Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 sie 2025, o 22:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 cze 2015, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Kto wie jakie przepisy regulują i gdzie się ubiega o możliwość zakupu paliwa bez akcyzy. Że taka możliwość jest to już słyszałam. Korzystają np. rybacy , żaglowce oraz duże jachty komercyjne.
Z góry dzięki za rzeczowe info .

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2015, o 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Hania napisał(a):
Kto wie jakie przepisy regulują i gdzie się ubiega o możliwość zakupu paliwa bez akcyzy. Że taka możliwość jest to już słyszałam. Korzystają np. rybacy , żaglowce oraz duże jachty komercyjne.
Z góry dzięki za rzeczowe info .

http://www.oktan-energy.pl/oktan/index.php
http://www.ship-service.pl/pl/dlamediow ... olsce.aspx
1 marca 2009 r. weszła w życie ustawa z 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym i nastąpiły zmiany zasad, na jakich polskie podmioty zużywające paliwa żeglugowe mogą je nabywać w Polsce.

Do nabywania paliwa żeglugowego bez akcyzy są uprawnione podmioty, które posiadają jednostkę pływającą (jednostki pływające) i które będą zużywać nabyte paliwa do tych jednostek do celów innych niż prywatne rejsy o charakterze rekreacyjnym (za prywatny rejs o charakterze rekreacyjnym uważa się użycie jednostki pływającej przez jej właściciela lub inną osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej, które korzystają z niego na podstawie umowy najmu lub umowy o podobnym charakterze, w celach innych niż gospodarcze, w szczególności innych niż przewóz pasażerów lub towarów albo świadczenie usług za wynagrodzeniem lub usług na rzecz organów publicznych).

Posiadacze jednostek pływających, aby nabyć paliwo żeglugowe bez akcyzy, muszą być zarejestrowani dla celów akcyzy w urzędzie celnym właściwym ze względu na miejsce prowadzenia działalności.

W celu zarejestrowania należy złożyć w urzędzie celnym zgłoszenie rejestracyjne na urzędowym formularzu AKC-R. W zgłoszeniu trzeba podać dane dotyczące przedsiębiorcy oraz dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej, w szczególności miejsca prowadzenia działalności oraz przewidywane średnie miesięczne ilości zużycia paliw żeglugowych. Do zgłoszenia trzeba dołączyć dokumenty potwierdzające dane wskazane w zgłoszeniu (zaświadczenie o NIP, wyciąg z KRS; szczegóły, jakich dodatkowych dokumentów wymaga konkretny urząd celny należy potwierdzić w danym urzędzie)

W celu nabycia paliw żeglugowych bez akcyzy, konieczne jest przesłanie do SHIP-SERVICE SA urzędowego zaświadczenia, że nabywca złożył zgłoszenie rejestracyjne, o którym mowa powyżej. Zaświadczenie takie, na druku „AKC- PR”, powinno być wydane przez urząd celny niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu 7 dniu po złożeniu dokumentów w urzędzie celnym. Należy informować niezwłocznie SHIP-SERVICE SA o wszelkich zmianach mających wpływ na powyższy dokument, w szczególności przedstawiać przed każdą dostawą, na żądanie SHIP-SERVICE, kopię AKC-PR wraz z oświadczeniem o jego ważności.

Wraz z zaświadczeniem AKC-PR należy przesłać do SHIP-SERVICE SA jednorazowe oświadczenie, iż nabywca posiada jednostkę pływającą / jednostki pływające i że nabywane paliwo będzie zużywał na cele inne niż prywatne rejsy o charakterze rekreacyjnym. Oświadczenie to, tak jak dotychczas będzie każdorazowo ponawiane na podpisywanym przez nabywcę dokumencie dostawy - kwicie bunkrowym.

Nieprzesłanie do SHIP-SERVICE SA zaświadczenia AKC-PR, będzie skutkowało odmową sprzedaży paliwa żeglugowego bez akcyzy, gdyż uzyskanie od nabywcy potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego jest dla SHIP-SERVICE SA warunkiem formalnym objęcia sprzedawanego paliwa żeglugowego zwolnieniem z akcyzy.

Powyższe warunki (rejestracja i uzyskanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego) nie dotyczą podmiotów zagranicznych (tj. niemających w Polsce siedziby, miejsca zamieszkania ani miejsca prowadzenia działalności gospodarczej).

Podmiot nabywający paliwo żeglugowe jest również obowiązany do potwierdzenia jego odbioru oraz potwierdzenia przeznaczenia go do użycia przez daną jednostkę pływającą na nowym urzędowym dokumencie określonym rozporządzeniem, tzw. „dokumencie dostawy”, wystawionym przez SHIP-SERVICE SA. Dokument ten jest wystawiany w 3 egzemplarzach (2 dla dostawcy i jeden dla podmiotu zużywającego) w dodatku do istniejącego obecnie „kwitu bunkrowego”, który nadal funkcjonuje. SHIP-SERVICE SA wystąpił o zgodę do administracji podatkowej na używanie wyłącznie dotychczasowych „kwitów bunkrowych” zamiast nowych „dokumentów dostaw” i jeśli taką zgodę otrzyma, natychmiast przekaże taką informację wszystkim zainteresowanym.

Dokument dostawy musi być sygnowany pieczątką statku oraz pieczątką stanowiska/ imienną i czytelnym podpisem przy odbiorze przez przedstawiciela bunkrowanej jednostki (tego samego, który podpisze „kwit bunkrowy”).
Nabywca paliw żeglugowych jest zobowiązany przepisami do prowadzenia specjalnej ewidencji nabywanych i zużywanych paliw żeglugowych. Ewidencja ta może być prowadzona papierowo lub elektronicznie, a o formie jej prowadzenia trzeba poinformować na piśmie urząd celny, w którym nabywca składa zgłoszenie rejestracyjne. Powinna ona być przechowywana przez okres 5 lat od sporządzenia dla celów kontroli podatkowej. Obowiązek ten nie dotyczy podmiotów zagranicznych (tj. niemających w Polsce siedziby, miejsca zamieszkania ani miejsca prowadzenia działalności gospodarczej).

Przepisy nie określają urzędowego formularza ewidencji, ale wskazują szczegółowo dane, jakie powinna ona zawierać. W ewidencji określać należy w kolejnych kolumnach:

datę dostarczenia wyrobów zwolnionych,
nazwę wyrobów (według danych kwitu bunkrowego/ nowego dokumentu dostawy),
kod CN wyrobów (na podstawie danych z nowego dokumentu dostawy),
datę i numery identyfikujące dokument dostawy,
ilość zakupionych wyrobów zwolnionych,
datę zużycia wyrobów zwolnionych,
łączną ilość wyrobów zwolnionych według kodów CN obliczoną narastająco od początku roku kalendarzowego.

Jeśli ewidencja jest prowadzona w formie papierowej, to powinna mieć ona formę książkową, a jej karty powinny zostać ponumerowane i opieczętowywane stemplem nabywcy, a także zszyte i oplombowane przez właściwego Naczelnika Urzędu Celnego. Należy, więc taką przygotowaną ewidencję zanieść do urzędu najlepiej wraz ze zgłoszeniem rejestracyjnym.

Nieprawidłowe prowadzenie ewidencji przez polskiego nabywcę może być powodem żądania przez władze skarbowe zapłaty akcyzy przez podmiot zużywający paliwa żeglugowe.

W przypadku nabywania olejów napędowych lub opałowych do zbiorników innych niż na stałe zamocowane w jednostce pływającej, sprzedaż tych wyrobów będzie możliwa po przedstawieniu przez nabywcę upoważnienia właściwego urzędu celnego do tankowania tych wyrobów do zbiorników innych niż na stałe zamocowane na jednostce pływającej.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Hania
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2015, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Znaczy Inka - odechciewa się - i o to chodziło :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2015, o 13:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Dzięki Jaromirze za odp. Działam.
bury_kocur napisał(a):
Znaczy Inka - odechciewa się - i o to chodziło

No nie do końca się odechciewa :-P
Po "dojściu do siebie" , cierpiąc na super ekstra niedoczas - uparcie przemy do przodu. Nie zawsze jest tak jak sobie wymarzymy ale grunt by karawana szła dalej. Chociaż w tutejszym środowisku nie brakuje tych , którzy się niezmiernie cieszą z naszych niepowodzeń.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2015, o 13:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Mam zbiorniku paliwo bezakcyzowe.

Po zatankowaniu dostałem fakturę. ;)

Ale także dostałem certyfikat paliwa oraz świadectwo określające podstawę prawną, która umożliwiła mi jego zatankowanie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: AndrzejD
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2015, o 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Stara Zientara napisał(a):
Po zatankowaniu dostałem fakturę. ;)


Ile za litr wyszło??

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2015, o 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Tajemnica handlowa :rotfl:

3,90 - ale nie podam waluty ;)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2015, o 17:16 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2324
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Stara Zientara napisał(a):
3,90 - ale nie podam waluty

Oo to taniej, niż płaciliśmy w Gibraltarze - 0,55 euro.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2015, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
hm... pomyśleć, że u mnie się to załatwia zwykłym oświadczeniem przy pompie typu: pół na napęd, pół na ogrzewanie/generowanie prądu.

I to naprawdę wystarczy (w tych miejscach, gdzie jedyna pompa w porcie jest z czerwonym dieslem...) - płaci się podatek od połowy... tej napędowej :)

Eh, ja wiem, że to dla kontynentu za proste jest... :roll:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2015, o 10:33 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To nie jest kwestia trudne-łatwe.
To skutek nieokiełznanej pazerności polskiego fiskusa i nieokiełznanej twórczości urzędników aparatu skarbowego.
Ale nic to.
Ktoś kiedyś będzie ostatni i zgasi światło w tym kraju funkcjonującym tylko na niby jak to słusznie określił jeden były minister.



Za ten post autor cine otrzymał podziękowanie od: zbigandrew
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL