Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 lip 2025, o 22:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 sty 2014, o 09:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Witam,
Dla odmiany macie wątek żeglarski (wiem, że to nowość na żeglarskim forum).
Ot, interesuje mnie Wasza opinia (poparta faktami, teoriami lub zwykłym "a bo tak") - w wypadku ograniczonych środków na ten cel, którym żaglom przyznalibyście pierwszeństwo?
Aby skomplikować, weźmy za przykład kuter. Kliwer, fok i grot, żagle sztormowe i lekkie (a co tam, pełen przekrój).
I przyjmujcie realne założenie, że stać Was na wymianę ALBO grota, ALBO kliwra i foka. Koszty są podobne. Koszt foka sztormowego czy trajsla to mniej wiecej jedna piąta grota czy połowa foka. Genaker z racji powierzchni jest drogi.
A, jako utrudnienie żagle które macie od biedy dają się używać i są zużyte w jednakowym stopniu.
Naprawdę jestem ciekawa opinii i jak sądzę nie tylko ja.
Ps. Tak, Wiedzma ma mieć nowe żagle. Ale ja już (chyba) wybrałam. A przy okazji problem mnie zaciekawił. Relacje cenowe podałam z mojego jachtu.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Moniia napisał(a):
którym żaglom przyznalibyście pierwszeństwo?

Tym, które są w najgorszym stanie i używane są najczęściej. Bo tak. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 09:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Powiedziałam, że bo tak jest ważnym uzasadnieniem, ale założenie jest, że żagle są zużyte równomiernie. Za łatwo by było inaczej :)

A co do używane najcześciej - ktory żagiel jest używany najcześciej na kutrze, jeśli grot ma trzy refy? Fok czy grot? He?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12576
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W tym wypadku grot, porządnie uszyty i z dobrego materiału, z trzema refami odpowiednich rozmiarów, być może z poprawionymi wymiarami.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Moniia napisał(a):
ktory żagiel jest używany najcześciej

A to już zależy czy z wiatrem, czy pod wiatr oraz z której strony najczęściej słonko świeci. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 09:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Moniia napisał(a):
ale założenie jest, że żagle są zużyte równomiernie

Wymieniaj wiec kierunkowo od dziobu lub od rufy. :D

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12576
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Można też przyjąć inne kryterium: wymienić/uszyć żagiel, którego wymiana/dokupienie spowoduje największy przyrost prędkości :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 09:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
To nadal nie rozwiązuje problemu. Od dziobu CZY od rufy? Bo przy takich relacjach cenowych można wymienić kliwra i foka (od dziobu) lub grota. Albo np. zamówić trajselka, foka sztormowego i kliwra. ICMPTZ?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 09:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
waliant napisał(a):
Można też przyjąć inne kryterium: wymienić/uszyć żagiel, którego wymiana/dokupienie spowoduje największy przyrost prędkości :)

Ok, ktory? :)

Posilkujac się znów Wiedzmą (bo jej wymiary znam) - grot to ok. 30, kliwer ok. 35 a fok ok. 20 metrów kwadratowych. To tak aby dać pojęcie o proporcjach.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Lub inaczej. Wymiana kliwra i foka dałaby dwa nowe żagle o łącznej powierzchni ponad 50 m kw. Niewątpliwie te mocno ciągnące na kutrze zagielki. Ale, czy współpracując ze starym grotem zysk rzeczywiście bedzie większy niz wymiana tegoż grota?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Foka sztormowego i trajselka można zmówić.
Primo: ładnie wygląda zawsze, bo taki nowy i nieużywany, secundo: kosztuje zwykle najmniej w zestawie, czyli małym nakładem poprawiamy sobie samopoczucie. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17658
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4525
Otrzymał podziękowań: 4278
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Moniia napisał(a):
I przyjmujcie realne założenie, że stać Was na wymianę ALBO grota, ALBO kliwra i foka.

Mnie się wydaje, że zrobiłbym nowe sztaksle (albo tylko któryś z nich), a grota wzmocnił we własnym zakresie.

Na kutrze trudno żeglować pod samym grotem. Jak nam polecą sztaksle, to w ogóle kaszana. Nowe sztaksle, to większa gwarancja bezpieczeństwa.

Fok sztormowy? Może ...

W ogóle trudny do rozwiązania problem.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 10:04 

Dołączył(a): 1 sty 2010, o 23:19
Posty: 229
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Moniia uszyj bezana :) i kliwra.

_________________
Maciek Pachla
----------------------------------------------------------------------------------
"Zawsze odkładaj do jutra to, co jutro możesz odłożyć do, powiedzmy, przyszłego roku" TP

https://www.facebook.com/SifuAspera/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2353
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Moniia napisał(a):
Albo np. zamówić trajselka,
Po diabła Ci trajsel?
A wymienić grota.
Dlaczego? Bo najwięcej z nim problemów w przypadku naprawy.

Poza tym nie wiem jak bardzo masz opływaną swoją łódź, ale zapewne wiesz co wchodzi do "podstawowego" zestawu, w sensie, na czym pływa się najczęściej oraz do zestawu "muszowego" - co musi być postawione, żeby płynąć :-)

ps. Sztormowy fok dobrze jest mieć ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17658
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4525
Otrzymał podziękowań: 4278
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Sztormowy fok? Może tak, a może z grubszego materiału fok marszowy z refbantą lub nawet z dwiema, aby w razie czego robił za sztormowy? Mój guru, Moitessier znaczy, tak miał ...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Ostatnio edytowano 10 sty 2014, o 10:29 przez robhosailor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jak powiedziałam, co do Wiedzmy juz zdecydowałam.
Natomiast wątek powstał z mojej ciekawości, jak rozwiazalibyscie taki problem.
Co do "muszowego" zestawu na kutrze - musi być jakowys sztakselek. Jeśli chcemy gdziekolwiek w pobliże wiaterku się dostać, grot tez pomógłby (mocno).
A trajselka w rozważania wpisalam, bo jak po całości to po całości. :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 10:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Monia, ja wymiane rozpoczalbym od nowego grota tak jak Tomek sugerowal.
Zagli sztormowych tj. trajsla i foka poszukalbym uzywanych bo z mojego doswiadczenia wynika ze te uzywane sa zazwyczaj nowe :)
Sztakse tez mozna doraznie znalesc uzywane. Jak juz sama poplywasz na "Wiedzmie"
to moze jakies zmiany w wymiarach ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 10:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
robhosailor napisał(a):
Sztormowy fok? Może tak, a może z grubszego materiału fok marszowy z refbantą lub nawet z dwiema, aby w razie czego robił za sztormowy? Mój guru, Moitessier znaczy, tak miał ...


Ale to bylo w innym tysiacleciu :) Zarefowanie takiego foka trwa znacznie dluzej niz zmiana na mniejszy. O stratach osiagow nawet nie wspominam. Jak chcesz mozesz i mnie sprobowac samodzielnie bo mam taki sztakdel ( g II ) od Lucasa GB i z ciekawosci raz sprobowalem :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12576
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Do tego co M@rek napisał warto dodać też fakt, że co dwa żagle to nie jeden. Bo jak masz dwa, a jeden się podrze, to stawiasz drugi. Nie mówię, że żagli należy mieć 10, ale kilka jednak warto mieć.

P.S. Jestem właśnie po lekturze książki Tomasza Cichockiego, tam jest coś o tym, co się dzieje, jak żagle się kończą.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17658
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4525
Otrzymał podziękowań: 4278
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
Ale to bylo w innym tysiacleciu :) Zarefowanie takiego foka trwa znacznie dluzej niz zmiana na mniejszy. O stratach osiagow nawet nie wspominam. Jak chcesz mozesz i mnie sprobowac samodzielnie bo mam taki sztakdel ( g II ) od Lucasa GB i z ciekawosci raz sprobowalem :)

To nie było rozwiązanie dla regatowców takich, jak Ty. Zresztą Moniia chyba nie wybiera się na regaty. Takie rozwiązanie stosowali ci, którzy mieli ograniczony budżet i zamiast dwóch porządnych sztaksli zamawiali jeden, ale odpowiednio mocny i z możliwością zmniejszenia jego powierzchni.

Osobiście lubię rozwiązania z tamtego tysiąclecia - ICMPTZ??? :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Też wymianę zacząłbym od grota. Z prostej przyczyny. Jak strzeli nam fok, kliwer zrzucenie tych żagli jest raczej czynnością prostą( o ile nie mamy rolera). Z grotem już tak różowo nie jest i podarty grot to trochę większy problem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Ejdzej napisał(a):
zrzucenie tych żagli jest raczej czynnością prostą( o ile nie mamy rolera)

A dlaczego przy rolerze miałoby być to trudne?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17658
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4525
Otrzymał podziękowań: 4278
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ejdzej napisał(a):
Też wymianę zacząłbym od grota. Z prostej przyczyny. Jak strzeli nam fok, kliwer zrzucenie tych żagli jest raczej czynnością prostą

Ten kuter bez sztaksli nie płynie, a bez grota ma szansę ... Ja bym wymienił sztaksle i ewentualnie wzmocnił grota.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 11:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12576
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ale sztaksli jest kilka, a grot jeden.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17658
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4525
Otrzymał podziękowań: 4278
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
waliant napisał(a):
Ale sztaksli jest kilka, a grot jeden.
Prawda, ale wszystkie żagle równomiernie są zużyte więc ... ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12576
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No tak, ale jak padnie grot, to większy problem, bo raczej nie padną wszystkie sztaksle. Poza tym grot jednak powinien być szyty na miarę, a sztaksle od biedy można dopasować/kupić używane.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2353
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
waliant napisał(a):
a sztaksle od biedy można dopasować/kupić używane.
Dokładnie! Nawet na strasznym zadupiu jest szansa sobie jakoś poradzić - kupić/dostać/przeszyć.

Poza tym - z reguły - sztaksle są lżejsze. Nawet, gdy trzeba przesłać samolotem, to zawsze trochę łatwiej.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17658
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4525
Otrzymał podziękowań: 4278
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ja się nie znam, ale gdyby to była moja łódka ożaglowana, jako bermudzki kuter z bukszprytem, a miałbym ograniczone środki, to chciałbym mieć:
Mocnego grota z trzema refbantami i mocne dwa sztaksle - może oba z refbantami również.

Załóżmy, że wszystkie są jednakowo zużyte, mam kasę jak Moniia, na wymianę albo grota albo sztaksli, ale to może być też kasa na jeden nowy sztaksel z refbantą i wzmocnienie grota. Pewnie tak właśnie bym wybrał.

EDIT: Używane dwa sztaksle, do przeszycia i dopasowania, to też nie jest za darmo.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
zosta napisał(a):
Ejdzej napisał(a):
zrzucenie tych żagli jest raczej czynnością prostą( o ile nie mamy rolera)

A dlaczego przy rolerze miałoby być to trudne?


Już wyjaśniam o co mi chodziło :) Znam dwa przypadki problemów jachtów z rolerem. Pierwszy. Strzela fok, wieje dobre 6. Pęka lik tylny i żagiel pruje się mniej więcej 3-4 metry nad pokładem i rozdarcie poszło w stronę liku przedniego. Górna część żagla owija się wokół sztagu i żagiel nie chce się ani z rolować, ani zejść z rolera. Nazwy jachtu nie pamiętam jakiś First.
Drugi. Na Politechnice wpadają w burzę ocenianą na 9. Rolowana jest tam Genua, generalnie spory kawał żagielka, jak zaczyna się drzeć, zrzuca go 5 osób z pomocą noża. Kończy się na pociętym żaglu i rozwalonym bębnie rolera.

Oczywiście takie sytuacje to raczej rzadkość i zdarzyć się mogą tylko przy złym stanie takielunku/żagli. Ale mając w pamięci te sytuacje uważam, że jak żagiel jest w złym stanie lepiej nie mieć rolera. W sumie to lepiej nie mieć go wcale :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 13:31 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
robhosailor napisał(a):
M@rek napisał(a):
Ale to bylo w innym tysiacleciu :) Zarefowanie takiego foka trwa znacznie dluzej niz zmiana na mniejszy. O stratach osiagow nawet nie wspominam. Jak chcesz mozesz i mnie sprobowac samodzielnie bo mam taki sztakdel ( g II ) od Lucasa GB i z ciekawosci raz sprobowalem :)

To nie było rozwiązanie dla regatowców takich, jak Ty. Zresztą Moniia chyba nie wybiera się na regaty. Takie rozwiązanie stosowali ci, którzy mieli ograniczony budżet i zamiast dwóch porządnych sztaksli zamawiali jeden, ale odpowiednio mocny


I tu sie mylisz :) kiedys, w poprzednim tysiacleciu takie zagle wlasnie szyto.Mam tak uszyta GI, G II ( obie Lucas GB) oraz znakomita genue mala od Greena ktora byla uszyta na X 95. Wszystkie maja wbite remizki w odpowiedznio wzmocnionych miejscach ale sprawnosc tak zarefowanego zagla jest tym mniejsza im mocniej wieje. To samo dotyczy refowania na rolerze. Uzywane male mocne sztaksle kosztuja ulamek ceny nowych a sa najczesciej w doskonalym stanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 175 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL