Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 19:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 paź 2011, o 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
PP ten link generuje wirusa i zabezpieczenie zrzuca stronę rejestru statków.

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2011, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Nie generuje wirusa, tylko kieruje do konia trojańskiego! I nie jest to wina PP ani nikogo z nas.
Link usuwam, żeby nie było, że poprzez forum ktoś się zaraził.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2011, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Carlo, nie ten

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2011, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 17:55
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m.
meping napisał(a):
Maar napisał(a):
ps. Chciałbym zaznaczyć, że nie odradzam aluminium - to świetny materiał (jak kogoś stać), jacht jest zazwyczaj bezproblemowy, ale trzeba zdawać sobie sprawę z ograniczeń i problemów jakie mogą się pojawić. meping


Jakie sa ograniczenia aluminiowego kadłuba, które w eksploatacji odróżniają go od konstrukcji stalowych czy Fiberglassowych?

*****

pierdupierdu napisał(a):
Co ciekawe - buduje się "Rudego" do czasów zupełnie współczesnych.
Gorzej, jak któremu na budowaniu pół życia schodzi:
http://przewodnik.onet.pl/polska/rejs-g ... tykul.html
Może autor wątku, jeżeli by się na "Rudego"decydował, zdecyduje się na szybszy sposób na posiadanie takiej jednostki - i kupi jacht gotowy do drogi:
http://www.jacht-market.com.pl/adv/show ... e/898.html
IMHO - cena jachtu wystawionego na sprzedaż w linku powyżej jest sporą okazją!


Rozumiem, uzasadnione obawy forumowiczów co do stałości postanowienia w realizacji projektu aż do szczęśliwego końca uwieńczonego wodowaniem jachtu. Jednak gdybym chciał zrealizować "szybszy sposób" pewnie celowałbym w używanego HR-a. Z różnych powodów, nie ma pośpiechu w realizacji moich planów. Na co dzień zawsze coś do pływania udaje się znaleźć.

Chciałbym, ten wątek - jeśli się zgodzicie - skierować w stronę rozważań nad materiałem z jakiego będzie budowany kadłub. Tania stal czy droższe ale bardziej nęcące aluminium? Zależy mi na opiniach osób, które pływały na aluminiowych konstrukcjach.

*****

M@rek napisał(a):
Do dalekiej wloczegi znakomicie sie nadaja i w zwiazku z tym osiagaja nawet uzywane
znakomite ceny aluminiowe jachty firm Alubat i Owni.
Pzd.
M@rek


Rozumiem, że chodziło Ci o firmę Alubat Ovni? http://www.alubat.com/
Niestety, tylko Alubat 58' ma centralny kokpit, co jest i tak bez znaczenia bo cenowo jest poza zasięgiem.

_________________
---------------------
Adam C.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2011, o 20:36 

Dołączył(a): 8 paź 2011, o 19:50
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kptj
Może ktoś z uczestników dyskusji wie gdzie znajduje się stalowy kadłub "Rudego" do kupienia ?
Lepiej radzę sobie z zabudową i wykończeniem.
Dwa lata temu odjechał mi taki spod Radomia .
AS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2011, o 07:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Adamie C, a co ze stalą nierdzewną?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2011, o 07:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
boSmann napisał(a):
A czy ktoś się orientuje jak obecnie wygląda sprawa dostępności dokumentacji Rudego


Ewentualnie zapytaj tu http://gycszkwal.oz.pl/
Tu informacja o jachcie typ Rudy, który został zbudowany.
http://jastrzebiezdroj.naszemiasto.pl/a ... ,id,t.html

Murphy napisał(a):
Może ktoś z uczestników dyskusji wie gdzie znajduje się stalowy kadłub "Rudego" do kupienia ?
Lepiej radzę sobie z zabudową i wykończeniem.

Zapytaj o ten drugi .
Na dzień dzisiejszy nie znam sprawy.
Kiedyś chcieli jeden kadłub sprzedać.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 17:55
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m.
Colonel napisał(a):
Adamie C, a co ze stalą nierdzewną?


Rozmawiałem wczoraj z właścicielem stoczni, która będzie budowała kadłub. Goraco namawia mnie jednak na aluminium.
Co do stali nierdzewnej, a w tym wypadku bardziej kwasowej to nigdy nie slyszałem o jachcie z tego materiału. Jest on wielokrotnie droższy od stali węglowej. Najpopularniejsze nierdzewki wg normy: EN 1.4301 i 1.4401, są 4 i 6 krotnie droższe od węglówki. Cenę robi tu nikiel użyty do jej produkcji 8-12% . W końcu to nie ma być chemikaliowiec do przewozu kwasu chlorowego tylko curiser dla ludzi :).

Chyba będę się skłaniał w stronę aluminium.

_________________
---------------------
Adam C.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
AdamC napisał(a):
Co do stali nierdzewnej, a w tym wypadku bardziej kwasowej to nigdy nie slyszałem o jachcie z tego materiału.

Bo to rzadkość, ale nie niespotykana.
Tu są fotki i newsy o dość znanym jachcie z nierdzewki:
http://ftnews.firetrench.com/2007/07/ca ... ic-pilots/
http://www.alphaglobalex.com/Gallery3.aspx#nogo
W latach 90-tych widziałem taki jacht w budowie w Gdańsku a poniżej fotki jachtu o kadłubie ze stali nierdzewnej, jaki sfotografowałem kiedyś w Hasle:

Załącznik:
LATO (46).jpg
LATO (46).jpg [ 361.18 KiB | Przeglądane 13399 razy ]

Załącznik:
LATO (45).jpg
LATO (45).jpg [ 339.12 KiB | Przeglądane 13399 razy ]

Załącznik:
LATO (47).jpg
LATO (47).jpg [ 371.5 KiB | Przeglądane 13399 razy ]


Jeżeli przeżywasz wahania co do wyboru materiału metalowego kadłuba - może pomoże Ci to:
http://www.kastenmarine.com/metalboats.htm
Można tam też poprzebierać w planach: http://www.kastenmarine.com/plans_list.htm

A może zdecydujesz się na najciekawszy materiał kadłuba, czyli stop monel?
Kto wie, po wygraniu w Totka... :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: AdamC, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
pierdupierdu napisał(a):
poniżej fotki jachtu o kadłubie ze stali nierdzewnej, jaki sfotografowałem kiedyś w Hasle:

Maszt na tym jachcie to też ciekawostka, wie ktoś coś więcej o takich konstrukcjach?

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 19:35 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mariaciuncia napisał(a):
Maszt na tym jachcie to też ciekawostka, wie ktoś coś więcej o takich konstrukcjach?


Inżynierem od konstrukcji stalowych to nie jestem,ale i tak ciężko się dopatrzeć jakichś specjalnych zalet takiego masztu.Przecież zespawanie tego w całość to kupa drogiej roboty,opory powietrza i szum wiatru w takiej kratownicy pewnie też nie jest mały.Podejrzewam ze jednak normalny aluminiowy maszt jest lepszy,prostszy i na pewno tańszy.Możliwe ze budowniczy tego jachtu pozyskał taką kratownicę z jakiegoś źródła,np stary maszt antenowy lub jego fragment i po prostu adoptował go jako maszt jachtowy.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Bernard Kuczera (inżynier mechanik) zrobił taki maszt na Nanou bo nie miał pieniędzy na aluminiowy. W/g niego pomysł się sprawdził i takie same robił na następnych łódkach.
Niestety, nie spytamy Go już o wady i zalety takiej konstrukcji. Jakiś czas temu zaginął.
Trochę zdjęć i informacji (str. 9-10) -> http://www.posejdon.sos.pl/documents/Pr ... Znr215.pdf

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowania - 3: mariaciuncia, Marian Strzelecki, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:29
Posty: 165
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: 24m :)
Takie maszty z kratownicy robił Bernard Kuczera - podobno niewiele cięższy od typowych. http://www.zagle.com.pl/artykul/czytaj/zaginal-zeglarz-bernard-kuczera,10602/

_________________
pozdrawiam
Kamil Brozio


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2011, o 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
AdamC napisał(a):
Chyba będę się skłaniał w stronę aluminium.


Tu jest kilka projektów jachtów z aluminium http://www.dixdesign.com/priceabr.htm

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: AdamC
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2011, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
kamiljazz napisał(a):
Takie maszty z kratownicy robił Bernard Kuczera - podobno niewiele cięższy od typowych. http://www.zagle.com.pl/artykul/czytaj/zaginal-zeglarz-bernard-kuczera,10602/

Za to taki maszt jest ponoć niemal 3 razy bardziej wytrzymały od profilu z aluminium!
Gdyby jeszcze zredukować opory i "świstanie" dając jakąś leciutką owiewkę, to czemu nie.... Przy okazji taki maszt przestałby być... brzydki :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2011, o 20:47 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pierdupierdu napisał(a):
Za to taki maszt jest ponoć niemal 3 razy bardziej wytrzymały od profilu z aluminium!

Tylko czy jest sens inwestować kasę i czas jeżeli dobrze zaprojektowany i wykonany maszt aluminiowy lub drewniany jest wystarczająco wytrzymały i jest jednocześnie tańszy?
Ale wiadomo,co kto lubi...

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2012, o 00:36 

Dołączył(a): 19 lut 2012, o 23:49
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam
Jeśli mogę zasugerować to moim zdaniem budowę kadłuba stalowego najlepiej zlecić w Pleszewie

http://www.yachtmetal.com/onas.html

natomiast aluminiowego ze względu na cenę oraz jakość wykonania w stoczni Likanavata, w miejscowości Straż pod Ralskiem w czeskich górach izerskich.
Zabudowa i wyposażenie to różnie, ale polecam stocznię w Świdnicy

http://stoczniaswidnica.pl/

Pozdrawiam
Artur Pisarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2012, o 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1958
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Pamiętacie jak pisałem, że na mojej ulicy facet od niepamiętnych lat buduje stalowy jacht morski ? Ostatnio mi sie go udało przechwycić.
Ten jacht to jest własnie "Rudy" Milewskiego. Porozmawiałem z nim kilka minut, twierdzi, że w środku już jest zaawansowana wybudowa. Tylko z zewnątrz wygląda tak licho...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2012, o 16:52 

Dołączył(a): 11 mar 2012, o 16:12
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
co do projektów to polecam Van de Stadt maja ciekawe projekty
www.stadtdesign.com i chyba stosunkowo nie drogie.
Bardzo ciekawy projekt to Samoa 47 ostatnio widziałem taki kadłub stalowy prezentuje się okazale taka "balia" i co dobre w tych projektach maja tez wersje czarterowe. Oczywiście materiał to do wyboru aluminium lub stal.
Osobiście to bym polecał tez aluminium, lepsze od stali bo tak nie koroduje do tego lżejsze no i lepiej trzyma cenę.
Minus to tylko taki ze jak gdzieś się trafi na jakąś krę to jest mniej odporny na takie uderzenia niż stal. No i oczywiście cena takiego kadłuba.

Jeśli chodzi o wykonawce to możne stocznia JABO z Gdańska maja doświadczenie w takich projektach
www.jabo.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2012, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
masterp napisał(a):
gdzieś się trafi na jakąś krę to jest mniej odporny na takie uderzenia niż stal

To zależy ;)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 07:53 

Dołączył(a): 11 mar 2012, o 16:12
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cytuj:
To zależy ;)


No to zależy jak się uderzy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2012, o 22:11 

Dołączył(a): 4 gru 2010, o 10:04
Posty: 40
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Czesc

Kadlub aluminiowy mozna wykonac tylko w specjalistycznej stoczni cena kadluba to okolo 20-25 euro za kg.
Jezeli nie wykanczasz lodki na gladko to ma to sens, zostawiasz wtedy burty niemalowane, poklad tylko malujesz bez szpachli. Powierzchnie przeciwslizgowe z farby. Relingi z aluminium, zadnego drewna, wszystkie fundamenty i okucia spawane. Piekne to nie bedzie.
Jest wiele zalet, glowna to brak zapachu zywic w srodku jachtu.
Taka budowa to wielki luksus jachtu szytego na miare. Kosztuje o wiele wiecej niz kupiony uzywany lub nowy.
Grzegorz

_________________
Grzesiek kolumbada.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2012, o 22:29 

Dołączył(a): 7 lis 2011, o 14:06
Posty: 46
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Skipper
Nie wiem czy mozna wsopmniec na forum ale ja bede sprzedawal kadlub z omasztowaniem, silnikiem i zaglami...projekt na ktory nie mam czasu bo wyplywam w polowie roku a potrzebuje przynajmniej pol roku do 12 miesiecy na wykonczenie...zbudowany na podstawie bruce roberts w RPA w 80tych lata, przeplynal do okola swiata itd a potem zostal porzucony czyli jest kilka miejsc gdzie rdza przezarla (kolo zaworow), 41 stop dlugosci, 12 stop szerokosci...jacht jest kolo Dover w UK

_________________
strona: www.divesailfish.com
blog: albayacht.wordpress.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Przeglądając sieć , znalazłem ciekawą budowę jachtu z aluminium ...

http://www.voyageursailing.com/voyageur ... -alum.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2013, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Segelyacht MOANA 38 nach AL.
Die Daten zum Boot:L.ü.A. 11.5 m / B.ü.A 3,59 m / TFG.1,6 m
http://nur-boote.net/segelyacht-kasko/

Obrazek

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2014, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
W Czechach można zamówić kadłub do wykończenia ewentualnie kompletny jacht http://www.combatra.cz/
http://www.plavidla.cz/view.php?cislocl ... 3f34740639
Obrazek

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2014, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wygląda całkiem jak Bruceo Voyager 495. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2014, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Wygląda całkiem jak Bruceo Voyager 495. :)


Szukałem info o jachcie, który Ty Wojtku przedstawiłeś.
W tamtym wątku nie chciałem dryfować.

Czy znasz koszt budowy polskiego Voyager-a 495?
Poniżej czeski produkt:
Cytuj:
S/Y Voyager 495 (ocel nebo hliník) - délka 16,20 m, šířka 4,5 m, váha 23000 kg

Dokonalé hydrodynamické tvary, elegantní nástavba, reprezentativní vzhled, dostatečný prostor pro celoroční pobyt, výborné plavební vlastnosti - to jsou ve zkratce základní rysy této nádherné lodě ověřené i v těch nejtěžších podmínkách. Je úspěšně využívána jak pro charter, tak pro rodinnou rekreaci nebo dálkové plavby.

» Cena bez DPH (s výhradou konečného potvrzení):

Ocel:
Stavebnice (opískováno, natřeno zákl. barvou): 700.000,- Kč
Trup vč. paluby a nástavby, svařeno, opískováno, natřeno zákl. barvou: 1.690.000,- Kč
Kompletní jachta: 8.500.000,- Kč a více podle vybavení

Hliník:
Stavebnice: 1.400.000,- Kč
Trup, paluba a nástavba: 2.200.000,- Kč
Kompletní jachta: 9.000.000,- Kč a více podle vybavení

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2014, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wojciech1968 napisał(a):
Czy znasz koszt budowy polskiego Voyager-a 495?
Nie znam.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 02:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Przez ostatni rok przerabiałem kwestie wyboru jachtu oceanicznego, tak aby był w miarę szybki (ale nie regatowy), pojemny, wygodny itd...
Jeśli szuksz czegoś naprawdę sprawdzonego i o dużej dzielności, to do mnie najbardziej przemówiły konstrukcje Bruca Robertsa ( https://www.bruceroberts.com/ )... Obecnie po oceanach pływa ponoć ponad 30.000 jachtów jego konstrukcji. To jachty o dużej dzielności, sprawdzone w trudnych warunkach, wygodne. Plany możesz kupić bezpośrednio u autora, możesz też zamówić przycięte blachy (choć wątpię czy to się będzie opłacało), poza tym możesz liczyć na wsparcie w trakcie budowy - Bruce jest sympatyczny i "kontaktowy" :). A poza tym dość łatwo znaleźć w rozsądnych cenach gotowy jacht, który możesz sobie już dalej sam przebudować - wyjdzie z pewnością taniej niż budowa od początku.
Dodatkowy argument to fakt, że jacht wg projektu Robertsa dużo łatwiej jest sprzedać niż jakiegoś mało znanego (w świecie) projektanta ( gdyby Ci się znudził :) ).

Ja w rezultacie zdecydowałem się jednak na konstrukcję nie stalową, a z ferrocementu. Dużo wyższy komfort wnętrza, brak jakichkolwiek problemów z korozją, łatwość budowy i ewentualnych napraw oraz sporo innych zalet, o których nie będę się tu powtarzał (jest w innym wątku). Jacht będzie projektowany od podstaw, dokładnie taki, jaki chcę :), a materiał daje dość dużą swobodę w dostosowaniu projektu do potrzeb użytkownika... Materiał w PL wprawdzie nie jest popularny, ale kanada czy Australia są znane z mnogości takich jachtów. Może warto i nad ty się zastanowić?

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL