wykręcić na piaście śruby blokujące sworznie płatów śruby, wysunąć owe sworznie wraz z płatami i całość dokładnie oczyścić.
Dokładnie tzn oczyścić zarówno płaty śruby wraz zębami oraz zęby na piaście.
Następnie złożyć całość nie żałując smaru.
Smar musi myć odporny na zimną wodę (MUSI to być na nim napisane) i NIE MOŻE być smarem grafitowym.
Przy takim corocznym traktowaniu śruby nie ma takiej mozliwości aby nie rozłożyła się ona po włożeniu biegu (nawet na małych obrotach).
Wszelkie problemy z rozkładaniem śruby mają swoją praprzyczynę w niechlujnym jej traktowaniu i w braku jej powyżej omówionej konserwacji.
Znane są mi z doświadczenia mechanika statkowego przypadki, iż owe sworznie śruby - zamiast wysunąć je palcem po wykręceniu blokujących je śrub - trzeba było wybijać dużym młotem ze względu na zapieczenie ich w gniazdach.

Natomiast rzeczywiście ludzie robią obsługowo dość podstawowy błąd polegający na NIE ZACHOWANIU chwili przerwy pomiędzy załączeniem napędu a dodaniem obrotów (wszystko jedno - w tył czy do przodu).
Ale to niszczy mniej samą śrubę a bardziej zęby kłowe w przekładni.
Tyle, że przy takim niechlujnym załączaniu napędu śruba rzeczywiście przenosi zbyt wielkie obciążenia przy rozkładaniu.
Mówiłem o tym na spotkaniu w zeszłym roku w "Samosterowy poniedzialek".
Jest to omawiane gdzieś tu:
http://www.samoster.org.pl/index.php?doc=178
w zakładkach:
Wersja "live" - filmy z silnikowych wykładów w Tawernie "Korsarz":
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 18 sty 2013, o 10:10 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Sajmon
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Nicram napisał(a):
jak można śrubę popsuć?


Szarpiąc ją przy niezachowaniu chwili przerwy pomiędzy załączeniem napędu a dodaniem obrotów.
MUSI być zachowana taka malutka chwila przerwy aby dać się śrubie rozłożyć.
Pływam na śrubach rozkładanych wiele lat i nigdy nie miałem z nimi kłopotu ale:
1. co roku przed sezonem dokładnie konserwuję śrubą, o czym powyżej i dzięki czemu śruba rozkłada mi się na najmniejszych nawet obrotach silnika
2. załączam napęd jw.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Jeszcze raz jak krowie na rowie; rozumiem, że młotem można rozwalić śrubę ale w wodzie? przy gazowaniu? Co może jej się stać?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Nicram napisał(a):
Jeszcze raz jak krowie na rowie; rozumiem, że młotem można rozwalić śrubę ale w wodzie? przy gazowaniu? Co może jej się stać?


Więc jeszcze raz (jak chłop krowie na granicy) :lol:
Śruba składana nie jest monolitem.
Każdy płat śruby ma swój sworzeń bardzo dokładnie (!!!) dopasowany do średnicy gniazda w piaście i w samym płacie śruby.
Nie zachowując omówionych powyżej zasad konserwacji śruby oraz zasad załączania śruby można w końcu doprowadzić do "rozbicia" owych pasowań co w konsekwencji prowadzi do uszkodzeń płatów jako wykonanych z metalu bardziej podatnego na uszkodzenia.

W moim własnym Klubie Neptun w Górkach wiedziałem wiele śrub tak właśnie uszkodzonych.

Drugim powodem uszkodzeń może być omówiony powyżej brak konserwacji przedsezonowej śruby.
Ja swoją śrubę po sezonie rozbieram, dokładnie całość DOKŁADNIE czyszczę a przed sezonem składam tak, że śruba rozkłada mi się i składa małym paluszkiem.
A widziałem już wiele śrub na jachtach wyciągniętych w zimie, które aby rozłożyć trzeba użyć naprawdę dużej siły w ręce.
Przy eksploatacji takiej śruby skutki są spiralne - aby rozłożyć śrubę należy dodać dużo obrotów a to z kolei powoduje dalsze rozbijanie gniazd sworzni ...
Coś jeszcze jest niejasne ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Nicram
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
bury_kocur napisał(a):
Coś jeszcze jest niejasne ?


Niebo dzisiaj :)

Dziękuje za wyjaśnienie. Co roku tylko czyściłem dokładnie bez smarowania. Poszerzyłeś mi wiedzę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
bury_kocur napisał(a):
Każdy płat śruby ma swój sworzeń bardzo dokładnie (!!!) dopasowany do średnicy gniazda w piaście i w samym płacie śruby.


Załączam drugą fotkę.
Powiększ ją i obejrzyj szczegóły konstrukcji takiej śruby.
A czyścić trzeba nie tylko to co na zewnątrz ale rozebrać całość i oczyścić sworznie i zęby na śrubie i wewnątrz piasty.
A potem całość DOBRZE nasmarować.
Looknij na fotkę ile smaru tam siedzi.
Pzdr
Kocur


Załączniki:
DSCF0672.JPG
DSCF0672.JPG [ 130.2 KiB | Przeglądane 5191 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Łatwiej przyswajalny przykład...... :D

Jak będziesz szarpał ruszając samochodem dużo szybciej się zużyje cały szereg mechanizmów. Od przegubów i półosi napędowych poprzez skrzynię biegów aż po rozrząd w silniku....

Podobnie jest ze składaną śrubą. Nie lubi takiego traktowania .......

Wielu ludzi o swoje dba, a o czyjeś nie.....

Na zasadzie tego, jaki samochód podjedzie pod 20 centymetrowy kraweżnik.....?
Oczywiście służbowy :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
służbowy


Bo samochód SŁUŻBOWY to najlepsza marka świata :D :) :lol:
Niektórzy przenoszą tę wersję myślenia także na jachty czarterowe :-( niestety.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 08:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W styczniowym numerze Żagli ukazał się test jachtu Bavaria 33.

Zapraszamy również do zapoznania się z regulaminem oraz umowami czarteru (dział cennik czarteru ).

Fotorelacja z wizyty w stoczni na naszym blogu oraz na profilu facebooka.
http://www.facebook.com/baltykczarter

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
atsea.pl napisał(a):
Zapraszamy również do zapoznania się z regulaminem oraz umowami czarteru


W jakim celu lub czemu ma służyć taki zapis:
Cytuj:
"3.Wynajmujący oświadcza, że jacht będący przedmiotem niniejszej umowy jest jachtem żaglowym napędzanym za pomocą sił przyroody."
?


Cytuj:
5.Najmowany jacht będzie prowadzony przez osoby posiadające wymagane
urzędowo pozwolenia na dowodzenie jednostką pływającą.

Jakie to są wymagane urzędowo pozwolenia na dowodzenie jednostką pływającą ? :roll:

Cytuj:
5.Najemca oświadcza, że wymienione w niniejszym paragrafie osoby [kapitan i osoba prowadząca dziennik pokładowy] umieją pływać
Trochę nie bardzo rozumiem co ma umiejętność pływania do prowadzenia jachtu, czy prowadzenia dziennika jachtowego...

Cytuj:
2.Wynajmujący poinformował Najemcę o zagrożeniach i ryzyku związanych z
żeglowaniem.
?? :roll:

I ponownie poproszę o wyjaśnienie o co chodzi z tym pływaniem ?
Cytuj:
Najemca oświadcza, że:
 posiada umiejętność pływania


Wątpliwości moje budzi u mnie również ten zapis z regulaminu:
Cytuj:
w sytuacjach awaryjnych związanych ze zmianą miejsca postoju jachtu,
Najmujący zobowiązany jest do odbioru jachtu w miejscu, które zostało
określone przez Czarterującego na swój koszt i ryzyko.


Czyli jeśli w sytuacji awaryjnej jacht będzie stał w Karlskronie, to najemca zobowiązany jest do odbioru jachtu tamże ?

Czy informacja o tym, że Jacht posiada polisę OC i AC oraz każdy członek załogi objęty jest ubezpieczeniem NNW na warunkach polisy jachtu nie powinna być zawarta w umowie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Regulamin w takim brzmieniu powstał po problemach jakie miały firmy czarterowe w związku z nieodpowiedzialnym zachowaniem się załóg na jachtach (realia bardziej mazurskie ale...). Może brzmi to dziwnie ale w naszym pięknym kraju jak coś się stanie to zawsze szuka się winnych na około, a firma czarterowa nie jest traktowana jak wypożyczalnia samochodów, gdzie jak klient przywali w drzewo to tylko jego wina.

W moim mniemaniu klient biorąc jacht (czy też samochód w wypożyczalni) musi zdawać sobie sprawę z niebezpieczeństw z tym związanych. Z związku z tym w umowie są zapisy o tym, ze kapitan (dowodzący jednostką) musi umieć pływać - nie wymagamy tego od załogi co często obecnie pojawia się w umowach mazurskich. Zapis o umiejętności pływania przez prowadzącego dziennik to błąd - dziękuję za zwrócenie uwagi, poprawimy to.

Zapis o rodzaju napędu ma dwojakie znaczenie, z jednej strony chcemy zwrócić wyraźnie uwagę na rodzaj napędu i jego zależność o sił przyrody oraz pomocniczy charakter silnika w jachcie żaglowym z drugiej strony to o czym pisałem powyżej czyli sprawy bezpieczeństwa i odpowiedzialności osób czarterujących.

Jeżeli chodzi o dowodzenie jednostką to taki zapis jest dla mnie jasny - kapitan to nie kierowca, może "oddać kierownicę" komuś innemu ale on cały czasu dowodzi. W wypadku naszych jachtów wymagane urzędowo pozwolenia obowiązują dla jachtów na Polskiej banderze..

Zapis o sytuacjach awaryjnych i związaną z tym zmianą miejsca postoju miał na celu rozwiązanie sytuacji awaryjnych występujących lokalnie - na pewno nie będziemy wysyłali klienta po jacht na 2 stronę :) W marinie w Gdyni odbywają się różne imprezy (targi, regaty) i w związku z tym zastrzegamy sobie prawo do zmiany miejsca zaokrętowania na inną marinę (np. Sopot, Górki itd.).
Jeżeli kogoś ten punkt bardzo niepokoi możemy dopisać max. odległość (promień) np. 50km.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziękuję za odpowiedź.

ATSEA.PL napisał(a):
W wypadku naszych jachtów wymagane urzędowo pozwolenia obowiązują dla jachtów na Polskiej banderze..


Czyli jak mogę się domyślać na polskiej banderze będą B33 i B36, bo przy B32 na Waszej stronie jest skreślone logo PZŻ.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dokładnie tak.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 11:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ATSEA.PL napisał(a):
Jeżeli chodzi o dowodzenie jednostką to taki zapis jest dla mnie jasny


Zapis może jest i jasny, lecz z FORMALNEGO punktu w mojej opinii nie jest precyzyjny, bo nie spotkałem się dotąd z dokumentem, będącym "Pozwoleniem na Dowodzenie".

Aby być w zgodzie z zapisem Rozporządzenia, które od października 2012 nie obowiązuje :D , punkt ten:
Cytuj:
5.Najmowany jacht będzie prowadzony przez osoby posiadające wymagane
urzędowo pozwolenia na dowodzenie jednostką pływającą.


mógłby otrzymać brzmienie np.

"5.Najmowany jacht będzie prowadzony przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 12:28 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
ATSEA.
Szkoda ze nie podałeś chociaż swojego imienia. Ale trudno. Jak sam widzisz już na samym początku wątku trzymałem kciuki za Wasze powodzenie. To że zasięgasz rady na tym Forum, należy Ci poczytać na plus. :D Ale dlaczego umowę i regulamin dałeś do napisania osobie nie mającej o tym zielonego pojęcia. :roll: Sformułowania "najem" zamiast czarter, "sztuka żeglarska" zamiast "dobra praktyka morska, dziennik pokładowy zamiast "dziennika jachtowego", mogą sprawiać na przyszłychnajemcach wrażenie że maja do czynienia z amatorami.
No to teraz krótko i zwięźle.
- w sytuacjach awaryjnych związanych ze zmianą miejsca postoju jachtu, Najmujący zobowiązany jest do odbioru jachtu w miejscu, które zostało określone przez Czarterującego na swój koszt i ryzyko.
- osoby nieumiejące pływać obowiązane są do używania kapoków przez cały czas przebywania na pokładzie.
- na jachcie bezwzględnie zabronione jest palenie papierosów.
Chłopie, czy Tobie sufit na łeb się zawalił
Dowiadując się że mam łódkę odebrać np. w Ustce, zamawiam na swój koszt Busa, wchodzę na pokład, ubieram niepływających w kapoki "stogi", a palących wypieprzam na keję, żeby sobie zajarali. :roll: :evil: :lol:
Mam nadzieję że po zmianach, umowa i regulamin będą zachęcać potencjalnych czarterujących, bo na razie mnie przynajmniej masz z bańki. :-(

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Na imię ma Radek, nie tylko ja na forum występuje pod nickiem :)

Kapoki "stogi" to może w innych flotach czarterowych - u nas tylko kapoki pneumatyczne.

SUFIT NA ŁEB......

Zastanów się najpierw co ty piszesz.

Zapis o paleniu tytoniu jest standardowym zapisem w umowach czarterowych większości (jak nie wszystkich flot) więc to uwaga nie tylko do nas ale raczej do wszystkich. Z ciekawości zapytam gdzie czarterujesz jachty i możesz palić na nich tytoń ?

Sytuacje awaryjne wyjaśniłem powyżej. Jeżeli kogoś ten punkt niepokoi możemy wprowadzić zapis o max odległości (o tym też pisałem powyżej podając proponowaną odległość nie obejmującą Ustki tylko Zatokę Gdańską a ściślej Trójmiasto).

Obowiązek noszenia kapoków przez osoby nie umiejące pływać jest dla mnie oczywisty i takie zapis zamieszczamy w umowie, kart pływackich już nie ma więc sprawdzić tego nie można. Tego typu zapis jest zapisem standardowym a co ktoś zrobi na pokładzie to inne sprawa to jak z 50 km/h w mieście.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
ATSEA.PL napisał(a):
u nas tylko kapoki pneumatyczne

O kapokach było tu: viewtopic.php?f=18&t=8212&p=87908&hilit=kapok#p87908
Warto zajrzeć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pobieżnie temat przejrzałem, nie wiem czy podając link chciałeś zwrócić mi na coś uwagę czy tak informacyjne go podałeś. Ja zauważyłem tylko określenie "kapok" jako nie profesjonalne.

Jeżeli chodzi o sprawy sprzętowe to każde rozwiązanie posiada plusy i minusy. Osobiście uznaje tylko pneumatyczne. Normy jakie muszą spełniać to SOLAS albo ISO i tego będziemy przestrzegać.

Jeżeli chodzi o noszenie lub nie to ile osób tyle poglądów.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL