Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 02:18




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 gru 2014, o 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
No to jest właśnie jedna z wad tego mojego wydumanego usprawnienia.
Obciągacz można zamontować tylko przy pełnym grocie. Później nawinięty żagiel zakrywa zaczep.
Chodzi mi po głowie coś (i nie jest to wsza :rotfl: ) ale kwestia czy sie opłaca w to inwestować.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
No to jest właśnie jedna z wad tego mojego wydumanego usprawnienia.


Pan na czerwonym materacu: proszę nie drażnić rekina! Proszę nie drażnić... aaaa. A nie mówiłem?!
:rotfl:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
waliant napisał(a):
Tak kilka razy i obawy znikną (nie próbować na Zawiszy ;)
A niby dlaczego??? Grzywiasty raz spróbował. O jego wyczynie do tej pory chodzą legendy, a on sam przeszedł do historii. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
O jego wyczynie do tej pory chodzą legendy, a on sam przeszedł do historii.


Ooo, no proszę. A jaki przechył uzyskał? :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Żagle na wodzie :rotfl: i jeszcze coś :-P

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
waliant napisał(a):
A jaki przechył uzyskał? :)
Poczytaj:
http://wojtekzientara.pl/zbieraj.html#przechyl

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
Poczytaj:


Przeczytałem, ale dalej nie wiem, jaki przechył uzyskał... :-P

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 13:01 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Wyczytalem, ze 4st.

Te duze statki do przewozu zagli to musza byc niebezpieczne :mrgreen: Mini przechylik, a tu juz legendy kraza.... Ech... kapitany :D A pozniej sie z wypasionych sasanek nasmiewaja, gdzie to i wieksze przechyly co "lepsi"sternicy uzyskuja :D



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 13:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
waliant napisał(a):
Przeczytałem, ale dalej nie wiem, jaki przechył uzyskał...
I nikt nie wie, bo skala klinometru na Zawiasie kończy się na 65 stopniach, a wskazówka siem wygła na ograniczniku. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 13:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
vaginal napisał(a):
To nie jest głupie pytanie.

Bajde.
Wiatr 10-12 kn. Szkwały do 17-18 kn.
Genia i pierwszy ref.
Wiatr 10-12 kn. Szkwały do 19-21 kn.
Genia i drugi ref.
Wiatr 13-15 kn. Szkwały do 19-23 kn.
Fok i drugi ref.


A ile mąki trzeba w tym przepisie :mrgreen:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zbieraj napisał(a):
skala klinometru

my mamy "skale klinometru" na shakerze :D

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 13:44 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
piotr6 napisał(a):
Mi o tych regatach to chodziło o to, ze jednak sie później refuje niż w turystyce :D kg

Niekoniecznie, przede wszystkim dlatego ze zaloga jest z regoly znacznie sprawniejsza :)
Istotna jest tendencja zmian wiatru.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 14:04 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
45, nie 4. Uciekła cyferka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zbieraj napisał(a):
waliant napisał(a):
Przeczytałem, ale dalej nie wiem, jaki przechył uzyskał...
I nikt nie wie, bo skala klinometru na Zawiasie kończy się na 65 stopniach, a wskazówka siem wygła na ograniczniku. :lol:


Łe w mordę, to jazda była prima sort :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Micubiszi napisał(a):
Dlatego jak balast przy przechyle nie wyłazi z wody to nie ma strachu :D ...

A jak wychodzi to zwiększa swoją siłę prostującą (o różnicę wyporności) więc dalej nie ma strachu... (tak gdzieś do 170 stopni dla A.Vega na oko licząc) byle nie powypadać z kokpitu do wody ;) ...potem to tylko sprawdzić czy zamknięta zejściówka i dalej nie ma strachu. :rotfl:
MJS

ps Na Folkbocie trochę bym się już bał.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 14:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
ins napisał(a):
powiadając o technice zeglowania trzeba skonkretyzować na jakim typie jachtu.
Na wielu jachtach jak najbardziej kilowych już w przechyle rzędu 20 stopni nie można utrzymać kursu. Jacht chce wbrew pracy sternika ostrzyć. Mało tego, luzowanie grota nie wiele pomaga, ponieważ opiera się on na daleko przesuniętych do tyłu wantach i salingach.
Piotr Siedlewski

To jest zboczenie a nie jacht.

MJS

ps
Ja takie jednostki nazywam koromysłami lub żelazkami.
To są swykle żaglówki śródlądowe z przyczepionym pod kadłubem żelastwem, a nie jachty kilowe.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 15:12 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Może ktoś ma dostęp do publikacji:
Fenomena pogodowe i hydronamiczne a bezpieczeństwo jachtów. W: Materiały konferencyjne. Bezpieczeństwo w Jachtingu. Gdynia, 31.05-01.06 2002. Red. A. Woźniak. Gdańsk: Wydaw. JSC**2002 s. 46-58, 13 rys.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 15:26 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Marian Strzelecki napisał(a):
ins napisał(a):
powiadając o technice zeglowania trzeba skonkretyzować na jakim typie jachtu.
Na wielu jachtach jak najbardziej kilowych już w przechyle rzędu 20 stopni nie można utrzymać kursu. Jacht chce wbrew pracy sternika ostrzyć. Mało tego, luzowanie grota nie wiele pomaga, ponieważ opiera się on na daleko przesuniętych do tyłu wantach i salingach.
Piotr Siedlewski

To jest zboczenie a nie jacht.

MJS

ps
Ja takie jednostki nazywam koromysłami lub żelazkami.
To są swykle żaglówki śródlądowe z przyczepionym pod kadłubem żelastwem, a nie jachty kilowe.

To nie jest żadne zboczenie, tylko kompromis. Tak się zachowuje sporo jachtów budowanych na rynek czarterowy, wymagaja one dość wczesnego refowania grota, ale można na nich skutecznie płynąć na samym foku na wiatr. Wszak przy silnym wietrze na morzu i tak płyniemy pełniej z powodu fali.

Poza tym wcześniej napisałem że trzeba zwracac uwagę o jakich typach jachtów mówimy inaczej zachowuja się kilowe jachty zblizone konstrukcyjnie do "volkbootów"
a inaczej te z płytkim kadlubem i finkilem a w obrębie tych drugich inaczej z jednym sterem i inaczej z dwoma sterami.
Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 16:00 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
Niekoniecznie, przede wszystkim dlatego ze zaloga jest z regoly znacznie sprawniejsza :)
Istotna jest tendencja zmian wiatru.



Marku oprócz załogi, która nie ma chęci, masz gorzej strymowane żagle, gorsza jakość żagli, niestrymowany kadłub, przyciężką łodkę itd itp. Pumcia i Kiwi mimo podobnych rozmiarów, nautycznie są nieporównywalne

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kurczak napisał(a):
Chodzi mi po głowie coś


Piotr już się boję :D czy nie możesz wymyślić czegoś standartowego co ma tysiące łódek?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 16:07 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
piotr6 napisał(a):
M@rek napisał(a):
Niekoniecznie, przede wszystkim dlatego ze zaloga jest z regoly znacznie sprawniejsza :)
Istotna jest tendencja zmian wiatru.



Marku oprócz załogi, która nie ma chęci, masz gorzej strymowane żagle, gorsza jakość żagli, niestrymowany kadłub, przyciężką łodkę itd itp. Pumcia i Kiwi mimo podobnych rozmiarów, nautycznie są nieporównywalne


Piotrze, rozwazamy problem luzowania lub refowania grota . To zalezy glownie od tego jak sie lodke doklaruje. Jak rozwiazane jest refowanie,prowadzenie szotow grota i jak sprawnie potrafimy sie zbierac do za i roz refowania. Reszta oczywiscie jest wazna dla zeglowania ale niekoniecznie dla sprawnosci manewru. Ja plynac sam potrafilem sie zarefowac na ostro i rozrefowac po gornej boi stawiajac jeszcze spinakera. Nie zebym sie chwalil bo to dla wielu Kolegow rozwniez startujacych w regatach sprawa oczywista.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 16:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
Piotrze, rozwazamy problem luzowania lub refowania grota


Jasne, ale jak masz lepiej strymowane żagle, lepszej jakości żagle to manewr luzowania czy refowania wygląda inaczej jak masz worki na maszcie zamiast żagli.( Nie mówię tu o pumci)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

M@rek napisał(a):
Ja plynac sam potrafilem sie zarefowac na ostro i rozrefowac po gornej boi stawiajac jeszcze spinakera. Nie zebym sie chwalil bo to dla wielu Kolegow rozwniez startujacych w regatach sprawa oczywista.


Jasne, mnie by się niechciało :D nie po to mam roler i genuę i grot w pokrowcu :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 16:45 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Wątek dotyczy głównie 23 stopowca, z żaglami deczko wysłużonymi.
Nie dotyczy białego szkwału.
Chodzi o komfortową optymalną żeglugę nieregatową, z załogantem średnio ruchawym.
Pływałbym w szkwalistym wietrze na drugim refie i foku - spokojnie napełniając trzewia browarem.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 16:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
I ta postawa jest racjonalna :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
rady Kocura można przeflancować na pływanie Kurczakowe niewykluczone że lepiej pływać na zarefowanym grocie i foku niż na samym foku


Piotrus - nie doczytałeś.
Nie używam foka a dużej GENUY, która ciągnie bardzo dobrze.
Wiec jak mam do wyboru walczyć na szkwalistym wietrze z oboma żaglami (czy obydwoma ?) to wolę zrzucić grota i jechać na samej genui - może 05 kn wolniej ale spokojniej.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Bastard napisał(a):
Natomiast inną sprawą jest odpowiedź na pytanie co zrobić widząc zmienną pogodę, aby pływanie było przyjemnością a nie bujaniem i walką o życie.


To zrób tak ...
Zapisz sobie do mnie telefon - podam Ci na PW i zadzwoń albo napisz do mnie po majówce.
Ja Cię już zapraszam na weekend - Ty weźmiesz Swoje Hausgestapo i przyjedziecie do Górek.
Dostaniecie osobną kabinkę i sprawdzisz przez weekend swoje wątpliwości.
Pasuje ?
Pzdr
Kocur
ps. Kurczak był i chyba nie narzeka (raczej ja mogę jeszcze długo powtarzać Mu - dziękuję za pomoc").

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
bury_kocur napisał(a):
Dostaniecie osobną kabinkę i sprawdzisz przez weekend swoje wątpliwości.
Pasuje ?


Kusząca propozycja tylko czy się Bastard skusi to nie wiem :rotfl: :mrgreen: ;)

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 19:19 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
nie doczytałeś.
Nie używam foka a dużej GENUY,


doczytałem ale że jestem zestresowany pisownią i ortami zamiennie napisałem fok :D
Zbieraj czuwa

co do reszty też mam ogromnego foka, genu.. i mniej więcej tak pływam.
Ale czasami jak mi się chce wstać za steru to robiłem różne kombinacje z refowaniem grota oraz przedniego żagla i nawet lepiej.
Sensem mojego wywodu było to, że niekoniecznie Pumcia będzie pływała dobrze pod samym przednim żaglem czasami warto spróbować inaczej :D

ps.Boże jakie ja mam szczęście że moja łódka pływa b dobrze pod samym przednim żaglem

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
Boże jakie ja mam szczęście że moja łódka pływa b dobrze pod samym przednim żaglem


Piotruś - bratem mi jesteś :lol:
Pieję te same hymny pochwalne...
Grata naprawdę używam rzadko - to strasznie kłopotliwy żagiel ... :rotfl:
Jestem strasznie leniwy i genua na samohamownych kabestanach całkiem mi odpowiada .
Grot to tylko kłopot :rotfl: :rotfl: :rotfl:
NIebawem dojdziemy do Diesla jako podstawowego napędu żaglowego :lol:
Wciskamy przycisk i pali ...
Tylko lać ropę i jechamy ...
Nic nie trzeba ciągnąć - jakież cudowne to życie żeglarza :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 19:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
NIebawem dojdziemy do Diesla jako podstawowego napędu żaglowego :lol:
Wciskamy przycisk i pali ...
Tylko lać ropę i jechamy ...
Nic nie trzeba ciągnąć - jakież cudowne to życie żeglarza :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Pzdr


Jak by Tobie powiedzieć, ostatnia łódka jaką będę miał to motosailer, ewentualnie jakiś jacht motorowy i powrót na rzeki(trochę mi ich brakuje) i dosyć tego pieprzenia się ze sznurkami :mrgreen:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 21:30 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
piotr6 napisał(a):

M@rek napisał(a):
Ja plynac sam potrafilem sie zarefowac na ostro i rozrefowac po gornej boi stawiajac jeszcze spinakera. Nie zebym sie chwalil bo to dla wielu Kolegow rozwniez startujacych w regatach sprawa oczywista.


Jasne, mnie by się niechciało :D nie po to mam roler i genuę i grot w pokrowcu :D


I to sa wlasnie roznice 2w ulubionym stylu zeglowania :) Gdybym mial plywac jak Ty to wolalbym lezec na plazy :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2014, o 21:35 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
Gdybym mial plywac jak Ty to wolalbym lezec na plazy :)


:D dobre

na szczęście nie jest tak żle, czasami jakiś diabeł we wstępuje wstępuje i wtedy podnoszę grota :D

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL