Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 lip 2025, o 16:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 480 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 sie 2014, o 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
waliant napisał(a):
Można spokojnie powiedzieć, że pierwszy rejs nie był w dobrym stylu. Bo tak naprawdę ledwo został ukończony i to przy sporej dozie szczęscia. Błędów - cała masa, i to bardzo poważnych oraz podstawowych.

Przeczytałem Cichockiego. Każdy kto samotnie wybiera się na zmaganie z oceanami na tamtych szerokościach zasługuje na szacun i to wielki. Tomasz w książce świadomie lub nie, obnażył wiele błędów, które przy takim wsparciu nie powinny mieć miejsca. Z opisu działania samosteru wynika jednoznacznie, że autor nie zna jego działania. Samoster powinien mieć, podobnie jak sekstant. Brak map papierowych na pokładzie to kompromitacja. Sposób w jaki używał żagli nie zasługuje na rekomendację. Zniszczył wszystkie żagle, żeby zostać ze sztormowym na koniec. Powinien używać właściwych żagli do panujących warunków, miałyby one szansę dotrwać wszystkie do końca rejsu. Ale twardy jest, co by nie mówić.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2014, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jeanneau napisał(a):
omasz w książce świadomie lub nie, obnażył wiele błędów, które przy takim wsparciu nie powinny mieć miejsca. Z opisu działania samosteru wynika jednoznacznie, że autor nie zna jego działania.
Marku wiem, że nie było twoim celem dezawuowanie osiągnięć Tomka Cichockiego, ale gdy czyta się ciurkiem posty w tym wątku, to może się skrytoczytaczowi pomylić.

Naomi James po swoim okołoziemskim rejsie, w nieskończenie bardziej żeglarskim kraju niż nasza Najjaśniejsza Pszenno-Buraczano-Śródlądowa otrzymała tytuł szlachecki. O tym, że przez 1/3 rejsu myliła długość geograficzną z szerokością pisze tylko ona sama i kilku Polaków.

No jakoś tak dziwnie mamy :-( :-( :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2014, o 21:12 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Twardy jest i ma szczęście, a to też jest bardzo ważne w tej zabawie.

_________________
Maciej Stachowicz



Za ten post autor Moris29 otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2014, o 06:47 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mam nadzieje ze z pierwszego rejsu wyciagnal wlasciwe wnioski i ten bedzie w dobrym zeglarskim stylu.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: -O-
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2014, o 08:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Maar napisał(a):

Naomi James po swoim okołoziemskim rejsie, w nieskończenie bardziej żeglarskim kraju niż nasza Najjaśniejsza Pszenno-Buraczano-Śródlądowa otrzymała tytuł szlachecki. O tym, że przez 1/3 rejsu myliła długość geograficzną z szerokością pisze tylko ona sama i kilku Polaków.

No jakoś tak dziwnie mamy :-( :-( :-(


Ale to bylo w 77/78 a "kolko' zrobila w 272 dni bijac rekord okrazenia. Dla mnie to roznica i to spora :) Tak juz dziwnie mam :):)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2014, o 09:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Moris29 napisał(a):
Twardy jest i ma szczęście,

Uważasz, że to wszystko, czego potrzeba, żeby przetrwać 17 sztormów, wywrotkę jachtu, zimno, wilgoć, ciemność, samotność i strach?
Gratuluję "polackiego" podejścia do sukcesów innych...

M@rek napisał(a):
ten bedzie w dobrym zeglarskim stylu

Tak, bo styl jest najważniejszy...
:/

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2014, o 10:20 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mozesz zamiast styl napisac " dobra praktyka morska" Twoj wybor :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2014, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 20:35
Posty: 844
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
Moim skromnym zdaniem, jeśli rejs zakończył się powrotem żeglarza do domu to już można mówić o sukcesie. Jeśli żeglarz wrócił na swoim jachcie sukces tym większy, a jeśli do tego rejs był długi i po trudnych akwenach to czego chcieć więcej...
Zawsze można znaleźć niedociągnięcia, błędy, czy kłopoty choć wg mnie, jeśli takie się zdarzyły, a żeglarz mimo to rejs ukończył, wrócił żywy i na jachcie, tym większy szacunek...

Co do książki - mnie też zachęciliście - spróbuję wypożyczyć.



Za ten post autor kusza otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, mchanga
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2014, o 17:00 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
damit napisał(a):
Uważasz, że to wszystko, czego potrzeba, żeby przetrwać 17 sztormów, wywrotkę jachtu, zimno, wilgoć, ciemność, samotność i strach?
Gratuluję "polackiego" podejścia do sukcesów innych...

Po co od razu ten jad? Napisałem też, czytaj ze zrozumieniem.
Nikomu niczego nie zazdroszczę, mam wielki szacunek dla tych co samotnie pływają po oceanach, sam pływam po Bałtyku i zawsze uważam, że mimo najlepszych starań, wiedzy i praktyki szczęście jest potrzebne. Vide 2 ostatnie rejsy kpt. Paszkego, no chyba można tu mówić o pechu.
Wielu żeglarzy przerwało rejsy albo nie wróciło z rejsów, bo zwyczajnie zabrakło im szczęścia. Poważne uszkodzenie steru i wywrotka i wyjście z tego bez pomocy z zewnątrz, to właśnie trzeba mieć trochę szczęścia, że udało się.

_________________
Maciej Stachowicz


Ostatnio edytowano 30 sie 2014, o 17:26 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem nazwisko.



Za ten post autor Moris29 otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2014, o 17:40 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dzięki szanowny Zbieraju, przejęzyczenie klawiaturowe. :oops:

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2014, o 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
damit napisał(a):
Moris29 napisał(a):
Twardy jest i ma szczęście,

Uważasz, że to wszystko, ....
Gratuluję "polackiego" podejścia do sukcesów innych...

Czy Damit napisał coś takiego?
Zastosowałeś wredną metodę polemiki znaną z wykonań pewnego prezesa.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2014, o 20:55 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Colonel napisał(a):
damit napisał(a):
Moris29 napisał(a):
Twardy jest i ma szczęście,

Uważasz, że to wszystko, ....
Gratuluję "polackiego" podejścia do sukcesów innych...

Czy Damit napisał coś takiego?
Zastosowałeś wredną metodę polemiki znaną z wykonań pewnego prezesa.

Colonelu, czy mógłbyś wyjaśnić intencję?

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2014, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Ojtam, ojtam, Colonel przypisał Damitowi Twoją wypowiedź i przeciwpołożnie. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2014, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Moris29 napisał(a):
Colonelu, czy mógłbyś wyjaśnić intencję?

Miało być dokładnie odwrotnie!
To Damit zachował się jak....

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2014, o 09:40 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Oki oki, te przejęzyczenia klawiaturowe :)

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 13:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
Colonel napisał(a):
Z przyjemnością zremisuję :)

A co do tematu: czy nie jest tak, że pierwszy rejs był na"40" a drugi ma być na "47". To chyba trochę inne jachty..


Zastanawia mnie, czemu zwiekszyl jacht. Wg mnie 40 jest optymalnym rozmiarem...

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
ObserwatorzRamienia napisał(a):
Wg mnie 40 jest optymalnym rozmiarem...

A co to za różnica? Chociaż w sumie to jakby nie patrzeć na dziób jest dwa metry dalej z kokpitu :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 13:38 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
ObserwatorzRamienia napisał(a):
Zastanawia mnie, czemu zwiekszyl jacht. Wg mnie 40 jest optymalnym rozmiarem...

Bo podobno wieksze ... są lepsze !!! :rotfl:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 14:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
wiekszy z zalozenia jest szybszy a ponad 2 m to spora roznica .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
To wiem. Idac tym tropem, to mozna by zakupic starsza IMOCE 60 ...
Chodzilo mi oto, ze wraz z wielkoscia jachtu nie koniecznie musza isc lepsze wyniki.
Jak wiemy, poprzednia petla zajela kapitanowi bardzo duzo czasu, w ksiazce jest wymienionych wiele bledow popelnionych podczas rejsu i mam poprostu wrazenie, ze wydluzenie dlugosci jachtu, kiedy to na krotszym mialo sie problemy, to nie jest najlepszy pomysl. Ot, moje publiczne martwienie sie....

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 15:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Pozostaje zapytac najbardziej zainteresowanego :) Powodow moze byc wiele. Zreszta historia niedanych regat dowodzi ze 47 nie musi byc szybsza od 40 :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 17:25 

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 13:35
Posty: 400
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 62
Otrzymał podziękowań: 87
ObserwatorzRamienia napisał(a):

Zastanawia mnie, czemu zwiekszyl jacht. Wg mnie 40 jest optymalnym rozmiarem...

Bo jacht powinien mieć tyle stóp długości ile kapitan ma lat



Za ten post autor Skier otrzymał podziękowanie od: SiliconMind
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13988
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Skier napisał(a):

...Bo jacht powinien mieć tyle stóp długości ile kapitan ma lat

Ja to urealniam do Europy Wschodniej:
Jacht ma mieć tyle DECYMETRÓW ile kapitan ma lat.
wtedy mi się wszystko zgadza ze stanem istniejącym. :rotfl:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 22:24 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
ObserwatorzRamienia napisał(a):
Colonel napisał(a):
Z przyjemnością zremisuję :)

A co do tematu: czy nie jest tak, że pierwszy rejs był na"40" a drugi ma być na "47". To chyba trochę inne jachty..


Zastanawia mnie, czemu zwiekszyl jacht. Wg mnie 40 jest optymalnym rozmiarem...


Bo Delphii zależy na promocji 47ki? Bo mają taki wolny? Bo po co powtarzać (nawet marketingowo to słabo)? Bo szybciej? Bo się okazało, że 40ka sobie nie radzi? Bo... To wszystko hipotezy i moje wymysły, ale powodów jak widać może trochę być.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: ObserwatorzRamienia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
ObserwatorzRamienia napisał(a):
Zastanawia mnie, czemu zwiekszyl jacht. Wg mnie 40 jest optymalnym rozmiarem...
Pytanie powinno brzmieć raczej, dlaczego za pierwszym razem płynął "czterdziestką"?

A odpowiedzi udzielił post wyżej Plitkin.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13988
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Już się uradowałem czytając dane techniczne Delphia 47:
- długi kil!
I zaraz powietrze za mnie zeszło:
Załącznik:
Delphia 47.jpg
Delphia 47.jpg [ 94.67 KiB | Przeglądane 7119 razy ]


Zastanawiam się nad pojęciem długości tego co to pisał...
a także nad "morskością" niektórych jachtów budowanych w wersjach mieczowych (czyt. śródlądowych) i kilowych ( czyt. oceanicznych) z tego samego kadłuba. :oops:
MJS


ps
No co? :-P to Plitkin "mnię tak natchnął" słowami (bo ...się nie sprawdziła?) do przeczytania opisów obu jachtów w poszukiwaniu cech istotnie różniących oba jachty , żeby znaleźć te cechy które rokują, że dłuższy może więcej. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 23:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Marian Strzelecki napisał(a):
a także nad "morskością" niektórych jachtów budowanych w wersjach mieczowych (czyt. śródlądowych) i kilowych ( czyt. oceanicznych) z tego samego kadłuba.


Chyba wersje kilowe powinny mieć trochę inną konstrukcję kadłuba. Przecież działają tam całkiem inne siły.

_________________
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 01:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13988
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mchanga napisał(a):
Chyba wersje kilowe powinny mieć trochę inną konstrukcję kadłuba. Przecież działają tam całkiem inne siły.

I konstrukcje wewnątrz na pewno mają inną.
Mnie natomiast zadziwia, że ostatnio pływamy wszędzie i nagminnie na jachtach o kształtach kadłuba projektowanych do pływania jeziorowego (najwyżej przybrzeżnego) "bo takie mamy"*.
Na szczęście nie wszyscy tak mają bo np. wyprawa "Szlakiem Shackletona" wybrała lepiej: Polonus ma nieco bardziej morskie kształty, a oba mają płynąć w te same złe rejony. :cool:

MJS

ps
Zastanawiam się czy nie jest to cecha "nuworyszowa":
"Po trupach do celu. Pieniądze, pozycja, sukces zawodowy kosztem życia rodzinnego i za wszelką cenę. Nuworysz to inaczej dorobkiewicz i karierowicz."
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 5972,d.ZWU

ps2
Jeden z naszych wielkich (zwany "Paszczakiem ") już chyba zrozumiał, że nie tędy droga.


* - przypomina mi to jak jeszcze niedawno można było spotkać np.
AUDI lub Volvo z drabiną na dachu i hobokami farb na tylnej kanapie. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 06:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
O jachcie trochę szerzej http://www.magazynwiatr.pl/artykul-101

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 07:11 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Już się uradowałem czytając dane techniczne Delphia 47:
- długi kil!


Ale co Ci z czytania danych standardowych, nie rozumiem?
Chyba nie przypuszczasz, że wyjęli jacht z czarteru i puścili dookoła świata? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 480 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL