Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 cze 2025, o 21:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 paź 2014, o 13:33 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1380
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 469
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
W wielu jachtach są instalacje wodne wymagające osuszania na zimę. Jeśli w jachcie jest zbiornik z wodą pitną to warto wszystko wypompować i jeśli jest rewizja to odkręcić i wytrzeć do sucha. Rewizję zostawić otwartą najlepiej ale wiosną koniecznie przed tankowaniem zakręcić i sprawdzić tankując.

Krany i zawory pozostawić otwarte.

Instalacja wody zaburtowej też wymaga osuszenia, pompy nieraz mają zawory zwrotne i wydmuchanie przez otwarty kran nie działa. Pompę warto odłączyć od instalacji i wydmuchać resztkę wody, często tak zostaje na zimę rozpięta. Znam kilka przypadków ZATOPIENIA jachtów wiosną z tego powodu. Koniecznie jakaś kartka na stole albo inny znak.

Instalację wc morskiego osuszamy a na koniec borygo warto przepompować. Silnik stacjonarny - do poboru wody podpinamy borygo, odpalamy silnik i czekamy aż wydechem zacznie chlapać płynem kolorowym.

Wszelkie szafki i bakisty warto zostawić otwarte, materace pionowo niech się wietrzą.
Jachty raczej stawiajmy na lądzie w poziomie albo ze spadkiem do rufy. Wiele typów jachtów ma kieszeń suwklapy bez odpływów z przodu. Jeśli jacht będzie stał przechylony na dziób to deszczówka napełni kieszeń i zacznie napełniać wnętrze jachtu. Takie przypadki też znam, wiosną zobaczyć wnętrze jachtu z wodą po kostki to przykry widok. Oczywiście plandeka zabezpiecza przed tym ale bywa że zwieje ją zimą. To Vivy, Corvety, Sasanki 660, Laguny 25, więc bardzo typowe jachty na Mazurach.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze



Za ten post autor Michal otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 14:04 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jeszcze bym dodał, żeby pamiętać o wodzie w bojlerze jeśli takowy jest, spuścić i przedmuchać, oraz jeżeli na jachcie jest prysznic, to nalać trochę boryga do spływu i wciągnąć pompą do wyciągania wody spod prysznica.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
szkodnik napisał(a):
Silnik stacjonarny - do poboru wody podpinamy borygo, odpalamy silnik i czekamy aż wydechem zacznie chlapać płynem kolorowym.


Kiedyś pozwoliłem sobie napisać taki krótki skrypt dot. silników Diesla
Str. 10 traktuje o przygotowaniu silnika do zimy.
http://www.grzywa.waw.pl/samoster/diesel.pdf

szkodnik napisał(a):
Instalację wc morskiego osuszamy a na koniec borygo warto przepompować.


Troche o przygotowaniu instalacji WC na zimę jest tez tutaj.
http://samoster.org.pl/doc/kible.pdf

Osobiście mam niewielki kompresor i przygotowany spory zestaw wszelkich końcówek do wszelkich złączy i odwodnienie układu wodnego na jachcie zajmuje mi dzięki temu niewiele czasu.
Co do bojlera to warto pamiętać o odwodnieniu go także poprzez zawór przelewowy.
Tam zostaje tez sporu wody.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Moris29 napisał(a):
żeby pamiętać


Żeby pamiętać to stworzyłem sobie kiedyś listę rzeczy niezbędnych do wykonania przed zimą.
Wieszam sobie ją w zejściówce i odhaczam punkt po punkcie.
Pzdr
Kocur


Załączniki:
Do zrobienia przed zimą na jachcie..doc [29.5 KiB]
Pobrane 175 razy

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Włodek, masz zanotowane w p.5, aby wymienić olej i filtr oleju przed wyjęciem jachtu z wody.

Nie mógłbyś wymienić oleju i filtra oleju po wyjęciu jachtu z wody, jeżeli i tak silnik będzie uruchomiony na czas przepompowania glikolu?

bury_kocur napisał(a):
5. Silnik – przed wyjęciem jachtu z wody - wymienić olej i filtr oleju w silniku
Po wyjęciu jednostki:
6. Odwodnić zewnętrzny obieg wody.
7. Oczyścić filtr wodny.
8. Uruchomić silnik, lejąc jednocześnie do filtra wody glikol, - przepompować glikol przez motor do wydechu aż z wydechu będzie lecieć glikol - wskazana druga osoba do trzymania mi-ski pod wydechem dla zbierania wylatującego glikolu.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 21:58 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A bo wie co mówi.
A nie każdy silnik trzeba 'przepompowywać glikolem' - niektóre są prawidłowo skonstruowane ;)
A olej łatwiej płynie na gorąco. A rozgrzanie silnika trwa dłużej niz przelanie pompy. :-P


Ostatnio edytowano 26 paź 2014, o 22:01 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojciech1968 napisał(a):
Nie mógłbyś wymienić oleju i filtra oleju po wyjęciu jachtu z wody


Mógłbym ale ... tak mi jest wygodniej bo olej spuszczany w podany sposób jest ciepły.
Jak miałbym to robić już po wyjęciu jachtu na brzeg to mija czas i miałbym ten spuszczany olej zimny a jego wymiana byłaby mniej efektywna.
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ryś napisał(a):
każdy silnik trzeba 'przepompowywać glikolem'


Wiesz - robię to tak aby mieć 200 % pewności, że w zakamarkach silnika oraz wymienniku nie została na zimę woda.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 22:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
U mnie z chwilą wyłączenia cała spływa. Żadnych "waterliftów", stara szkoła :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ryś napisał(a):
U mnie z chwilą wyłączenia cała spływa.


U mnie teoretycznie też ale ... nic nie szkodzi mi zrobić tak jak napisałem.
Poza tym nie we wszystkich silnikach tak się dzieje.
Wolę zamiast 100 % mieć 101 % pewności...
To moje pieniądze i mój ewent późniejszy kłopot.
Jak ktoś chce robić na skróty niech robi...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 23:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Tak jest.
A najważniejsze, jak to mówią: RTFM. (przeczytaj p@#$%&*!ony podręcznik); porządny producent podaje nawet na jakie zaskakujące problemy uważać ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2444
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Ryś napisał(a):
U mnie z chwilą wyłączenia cała spływa.

Tak z ciekawości, jaki to model silnika?
Wydawało mi się, że sporo wody musi zawsze zostać. ;)
W Yanmarze 2qm20y wody zostaje mnóstwo... na szczęście producent to przewidział i mamy aż DWA kraniki spustowe.
Glikolem nie przelewam.

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 13:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Senator napisał(a):
Ryś napisał(a):
U mnie z chwilą wyłączenia cała spływa.

Tak z ciekawości, jaki to model silnika?
Perkins 4.108. Ale nie w silniku rzecz, lecz w instalacji chłodzącej, która można różnie poprowadzić.
U mnie pośrednia, więc w silniku jest płyn (niezamarzający); a system wody słonej 'odwadnia się' sam, nawet na wodzie. Tak jest skonstruowany, dziś nietypowe. Bo 'typowej' instalacji jachtowej (jaka dziś w modzie) nie osuszysz np. gdy jacht stoi na wodzie, a przecie może się zdarzyć jachtowi pływać na mrozie - dobrze by było by się od tego nie rozleciał :roll:
W takim układzie zawsze jakaś może zostać - niby jak miałaby odpłynąć:
Obrazek
A skąd taka moda to ja nie wiem :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2444
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Ryś napisał(a):
Senator napisał(a):
Ryś napisał(a):
U mnie z chwilą wyłączenia cała spływa.

Tak z ciekawości, jaki to model silnika?
Perkins 4.108. Ale nie w silniku rzecz, lecz w instalacji chłodzącej. U mnie pośrednia, więc w silniku jest płyn; a system wody słonej 'odwadnia się' sam nawet na wodzie. Boć typowej instalacji jachtowej (jaka dziś w modzie) nie osuszysz gdy jacht stoi na wodzie, a przecie może się zdarzyć jachtowi pływać na mrozie i dobrze by było by się od tego nie rozleciał :roll:
W takim układzie zawsze jakaś może zostać - niby jak miałaby odpłynąć:
Obrazek
A skąd taka moda to ja nie wiem :mrgreen:

Alles klar, jak mówią starzy Gdańszczanie! ;)
W naszym Yanmarze jest tylko obieg wody słonej...którego nie da się osuszyć bez odkręcenia kraników.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
Ryś napisał(a):
każdy silnik trzeba 'przepompowywać glikolem'

Wiesz - robię to tak aby mieć 200 % pewności, że w zakamarkach silnika oraz wymienniku nie została na zimę woda.
Pzdr Kocur

Przekonałeś mnie Kocurze! ;)
Teraz muszę więc akumulator przetaszczyć na jacht, żeby dało się katarynę odpalić na chwilę... :-(

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2444
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
bury_kocur napisał(a):
Żeby pamiętać to stworzyłem sobie kiedyś listę rzeczy niezbędnych do wykonania przed zimą.

Też mam podobną listę.. pamięć dobra, ale krótka. :rotfl:
Jeszcze dwa pytania:
Dlaczego zawory zostawiasz półotwarte, a nie otwarte?
Zawsze zdejmujesz śrubę (pkt.29)?

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 14:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12542
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No właśnie, czemu zawsze zdejmujesz śrubę?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 14:58 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ta śruba jest warta tyle co nasze jachty :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
czemu zawsze zdejmujesz śrubę?


Z dwóch powodów:
1. i tak co roku na wiosnę musiałbym ja zdejmować dla jej oczyszczania, konserwacji i nasmarowania elementów ruchomych i sworzni jej płatów, aby się lekko otwierała.
2. Nie chciałbym aby ktoś w zimę zrobił to za mnie a śruba rozkładana kosztuje ...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12542
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Przyznam, że jeszcze swojej śruby nie zdejmowałem, ale zawsze musi być ten pierwszy raz...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Senator napisał(a):
Dlaczego zawory zostawiasz półotwarte, a nie otwarte?


Są typy zaworów kulowych, w których wokół owej kuli pozostaje wewnątrz odrobinka wody.
Raz mi już rozwaliło jeden z trudno-dostępnych zaworów i po jego wymianie i przeprowadzeniu "sekcji" stwierdziłem jak powyżej.
Gdybym wtedy zostawił go w pozycji półotwartej ta odrobinka wody by spłynęła.
Teraz robię to jeszcze inaczej i bardziej skutecznie - po odwodnieniu i osuszeniu całości układu wodnego zasysam do niego glikol i powoduję, aby pompa przepchnęła go przez wszystkie krany końcowe, bojler i zawory.
Mam potem na wiosnę trochę roboty z usunięciem tego glikolu z układu wodnego wody użytkowej ale to się daje dość szybko zrobić ale świadomość tego, że mróz nie rozwali mi zaworów, kranów i bojlera bo pozostał w nich glikol daje mi wewnętrzny spokój w zimie.
Człek z latami staje się coraz bardziej zapobiegliwy :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Senator
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
bury_kocur napisał(a):
waliant napisał(a):
czemu zawsze zdejmujesz śrubę?


Z dwóch powodów:
1. i tak co roku na wiosnę musiałbym ja zdejmować dla jej oczyszczania, konserwacji i nasmarowania elementów ruchomych i sworzni jej płatów, aby się lekko otwierała.
2. Nie chciałbym aby ktoś w zimę zrobił to za mnie a śruba rozkładana kosztuje ...
Pzdr
Kocur


Złomiarze by się ucieszyli :lol:

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
zawsze musi być ten pierwszy raz.


Ale przyznasz, że głoopio na wiosnę nie zastać na miejscu śruby a tylko jej wałek ... ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12542
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Ale przyznasz, że głoopio na wiosnę nie zastać na miejscu śruby a tylko jej wałek ... ?


Przyznaję, rzecz jasna. Co prawda u nas teren jest strzeżony i jeszcze taka sytuacja się nie trafiła. Może w końcu śrubę zdejmę, mniej z obawy przed kradzieżą, ale raczej dlatego, że w końcu czas to zrobić i przejrzeć, nasmarować i poznać budowę.
Do tej pory były po prostu ważniejsze rzeczy.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
poznać budowę.


Masz śrubę składaną a jeżeli tak to jaką ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12542
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Masz śrubę składaną a jeżeli tak to jaką ?


Składaną, Volvo, do s-drive'a S110.
Czy nie była zmieniana to głowy nie dam, ale wygląda staro (w sensie kształtu) ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Czy nie była zmieniana to głowy nie dam


Masz coś podobnego ?
Pzdr
Kocur


Załączniki:
IMG_3640.JPG
IMG_3640.JPG [ 75.65 KiB | Przeglądane 6214 razy ]
IMG_3641.JPG
IMG_3641.JPG [ 53.17 KiB | Przeglądane 6214 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 07:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12542
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No skąd, mam śrubę dwupłatową, płaty są proste.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 09:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
mam śrubę dwupłatową, płaty są proste.


OK.
Niemniej rozłóż śrubę i uczciwie mosiężną szczotką drucianą wyczyść ją a na wiosnę sworznie złóż z użyciem dobrego smaru "Do zimnej wody".
Ja używam silikonowego smaru kupowanego w Castoramie w małych tubkach po bodajże 40 zł/tubkę.
Będziesz miał gwarancję jej rozkładania.
Jak sie tych sworzni regularnie nie czyści i nie smaruje to po latach zdarza się wielokrotnie, iż śruba rozkłada sie (o ile w ogóle) dopiero na wysokich obrotach.
Wtedy na wsteczny możesz nie liczyć.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
przejrzeć, nasmarować


Tomek
Masz na fotkach stan rozebranej śruby i sworzni po sezonie.
Teraz to trzeba wyczyścić i na wiosnę złożyć.
Na fotce wcześniej (tej z rozłożoną śrubą) obejrzyj sobie stan przesmarowania.
Sworznie tez trzeba uczciwie nasmarować dobrym smarem.
Pzdr
Kocur


Załączniki:
IMG_6018.JPG
IMG_6018.JPG [ 55.07 KiB | Przeglądane 6022 razy ]
IMG_6017.JPG
IMG_6017.JPG [ 69.31 KiB | Przeglądane 6022 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12542
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zrobi się, jak będzie czas i moce przerobowe.
Czyli pewnie tej zimy :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL