Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 00:47




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 gru 2013, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
[Wojciech1968] wydzieliłem na prośbę z regat
viewtopic.php?f=57&t=16860&p=265666#p265404

M@rek napisał(a):
...ps. o takiej klasie jachtow jeszcze nie slyszalem , nie sadze zeby byla popularna :)

Od pewnego czasu mówiło się po pracach nad jachtem klasy 40 do regat, ale jako zunifikowanego monotypu (wiec tańszego)
i okazuje się, że już jest:
ponoć rewelacyjne osiągi, bo w projektowanie i symulacje włożono wiele wiecej energii (i forsy) niż można włożyć w pojedynczą sztukę:


Świat superyacht Nagrody
2013 środa 08 maja 2013 Autor: McConaghyBoats Lokalizacja:. Chiny
Adastra, przełomowe kompozytowego superyacht zbudowany przez McConaghy Lodzi w Chinach
został wyróżniony sędziów wyróżnienie dla najbardziej innowacyjnych Projekt
Mark Evans, John Shuttleworth i Orion Shuttleworth
były podczas ceremonii wręczenia nagród w Stambule i odebrał nagrodę w imieniu właściciela Anton Marden.
Gratulujemy Anton i jego rodziny, Johna i Orion Shuttleworth, Jepsen projekty i zespół łodzi McConaghy.
http://www.mcconaghyboats.com

................................................................................................

Tu będzie więcej Wuj gogle tłumaczy:


Klasa Czterdzieści (1) Wykonanie McConaghy sprawia, że ​​jej debiut na PSP Southampton Boat Show <br> 13 września 2013 Foto The najnowszej CLASS40, i po raz pierwszy od prowadząc jacht brytyjski projektant Jason Ker, jest, aby jego debiut w Wielkiej Brytanii PSP Southampton International Boat na cumowania łódki M517 w ten piątek. <br> Chociaż wiele klas wyścigowych są w zastoju Obecnie dzięki złym stanie gospodarki światowej, CLASS40 jest bucking tej tendencji z 130. przykład tej zasady skrzynki na morzu Wyścigi łodzi rusza w tym roku. Stworzona przez wiodących Puchar Ameryki i projektant IRC Jason Ker i jego zespół w Ker Yacht Design w Walencji, nowy Forty (1) Projekt reprezentuje klasę "stan techniki. Jego celem jest dostarczenie najnowszej wyścigu zwycięską cechy zwykle znajdują się tylko na własnych łodzi, ale w bardziej przystępnej cenie łodzi produkcja. <br> "Obecnie jednorazowych 40s klasy kosztuje ponad 500 tysięcy euro, aby umieścić na wodzie , "wyjaśnia kierownik projektu, Ned Collier Wakefield. "Celem Forty (1) Projekt jest na to, aby być konkurencyjne z najnowszymi jednorazowych, ale po cenie, która jest porównywalna z produkcji wyścigowych Spec Class40s." <br> Zatem Forty (1) design Cena jest tylko US 400,000 dolarów (około 300.000 euro ex żagle, elektronika, olinowanie ruchome, koszty podatkowe) dzięki niej powstaje w McConaghy Lodzi w Chinach. Tutaj, oprócz niższych stawek wynagrodzenia, oszczędności zostały dokonane przez jej proces produkcji, z gwintem oprzyrządowania, możliwość kupna luzem, itp. <br> porównaniu do innych produkcji Class40s, Forty (1) Projekt jest jednak o znacznie wyższej specyfikacji w standardzie, w tym budowy epoksydowej, zoptymalizowanych sterów kick-up, o wysokiej wytrzymałości stali płetwy pakietu biegów, Premium, Premium masztu talia, itp. Colossal badania i rozwój również poszedł do projektowania łodzi, z góry Specjaliści w ramach realizacji projektu. Na przykład, początkowy rozwój i technika pracy na platformie trzy obornika została przeprowadzona przez Scott Ferguson (aktualnie prowadzącego projekt AC72 skrzydła i inżynierii w Oracle Team USA) przed przekazaniem do ekspertów na południowych Spars. Puchar Ameryki żagiel projektant Chris Williams, North Sails "z siedzibą w Connecticut, pracował na szafę żagla. <br> W badaniu projektu, Jason Ker i jego zespół wykorzystać moc przełomowym" sieci neuronowych ", zwykle używane w sztucznej inteligencji. Z tego, że były w stanie przetestować ponad 70.000 kształty kadłuba przed najlepszymi kandydatami były przedmiotem bardziej wymagającym CFD. Efektem końcowym jest łódź z agresywnym, promienny kształtu kadłuba, ale wyposażony w wąski wodnej, podczas gdy jej grzbiety i "skos" (ostropłetwiec cutaway) sztucznie wydłużyć jego kadłuba. Na pawęży istnieje VO70 stylu 'batwings ", podnosząc wysokość arkusza biegaczy / spinakera toczenia bloki. Umożliwiają one większy zasięg, które można uzyskać z wiatrem headsails i żagle do przystrzyżonymi bardziej równomiernie. <br> Aby zintegrować strukturę optymalnie, czterdzieści (1) Projekt ma wieżę kil, przekazywania obciążeń od stępki do głowy pokładu podczas "V-pasek 'trwa ładunki z chainplates aż do stępki -. techniki zapożyczone z jachtów Pucharu Ameryki <br> Podobnie rdzeń z pianki jest stosowana w kadłubie, który jest 30mm grubości, a nie normalny 20 mm, w celu poprawy sztywności kadłuba, przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości wymaganej struktury na podeszwie kabiny, umożliwiając przez to łatwiejsze do przesuwania stosu się. Jacht został zaprojektowany tak, że dodatkowa przegroda można dodać łatwo, przynosząc ją do ISAF Offshore Special Regs Kot 0 specyfikacji, jeżeli jest ona wymagana do żeglugi na całym świecie w Global Ocean Race. <br> Aby poprawić . możliwość Forty osiągnięcia (1) projekt jest wyposażony w kilu L-configration, z wysiłków podejmowanych w celu zminimalizowania wagi kil, pod wiatr przy zachowaniu dobrej wydajności <br> łódź niesie 750 kg wody balastowej z każdej strony - maksymalna dozwolona zgodnie z zasadami. Aby zapewnić ten jest w najlepszej pozycji, zawarta jest w statecznik długich, cienkich pojedynczych zbiorników. <br> Pierwszy przykład z czterdziestu (1) Projektowanie, zbudowany dla zespołu Tony Lawson zwięzłe, przybył do Wielkiej Brytanii, a dwa tygodnie temu Od tego czasu służby. Po PSP Southampton Boat Show, łódź będzie udać się na próbach morskich i kwalifikacji do listopadowego Transat Jacques Vabre (TJV). W tym długim 5450 mil doublehanded wyścigu transatlantyckiego z Le Havre do Itajaí w południowej Brazylii, łódź będzie prowadził kampanię Ned Collier Wakefield i współ-kapitan Sam Goodchild, dla których TJV reprezentuje niedokończone sprawy: Dwa lata temu na pokładzie ich poprzedniego zespołu zwięzłe, że właśnie wjechał na smyczy, gdy doznał zderzenia off Azorów, zmuszając ich do przejścia na emeryturę. <br> czterdzieści (1) Projekt będzie na wystawie, można oglądać przez prasy i publiczności, na cumowania łódki M517 na marina na prasowej dzień i w weekendy PSP Southampton International Boat Show. Projektanci Jason Ker i Simon Schofield będzie pod ręką, aby odpowiedzieć na pytania w ciągu pierwszych trzech dni targowych, w tym na chrzest jachtu na 14:30 w piątek po południu.



Klasa Czterdzieści (1) Projekt PL związany <br> pierwszym przykładzie Zespołu zwięzłe pod tym Jason Ker zaprojektowane CLASS40 <br> powodu w połowie sierpnia w Wielkiej Brytanii 2 piątek sierpnia 2013, autor: James Boyd, Lokalizacja: nie wybrano <br > Hull numerów no1 nowego Jason Ker zaprojektowane Forty (1) Projekt jest zakończona. Najnowszy dodatek do floty CLASS40 lewo McConaghy lodzie w zeszłym tygodniu i jest teraz na statku płynącym do Wielkiej Brytanii, gdzie ma przyjechać w połowie sierpnia w Southampton. <br> Project Manager z czterdziestu (1) design Ned Collier Wakefield, który będzie również kapitanem łodzi z Samem Goodchild Transat Jacques vabre w transatlantyckim wyścigu listopadzie, spędził ostatnie sześć tygodni w temperaturze obiektu McConaghy za, 40 km na zachód od Hongkongu. Nie jego czas pozwolił mu nadzorować końcowe dopasowanie się i podpisać wszystkie systemy łodzi przed nią są wysyłane. Obejmuje to wszystkie funkcje wewnętrzne, takie jak na stacji wody balastowej i nav i Forty (1) Projektowanie unikalny wieża kil. <br> Nad pokładem lista zadań obejmowało sprawdzenie bukszpryt wyrażaniu oraz niestandardowe stery kick-up i układ kierowniczy . systemu, jak również układ kokpicie <br> "suszymy wyposażony absolutnie wszystko - tak stępki na, platformę na, kłonice na temat", mówi Collier Wakefield. "Działa olinowanie jest gotowy do pracy i żagle zostały podpisane, więc będzie to podłączyć i grać, gdy łódź dociera w Hamble." <br> Zarówno Collier Wakefield i projektantem jachtu, Jason Ker, są zadowolony, że McConaghy Łodzie udało się ukończyć nową łódkę bardzo bliska jej wagi projektu (zasada 40 określa minimalną klasy przemieszczenie w 4,500 kg). <br> "McConaghy stoczni jest niesamowite", mówi Collier Wakefield. "Byłem zdumiony - mając wszystko w domu oznacza, że ​​wszystkie niestandardowe inżynierii chcieliśmy zrobić, wszystkie systemy sterowania i przekładni zwyczaj pokład może być wykonana tylko na miejscu, a zmieniło się w godzinach. Oznaczało to, małych zmian i poprawek nie opóźniać build ". <br> Jason Ker jest bardziej znane z wielokrotnie nagradzanej stoczni. Jego Ker 40 zawodników i 46 IRC są jedno-jak tam projekt zbudowany. "Jak dowiedzieliśmy się spodziewać od McConaghy, proces kompilacji jest bardzo gładka i uzyskaną jakość jest wszystko, co mamy nadzieję, że za", powiedział. "Masy wszedł właśnie na naszych szacunków, co pozwala nam z ufnością zmaksymalizować możliwości oferowanych przez zasady CLASS40. Teraz czekamy na próbach morskich. "<br> Collier Wakefield, sam szkolony architekt, mówi, że jest zadowolony z ergonomii łodzi i jak czyste jest to, teraz jest on kompletny." My naprawdę pchnął do zmniejszenia oporu powietrza, utrzymać wagę w dół i upewnij się, że każdy element został zaprojektowany i zbudowany na jej specyficzny cel. "<br> Ten przyszedł do szczegółowego zaplanowania i zawierał pełną skalę makiety górę kokpitu będącego zbudowany, aby wszystkie przewody do wyciągarki zostały prawidłowo ustawione ten powtórzono raz gotowy pokład został zwolniony ze swojej formy.. "Nie mieliśmy żadnych niespodzianek - kilka poprawek, ale nic poważnego musiało się zmienić", mówi Collier Wakefield. <br> To podejście zostało zastosowane do wnętrza łodzi też, gdzie głównym celem jest, aby zrobić to tak proste, jak to możliwe, aby przejść żagle i przodka stosu i rufie i na boki bez przeszkód. "Kiedy idziesz poniżej, można naprawdę docenić myśl, że poszła do wnętrza. To naprawdę bardzo różni się od wszystkich innych Class40s ", mówi Collier Wakefield. <br> McConaghy posiada wszystkie oprzyrządowania kompletny, gotowy do uruchomienia w produkcji uruchomić, za cel łodzi zawsze było dostarczenie CLASS40 zwyczaj łódź SPEC, w tym zaawansowanych elementów, takich jak Kick-ups sterów, artykulacji bukszprytu, itp., za cenę łodzi produkcja. <br> Po Forty ( 1) Projekt pojawia się w Wielkiej Brytanii będzie zjednoczona z masztu i żagli. Ponownie ogromny wysiłek został położony na te elementy. Amerykanin Scott Ferguson, obecnie pozycją na inżynierię skrzydła i zespół projektowy dla AC72s Oracle drużyny USA, a który wcześniej był maszt projektant Luna Rossa i licznych Volvo Open 70 kampanii, został zatrudniony do przeprowadzenia inżynierii i projektowania prac na drzewca nowego CLASS40 za. Pracował w połączeniu z południowych drzewca, którzy budowali rurę w Południowej Afryce, zanim został wysłany do Danii do wykończenia. <br> Tymczasem żagle budowane są przez North Wielkiej Brytanii, ale został zaprojektowany przez amerykańskiego Chris Williams, dawniej żeglować projektanta z Shosholoza drużyny i kampanii United Internet Team Niemcy Pucharu Ameryki. Pod CLASS40 rządzi dwóch żagle mogą być egzotyka i na Forty (1) Projektowanie budowane są one w stanie Północy z aramidowych sztuki 3Di. <br> znacząco maszt i żagiel projektanci wymyślili latające kształty dla wszystkich żagli w różnych warunkach i różnych cech tucznych gięcia. Projektant Jason Ker mógł wejścia to pod jego pracy CFD, jak on szlifował swój ostateczny projekt. <br> Gdy łódź jest pełna, Collier Wakefield i Sam Goodchild weźmie każdą okazję praca łódź i upewnij się, że jest na tempie gotowy do swojego pierwszego poważnego zdarzenia -.. Transat Jacques Vabre To zobaczyć flotę ponad dwudziestu Class40s pozostawiając Le Havre 3 listopada Przed nimi będzie miesięczny 5450 km doublehanded wyścig w dół iw poprzek Atlantyku do Itajaí zastoju w południowej Brazylii. Będzie to z pewnością dość niektóre dziewiczy rejs do wyrafinowanej nowej CLASS40 Drużyny zwięzłe za.



Załączniki:
Mcconaghy _470.jpg
Mcconaghy _470.jpg [ 104.54 KiB | Przeglądane 6168 razy ]
McConaghyBoats-Forty1Design-2.jpg
McConaghyBoats-Forty1Design-2.jpg [ 108.34 KiB | Przeglądane 6168 razy ]
McConaghy2888_1.jpg
McConaghy2888_1.jpg [ 54.4 KiB | Przeglądane 6181 razy ]
McConaguhy_470.jpg
McConaguhy_470.jpg [ 79.14 KiB | Przeglądane 6181 razy ]
McConaghyBoats-Forty1Design-4.jpg
McConaghyBoats-Forty1Design-4.jpg [ 120.05 KiB | Przeglądane 6181 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 12 sty 2014, o 18:51 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem literówkę w temacie

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2013, o 21:02 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9035
Podziękował : 4118
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
mjs napisał(a):
Nie mieszkam nad morzem, więc się nie ścigam tam.
Ale chętnie pokibicuję innym. :D


Ja nie mieszkam w gorach ale to mi nie przeszkadzalo w startowaniu w zawodach narciarskich :)
Plitkin, Barbital ,Kefas i jeszcze paru innych mieszka jak mysle troche dalej od morza niz Ty i to Im jakos nie przeszkadza :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2013, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tu jest jeszcze kwestia:
1/ pieniądz
.
.
.
2/
3/ chęć ścigania

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2013, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12584
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4261
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kolejność odwrotna, najpierw chęć ścigania, potem pieniądz. I ja i M@rek kasy nie mamy ale ścigamy się na ile możemy.
Za to bardzo wiele jachtów, mimo że właściciele kasę mają, nie ściga się. I tu wracamy do sedna, czyli przyczyn, ale mnie się już nie chce o tym teraz pisać.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2013, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tu jeszcze w skrócie i lepiej tłumaczone:

FILOZOFIA
Tony Lawson drużyny Zwięzłe podjął współpracę z wzorem Ker i łodzi McConaghy do opracowania nowej generacji Klasy 40 w stanie out wykonywania najnowsze duże 40s klasy budżet, ale na produkcji cenie łodzi. Koncepcja została dopracowana przez Jason Ker i Simon Schofield projektowania Ker w ścisłej współpracy z doświadczonym żeglarz klasy 40 i Zespół Małym kierownika projektu Ned Collier Wakefield. W połączeniu z łodzi McConaghy dbałością o jakość szczegółów i konsekwencji, ta nowa generacja klasy 40 będą oferowane w klasie jeden projekt w ramach klasy.

Ideą Forty (1) projektu było zacząć od czystej kartki papieru i stosuje zaawansowaną technologię konstrukcyjną, aby osiągnąć najlepszą koncepcję i najszybsze kształt kadłuba. Zespół Zwięzłe były idealnymi klientami, oni rozumieć, że dokładne badania w związku z tym wymaga czasu i planowane ich programu.

Szczególną cechą połączeniu technologii CFD i numerycznej optymalizacji, które rozwinęły się, że nieograniczona liczba kształtów można zwiedzać w rozsądnych ramach czasowych. Technika dramatycznie kontrastuje z tradycyjnym jachcie optymalizacji projektowania. Zazwyczaj zaczyna się od punktu odniesienia i sprawia, przyrostowe kroki w kierunku lepszego rozwiązania, jeden uszczypnąć na raz. W związku z tym jest to dość prawdopodobne, nigdy nie dojść do naprawdę optymalnego rozwiązania w życiu każdej reguły polu.

Pochodzących z tła, który obejmował wiele przepisów regatowych w tym Pucharze Ameryk, pozwoliło nam spojrzeć na każdy aspekt tej nowej konstrukcji ze świeżych oczu. Zbadaliśmy obecne występy ograniczeń regułę i praktyczność, a we wszystkich tych dziedzinach znaleźliśmy zyski. Oddzielnie te mogą być duże, ale razem, są znaczne. Żagiel planie został przez głównego procesu optymalizacji CFD. Struktury wewnętrzne zostały zoptymalizowane w ścisłym powiązaniu z wewnętrznymi ergonomii układania, a wielkie długości zostały podjęte, aby zminimalizować rzeczywisty VCG na podstawie przepisów 90 stopni RM ograniczeń.

Podsumowanie projektu:

- Ziemia się przegląd klasy 40 zasad.

- Oceniliśmy ponad 70000 możliwych kształtach kadłuba.

- Skanowanie laserowe i wykonanie analizy istniejących statków dopuszczonych do bezpośrednich porównań z znanych wzorców (nasz delty są ekscytujące, zyski z więcej niż 45 N mil / dzień w niektórych przypadkach).

- Szczegółowe badania w połączeniu z zespołem zwięzły i doświadczonych routerów pogodowych "pozwoliła nam ustalić odpowiednią wagę wydajności dla każdego z głównych klasy 40 ras.

- Pełne badanie oparte RANS żagiel optymalizacji planu zakończono we współpracy z biegu North Sails Design Group w jednostkach Super Wolfson Klastra.

- Nowy i unikalny strukturalna koncepcja.



_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2013, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Marian Strzelecki napisał(a):
Tu jeszcze w skrócie i lepiej tłumaczone:

(...).


[/i]

Marian, jak to jest lepiej tłumaczone to ja jestem chińska księżniczka...

Następnym razem podeslij mi do tłumaczenia albo zamieść oryginał, bo tego nie da sie czytać.

Wielki PAC za zamieszczanie tłumaczeń z Google translatora :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2013, o 15:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Wielkie dzięki - nieomieszkam gdy zajdzie potrzeba.

Wiem:
Powinienem dać chociaż linki, ale zapisałem sobie tylko tłumaczenie na dysku i miałem kłopot z odnalezieniem stron na szybko. (przy moim ADHD to było trudne).

MJS
ps
Wuj G. ma dla mnie jedną poważną zaletę:
tłumaczy mniej więcej na tym poziomie na jakim ja bym tłumaczył (no - może ciut lepiej ;) ) - tyle że duużo szybciej. :roll:

Moniia napisał(a):
Wielki PAC za zamieszczanie tłumaczeń z Google translatora :)

A to za to też są PAC'any? :shock:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2013, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Załącznik:
graphic.jpg
graphic.jpg [ 34.71 KiB | Przeglądane 5410 razy ]
Class 40 i Forthy1 to jeszcze nic: popatrzcie na
OCEAN MOTH:
http://speeddreamblog.blogspot.com/
Załącznik:
Ocean Moth beaker-2.jpg
Ocean Moth beaker-2.jpg [ 88.02 KiB | Przeglądane 5410 razy ]
Załącznik:
Ocean Moth beaker.jpg
Ocean Moth beaker.jpg [ 124.69 KiB | Przeglądane 5410 razy ]

Konstruktor Vlad Murnkiow to ten który niedawno zachwycił nas ( w wątku "open 13" mjs'a) jachtem SpeedDream (NAS - bo mnie nie zachwycił :roll: =
=żelazko do kwadratu. )
Ale dziś jestem zachwycony!
MJS
ps
Moniu!
tam jest o tej ćmie: całość do streszczenia możesz?

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2013, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jakby go odwrócić, to...
Załącznik:
graphic odwrócony.jpg
graphic odwrócony.jpg [ 12.77 KiB | Przeglądane 5292 razy ]

przypomina kadłub wypornościowy z redanami wzdłużnymi. ;)

Całkiem współczesny zresztą, zważywszy na fakt, że nasze katalogowe jednostki skromnie sięgają po "kant" na burcie. Vlad jest awangardą, przeciera nieznany szlak. Krok po kroku zmierza do celu, jakim jest większa prędkość. A ponieważ ta ciągle będzie jeszcze większa, to roboty ma na zawsze po uszy. I zabawy po pachy. :)
Zastanawiam się jednak czy prędkość jest wszystkim w żeglarstwie, a jeśli nie, to gdzie leży jej granica? Czy wyniesienie kadłuba ponad wodę (wraz z wypornością) świadczy jeszcze o charakterze łodzi czy już jest to inna konstrukcja? Bardzo wąski i długi dziób, przewężony kadłub na śródokręciu, właściwie to jakby dwa kadłuby w jednym... do spacerów po pokładzie to wygodne nie jest, do stawiania foka (na komendę) też nie...
Kształt dziobnicy potwierdza regułę zamiany biegunów czyli co było w "te" teraz jest w "tamte".
Niemniej podoba mi się przesunięcie masztu do tyłu wraz ze... sztagiem. 1/3 od dziobu! A w Omedze była/jest... 1/20. :rotfl:

Atrakcyjność niewątpliwa.
Rozwój nieskrępowany.
Postęp szokujący.
- Cała naprzód!

ps. I to, no... podobieństwo idei do tego, no... jak mu tam? :roll:
- Strzeleckiego?
- Tego Strzeleckiego?
- Sie dzieje...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2013, o 00:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Gdzie do Strzeleckiego? raczej do Krzysia Mnicha :D
Załącznik:
Flądra  Myszka.jpg
Flądra Myszka.jpg [ 17.82 KiB | Przeglądane 5265 razy ]


Ja w Ocean Moth poszedł bym dalej i maszt także zrobiłbym na pierścieniu.
Wtedy zamiast refować żagle można by cały maszt położyć na wodzie. :cool:

W zasadzie to można by iść jeszcze dalej: cała tylną część kadłuba także skrętną.
Wtedy każde położenie jest dobre i nie istnieje pozycja wywrotki. :lol:

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2014, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Znalazłem symulacje komputerowe SpeedDreama: bardzo ciekawe i pouczające


Na początku pokazują jak by chciali aby jacht się zachowywał ;
a pod koniec jak gby nie chcieli :lol:
Załącznik:
SpeedDream FCD Comput.jpg
SpeedDream FCD Comput.jpg [ 10.9 KiB | Przeglądane 4894 razy ]


Zwłaszcza zaciekawiła mnie sekwencja (urwana w trakcie wyświetlania !?!)
jak żelazko umie nurkować dziobem.
Załącznik:
SpeedDream FCD Comp.jpg
SpeedDream FCD Comp.jpg [ 13.39 KiB | Przeglądane 4910 razy ]


Pozdrawiam wszystkich fanatyków żelazek :cool:
MJS

ps
mjs'ie
pokaż najnowsze projekty Murnikowa: bo ja zgubiłem linka.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2014, o 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Sie robi Maestro. Oto znaczące fragmenty w wolnym tłumaczeniu "e": ;)

Myślenie w przód

Zawsze dobrze się naprzód. Do przodu z planem, do przodu z marzeniem, to naprawdę nie ma znaczenia, tak długo, jak kierunek jest do przodu. SpeedDream porusza się do przodu, w rzeczywistości SpeedDream jest gotowy do podjęcia ogromny krok w przyszłość. Wspólnym wysiłkiem z naszym partnerem technologicznym Yandex mamy zamiar rozpocząć budowę nowego, oceanicznych prototyp; SpeedDream II. Łódź będzie mógł przetestować innowacyjne pomysły włączone w mniejszym SpeedDream27 w prawdziwej, morskiej środowiska, znaczący krok na ścieżce naszego dążeniu do zbudowania najszybszy jacht na świecie.

Załącznik:
moving-forward-1.jpg
moving-forward-1.jpg [ 44.16 KiB | Przeglądane 4785 razy ]


Przez ostatni rok włożyliśmy SpeedDream27 przez jego kroki w różnych warunkach, a jednocześnie będziemy kontynuować badania i dowiedzieć się więcej od pierwszego prototypu, zespół projektowy SpeedDream Vlad Murnikov, Rodger Martin i Ross Weene są teraz przekonani, że nasza koncepcja jest innowacyjnych pomysłów wszystko działa dobrze. Fala przekłuwanie kokarda krok bunkrowania w kadłubie i latające kil wszystkie prace w harmonii, aby stworzyć zrównoważoną łodzi że widać pewne prędkości płonący. Teraz nadszedł czas, aby zobaczyć, jak te pomysły projektowe będą pracować w prawdziwych warunkach morskich. SpeedDream nie chodzi o budowanie najszybszą żaglówkę; SpeedDream jest o budowaniu najszybszy jacht, który może przyjmować oceaniczne rekordów. Opuszczamy mil przybrzeżnego w Sail Rocket i Puchar Ameryki do tych niesamowitych latających katamaranów. Naszym marzeniem jest wyjść poza horyzont w poszukiwaniu niebieskich rekordów prędkości wody.
(...)

Załącznik:
forward-thinking-2.jpg
forward-thinking-2.jpg [ 80.17 KiB | Przeglądane 4791 razy ]


Dla SpeedDream II nasz partner technologiczny Yandex odgrywa kluczową rolę w procesie projektowania. Podstawową działalnością Yandex jest Internet Search i jako takie mają ogromną moc obliczeniową i bardzo sprytnych inżynierów, którzy rozumieją, jak zmaksymalizować korzyści z algorytmów komputerowych. Współpracując ściśle z Tyler Doyle w Doyle CFD inżynierowie Yandex są wyświetlane różne komputerowych modeli łodzi w symulowanych środowiskach morskich. Ich celem jest, aby w pełni przetestować łódź przed każdym węgla jest rzeczywiście ustanowione.

Ponadto, zespół projektowy SpeedDream zostanie poszerzona o kilka znanych europejskich biur projektowych wyścig łodzi. Celem jest, aby zrównoważyć rewolucyjne pomysły i innowacje SpeedDream przeciwko udokumentowanym doświadczeniem projektowania wyścig łodzi i wiedzy do stworzenia łodzi, które można wykonać na morzu w każdych warunkach. Szczegóły współpracy z zespołem projektu, jak również wybranego producenta, będzie się w najbliższym czasie. SpeedDream II planowane jest uruchomienie później, w 2014 roku.

http://sailinganarchy.com/2014/01/08/fo ... hinking-2/

Załącznik:
speeddream ii.jpg
speeddream ii.jpg [ 41.92 KiB | Przeglądane 4791 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2014, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Czyli już zrezygnowali z uskoku w połowie kadłuba (te rysunki są sprzed złamania się Cheminees'a)... chyba się nie sprawdził w prototypie.

Ale widać, że nie boję się tego klinowego kształtu i niskiego dziobu, odwrotnie od najnowszych (świtających już) tendencji w regatowych jachtach oceanicznych.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2014, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ha, jakby mu przyciąć dziób na sztagu, to by był pustakowaty. :lol:
Ale idą naprzód, więc i z wypornością też - do przodu.
Uskok, moim zdaniem był za wysoki (10 cm?). Raczej szukałbym szczęścia w kilku niskich "schodkach".

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2014, o 03:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A tu pokazują jak do tego dochodzili:



Cóż z tego, że to dalej żelazka... które dziobią dziobami:


I trzeba za wszelka cenę walczyć aby nie zrobił sławnego "salta przez sztagownik" :rotfl:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2014, o 00:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ciekawa animacja:

Nic nie dająca, (dla wiedzy) ale fajna ;)

Cały czas mój rysunek futurystyczny jest na czasie:
Ma ogromne opory czołowe dopóki nie płynie w ślizgu, ale wtedy robi łatwe salto przez sztag. :lol: i dlatego postulowałem zawinięcie poszycie tak jak to wychodzi na animacji w poprzednim poście i pomagające wyjść z sytuacji jak z filmiku o Pogo ;)
Załącznik:
Zelazko rozw.jpg
Zelazko rozw.jpg [ 137.11 KiB | Przeglądane 4305 razy ]
Załącznik:
Zelazko rozw=6750N.jpg
Zelazko rozw=6750N.jpg [ 185.8 KiB | Przeglądane 4305 razy ]


Oglądając takie zabawy i pod wpływem pustaka Magnum/Prysmian747 nasz kolega forumowy Krzyś Mnich (zwany dalej Myszkiem)
wykonał ciekawe studium konstrukcji regatówy oceanicznej - jak zwykle niekonwencjonalne do bólu i dające bardzo ciekaswe wnioski do przemyśleń.

Cytuję koresponedncję:
Krzyś
Cześć
tak się kiedyś bawiłem w narysowanie morskiej regatówki o długości 9m, szerokości 3m i wyporności 3t. Chciałem żeby nadawała się na krótką bałtycką falę, więc umyśliłem sobie długi, wąski dziób przechodzący przez fale dołem, do tego szeroka rufa i staroświecki, dość duży płetwowy kil z trymerem (ciekawe, że wyszły z użycia akurat tuż przed epoką żelazek, do których są jak znalazł). Wyszło coś takiego jak na górnym rysunku, z tym, że do małych prędkości właściwy trym jest z pawężą ponad wodą, a przy większych (tzn. powyżej 6 węzłów) trzeba trochę przegłębić rufę. Część z tego załatwi wypór dynamiczny, resztę trzeba byłoby regulować balastem wodnym.

Ale to nie koniec tej historii. Otóż wczoraj coś mnie tkło i zadałem Michletowi inne założenia do optymalizacji, mianowicie - przy takich samych wymiarach i wysokości metacentrum - żeby kadłub był skośnodenny. I to wszystko. Spodziewałem się jakiegoś dziwadła, a tymczasem wyszedł bardzo spokojny kadłub, który - o dziwo - ma niemal identyczne opory jak poprzednie żelazko. Koło 5 węzłów odrobinkę więcej, przy dużych prędkościach troszkę mniej (akurat tyle co wyrównałby wypór dynamiczny bardziej płaskiego żelazka), co ciekawe - bez żadnego kombinowania z trymem.

Gdyby załamanie poszycia obniżało się ku dziobowi, wyszedłby zupełnie klasyczny kadłub. Ale zachciało mi się pociągnąć dno w części dziobowej wyżej i wyszedł dziób jak w starej holenderskiej barce... na dolnym rysunku. Nabazgrałem do tego stylową kabinkę i stylowe ożaglowanie, kil niemal jak poprzednio tylko bez trymera. Policzyłem prędkości - jak łatwo się domyślić, wyszły takie same jak w poprzedniej wersji. Odrobinę wolniej przy słabych wiatrach (poniżej 4m/s), odrobinę szybciej przy silniejszych, ale różnice zasadniczo w granicach błędu.
Oczywiście, zupełnie inne zachowanie na fali - przechodzić będzie raczej górą a nie dołem.

Fajnie byłoby zbudować takie dwie łódki i sprawdzić, czy rzeczywiście mają podobne osiągi i która jest lepsza w jakich warunkach. A jeszcze fajniej byłoby wystawić tę drugą krypę w regatach i zrobić wszystkim niespodziankę :)
pozdrowienia
Krzyś
Załącznik:
stozekvskrypa.jpg
stozekvskrypa.jpg [ 165.62 KiB | Przeglądane 4305 razy ]


Ja:
Czy mogę (albo Ty) dać to na forumie?
Mozna by i obrazki (falki) z Michleta pokazać , to działa na wyobraźnie.
Zależy mi (jakoś tak :D ) na propagowaniu pustakowatych.


Myszek:
A rób jak chcesz.
Akurat falek z Michleta nie umiem obsługiwać, tzn. nie umiem wyczytać z nich nic sensownego.
*

(przyp mój: Myszek czegoś nie umie? :lol: - jak by kto nie wiedział ma: dr. z fizyki! ...przed nazwiskiem !)

...Co do pustaków, to cały czas mam wątpliwości czy to naprawdę dobry pomysł - jakoś bardziej przemawiają do mnie inne rozwiązania...
Ale - skoro tak wyszło, to załączam to samo w klasie Mini. Zestaw: widok, linie, wykres oporu i teoretyczną biegunową (oczywiście na gładkiej wodzie). Bez kila uchylnego bo nie lubię. Pojedynczy ster, bo po co dwa ("rogi" są po to żeby zmieścić luk ewakuacyjny w pawęży). Stylistyka celowo staroświecka, żeby było bardziej prowokacyjnie.
Biegunowe przy prędkościach wiatru od 3 do 12m/s, na ożaglowaniu podstawowym i z żaglami dodatkowymi (zależnie od kursu - code zero lub genaker; spinaker możemy sobie darować bo fordewindem płynąć wyraźnie się nie opłaca).
Rysunki oczywiście nabazgrane na kolanie, jakby ktoś był chętny to się dopracuje :D
pozdrowienia
Krzyś


Załączniki:
krypa65_of.jpg
krypa65_of.jpg [ 205.6 KiB | Przeglądane 4305 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2014, o 08:55 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9035
Podziękował : 4118
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
"Fajnie byłoby zbudować takie dwie łódki i sprawdzić, czy rzeczywiście mają podobne osiągi i która jest lepsza w jakich warunkach. A jeszcze fajniej byłoby wystawić tę drugą krypę w regatach i zrobić wszystkim niespodziankę :)
pozdrowienia"

Torzeczywiscie byloby znakomite bo jak historia glosi wiele teoretycznie swietnych pomyslow okazalo sie kalpa. To do konca nie to samo ale rozwazania o plaskiej , pionowej zanurzonej rufie byly i do tego zostal wynudowany w USA jacht R 12 bodaj "mariner" ktory mial walczyc w PA ale nie spelnil pokladanych w nim nadziei.
Zainteresowanym tematem watku polecam aktualny marcowy numer Sailing Today gdzie na stronach 42-45 sa rozwazania na temat modygikacji Wild oats i roli DSS foils.
Do tego test Winnera 900,


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL