Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 lip 2025, o 22:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 356 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lip 2014, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Za drobny!
Dla trzymania najlepszy jest taki który dobrze rysuje (rieza) podkład, a jednocześnie po następnej warstwie nie daje dziur.
Tak więc zależy od gęstości lakieru, a właściwie jego tiksotropowatości.
Ja bym na 120-140 kończył.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2014, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Oto kolor!
Załącznik:
l70.jpg
l70.jpg [ 202.3 KiB | Przeglądane 5616 razy ]



Za ten post autor zosta otrzymał podziękowania - 2: gurool, Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2014, o 19:21 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
zosta napisał(a):
Oto kolor!
Załącznik:
l70.jpg


Smaczny wysoce.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2014, o 22:20 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
zosta napisał(a):
W radosnej twórczości pojawił się drobniutki problem. Ponieważ zmieniliśmy typ ożaglowania mam zagwozdkę jak poprowadzić szoty.
Nie mogę przymocować w jednym punkcie do pawęży, bo ster przeszkadza. Poza tym kąt pracy szota wychodzi nieoptymalnie. W najgorszym wypadku bom dorobię, ale wolałbym tego uniknąć.
Jakieś podpowiedzi?


Ja mam to zrobione w ten sposób. Chyba najprostsze rozwiązanie.

Obrazek

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2014, o 06:56 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
U mnie tak samo :) Tylko w takiej łódeczce nie muszę mieć żadnego przełożenia.
Obrazek



Za ten post autor Errak otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2014, o 15:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ale masz fajną szekle zatrzaskową :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2014, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Polakierowałem maszt i kawałek łódki jednoskładnikowym lakierem uretanowym Hempel i żałuję. Lepi się toto, maże i nie utwardza. Na początku myślałem, że może potrzebuje więcej czasu, ale minął dzień, dwa, a tu ciągle to samo. Przyjdzie mi to wszystko z trudem zedrzeć (kiedyś, bo teraz mi się już nie chce) i zacząć od nowa.
Powiedzcie gdzie leży przyczyna? Czy ja źle robię, czy trafiła mi się trefna puszka?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2014, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Może za sucho było/jest?
Mi też w upały tak pokład PIP'a sechł 5 dni.

Oopss chyba coś mi się pomyliło:http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=7863

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2014, o 18:23 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Ja lakierowałem uretanowym po 30zł za litr i nie było żadnych problemów.
Obstawiam trefną partię. Jaki czas podaje producent?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2014, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Może jednak za ciepło... Pociągnąłem poliuretanowym dwuskładnikowym i poniosłem totalną klęskę. Ten zaczyna twarnąć zanim jeszcze dobrze położę, a zaraz potem robią się na nim pustynia Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2014, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
zosta napisał(a):
Ten zaczyna twarnąć zanim jeszcze dobrze położę, a zaraz potem robią się na nim pustynia
Przybliż (rzeczywiste wymiary: 1920 x 1080)Obrazek

Z taką uretanową powłoką to i mnie by twardniał przed czasem :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Vlad
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2014, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Prace wykończeniowe to bardzo trafne określenie... :evil:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2014, o 20:30 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
zosta napisał(a):
Prace wykończeniowe to bardzo trafne określenie... :evil:
Wiem coś na ten temat , szczególnie dzisiaj . Powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2014, o 21:57 

Dołączył(a): 28 sie 2012, o 15:49
Posty: 113
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: brak
Bardzo trafne...ale koniec jest bliski :)
Piękna,i bardzo estetyczna łódeczka Ci wychodzi.
Moje gratulacje


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2014, o 18:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Lakieruję... Właśnie mi się lakier skończył...

Się tak zastanawiam jaką linę dać na fał? Dynemę, żeby się nie rozciągała, ale czy 8 mm? I jeszcze czy puścić fał przez blok przywiązany na topie, czy może przelotem przez otwór w maszcie? idzie o to, żeby knaga wypadła po drugiej stronie masztu od żagla.
Na szot wg projektu przewidziana jest lina 10mm i pewnie taka właśnie będzie dobra.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2014, o 19:23 

Dołączył(a): 6 sty 2013, o 12:04
Posty: 17
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Ja w mojej Pasji 375 zastosuję na fały liny elana/poliester 8mm i na szoty poliester 8mm. Nie mam dużego doświadczenia i nie będę udawał mądrzejszego niż jestem, ale w mojej opinii do małych rekreacyjnych łódek stosowanie lepszych lin to trochę przerost formy nad treścią. Przy tak małej żaglóweczce i mniejszym ożaglowaniu nie potrzebna Ci raczej dynema 10, bo przy pływaniu rekreacyjnym nie odczujesz za bardzo różnicy i zużycie nie nastąpi tak szybko. Co do grubości liny też myslałem o 10tkach choć w projekcie miałem ósemki, ale konstruktor chyba wiedział co zaleca. Fakt, że dycha może mniej wrzyna sie w ręce, ale przy mniejszym żaglu to chyba nie jest aż taki problem. Przy dużych jachtach lub regatówkach działają wieksze siły i wtedy to ma sens, ale przy 3-4 metrowej jolce rekreacyjnej... Nie mniej jednak zrobisz jak zechcesz - może ktoś bardziej doswiadczony też Ci coś podpowie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2014, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17641
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Na swojej BETH mam jako fały tanie liny Ø 6 mm, po 50 gr/mb, kupione w "sklepie żelaznym". Grubość jest wystarczająca, ale duża rozciągliwość fałów to poważna wada, która wychodzi na jaw, kiedy mocniej powieje. Żagiel powinien być wtedy płaski, a liny rozciągają się i żagiel dostaje brzucha. Nie tylko traci sprawność, ale jest to również niebezpieczne! Moje fały, jak tylko załapię jakąś kasę zostaną zastąpione dyneemą Ø 6 mm!!!
Wielkość łódki i żagla ma tu tylko takie znaczenie, że użyte linki są cienkie, więc dosyć tanie!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2014, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
A Ø6 mm to aby nie za cienka linka?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2014, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17641
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
zosta napisał(a):
A Ø6 mm to aby nie za cienka linka?
Na fał do żagla 6 m² za cienka???

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2014, o 21:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A czy z ta dynema nie przesadzacie?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2014, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17641
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
piotr6 napisał(a):
A czy z ta dynema nie przesadzacie?
Paczam właśnie w dokumentację ... W spisie olinowania dla BETH projektant podał na fał dla grotżagla: 1/8" spectra, czyli może też być 1/8" dyneema.
1/8" to około 3 mm - więc średnica naprawdę mała, ale wytrzymałość i nierozciągliwość jest podstawą, jeśli chcemy żeglować ostro do wiatru w silnym wietrze. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2014, o 22:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
i mniejsze opory aerodynamiczne :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2014, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17641
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
piotr6 napisał(a):
i mniejsze opory aerodynamiczne :)
Też prawda :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2014, o 22:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ostatnio oglądałem dynemę(sam nie stosuję) i trochę sztywną liną jest i boję się że taka trójka to tylko dłonie ciąć będzie,

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2014, o 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17641
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
piotr6 napisał(a):
taka trójka to tylko dłonie ciąć będzie,
Nie ma raczej obawy. Siła do postawienia żagla lugrowego jest niewielka - podnosi się go do właściwej pozycji, a następnie wybiera w dół róg halsowy talią halsliny. Ważne, żeby ten fał się nie rozciągnął po napięciu halsliny i wzroście siły wiatru.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2014, o 22:39 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
robhosailor napisał(a):
Ważne, żeby ten fał się nie rozciągnął po napięciu halsliny i wzroście siły wiatru.


to jest zapewnione

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2014, o 05:52 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
A czy z ta dynema nie przesadzacie?
Tyz prowda - poliester ciągnie się i ciągnie... żeby żagle też zrobili z "Dyneema ®" może by było jakoś... :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2014, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
A kto bogatemu zabroni? :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2014, o 07:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, o 13:11
Posty: 190
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
zosta napisał(a):
Może jednak za ciepło... Pociągnąłem poliuretanowym dwuskładnikowym i poniosłem totalną klęskę. Ten zaczyna twarnąć zanim jeszcze dobrze położę, a zaraz potem robią się na nim pustynia


pustynia jak to określiłeś (taka jak spod Pani na fotce) powstaje najczęściej gdy rozcieńczyłeś dwuskładnikowy nieodpowiednim rozcieńczalnikiem (np. uniwersalnym), który zniszczył wiązania z powodu innych stężeń.

Drugim najczęstszym powodem jej powstawania jest bezpośrednie narażenie na działanie promieni słonecznych :-? Sama wysoka temperatura prędzej spowoduje gazowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2014, o 07:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Ani to, ani to nie miało miejsca. Dalej zachodzę w głowę co mogło się stać. Wszystko zeszlifowałem do gołego i pociągnąłem tym samym dwuskładnikowym, który tym razem ułożył się bez problemów.
Opcje są dwie: albo jednoskładnikowy, który był w podkładzie wszedł w reakcję z kolejną warstwą, albo wałek, którego użyłem spowodował, że z dwuskładnikowym coś się porobiło.
Odkryłem też, że lakier poliuretanowy pięknie rozpuszcza kubeczki, w których chciałem go mieszać...
Teraz jestem mądrzejszy. :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 356 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL