Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 05:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 21:11 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 420
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Carlo napisał(a):
Gregor39 napisał(a):
Colonel radzi:
Nie sprzeczaj sie z idiotą ani chamem, bo ściagnie cię na swój poziom, a następnie pokona doświadczeniem.

Co sądzić o osobie, która w stopce kieruje przesłanie do Forumowiczów:

https://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9 ... _embedded#!

nie wiem...
Ale sprzeczać się z nim nie będę.


No dobrze. Dałeś upust emocjom.

To teraz napisz coś merytorycznego.

Jak wygląda wykładnia autentyczna? Jak odpowiesz na to pytanie, może uda się przejść do poziomu drugiego, czyli do ustalenia czy zdanie
Gregor39 napisał(a):
Wykładnia gramatyczna zawsze przed autentyczną!!!
jest prawdziwe, czy nie, a jeżeli jest prawdziwe to czy zawsze czy w określonych przypadkach.


A może zamiast prowokowania pseudoakademickiej dysputy odniosłbyś się do meritum (patrz: tytuł wątku)?

No chyba, że:
https://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9 ... _embedded#!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Gregor39 napisał(a):
A może zamiast prowokowania pseudoakademickiej dysputy odniosłbyś się do meritum (patrz: tytuł wątku)?


A może zanim wygłosisz jakieś opinie ex cathedra, sprawdzisz czy są prawdziwe albo przynajmniej te opinie przemyślisz. Ludzie to czytają i niektórzy przyjmują, że tak jest jak ktoś napisał.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Gregor39 napisał(a):
pseudoakademickiej


To są podstawy "Watsonie" :lol:


Ostatnio edytowano 16 kwi 2014, o 21:31 przez Carlo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Gregor39 napisał(a):
zamiast prowokowania pseudoakademickiej dysputy

To nie jest kwestia, jak to byłeś łaskaw nazwać "pseudoakademickiej dysputy" tylko kwestia wyjaśnienia mocno kontrowersyjnej tezy, którą sam wcześniej postawiłeś.
Ty wyjaśnień o które cię poproszono niezręcznie unikasz, uciekając się do argumentu ad personam.
Sam oceń jak wypadasz jako partner do rzeczowej dyskusji...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 3: Były user, Carlo, skipbulba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
M@rek napisał(a):
Robia to prosto bo granica jest most na Regalicy
Prosto - owszem, ale nie dlatego, że gdzieś tam biegnie granica wód.
Po prostu traktuję durnowate prawo zdroworozsądkowo i jeżeli ktoś płynie dalej niż do Świnoujścia, to dostaje opinię liczoną od początku rejsu do jego końca.

Nie zdarzyło się, żeby PZŻ zakwestionował ten sposób liczenia.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 22:03 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 420
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
pierdupierdu napisał(a):
Gregor39 napisał(a):
zamiast prowokowania pseudoakademickiej dysputy

To nie jest kwestia, jak to byłeś łaskaw nazwać "pseudoakademickiej dysputy" tylko kwestia wyjaśnienia mocno kontrowersyjnej tezy, którą sam wcześniej postawiłeś.
Ty wyjaśnień o które cię poproszono niezręcznie unikasz, uciekając się do argumentu ad personam.
Sam oceń jak wypadasz jako partner do rzeczowej dyskusji...

Co jest przedmiotem dyskusji?

Wg tytułu wątku: godziny stażu morskiego.

Kontrowersyjna jest moim zdaniem teza, że żegluga jest tożsama z żeglowaniem. Według Ciebie "godziny żeglugi" to jednoznaczne wymaganie. Moim zdaniem, nie takie jednoznaczne. Jeśli nie mam racji, to chętnie przeczytam, czemu.
Przedstawionych przeze mnie wątpliwości (zadałem trzy pytania) niezręcznie unikasz, uciekając się do argumentu ad personam. Zmieniasz wątek, by uciec od odpowiedzi? Carlo potrzebuje adwokata? Ty jesteś jego adwokatem?

W dyskusji wykraczającej poza tytuł wątku nie chcę tu brać udziału.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Gregor39 napisał(a):
Kontrowersyjna jest moim zdaniem teza, że żegluga jest tożsama z żeglowaniem.
W opinii wg wzoru PZŻ jest podział na godziny postoju i żeglugi. To chyba wystarczająco tłumaczy, jak należy rozumieć "żeglugę".

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Gregor39 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Gregor39 napisał(a):
zamiast prowokowania pseudoakademickiej dysputy

To nie jest kwestia, jak to byłeś łaskaw nazwać "pseudoakademickiej dysputy" tylko kwestia wyjaśnienia mocno kontrowersyjnej tezy, którą sam wcześniej postawiłeś.
Ty wyjaśnień o które cię poproszono niezręcznie unikasz, uciekając się do argumentu ad personam.
Sam oceń jak wypadasz jako partner do rzeczowej dyskusji...

Co jest przedmiotem dyskusji?

Przedmiotem tej dyskusji jest Twoje stwierdzenie, jakoby:
Wykładnia gramatyczna zawsze przed autentyczną!!!
Ilość wykrzykników, którymi okrasiłeś to stwierdzenie sugeruje, że jesteś do niego głęboko przekonany - nie rozumiem zatem, czemu usilnie unikasz odpowiedzi na proste pytanie:
Jak wygląda wykładania autentyczna?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Stara Zientara napisał(a):
Gregor39 napisał(a):
Kontrowersyjna jest moim zdaniem teza, że żegluga jest tożsama z żeglowaniem.
W opinii wg wzoru PZŻ jest podział na godziny postoju i żeglugi. To chyba wystarczająco tłumaczy, jak należy rozumieć "żeglugę".

Widzisz - akurat PZŻ nie jest uprawniony do tworzenia wykładni autentycznej przepisów prawa powszechnego. I całe szczęście...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 22:41 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 420
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Pierwszy zapytałem i pozostaję bez Twojej odpowiedzi.

Co do Twojego pytania, to spójrz na post powyżej i zauważ, że postrzeganie może nie być zgodne ze stanem prawnym, czy faktycznym. I o to mi chodziło.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pierdupierdu napisał(a):
Widzisz - akurat PZŻ nie jest uprawniony do tworzenia wykładni autentycznej przepisów prawa powszechnego. I całe szczęście...
Czy brak uprawnienia oznacza automatycznie, ze to kłamstwo? Dałem tylko przykład, ze żegluga może też oznaczać przeciwieństwo postoju, a nie tylko zajęcie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 23:03 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 420
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
pierdupierdu napisał(a):
[...] akurat PZŻ nie jest uprawniony do tworzenia wykładni autentycznej przepisów prawa powszechnego.[...]

Autentycznej oficjalnej nie, ale autentycznej nieoficjalnej, w szerokim znaczeniu, w kontekście udziału w konsultacjach aktu prawnego, być może tak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Gregor39 napisał(a):
Pierwszy zapytałem


Ja zapytałem pierwszy i spokojnie sobie czekam na odpowiedź.

Gregor39 napisał(a):
Autentycznej oficjalnej nie, ale autentycznej nieoficjalnej, w szerokim znaczeniu, w kontekście udziału w konsultacjach aktu prawnego, być może tak.


W żadnym kontekście udziału a co najwyżej w kontekście stosowania prawa przez PZŻ - w ramach wykonywania zadania zleconego - administracji rządowej i taka wykładnia nazywa się operatywna a nie "autentyczna nieoficjalna"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 23:46 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 420
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Carlo napisał(a):
W żadnym kontekście udziału a co najwyżej w kontekście stosowania prawa przez PZŻ - w ramach wykonywania zadania zleconego - administracji rządowej i taka wykładnia nazywa się operatywna a nie "autentyczna nieoficjalna"

Taaa...
Co do pierwszej części zgoda. Stoi to w opozycji do wcześniej głoszonej przez Pierdupierdu tezy:

Szczęśliwe - obecny stan prawny nie pozostawia działaczom i urzędnikom zatrudnianym przez związek marginesu interpretacji. Trzeba tylko dbać, by zaprzestali oni nieznośnego nawyku "interpretowania" współczesnych jednoznacznych przepisów- bo nie są do tej czynności upoważnieni.

Podobnie jak Ty uważam, że są.

Co do wykładni autentycznej nieoficjalnej: wg. L. Morawskiego "Sherlocku"...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 23:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Gregor39 napisał(a):
Carlo napisał(a):
W żadnym kontekście udziału a co najwyżej w kontekście stosowania prawa przez PZŻ - w ramach wykonywania zadania zleconego - administracji rządowej i taka wykładnia nazywa się operatywna a nie "autentyczna nieoficjalna"

Taaa...
Co do pierwszej części zgoda. Stoi to w opozycji do wcześniej głoszonej przez Pierdupierdu tezy:

Szczęśliwe - obecny stan prawny nie pozostawia działaczom i urzędnikom zatrudnianym przez związek marginesu interpretacji. Trzeba tylko dbać, by zaprzestali oni nieznośnego nawyku "interpretowania" współczesnych jednoznacznych przepisów- bo nie są do tej czynności upoważnieni.

Podobnie jak Ty uważam, że są.

Co do wykładni autentycznej nieoficjalnej: wg. L. Morawskiego "Sherlocku"...

No to wracamy do początku. Jak wygląda wykładnia autentyczna?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2014, o 00:04 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 420
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Colloquium chcesz na forum urządzać?

Nie jestem zainteresowany.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2014, o 00:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Gregor39 napisał(a):
Colloquium chcesz na forum urządzać?

Nie jestem zainteresowany.


Chcę jedynie ustalić czy wiemy o czym rozmawiamy (i co mówimy) czy też nie. Bo jak wiemy o czym mówimy to można szybko sprawę wyjaśnić. Jak nie wiemy, to takie pląsy pozostaną pląsami i jakiegokolwiek wysiłki wytłumaczenia prawnego spełznął na niczym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2014, o 00:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Gregor39 napisał(a):
Pierwszy zapytałem i pozostaję bez Twojej odpowiedzi.

W sprawie Twojego stwierdzenia o wyższości jednej wykładni nad drugą, opatrzonego na dodatek kwantyfikatorem wielkim - pierwszy pytanie zadał Ci Carlo.
Nie wiem czemu uparcie mieszasz do próśb, dotyczących wyjaśnienia tej sprawy, jakieś inne, zadawane przez siebie pytania...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2014, o 07:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Gregor39 napisał(a):
(...) Pierdupierdu tezy:

Szczęśliwe - obecny stan prawny nie pozostawia działaczom i urzędnikom zatrudnianym przez związek marginesu interpretacji. Trzeba tylko dbać, by zaprzestali oni nieznośnego nawyku "interpretowania" współczesnych jednoznacznych przepisów- bo nie są do tej czynności upoważnieni.

Podobnie jak Ty uważam, że są.
(..)

Nie są.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2014, o 17:42 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Panie i Panowie urzedasy - nie sa.

Zdaza im sie nie uznawac zalecen Min Sp i Tu i Tego Drugie w sprawie uznawania godzin zeglugi dla sternikow jachtowych, motorowowodnych i morsow, z czasow gdy nie dzialao zadne rozporzadzenie. Wystarczy napisac odwolanie i prosbe o podanie podstawy prawnej. Po miechu ludzie dostaja zaliczenie.

Pzdr

Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2014, o 06:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2013, o 14:34
Posty: 150
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Czy z tej dyskusji wynika, że żeglarz jachtowy płynący własnych jachtem np. ze Świnoujścia do Kołobrzegu (zgodnie z uprawnieniami max 2 mile od brzegu) może sam sobie wypisać papier na rejs stażowy na patent sternika morskiego?
W przepisach nie widzę nic co by tego zabraniało.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2014, o 07:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Flagsztok napisał(a):
Czy z tej dyskusji wynika, że żeglarz jachtowy płynący własnych jachtem np. ze Świnoujścia do Kołobrzegu (zgodnie z uprawnieniami max 2 mile od brzegu) może sam sobie wypisać papier na rejs stażowy na patent sternika morskiego?
Oczywiście, że tak.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Flagsztok
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2014, o 07:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
To raczej kilka razy, bo jednym* stażu nie wyrobisz. Ale osobiście nie przypominam sobie żadnego zapisu ktory by to ograniczał.

* primo nie wyobrażam sobie 200 godzin na tej trasie, secundo, rozporządzenie mówi o minimum dwóch rejsach.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2014, o 07:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Monia, nie chodzi o to, że cały staż, tylko o to, że taki rejs będzie się liczył do stażu.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2014, o 07:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2013, o 14:34
Posty: 150
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Moniia napisał(a):
nie wyobrażam sobie 200 godzin na tej trasie, secundo, rozporządzenie mówi o minimum dwóch rejsach.


Jak ze Świnoujścia skręcę na zachód to będzie > 200h :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2014, o 09:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a przepisy mówią coś o wielkości jachtu, mogę przepłyną to na jachce np. 5,5metrowym? i wypisać sobie opinię?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2014, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1941
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotr6 napisał(a):
a przepisy mówią coś o wielkości jachtu
Coś mówią. Przy okazji stażu na kapitana.
piotr6 napisał(a):
mogę przepłyną to na jachce np. 5,5metrowym?
Co? Staż na morskiego? Możesz.
piotr6 napisał(a):
i wypisać sobie opinię?
Możesz. Zawsze. Jeśli chodzi o morskiego nie będzie podstawy do jej "nieuznania".

Przepisy są dostępne za darmo: http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2013/460/1. Wystarczy przeczytać... Albo chociaż zadać pytanie w sposób umożliwiający odpowiedź...

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2014, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Gregor39 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Zapewne zauważyłeś jednoznaczne wymaganie dotyczące stażu liczonego zawsze w "godzinach żeglugi"?
To skąd wątpliwości - nie masz chyba trudności w odróżnianiu "żeglugi" od "postoju"

Też kiedyś nie miałem. Ale po lekturze tak sugestywnego tekstu zacząłem się zastanawiać, czy aby nie błądzę...

Jaka jest różnica między żeglugą a żeglowaniem?

Jest to różnica z punktu widzenie rozważanego "problemu" całkowicie nieistotna, ponieważ rozporządzenie regulujące kwestię "stażu" posługuje się jedynie jedną kategorią - godzinami żeglugi.
Mam nadzieję, że to wyjaśnia Twoje wątpliwości.
Gregor39 napisał(a):
Czy statek na redzie uprawia żeglugę, mimo że bezspornie nie żegluje?

Rozporządzenie nie wspomina o uprawianiu żeglugi, tylko o godzinach żeglugi.
Godziny rejsy spędzone na redzie, podczas których jednostka nie jest zakotwiczona i nie jest związana z urządzeniem cumowniczym na redzie - są godzinami żeglugi.
Godziny rejsy spędzone na redzie, podczas których jednostka jest zakotwiczona, lub związana z urządzeniami cumowniczymi - nie są godzinami żeglugi.
Bo godziny postoju nie są godzinami żeglugi. I odwrotnie.
Acha - dotyczy to nie tylko "redy" czymkolwiek by była...
Mam nadzieję, że to wyjaśnia Twoje wątpliwości.

Gregor39 napisał(a):
Dlaczego przepisy dotyczące bezpieczeństwa żeglugi (a nie żeglowania) określają wymogi co do wyposażenia kotwicznego i cumowniczgo?

Jeśliś ciekaw - spytaj autorów tych przepisów.
Dla omawianej sprawy - czyli dla sposobu liczenia godzin stażu morskiego, mierzonego godzinami żeglugi - te przepisy, które określają wymogi co do wyposażenia kotwicznego i cumowniczego nie mają żadnego formalnego znaczenia.
Mam nadzieję, że to wyjaśnia Twoje wątpliwości.

Gregor39 napisał(a):
Wykładnia gramatyczna zawsze przed autentyczną!!!

LOL :rotfl:
Mam nadzieję, że to wyjaśnia Twoje wątpliwości.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *
* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Flagsztok napisał(a):
Czy z tej dyskusji wynika, że żeglarz jachtowy płynący własnych jachtem np. ze Świnoujścia do Kołobrzegu (zgodnie z uprawnieniami max 2 mile od brzegu) może sam sobie wypisać papier na rejs stażowy na patent sternika morskiego?

Z tej dyskusji wynika również to, że każdy może sam sobie wypisać papier stażowy - bez potrzeby posiadania jakiegoś patentowego kwitka.
I nie "zgodnie z uprawnieniami max 2 mile od brzegu" ale zgodnie z uprawnieniami, które można mieć na cały Wszechocean - bez żadnego kwitka.
By tak było - wystarczy, by jacht podnosił banderę jakiegoś normalnego kraju - Szwecji, Holandii, Danii, UK, Francji, Belgii, etc, etc...
Flagsztok napisał(a):
W przepisach nie widzę nic co by tego zabraniało.

No właśnie!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2014, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 00:18
Posty: 100
Lokalizacja: Siemianowice
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: kilka plasticzanych polskich i coś z RYA
Abstrahując od powyższego mam pytanie (szukałem na forach ale nie znalazłem).
Jak w opinii ująć kanał kiloński. Ściągaliśmy łódkę z Holandii i pojawiła się kwestia opinii.
Czy godziny na silniku pomiędzy Brunsbuttel a Holtenau powinny być jakoś ujęte w opinii czy nie?
--
Pozdrawiam
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2014, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
zsakul napisał(a):
Czy godziny na silniku pomiędzy Brunsbuttel a Holtenau powinny być jakoś ujęte w opinii czy nie?
Oczywiście, że tak.

Podobnie inne kanały, jeżeli przedostajesz się za ich pomocą z wód morskich po których żeglowałeś, to IMHO należy liczyć godziny normalnie.
Dobrym przykładem mogą być kanały Gota i Kaledoński - jak najbardziej należy liczyć godzinki :-)
Tak przy okazji, doświadczenie - a właśnie rzeczone godzinki to doświadczenie - zdobyte na kanałach, na kilkunastu śluzach jest znacznie wartościowsze niż oranie pustego oceanu.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: zsakul
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2014, o 15:24 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
zsakul napisał(a):
Czy godziny na silniku pomiędzy Brunsbuttel a Holtenau powinny być jakoś ujęte w opinii czy nie?
A jaki jest argument przemawiający za tym, żeby nie ujmować? :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2014, o 15:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 00:18
Posty: 100
Lokalizacja: Siemianowice
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: kilka plasticzanych polskich i coś z RYA
Maar napisał(a):
Oczywiście, że tak.


Dzięki wielkie za błyskawiczną odpowiedź. Zabieram się za liczenie dalej... :D

--
Pozdrawiam
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL