Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 lip 2025, o 11:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 mar 2011, o 10:19 

Dołączył(a): 23 mar 2011, o 10:15
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik jachtowy
Witam
Postanowilem zrobic do mojego jachtu nowa podloge do kabiny. Oczywiscie mozna kupic gotowa sklejke podlogowa, ale doszedlem do wniosku, po co isc na skroty.
Chcialem tylko prosic o pomoc o ustalenie odpowiedniej technologii.
Mam zamiar zrobic to w nastepujacy sposob:

Na sklejke wodoodporna odtluszczana przyklejam sikaflexem 295UV klepki z teaku brazylijkskiego Curumo.
Klepki odtluszczam acetonem, lakieruje dwa razy.
Obklejam fugi tasma.
Uzywam primeru sikaflexa.
Nastepnie klade fuge z tego samego sikaflexu.
Wyrownanie fug, lakierowanie kilka razy calej podlogi

Jak uwazacie,co da najlepszy efekt. Najpierw polakierowanie calej podlogi bez fug 6-8 razy. Czy najpierw polozenie fug a nastepnie polakierowanie ?
Dziekuje za wszelka pomoc z gory

Pozdrawiam

Michal


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2011, o 17:04 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 22:02
Posty: 911
Podziękował : 261
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Tłustego drewna nie "odtłuścisz"! Radziłabym nie lakierować teaku.

_________________
Pozdrawiam - Maryla
http://www.emerytnafali.blogspot.com



Za ten post autor Koma5 otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2011, o 20:35 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Teku się nie lakieruje!!!
Praimerem pociągnij lewą stronę klepek (tę przyklejaną) i fugi. Połóż na skikaflexie, zafuguj, szczyść, a potem możesz napuścić klepki olejem do teku.
Marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2011, o 22:32 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1380
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 470
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Tek można lakierować tylko są do tego specjalne lakiery \ np. Epifanes \, po naklejeniu klepki i tak trzeba szlifować więc lakierować trzeba póżniej, ale nic nie zastąpi zapachu drewna tekowego nasączonego olejem.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 11:25 

Dołączył(a): 23 mar 2011, o 10:15
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik jachtowy
Zgadza sie, jest to piekny zapach. Tylko w kabinie kolo kuchni nie jest to najlepszy pomysl. Juz pare razy widzialem podloge z teaku z plamami po smazeniu.
Zastanawiam sie tylko jak fuga z sikaflexu bedzie sie zachowywala po lakierowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 17:00 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Powiem szczerze że nie spotkałem się z lakierowanym tekiem. Jest to drewno tak tłuste, że nie wyobrażam sobie jaki lakier dał by mu radę. Sikaflex też nie lubi lakieru ze względu na swoje właściwości. Zastanów się czy nie przekombinowałeś i po prostu połóż laminowana płytę. Będzie Cię to taniej kosztowało i masz pewne.
Marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 17:47 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 22:02
Posty: 911
Podziękował : 261
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Też się zastanawiam, po co teak, skoro chcesz lakierować podłogę.

Drewno 'afrykańskie" wszelakiej maści kładzie sie właśnie po to, aby nie mięć na nim lakierowanych, błyszczących powłok.
Wydawać pieniądze na teak, aby je natychmiast popsuć lakierem??

_________________
Pozdrawiam - Maryla
http://www.emerytnafali.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2011, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
tak szukałam czegoś innego i wpadło mi w oczy. Skoro upierasz się przy lakierowaniu teaku, może Ci pomoże namiar na lakier do tego:

http://marinestore.co.uk/PLIVA310-750.html

*****

ps. miały być dwa :)

http://marinestore.co.uk/HA1765.html

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 08:42 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Michal 1981 napisał(a):
Witam
Postanowilem zrobic do mojego jachtu nowa podloge do kabiny z klepki z teaku brazylijkskiego Curumo.



Michal


Po pierwsze to teak brazylijski cumaru ma tyle wspólnego z prawdziwym teakiem co kotlet schabowy sojowy z prawdziwą wieprzowiną.
po drugie oczywiście że możesz takie drewno lakierować,tak samo jak można i lakieruje się prawdziwy teak.Inna sprawa to czy taka lakierowana podłoga w jachcie jest praktyczna,ale to jest sprawa indywidualnego "lubienia" jednym śliskość przeszkadza,a innym nie.

*****

marek48100 napisał(a):
Powiem szczerze że nie spotkałem się z lakierowanym tekiem. Jest to drewno tak tłuste, że nie wyobrażam sobie jaki lakier dał by mu radę.

Troszkę się mylisz,bo teak się bardzo często lakieruje,a daje sobie z tym radę praktycznie każdy lepszy lakier olejny.
wpisz sobie w google grafika słówka "varnished teak" .
Nie rozumiem co tak strasznie gloryfikujecie ten teak,żadnej magii w nim nie ma,trochę tłuste,mało pracujące przy zmianach wilgotności,odporne na gnicie,bardzo przyjemne i łatwe w pracy i tyle,no jeszcze to że strasznie drogie.
I jeszcze jedno odnośnie lakierów bezbarwnych na jachcie,a zwłaszcza na zewnątrz.Nie istnieje żaden idealny lakier który wytrzyma lata w idealnym stanie,dobra praktyka szkutnicza każe wszystkie powierzchnie lakierowane lakierem bezbarwnym odnawiać co najmniej raz w roku przed sezonem,a w rejonach o dużym nasłonecznienu nawet częściej.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 09:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13857
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 2375
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Na jachcie typ Carina mieliśmy gretingi w kokpicie z teaku.
Używałem do lakierowania lakieru bezbarwnego Polren ( dwuskładnikowy ).
Nie było trudności w pokryciu lakierem przeszlifowanego drewna teakowego.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 14:08 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Pisałem że nie spotkałem się z lakierowanym tekiem i dla siebie też bym go nie lakierował.
Do Waszych uwag dodam że tek jest materiałem "kruchym" i dodatkowo podczas obróbki ma człowiek stres biorąc pod uwagę cenę. Puszczając deskę na heblarce liczysz - dwie dychy, drugi raz - dwie dychy, z kantu - dycha :lol:
Załączam zdjęcia gretingów wykonanych w szkutni Marka Dziedzica. Są jeszcze surowe i jeszcze nie napuszczane olejem.
Czy takie "dzieło sztuki" można polakierować?
To tak jakby zalaminować np. słynne "Słoneczniki" (były by trwalsze i by się błyszczały)
Marek


Załączniki:
grate.JPG
grate.JPG [ 68.8 KiB | Przeglądane 11506 razy ]
floor.JPG
floor.JPG [ 67.43 KiB | Przeglądane 11506 razy ]

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wojciech1968 napisał(a):
Nie było trudności w pokryciu lakierem przeszlifowanego drewna teakowego
Bo problem nie leży w trudności pokrywania drewna lakierem, tylko w trudności utrzymania się tego lakieru na drewnie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 16:00 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
marek48100 napisał(a):
Do Waszych uwag dodam że tek jest materiałem "kruchym"

A co to znaczy? bo ja nie zauważyłem,jest to bardzo przyjemne drewno do pracy.Na pewno nie trudniejsze niż mahoń.
Maar napisał(a):
Bo problem nie leży w trudności pokrywania drewna lakierem, tylko w trudności utrzymania się tego lakieru na drewnie.


eee tam! nie ma żadnego problemu z lakierem olejnym na teaku.
Ale osobiście uważam że lakierowanie powierzchni teakowych przeznaczonych do chodzenia po nich jest bez sensu,szkoda naturalnych właściwości przeciwślizgowych drewna.Ale inne elementy jak najbardziej można lakierować,teak pod lakierem wygląda bardzo ładnie.
http://www.vandestadt34.com/inside_pics.htm
nie zauważyłem żeby coś było nie tak z teakiem na tym jachcie z linku powyżej,lakier raczej się nie łuszczy :D ,a nielakierowany wyglądał by chyba gorzej :D
pozdrawiam

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 19:44 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Sam nie wiem jak to określić ale pod pojęciem "kruche" miałem na myśli to że łatwo je "wyszczypać" (wiem, wiem :lol: ) co potem widać na fugach. Mahoń jest inny i dużo przyjemniejszy w obróbce.
Zamotałem się :lol:
Czy jest słownik niezrozumiałych określeń?
Marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13857
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 2375
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Bardzo ładne wykonanie gretingu.
Czy teak nielakierowany odporny jest na zanieczyszczenia ?


Załączniki:
floor.JPG
floor.JPG [ 14.05 KiB | Przeglądane 11419 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17644
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wojciech1968 napisał(a):
Czy teak nielakierowany odporny jest na zanieczyszczenia ?
Przyzwoicie olejowany jest odporny, ale olejowanie też trzeba powtarzać.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 20:25 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kładłem pokłady z teku, robiłem gretingi z teku a nawet okładałem tekiem łazienki i nigdy tek nie był lakierowany. Nawet nie przyszło mi do głowy że można ten gatunek drewna lakierować. Dzięki Wam już wiem.
Pomyszkowałem w literaturze i w książce "Żeglarzu zrób to sam" Mieczysława Krajewskiego znalazłem taki opis:
Tek - rodzaj dębu egzotycznego, najlepszy ze spotykanych w kraju materiałów szkutniczych. Jest trwały, mocny, całkowicie odporny na gnicie i szkodniki, dość ciężki, twardy, trudno obrabialny, niełupliwy, prawie pozbawiony wad organicznych i mechanicznych. Bardzo odporny na ścieranie i nie wymagający konserwacji. Kolor brązowy. Ze względu na dużą zawartość żywicy znakomicie nadaje się na klepki pokładowe. Przed klejeniem drewno tekowe musi być odtłuszczone.
Marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2011, o 10:24 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:09
Posty: 27
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Michal 1981 napisał(a):
Uzywam primeru sikaflexa.
Nastepnie klade fuge z tego samego sikaflexu.
Wyrownanie fug, lakierowanie kilka razy calej podlogi

Nie lakieruj zasikaflexowanej podłogi, albo Ci nigdy nie zdechnie , lakier na sice będzie
wicznie miękawy lub od tych miejsc zacznie odpadać az w końcu zacznie odpadać z teaku.
Ja robiłem podłogi w Antilach z takich klepek naklejanych na sklejkę,
Przyklejałem je na klej D4.
Robiłem też podlogi ze sklejki teakowej ale nigdy nie lakierowałem chociaz dawniej
w Skandynawii jak pracowałem na zlecenia różnych firm miałem w ręku lakiery do teaku ale nigdy ich nie używałem.
Lakierowanie teaku ze zrobionymi fugami to zły pomysł, sprawdzałem to i nie rób tego bo szkoda pracy i materiałów,
wiem to z doswiadczenia, nawet jak użyjesz dobrych lakierów dwuskałdnikowych to jest problem ze stwardnieniem ich na Sice.

lepiej jakbys kupił gotową sklejkę teakowa, wyfrezował frezem rowki, polakierował wszystko, okleił tasma sklejkę, rowki przeczyscił i przeleciał primerem i wypełnił fugą, zrobil szablon podłogi z łodki i przeniósł na tą sklejkę i masz gotową ładną podłogę,
dużo mniej pracy i chyba kosztów ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2011, o 14:59 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jeżeli położysz fugi w wyfrezowanej lakierowanej sklejce to jak je potem wyrównać nie niszcząc lakieru?
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2011, o 17:00 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:09
Posty: 27
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
marek48100 napisał(a):
Jeżeli położysz fugi w wyfrezowanej lakierowanej sklejce to jak je potem wyrównać nie niszcząc lakieru?

jak to niszczysz, nic nie zniszczysz, oklejasz tasmą papierową po dobrym utwardzeniu,
tak aby pozostały tylko wyfrezowane fugi.
Ostatnio robiłem podłogę dla klienta na balkon, chciał a`la jachtową w czarne paski
i tak mu zrobiłem jak opisałem wczesniej,
w poprzednich latach robiłem także tak samo podłogi do łodzi motorowych i żaglowych
w paru Antilach i sprawdziło się i jest do dzisiaj
o pomyśle i podłodze na balkon co można odzwierciedlić dokładnie tak samo do łodzi
mam bliższą relację i zdjęcia tutaj: http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15 poszukajcie proszę są tam dwie moje odpowiedzi w tym temacie odnośnie wykonania frezów jak i fug


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2011, o 18:07 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Sie nie stresuj, ale mnie się to nie podoba :-(
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2011, o 18:16 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:09
Posty: 27
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
marek48100 napisał(a):
Sie nie stresuj, ale mnie się to nie podoba :-(
marek

A wiesz mi też nie :-? ,
ale nie o to chodzi, chodziło mi tylko o pokazanie sposobu
wykonania i jakimi materiałami oraz pokazanie substytutu podłogi w "paski" ;-)
spokojnie przyzwyczaiłem się do krytyk, przecież nawet czasami pomagają :-)
będę przy drugim komputerze odszukam zdjęć tych podłóg ale już teakowych w Antilach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2011, o 18:55 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Używając frezarki można robić nie tylko imitację podłogi ale również wycinać różne wzory np. różę wiatrów. Fugi można wypełniać sikaflexsem lub żywicą ( też barwioną żywicą).
Analizuję Twój sposób
1.Frezuję fugi
2.Lakieruję całość
3.Sczyszczam fugi
4.Oklejam
5.Praimer
6.Sikaflex
7.??? Ścinasz sikaflex czy szlifujesz?

*****

żywicą z wypełniaczem oczywiście

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2011, o 19:29 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ja Cię absolutnie nie krytykuję. Po prostu ciekawi mnie w jaki sposób wyrównać fugi nie uszkadzając lakieru. Sam tego nie mogę wykombinować, ale może jestem za mało inteligentny.
marek

*****

Jedyne co mi przyszło do głowy to równanie na świeżym sikaflexie odcinając go na kantach i zrywanie taśmy.

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 20:59 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
:) Witam pozwolicie ze sprostuje...

Po pierwsze zla sika 295UV jest do okien .... na teak sie nigdy nie nada ( bedzie odchodzic ) powinno byc 290 DC z podkladem pod 290 dc ( deck caulking) to jezeli chodzi o wypelnienie, kleic bym polecal na skie konstrukcyjna.

CO do utrzymania teaku to czyszczenie kwasem ( oxalic ), lub przeszlifowac (100) i zabezpieczyc ( nie polecal bym oleju ktory sprawdza sie na meblach ogrodowych tylko) najlepiej teak sealer firmy semco lub teak wonder

Co do lakierowania teaku to jak najbardziej ( podlogi, relingi, odboje) nigdy poklad. teak nalezy potraktowac kwasem ( ktora kolwiek z metod dwuskladnikoweko czyszczenia - teak wonder, semco, snapy teak itd. lub wyszlifowac i potraktowac oxalic acid, )

Potem lakier 2 skladnikowy 2-3 warstwy ( np. epifanes PP) i kolejne 5-6 warst lakieru wlasciwego ( najlepiej poliuretan jednoskladnikowy z zabezpieczeniem UV)

Po zezonie szlifujemy 400 i kladziemy kolejna warstwe


Powodzenia

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
adaswa napisał(a):
( nie polecal bym oleju ktory sprawdza sie na meblach ogrodowych tylko)

Też bym nie polecał ale teak naprawde zasługuje na szlachetny olej i tylko olej. Masz przecież topowy olej do zastosowań morskich i miedzy innymi do teaku: Le Tonkinois Vernis lub Le Tonkinois Marine No1.
Jak na jacht Onasissa sie nadawał to na twój tym bardziej :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie wspominając o oleju Lnianym. :cool:

( cudze chwalicie...)
MJS

Od zawsze podziwiam chęći do wydawania kolejnych porcji pieniędzy na markowe niepotrzebności. :mrgreen:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Marian Strzelecki napisał(a):
Nie wspominając o oleju Lnianym.

no chyba z dodatkiem sykatywy czyli pokost.
Le Tonkinois to nic innego tylko własnie olej lniany rafinowany w 260-270 C i olej tungowy a nasz jest tłoczony na zimno i niestety nie ma takich własciwości.
Ludek Maczka uznawał tylko pokost ale wspominał że chińczycy mają coś lepszego.
Opiekując się 20 lat Swantewitem troche tez sie nalakierowałem :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 01:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Napisz trochę więcej na temat cech tych olejów: co zmienia rafinowanie i dlaczego oraz co to jest tungowy.
Wiele razy słyszałem o cudownych właściwościach właśnie dalekowschodnich olejów, ale nikt nigdy nie wiedział czemu one takie, oprócz zbawiennych właściwości ceny za markowy produkt.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
czy to że Onasiss kazał swoją"Christine" nim lakierować i że Francuzka Marynarka Wojenna go homologowała do swojej floty wystarczy :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL