Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 22:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 maja 2013, o 07:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Marian Strzelecki napisał(a):
Wracając do wyposażenia idealnego jachtu na Bałtyk;
Czy tak na prawdę potrzebna jest kotwica?


Są takie miejsca gdzie sie przydaje - koronnym przykłądem to szkiery ...

Kurczak napisał(a):
Koło sterowe, zwłaszcza współczesne, gdzie nie trzeba wykonywać wielu obrotów żeby wyłożyć ster z burty na burtę - to całkiem sensowne rozwiązanie


Popatrz na fotkę - mam małe koło - miejsca nie zajmuje a "od skraju do skraju" mam 3,5 obrotu.
Bardzo wygodne rozwiązanie.
A poniewaz jest to hydraulika więc oporów nie ma w ogóle.
I tu jest dla wielu kłopot - jak sterować jachtem, kiedy nie czujesz w ogóle oporów na sterze ?

RyśM napisał(a):
co jednak pozbawia mnie awaryjnego sterowania rumplem gdyby co...


A czemu nie możesz wykonać rumpla awaryjnego ?
Mając hydraulikę mam dodatkowo zawór omijający siłownik i w razie niemca da się po założeniu rumpla sterować tym bez kłopotów - sprawdzone !

Pzdr
Kocur


Załączniki:
Kocur ster 0001.jpg
Kocur ster 0001.jpg [ 74.2 KiB | Przeglądane 2929 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 09:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
bury_kocur napisał(a):
Mając hydraulikę mam dodatkowo zawór omijający siłownik i w razie niemca da się po założeniu rumpla sterować tym bez kłopotów - sprawdzone !
Gdzie zakładasz rumpel? Na trzon steru?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 09:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
bury_kocur napisał(a):
A czemu nie możesz wykonać rumpla awaryjnego ?
Rumpel mam, normalnie zakładany na szczyt osi steru, tylko że faktycznie "awaryjny"; wypada wewnątrz rufowej kabiny, przy krawędzi koi. Trudno korzystać na dłuższą metę. Trzon wyprowadzony na pokład byłby lepszy.

Z koi steruje się komfortowo, owszem, można i na leżąco - lecz widoczność nieco ograniczona :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Maar napisał(a):
Gdzie zakładasz rumpel? Na trzon steru?


Tak. Na zdjęciu powyżej jest widoczny trzon steru na lewo od tratwy.
Sie zdejmuje ten kapturek a pod spodem na trzonie steru jest kwadrat 20 mm.
Sie zakląda rumpel, który jest wygięty i sięga powyżej siedzisk.
Poza tym u mnie w 10 sek. rozbiera się oslona rufowa kokpitu właśnie w tym celu.
Rumpel blokuje się śrubą M 8 i skręca przez trzon steru - trwa to moment.
Potem sie steruje.
Jak na rozwiązanie awaryjne to jedzie się nawet dość wygodnie.

RyśM napisał(a):
Z koi steruje się komfortowo, owszem, można i na leżąco - lecz widoczność nieco ograniczona


Nie przewidziałeś kamerek z koi ?
Nie ??
Zapomniałeś ???? :lol: :lol: :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 17:41 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1378
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 468
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Czy warto zakładać bramkę do kładzenia masztu i wanty stabilizujące?

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
szkodnik napisał(a):
Czy warto zakładać bramkę do kładzenia masztu i wanty stabilizujące?

Absolutnie nie.
Maar napisał(a):
Gdzie zakładasz rumpel? Na trzon steru?

Na wszystkich plastikach, na których pływałem jest awaryjny rumpel zakładany na oś steru.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Cape napisał(a):
Na wszystkich plastikach, na których pływałem jest awaryjny rumpel zakładany na oś steru.
Nie bardzo wiem co do tego ma plastik. 99,9% jachtów wyposażonych w koło sterowe ma jakieś awaryjne sterowanie. Nie zawsze rumpel awaryjny jest zakładany bezpośrednio na trzon steru, choć jest to rozwiązanie najpopularniejsze.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 18:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
szkodnik napisał(a):
Czy warto zakładać bramkę do kładzenia masztu i wanty stabilizujące?
Michale - a będziesz kładł ten maszt często? Poręczny będzie do kładzenia? Bo jeśli rzadko, tak powiedzmy parę razy w roku albo i w całym życiu łódki (gdy przypadkiem pójdzie gdzieś przez kanały) to stałe patenty niepotrzebne. Raz na jakiś czas można tam związać sobie dwa bosaki, dać talię i tyle.
Ale zaprojektować tak żeby kładzenie nie było problematyczne i żeby było gdzie tę talię i prowizoryczną nawet bramkę umieścić - to warto.
O ile w ogóle przewidujesz możliwość kładzenia, bo przecież nie musisz.

Ja mam maszty ciężkie, przygoda to położyć, ale w porządnych cęgach z osią obrotu dobrze ustawioną - i tyle projekt przewiduje. Patentów poza tym żadnych, układ want klasyczny, nie do kładzenia. Trzeba rozpiąć przednie pary.

BTW - dobre rozwiązanie osi grotmasztu, należycie trzyma:
Załącznik:
26.jpg


A tak ktoś się złożył na kanały (robiąc na tę okazję bramkę) dla unaocznienia kwestii:
Załącznik:
DSC00534.JPG


bury_kocur napisał(a):
Nie przewidziałeś kamerek z koi ?
Nie ??
Zapomniałeś ???? :lol: :lol: :lol:
Pzdr
Kocur
Pomysł wart rozważenia, serdeczne dzięki, bo faktycznie nie pomyślałem :oops:
- taż nowoczesnośc w domu i zagrodzie, można dziś podłączyć pod ploter (a nawet telewizor) i uprawiać żeglugę sucho a cieplutko na ekranie komputera, wedle najnowszej mody... :rotfl:

Zatem by nie ograniczać się do proponowania antycznych, ubiegłowiecznych rozwiązań, dodam jeszcze w sprawie steru, lokalizacji koła itd.
Gdy nie ma jak sięgnąć szotów zza nowoczesnego koła na tyłku:
http://www.youtube.com/watch?v=vA8t1zUoPBM

Jeszcze za koło miast sternika Autohelm sprzężony z GPS - i sprawa "samotnej żeglugi" załatwiona, można udać się na zasłużone piwo do pubu :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 05:18 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
szkodnik napisał(a):
Czy warto zakładać bramkę do kładzenia masztu i wanty stabilizujące?
W jachcie na Bałtyk?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 08:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
szkodnik napisał(a):
Czy warto zakładać bramkę do kładzenia masztu i wanty stabilizujące?


Michał
Absolutnie pomysł BEZ SENSU !!!
Będziesz tego używal może 2 x w roku na zimę i na wiosnę (może !?) a potykać sie o to bedziesz caly sezon.
Absolutnie ODRADZAM !!!
Co najwyżej - jeżeli juz chcesz przewidzieć mozliwość kładzenia masztu - przemyśl oś obrotu na pokładzie oraz np. okucie wytyku u podstawy masztu.
W razie niemca wtykasz w to okucie np. kawal rury wożony na relingu, którego drugi koniec mocujesz do dolnego okucia sztagu a do sztagu od dołu wpinasz talię grota.
Uwierz mi - wystarczy.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 16:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
bury_kocur napisał(a):
Absolutnie pomysł BEZ SENSU !!!

Michałowi chodzi pewnie oto że jakiś użytkownik może chcieć przedostać się na Zalew Wiślany (wiem mosty są otwierane ale z drutami może byc róznie) lub np. nie czekać na otwarcie mostu w Wolinie
Niedawno Marek z Szczecina pisał jak to jego kolega ma fajnie że może sam postawić maszt na swojej łódce.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
mariaciuncia napisał(a):
Michałowi chodzi pewnie oto że jakiś użytkownik może chcieć przedostać się na Zalew Wiślany


No tak ale ...
Nie ma rzeczy uniwersalnych.
Jak coś jed do wszystkiego to jest zwykle do doopy :lol:
Niestety.
Pzdr
KOcur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
bury_kocur napisał(a):
Jak coś jed do wszystkiego to jest zwykle do doopy

Tak jednoznacznie bym nie określił, np. Anglicy od dawna stosowali system kładzenia masztów na sporych jednostkach wpływających na Tamizę, fajnie opisał to w książce Derrick Harry Clarke Podróż barką .
Na barce żaglowej o ładowności 115 ton robili to w locie aby przejść pod mostem.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 17:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
"W sprawie drutów" na Szkarpawie - działania trwają, na pewno docelowo muszą one wywędrować na min 15m lub pod dno rzeki. Gorzej z głębokościami na samym Zalewie, z zanurzeniem większym niż 1.2m praktycznie nie ma tam większego sensu wpływać.
Typowy jachcik morski w granicach 8-10m ma najczęściej zanurzenie zdecydowanie większe.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
pierdupierdu napisał(a):
Typowy jachcik morski w granicach 8-10m ma najczęściej zanurzenie zdecydowanie większe.

Pływają po świecie jachty z mniejszym zanurzeniem np. Trismus 37 i pewnie wiele innych, bardzo mnie ciekawi czemu u nas musi być prawie 2 m.
Czy tytułowy "ideał jachtu na Bałtyk" mógłby mieć podwodzie podobne do Trismus,a.


Załączniki:
Trismus.jpg
Trismus.jpg [ 16.43 KiB | Przeglądane 3495 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Bo się obawiają miecza???

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mariaciuncia napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Typowy jachcik morski w granicach 8-10m ma najczęściej zanurzenie zdecydowanie większe.

Pływają po świecie jachty z mniejszym zanurzeniem np. Trismus 37 i pewnie wiele innych, bardzo mnie ciekawi czemu u nas musi być prawie 2 m.
Czy tytułowy "ideał jachtu na Bałtyk" mógłby mieć podwodzie podobne do Trismus,a.

Mógłby a nawet wskazane byłoby, by miał - podobnie jak każdy inny jacht, nawet wyraźnie duży - uprawiający cruising w dowolnym rejonie, niekoniecznie na Bałtyku.
Załącznik:
sbaxpjtb.jpg
sbaxpjtb.jpg [ 65.13 KiB | Przeglądane 3389 razy ]

Obrazek
Tyle, że ja pisałem o jachciku typowym a nie idealnym :mrgreen:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
mariaciuncia napisał(a):
Pływają po świecie jachty z mniejszym zanurzeniem np. Trismus 37

Po Bałtyku też http://www.photovoyage.pl/sailingblog/trismus-37/

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 21:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A trismusy pływają ostro do wiatru?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 21:27 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Zaszpanowalem w finlandii skladaniem masztu na wodzie pod niesprawnym mostem :-)
Ale jednak chyba nie warto.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
boSmann napisał(a):
mariaciuncia napisał(a):
Pływają po świecie jachty z mniejszym zanurzeniem np. Trismus 37

Po Bałtyku też http://www.photovoyage.pl/sailingblog/trismus-37/

Znam ale pierwszy nawinął się tamten a książka „Trismus w Antarktyce” stoi na półce.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 23:52 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
mariaciuncia napisał(a):
Pływają po świecie jachty z mniejszym zanurzeniem, np. Trismus
:mrgreen: Sporo jest łódek o zanurzeniu Trismusa - a takich to nawet pińć ten świat opłynęło, w tym samotnie down under przylądkas. Co nie mam zareklamować, jak już? ;)
Obrazek
http://en.cosasdebarcos.com/barco_33916 ... 51004.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 19:03 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To moze jeszcze jeden ciekawy jacht Konstrukcja Maurice Griffithsa, zanurzenie tylko 70cm
http://www.yachtfocus.com/gebruikte-bot ... witch.html

Kwadratowy-praktyczny, wieksze kanu, czy jacht?. Budowany specjalnie na wody plywowe.
pozdrowienia
bartoszek

http://www.bartoszek.de


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bartoszek napisał(a):
specjalnie na wody plywowe
Czyli na Bałtyk, jak znalazł. ;)

Fajna łódeczka!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 20:26 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A wiesz że jak znalazł? Ale to do drugiego wątka. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Kurczak i 141 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL