Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 lip 2025, o 01:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 mar 2014, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
[Wojciech1968] wydzielone z viewtopic.php?f=73&t=18110&start=30#p283402

Bombel napisał(a):
( min. 17 m. na podejściu do Świnoujścia),

A po co tak dużo, skoro cieśniny duńskie są płytsze?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowania - 2: Były user, Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2014, o 09:42 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Cape napisał(a):
A po co tak dużo, skoro cieśniny duńskie są płytsze?

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... GQ&cad=rja
I to
Podstawowa droga wodna na Morze Bałtyckie wiedzie wyznaczoną trasą „T” o głębokościach minimalnych 17 metrów. Biegnie ona poprzez Cieśninę Kattegat i Wielki Bełt. Druga trasa dla statków o mniejszym zanurzeniu odgałęzia się w Cieśninie Kattegat w kierunku Cieśniny Sund - pisze Jerzy Hajduk w Zeszytach Naukowych Akademii Morskiej w Szczecinie w pracy pt. "Bezpieczeństwo żeglugi na akwenie Bałtyku Zachodniego". Głębokość minimalna toru wodnego na poziomie 17 metrów ogranicza zanurzenie statków do maksymalnie 15 metrów.
I to
Głębokość podejść do Świnoujścia - już po ograniczeniach wynikających z położenia rosyjskiego gazociągu, spełnia niezbędne minimum (13,5 metrów).
Jedna z zasad żeglugi wymaga głębokości toru równej zanurzeniu statku + 2 m "wolnej wody"

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2014, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
"Toeretycznie po rozpoczętych pracach modernizacyjnych wraz z falochronem o długości 3 km wartych miliard zł do nabrzeży w Świnoujściu będą mogły przybijać statki o zanurzeniu do 14,5 m, a po 2020 r. - po dalszej modernizacji - port chce przyjmować statki o zanurzeniu 16,7 m - zapowiadała w lutym tego roku spółka Zarząd Portów Morskich Szczecin i Świnoujście."

Teoretycznie, to właśnie obraziłeś koleżankę mojej córki, której co prawda nie mam ale przecież mógłbym mieć.

16,7 powiadasz? Przypomnij jaka to minimalna głębokość występuje w cieśninach? Ktoś planuje tam pogłębianie? Jak głęboko zanurzone statki mogą zatem na Bałtyk wejść?

Also - jaka jest obecnie głębokość przy nabrzeżach i na torze w Świnoujściu? Do jakiej głębokości jest pogłębiany port i tor /a osiągnięcie tego zespół portów uważa za duży sukces najbliższych lat/? Jaką głębokość zaprojektowano przy nabrzeżach gazoportu? I w końcu przy których nabrzeżach w Świnoujściu istnieją techniczne możliwości zapewnienia głębokości rzędu 17 metrów, a jeśli przy żadnych to gdzie istnieje możliwość budowy takowych i czy jest to ekonomicznie uzasadnione?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2014, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Bombel napisał(a):
Jedna z zasad żeglugi wymaga głębokości toru równej zanurzeniu statku + 2 m "wolnej wody"

Hmmm, jak ostatnio uczyłem się czegoś o statkach, to o "wolnej wodzie" nikt nie mówiono, ale za to usłyszałem pojęcie "under keel clearance"...
Słyszałem też o propozycji (polskiej) do grupy roboczej HELCOM, która rekomendowała, by dla UKC przyjmować co najmniej 15% największego zanurzenia statku. To czyni nieprawdziwym zdanie "głębokość minimalna toru wodnego na poziomie 17 metrów ogranicza zanurzenie statków do maksymalnie 15 metrów" - bo jednak wychodzi, że maksymalnie na rucie "T" 14.78m...

Pamiętam też, że uczono mnie czegoś o squat effect i bank effect - o tym że zależą od stosunku zanurzenia do głębokości, ukształtowania dna, od prędkości statku, jego trymu, kształtów części podwodnej i innych takich...
Przy okazji co rusz powtarzali mi wtedy, że uniwersalne "zasady" - to generalnie kiepsko sprawdzają się w żegludze...

To może przytoczysz skąd odkryta przez Ciebie krynica uniwersalnych "zasad żeglugi" płynie?

;)

PS - drogie mody - może by dyskusję (kolejną...) o maksymalnych zanurzeniach statków wchodzących na Bałtyk przenieść gdzie indziej?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 3 mar 2014, o 12:09 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Zmieniłem kolor czcionki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2014, o 21:38 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
pierdupierdu napisał(a):
jak ostatnio uczyłem się czegoś o statkach


Ja widocznie w czasie tych wykładów byłem na wagarach. Dlatego jako "niedouczony" podałem cytat i źródło tegoż cycata

Gdybyś nie zauważył ponawiam
Bombel napisał(a):
Podstawowa droga wodna na Morze Bałtyckie wiedzie wyznaczoną trasą „T” o głębokościach minimalnych 17 metrów. Biegnie ona poprzez Cieśninę Kattegat i Wielki Bełt. Druga trasa dla statków o mniejszym zanurzeniu odgałęzia się w Cieśninie Kattegat w kierunku Cieśniny Sund - pisze Jerzy Hajduk w Zeszytach Naukowych Akademii Morskiej w Szczecinie w pracy pt. "Bezpieczeństwo żeglugi na akwenie Bałtyku Zachodniego".

Wszelkie dalsze pretensje do Autora j\w proszę.
No, chyba że podważasz wiarygodność Akademii Morskiej w Szczecinie. Ale to już nie moja bajka
P.S.W moim poście, w zapisie ( min. 17 m. na podejściu do Świnoujścia), utkwił błąd . Wyraz min. można odczytać jako minimum. Sorry, miało być m.in. ( miedzy innymi)

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2014, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Bombel napisał(a):
Wszelkie dalsze pretensje do Autora j\w proszę.

Powiadasz, że dziekan Wydziału Nawigacji AMS napisał że:
"Jedna z zasad żeglugi wymaga głębokości toru równej zanurzeniu statku + 2 m "wolnej wody"" ???
Wskażesz w którym miejscu?
Załącznik:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2014, o 22:15 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
pierdupierdu napisał(a):
Wskażesz w którym miejscu?

A czy w wyżej przytoczonym cytacie jest coś takiego. Bo ja nie widzę
A wolna woda?. Juz pisałem .
Nawagarachbyłem

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2014, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Bombel napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Wskażesz w którym miejscu?

A czy w wyżej przytoczonym cytacie jest coś takiego. Bo ja nie widzę

Jest w Twojej wypowiedzi. Dlatego pytam gdzie zostałeś "wolną wodą" oświecony...

Bombel napisał(a):
A wolna woda?. Juz pisałem .
Nawagarachbyłem

Czyli po prostu bździsz bez pojęcia?
Dzięki za wyjaśnienie...

PS. Największe istniejące gazowce LNG -("O-Max - ca 266 000 m3) mają maksymalne zanurzenie 12,5m. Eksploatacyjne pod koniec podróży "cargo" jest oczywiście nieco mniejsze... Tyle o "zagrożeniu" ze strony Nord-stream dla świnoujskiego portu.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2014, o 22:55 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
pierdupierdu napisał(a):
Czyli po prostu bździsz bez pojęcia?

O dzięki Ci KRYNICO MĄDROŚCI I WIEDZY WSZELINIEJAKIEJ. za uswiadomienie mnie o tym żeś jest NAJNAJNAJNAJ i tak ad mortem defecatam

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2014, o 01:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bombel napisał(a):
O dzięki Ci KRYNICO MĄDROŚCI
Sorry...

Różnicie się tym, że Ty o takich statkach piszesz, a Jaromir na nich pływa.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2014, o 08:49 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Ty o takich statkach piszesz

Wojtku.
NIGDZIE NIE PISAŁEM o statkach.
W innym wątku, na całkiem inny temat dałem przykład podejścia do Świnoujścia jako wyraz realizacji naszych wniosków przez sąsiadów. Prosiliśmy o zakopanie rury?. Prosiliśmy. Pragmatyczni sąsiedzi zrobili jak zrobili. I tyle.
Temat statków wyciągnął z kontekstu mój ulubiony Jaromir udowadniając swą wyższość .
I udowodnił. A że w sposób wysoce upierdpierdliwy?. Cóż, widocznie inaczej nie umie.
A szkoda, bo jako fachman mógłby rozjaśnić niekiedy\niektórym w sposób o wiele sympatyczniejszy. Ot choćby tak jak robisz to często Ty, Zbieraj i kilku innych forumowiczów.
I wyłącznie tyle z mojej strony.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2014, o 09:14 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Bombel napisał(a):
PS. Największe istniejące gazowce LNG -("O-Max - ca 266 000 m3) mają maksymalne zanurzenie 12,5m. Eksploatacyjne pod koniec podróży "cargo" jest oczywiście nieco mniejsze... Tyle o "zagrożeniu" ze strony Nord-stream dla świnoujskiego portu.

NIGDZIE NIE PISAŁEM o statkach.
W innym wątku, na całkiem inny temat dałem przykład podejścia do Świnoujścia jako wyraz realizacji naszych wniosków przez sąsiadów. Prosiliśmy o zakopanie rury?. Prosiliśmy. Pragmatyczni sąsiedzi zrobili jak zrobili. I tyle.


Glebokosci na torach i podejsciach sa istotne dla statkow a nie samolotow wiec odpowiedzi Jaromira sa jak najbardziej na miejscu.Wykazuja bezses wypowiedzi naszych politykow ktorzy sie w temacie wypowiadaja.Politycy graja na uczuciach rodakow nie majacych o brazny pojecia.


Ostatnio edytowano 4 mar 2014, o 09:30 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
korekta cytatu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2014, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
M@rku - kszanisz cytaty....
A mnie chodziło głównie o przeczytaną tu "mądrość", która przybrała postać "zasady żeglugi". No i jeszcze chodziło mi o próbę przypisywania tej "mądrości" dziekanowi WN AMS...
Oczywiście - każdy ma prawo błaźnić się zupełnie dowolnie, ale niekoniecznie ma prawo liczyć na to że nie wzbudzi to reakcji.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2014, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
pierdupierdu napisał(a):
M@rku - kszanisz cytaty....
Skrypt forumowy się jakoś biesi. Pracujemy nad tym, żeby poprawić.

M@rek napisał(a):
na uczuciach
Uczucia często rozpalają do białości i pewnie dlatego Pierdupierdu użył takiego a nie innego tonu.
Aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie by napisać: Jareczku, niech Twoje uczucie obrzydzenia do bełkotu polityków nie przysłania Twojej empatii! :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2014, o 10:18 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Poniewaz forum zeglarskie ma jak najbardziej zwiazek z zegluga i czesto prezentowane sa tu rozne poglady dodam ze pare lat temu byl problem z przeprowadzeniem nowego wycieczkowca zbudowanego w Finlandii pod mostem Dania-Szwecja. Jesli dobrze pamietam rozwiazano go demontujac maszty lub komin.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2014, o 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Tak było, ale to nijakiego związku z dyskusją. To była jednorazowa operacja wyprowadzenia nowozbudowanego superstatku. Tak nawiasem tamta stocznia została niedawno zlikwidowana (bez zwiazku z tym wycieczkowcem), co fajnie koresponduje z dramatyzowaniem o upadku polskich stoczni.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2014, o 12:56 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
pierdupierdu napisał(a):
No i jeszcze chodziło mi o próbę przypisywania tej "mądrości" dziekanowi WN AMS...

Jeszcze Cię dopuszczają do pływania?? Z tym wzrokiem???

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2014, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7473
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3732
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
nie no, tak na sucho?
proszę, to dla was chłopcy:

Obrazek

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2014, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Oj tam, oj tam.
Lepiej tak:

Obrazek


;)



Za ten post autor cantos otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL