Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 9 lip 2025, o 00:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 205 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
A przy takiej wodzie, to gdzie ten kątomierz przykładać? :roll:

Obrazek

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Kasieńko, katamarany wywalają się tak:
Załącznik:
Przez burtę.jpg
Przez burtę.jpg [ 50.79 KiB | Przeglądane 4799 razy ]
Załącznik:
Przez burtę 2.jpg
Przez burtę 2.jpg [ 43.05 KiB | Przeglądane 4799 razy ]

albo tak:
Załącznik:
Przez dziób.jpg
Przez dziób.jpg [ 47.41 KiB | Przeglądane 4799 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Załącznik:
Przez dziób 2.jpg
Przez dziób 2.jpg [ 48.85 KiB | Przeglądane 4793 razy ]

Finał jest taki sam:
Załącznik:
Rezultat.jpg
Rezultat.jpg [ 64.81 KiB | Przeglądane 4793 razy ]

W rezultacie ja wolę takie katamarany:
Załącznik:
The best.jpg
The best.jpg [ 60.86 KiB | Przeglądane 4793 razy ]

Ja na mój gust, ma troszeczkę za małe kadłuby, ale wygląda bardzo stabilnie. :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Katrine napisał(a):
jak się nie podoba to won!:P
Znowu atak ego-cośtam? A gdyby Tobie ktoś tak napisał? Miło by Ci było?

Katrine napisał(a):
bazując tylko na tym wykresie to
To co? No tak na Twoją blond logikę - co pokazuje ten wykres? Która część tego wykresu niesie informację niezależną od wymiarów, oporów, wagi, żagli, wiatru, fal i innych okoliczności przyrody?

Przecież ten wykres zanim go wrzuciłaś na forum był z jakimś komentarzem. Zapewne w komentarzu były omówione różnice w zachowaniu się łódek balastowych, mieczowych i wielokadłubowych po wywrotce.

Nie różnice w żeglowaniu, tylko w leżeniu żaglem na wodzie! Czyli patrz na część wykresu po prawej stronie od największego momentu prostującego.

Katrine napisał(a):
To chodzi o kąt przechyłu! a nie kątomierz! czy Wy nigdy nie możecie mnie zrozumieć jak należy ?
Czy Ty nigdy nie potrafisz napisać tak jak należy?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Narjess napisał(a):
A przy takiej wodzie, to gdzie ten kątomierz przykładać? :roll:

Najlepiej do czoła. Dobrze schłodzony. :lol: :lol: :lol:

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Maar napisał(a):

Katrine napisał(a):
To chodzi o kąt przechyłu! a nie kątomierz! czy Wy nigdy nie możecie mnie zrozumieć jak należy ?
Czy Ty nigdy nie potrafisz napisać tak jak należy?


Dobra, już nic nie napiszę. Możesz zamknąć ten watek jak chcesz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:23 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Zbieraj napisał(a):
The best.jpg
The best.jpg [ 60.86 KiB | Przeglądane 36 razy ]

Ja na mój gust, ma troszeczkę za małe kadłuby, ale wygląda bardzo stabilnie. :lol: :lol: :lol:

Ja tam się nie znam, ale przy takich pływakach, to chyba ten opór (boczny) duży nie będzie :lol:

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:24 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
damit napisał(a):
Narjess napisał(a):
A przy takiej wodzie, to gdzie ten kątomierz przykładać? :roll:

Najlepiej do czoła. Dobrze schłodzony. :lol: :lol: :lol:

momenty były? :oops:

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
noone napisał(a):
chyba ten opór (boczny)
Boczny?! Jak się załamie fala i dziób opadnie w dół, to chyba opór boczny możemy pominąć, hmmm, jak dziób jest w dole, to wszystkie opory możemy pominąć.

:-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Zbieraj napisał(a):
wygląda bardzo stabilnie.

noone napisał(a):
przy takich pływakach, to chyba ten opór (boczny) duży nie będzie

Wszystko to gdybanie, bez znajomości MP ani rusz ;)

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:29 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Maar napisał(a):
jak dziób jest w dole, to wszystkie opory możemy pominąć.

Cbdu :D

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
katomierz winien byc przykladany chyba z nawietrznej czesci kadluba do burty jednostki. Niby z zawietrznej tez sie da ale pod woda ciezko...
Zbieraju ale te plywaki to juz chyba nie byly najmlodsze ?

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:34 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Paco napisał(a):
Zbieraju ale te plywaki to juz chyba nie byly najmlodsze ?

Nie wiek, a dzielność jednostki się liczy!
;-)

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Panowie ADMINISTRATORZY! może byście zaprzestali swoją destrukcyjną działalność w moim wątku i założyli sobie swój?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Katrine napisał(a):
może byście zaprzestali swoją destrukcyjną działalność

po polsku byłoby swojej destrukcyjnej działalności

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Katrine napisał(a):
Panowie ADMINISTRATORZY! może byście zaprzestali swoją destrukcyjną działalność w moim wątku
Jak to w Twoim wątku, przecież porzuciłaś go.
O tak napisałaś:
Katrine napisał(a):
Dobra, już nic nie napiszę. Możesz zamknąć ten watek jak chcesz.

A my nie chcemy zamykać, tylko porozmawiać o oporach gdy dziób jest niżej niż rufa i takich innych żeglarskich kwestiach :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:45 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Maar napisał(a):
A my nie chcemy zamykać, tylko porozmawiać o oporach gdy dziób jest niżej niż rufa i takich innych żeglarskich kwestiach :-)

Oooo, wtedy to grzybek tuż-tuż :lol:

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Maar napisał(a):
Katrine napisał(a):
Panowie ADMINISTRATORZY! może byście zaprzestali swoją destrukcyjną działalność w moim wątku
Jak to w Twoim wątku, przecież porzuciłaś go.
O tak napisałaś:
Katrine napisał(a):
Dobra, już nic nie napiszę. Możesz zamknąć ten watek jak chcesz.

A my nie chcemy zamykać, tylko porozmawiać o oporach gdy dziób jest niżej niż rufa i takich innych żeglarskich kwestiach :-)


Nie lubię Cię już!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Maar napisał(a):
A my nie chcemy zamykać, tylko porozmawiać o oporach gdy dziób jest niżej niż rufa i takich innych żeglarskich kwestiach :-)

I o momencie prostującym, rzecz jasna ;)

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
damit napisał(a):
I o momencie prostującym, rzecz jasna
W telewizorze mówili, że niektóre rzeczy lubią być w pionie. Jest taka maść do smarowania masztów w łódkach o niskim momencie prostującym. Permen się chyba nazywa :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Czy Wy macie jakieś kompleksy? że tak koniecznie chcecie o tym na forum mówić?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Benzokaina też do masztów dobra. :roll:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 18:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
noone napisał(a):
Nie wiek, a dzielność jednostki się liczy!
Święte słowa! Wężykiem!

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Podsumowując:

po przechyleniu jachtu o pewien kąt występują dwa zjawiska:

a/środek ciężkości przemieszcza się w położenie wyższe w stosunku do powierzchni wody
b/środek wyporu na skutek zmiany kształtu zanurzonej części przesuwa się w stronę przechyłu.

Powoduje to powstanie momentu prostującego. Moment ten jest tym większy im niższe położenie spoczynkowe zajmował środek ciężkości i im bardziej przesunął się środek wyporu podczas przechyłu (co zależy bezpośrednio od kształtu podwodnej części kadłuba).

Warunkiem stateczności jest aby środek ciężkości podczas przechyłu przemieszczał się do góry względem powierzchni wody.

dziękuję za odpowiedz;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A jeżeli chodzi o kąty to

rozróżniamy coś takiego jak:
a/ statyczność statyczna- to moment prostujący w funkcji kąta przechyłu
b/ statyczność dynamiczna- gdy przechyły są na tyle szybkie że istotna role zaczyna odgrywać bezwładność jachtu i tłumienie przechyłu przez wodę.

No ale i tak nie wiem do czego ten wykres się odnosi? do tej 1 staycznosci? bo z tego co zrozumiała to ta 2 to jest taka chwilowa tylko...?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Maar napisał(a):
na katamaranie przy przechyle 80° należy zaintonować "Anielski orszak niech mą duszę przyjmie"


A jak ktoś ma problem z "Anielskim Orszakiem" to może bardziej po polsku spróbować postawić jacht zdrowaśką ...
:lol:
I zobaczymy, który sposób lepszy - "na angola" czy "nadwiślany"...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Marek, mam do Ciebie pytanie bo Ty pisałeś o tym.

stateczność dynamiczna

Jacht przechylony na burtę lub przechylony dziób-rufa swobodnie poruszony zacznie się bujać czyli wykonywać "drgania gasnące"- tzw rozkołys własny jachtu.

jeżeli dojdzie do sytuacji że ta częstotliwość jest równa lub bliska częstości zafalowania to wg mojej książki mamy problem.

Rezonans się robi i nieduża fala może spowodować duże przechyły. (co mogę zrozumieć na podstawie mojej wiedzy z fizyki zapewne dochodzi do wzmocnienia fali i dlatego) i dalej przestaje rozumieć;)

Z tego co zrozumiałam to na drgania własne jachtu nie mamy wpływu, na morze tym bardziej... więc?
możemy coś zrobić jakoś się przed tym bronić? tego unikać czy nie?

książka piszę o zmianie momentu bezwładności i przenoszeniu rzeczy masy na rufę/ dziób w zależności od tego czy chcemy zwiększyć czy zmniejszyć rozkołys

zastanawia mnie czy to faktycznie coś daje...? czy to takie teoretyzowanie? jak tak to skąd mam wiedzieć czy chce zwiększyć ta częstotliwość czy nie? (bo jak się zwiększa czy zmniejsza to wiem bo w książce jest napisane ale nie pisze już skąd mam to wiedzieć...)


Ostatnio edytowano 10 mar 2013, o 19:03 przez Katrine, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 19:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
I jeszcze do noone bo on pisał o tym oporze bocznym

bo nie rozumiem co to znaczy.

Wiem że odnosi się to do przechyłu poprzecznego, że płetwa balastowa tłumi drgania.

ale nie rozumiem co to znaczy że " jacht o dużej sile oporu bocznego szybciej przestanie bujać (...)"

wytłumaczysz mi co to znaczy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2837
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Katrine napisał(a):
no na moją blond-logikę to jak wiatr rośnie to przeważnie nasz kąt przechyłu też rośnie zakładając że nie zmniejszymy powierzchni żagla..

to wtedy przydałby się właśnie ten wykresik by zrobić duży moment prostujący jak to Zbieraj zdradził i wtedy mamy szanse że nas nie położy;)
Jak siła wiatru wzrośnie to nie masz wtedy robić tych wykresów tylko zdawać sobie sprawę z ich istnienia. Każdy z tych wykresów charakteryzuje zachowanie się na płaskiej wodzie różnych typów jachtów. Kiedy kąt przechyłu wzrasta wznosząca się do góry linia wykresu mówi Ci, że wzrasta także moment prostujący i osiąga maksymalną wielkość. Po przekroiczeniu jakiegoś kąta różnego dla róznych typów jachtów ten moment prostujący zaczyna maleć aż do momentu kiedy nastapi wywrotka. W przypadku żeglugi na zafalowanym akwenie to taki wykresik odnosi się do pochylonej w danym momencie płaszczyzny wody i może się zdażyć, że o ile przy płaskiej wodzie moment wynikający z położenia środka ciężkości i środka wyporu będzie momentem prostującym to w takim wypadku może to być od razu moment wywracający.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Katrine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Dziękuję!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: wykresik
PostNapisane: 10 mar 2013, o 19:16 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Co do statecznosci dynamicznej to moim skromnym zdaniem zalezy od ksztaltu kadluba i predkosci osiaganych. Kazdy, kto plywal np na FD czy desce windsurfingowej wie doskonale ze ze wzrostem predkosci statecznosc rosnie. To wlasnie ta statecznosc dynamiczna :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 205 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL