Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 23:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lut 2015, o 17:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Pewnie przyssawka. :mrgreen:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
zaufałbyś przyssawce?
:D

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 18:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Bardzo prosto. Środek ciężkości jachtu jest w diametralnej, na pewno gdzieś nad kilem. I większość masy jachtu opiera się na kilu. Jednym słowem, podpory nie maja utrzymać masy jachtu, one mają przeciwdziałać jego ruchowi. Znaczy, aby nie przechylił się na tyle, że środek ciężkości przesunie się na bok od kilu. Czyli muszą być tylko wystarczająco sztywne i nie przemieszczać się po gruncie. Nie widać zbytnio, ale nogi do jachtow mają płaską podstawę o dużej powierzchni, tak aby nawet na miękkim mule nie zapadały sie. Stad też liny z dziobu i rufy aby noga nie "zwinęła sie" wzdłuż burty w przód lub w tył.
Tak samo linia podpór na zdjęciach Wiedźmy. Są pod kątem aby zablokować jacht w pionie i uniemożliwić przechylenie - dlatego sa pod obłem, bo lepiej tam blokują ruch poprzeczny. Ale masa jachtu opiera się na jej kilu.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
A jak ten górny - okrągły element podpory jest zamocowany do kadłuba?

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 18:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
To nie przyssawka, a okucie na burcie:
Obrazek

A co do zasady, tutaj od producenta (http://www.yachtlegs.co.uk) podkreślenia moje
Yacht Legs napisał(a):
This range has all the advantages of the pre-set yacht legs, plus the added benefit of a trim facility. The adjustment of 600 mm (24") in total allows the boat to stay upright over a very uneven sea bed. This gives control of the weight distribution between the keel and legs, ensuring that the major portion of the total weight is placed upon the keel and not on the hull structure. We strongly recommend this range of yacht legs for boats over 10 tons displacement.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 18:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
No to się wyjaśniło
:)
Mogłaś to wrzucić jako zagadkę. Nikt by nie zgadł

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Zgadliby. Większość czytała mój artykuł o parkowaniu na zielonym :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Wam się naprawdę wydaje, że to słabe? To popatrzcie na fizykę (statykę konkretnie) w akcji.


Nie chodzi o to że to słabe, wiadomo że wytrzyma obciążenia.
Ale to co jest przy Twoim jachcie, ma jeden feler.
Chodzi o to, że może się, np pod wpływem drgań, po prostu poluzować i po kolei odpaść.
A drgania mogą być od masztu (o ile on jest postawiony) przy silnym wietrze.*
Dlatego wszelkie takie podpórki powinny być ze sobą tak pozbijane, połączone, ściągnięte pasami czy jeszcze inaczej, żeby nie mogły się przesunąć i w efekcie przewrócić (jedna podpora po drugiej).

* Bardzo mocno się to zmienia na korzyść, jeżeli jacht stoi bez masztu.
Ale drgania mogą być z różnych powodów: sztorm (jeżeli blisko brzegu), droga, samolot.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Eszcze eden siatkobetonowy Endurance 35 do wzięcia..... :D

http://allegro.pl/jacht-zaglowy-11m-pel ... 76535.html

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Stoi bez masztu.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 19:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
taka_jedna napisał(a):
No to się wyjaśniło
:)
Mogłaś to wrzucić jako zagadkę. Nikt by nie zgadł


Ja bym nie musial zgadywac bo mam na mojej lodce dwie podobne podpory :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dotychczas widziałem tylko takie co sie opierały o np. listwę odbojową; a nie z okuciem na/przez burtę.
MJs

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 19:43 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Znany mi dobrze Dufour Arpage 30' ma specjalne okucie przy falszburcie ,gdzie nogi sa montowane w 5 minut i wiem ,ze to robi ale nie spotkalem sie z przypadkiem,by na dluzej np.podczas" zimowania" na ladzie w ten sposob jacht stal.Natomiast wracajac do zdjecia o ktore "zahaczylem",to mysle,ze takie rozwiazania "praktykowane od wiekow"jesli juz to wymaga jak ktos wczesniej zauwazyl czestego sprawdzania/ moze to robia w tej Marinie,kto wie/.Nie moj jacht,ale ciarki przechodza bo oczami wyobrazni wystarczy "drobiazg" by naruszyc stabilnosc /szczegolnie przy takiej powierzchni bocznego oporu;kadlub ,maszt... czy wygladzie podloza/.Nawet gdyby to byla "pomoc" iluzoryczna ,to czesc podpor powiazalbym deskami,lancuchami itp.

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak jak na zdjęciu to ok, bo podpory nie przesuną się i nie odpadną.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 20:10 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Dobrze,ze napisalem,ze nie spotkalem sie z przypadkiem... :) ,a nie np.ze nie pozostawia sie jachtu na dluzej w ten sposob ;) .
Oczywiscie wszystko jest mozliwe ale to ostatnie zdjecie przedstawia konstrukcje w ktorej ksztalt balastu tzn dlugi -prosty plus ster jako podparcie przy tych bocznych nogach uzupelnia sie znakomicie. Przy Twoim jachcie jest" sporo przypadkowych" podpor.
Ale na zakonczenie podkresam ;patrzac na zdjecie wystepuje u mnie dualizm/z jednej strony sposob stary jak swiat,z drugiej troche "nonszalancko" zrobione.

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Rozumiem... taki kil:
to by samo stało (na twardym)
Załącznik:
Szamanides ~~m60.jpg
Szamanides ~~m60.jpg [ 330.05 KiB | Przeglądane 5082 razy ]

ale Wiedzma na chyba pod spodem mało płaskiego.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Zdziwiłbyś się, moj kil ma chyba 25-30 cm szerokości. I jest dluuuuugi. Jak długi? O tak:
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1424032106.024541.jpg
ImageUploadedByTapatalk1424032106.024541.jpg [ 229.38 KiB | Przeglądane 5036 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 3: jedrek, Marian Strzelecki, nauaag
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
25-30cm to wystarczy na pewno, aby nacisk był nie za duży (kg/cm2), ale równowagę daje raczej chwiejną. Z tymi okuciami w porządku, ale dobrze Waliant mówił o wpływie drgań mogących spowodować przemieszczanie się tych niczym nie ustalonych kołków podporowych. :-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Stoi bez masztu.


I dobrze. :)
A tak w ogóle to wiesz jak to jest: na forum każdy zobaczy każdy błąd i skrytykuje. Z naciskiem, że skrytykuje. Tak już tu jest ;)

Pocieszę Cię. Mam pod jacht bardzo fajne sanie, solidne, na kołach gumowych od sztaplarki. Ale drewniane podpory między saniami a kadłubem były mocno średnie. Podrasowałem je trochę, ale dalej szału nie ma i dupy nie urywa. Po prostu nie było czasu, żeby się tym zająć. Zrobię je porządnie... jak przyjdzie na to pora.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Moniia napisał(a):
Zdziwiłbyś się, moj kil ma chyba 25-30 cm szerokości. I jest dluuuuugi. Jak długi? O tak:

Szamanides też taki miał mieć (na początku; zebra i kuterek), ale wyszło, że nie ma być "hardkorem" na Horn: :D więc stopka się poszerzyła do 60cm kosztem długości kila.
Z symulacji kilku programów wychodziło, że... dużo mniejsze opory czołowe, a większe boczne przy prędkości nie maksymalnej.


Załączniki:
kontenerowiec .jpg
kontenerowiec .jpg [ 59.29 KiB | Przeglądane 4975 razy ]
kuterek pokład.jpg
kuterek pokład.jpg [ 36.12 KiB | Przeglądane 4975 razy ]
szam-13.05.27 k 005-f_gs.jpg
szam-13.05.27 k 005-f_gs.jpg [ 16.93 KiB | Przeglądane 4975 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 22:20 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Waliant przesadzasz,
sadze,ze w zdecydowanej wiekszosci sa to refleksje ,spostrzerzenia,pytania ,uwagi .Szczatkowo krytyka.

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jedrek napisał(a):
Szczatkowo krytyka


Optymista! ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Alterus napisał(a):
25-30cm to wystarczy na pewno, aby nacisk był nie za duży (kg/cm2), ale równowagę daje raczej chwiejną. Z tymi okuciami w porządku, ale dobrze Waliant mówił o wpływie drgań mogących spowodować przemieszczanie się tych niczym nie ustalonych kołków podporowych. :-)


Ale ty sobie zdajesz sprawę, że mówisz o 13 tonach i środku ciężkości gdzieś poniżej obła? Ona naprawdę stoi solidnie na tym (może niedoszacowałam, może bliżej 40 - nie mierzylam)

Ps. Pale (bo nie kołki) są dobrze ustalone klinami :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 22:35 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Mam bardziej nowoczesny,2500 kg jacht, w zeszłym roku stał na kilu z boku podparty łapami na cienkich rurkach, przezył huragan zimą stojąc na otwartym polu bokiem do wiatru.
Wniosek, nie ma co robić mocarnych legowisk. Jeżel podparcia boczne są dobrze podparte to Monia nie ma szans żeby wiedżma się przewróciła, ona i tak na kilu stoi. Swoją drogą to jest standardowe leżakowanie jachtów

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ale ja nie zamierzam nic zmieniać. Znaczy, poza dodaniem wody :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 23:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Moniia napisał(a):

Ale ty sobie zdajesz sprawę, że mówisz o 13 tonach i środku ciężkości gdzieś poniżej obła?

Pewnie masz rację, ale co innego mówi mi rozum, co innego oczy... :lol:

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2015, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Alterusie:
naocznie to te słupy podpierajace są duuużo mocniejsze od blaszanych kratowniczek.
Ja się tylko obawiam wysychania (klinów)
Załącznik:
BM 1600.jpg
BM 1600.jpg [ 73.55 KiB | Przeglądane 4501 razy ]

Byłem obchodziłem, do głowy nie przyszło mi bać się.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2015, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
te słupy podpierajace są duuużo mocniejsze od blaszanych kratowniczek.

Nie o to chodzi - wytrzymałość drewna na ściskanie, wyboczenie itp. jest mi znana i nie tego się obawiam, lecz właśnie możliwości "omsknięcia" się podpory niczym nie mocowanej. Rozwiązanie z mocowaniem do burty bardziej do mnie przemawia jako pewniejsze, bo i śłizgnąć się podpora nie może, i przez większe ramię działa. Behapowiec by pochwalił. ;-)
Oczywiście tak tu sobie gaworzymy szukając dziury w całym, bo przecież jest to metoda stosowana od lat i zdaje egzamin. Poprzez zwielokrotnienie ilości podpór (wytrzymałościowo tyle ich nie potrzeba) uzyskuje się wystarczający współczynnik bezpieczeństwa, jak sądzę.
Niewątpliwie w warunkach statycznych nic przewrócić się nie ma prawa.
I nie jest to absolutnie żadna krytyka, a rozważania na temat. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2015, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ale ktoś już o ile mnie pamięć nie myli wklejał na Forum filmik - jak się takie podpory "omskły" przy jakimś cudzoziemskim jachcie i jak się w jednej z 3miejskich marin wykopyrtnął w ten sposób Albin Viggen imieniem "Rana"......

Wiec nie jest to w każdym przypadku w 100 % bezpieczne rozwiązanie..... :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 187 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL