Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 09:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 384 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lis 2015, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mdados napisał(a):
a 47 na którejpływałem miała jedną płetwe


Ale ta ma dwie, właśnie dla bezpieczeństwa i zdublowania. W każdym razie tak czytałem jakiś czas temu.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
Nie pamiętasz tego ?


O ile pamiętam, to najpierw ster, naprawiony w porcie, a potem inne awarie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 23:12 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mógł w coś uderzyć i płetwa mogła się urwać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 23:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
6400 Mm w czasie 66 dni na 47 stopowym jachcie w stosunkowo latwych rejonach.


Nie mniej szkoda, trzeba powiedzieć,że chłop ma zacięcie.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Mógł w coś uderzyć i płetwa mogła się urwać.


Jedna tak, ale dwie?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Płetwy były dwie


Załączniki:
11089065_679716315462606_3250476352672818832_n.jpg
11089065_679716315462606_3250476352672818832_n.jpg [ 67.04 KiB | Przeglądane 4894 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
baoo napisał(a):
Płetwy były dwie

I jak widać są obie.
Nie pamiętam już gdzie , ale pisałem (i uzasadniałem), że tego typu jachty (chodzi o kształt kadłuba ) nie nadają się do żeglugi po najtrudniejszych wodach świata.
Z założenia się nie nadają: jak nie pójdzie coś u góry, to pójdzie u dołu; jak nic nie pójdzie to człowiek nie wytrzyma telepania. (połamane żebra)

Tu stocznia* nie pomoże, chodzi o pryncypia:
Jachty "rekreacyjne" płaskodenne, szerokie, z wysokimi burtami, z niskimi nadbudówkami, z krótkimi a głębokimi kilami, z nieosłoniętymi sterami, z wysokimi masztami, nie nadają się na tamte wody.

MJS

To, że "żelazka" startują w regatach dookoła, jest wyjątkiem potwierdzającym regułę.

* tym bardziej stocznia bez wieloletniej oceanicznej tradycji.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 00:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Większość jachtów pływających po tych wodach wygląda podobnie. Zresztą ten jacht nie spotkał od zeszłego roku złych warunków. Wiec kształty itp. nie mają nic do rzeczy.


Załączniki:
wiatr Cichego.jpg
wiatr Cichego.jpg [ 120.39 KiB | Przeglądane 4876 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/

Za ten post autor baoo otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 00:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
baoo napisał(a):
Zresztą ten jacht nie spotkał od zeszłego roku złych warunków.

więc skąd te połamane w sztormie żebra?
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 01:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
To jest pytanie gdzie jest nieprawda? Strona Tomka pisze o urazie fizycznym spowodowanym zafalowaniem. Nie ma słowa o sztormie czy żebrach o czym pisał Onet, a to podważa wiarygodność oficjalnego routera i danych które przedstawiał.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowania - 2: cors, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 01:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
W Conradzie 45j czyli "Darze Przemyśla" H. Jaskuły ster był schowany za kilem, dziobnica łagodnie pochylona, dość znaczny nawis rufowy, dwa maszty - to wszystko pozwalało spokojnie myśleć o żegludze na dużych falach.
Obrazek

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 01:17 

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 20:41
Posty: 229
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 62
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
waliant napisał(a):
A ja naprawdę nie wiem, jaka może być konstrukcja urządzenia sterowego, że awaria inna niż oderwanie obu płetw nie pozwala sterować jachtem.


Tomek - nie chce mi się szukać ale coś mi się kołacze po głowie, że w tym rejsie, z którego jest książka było w niej coś właśnie o awarii steru.
Nie pamiętasz tego ?
Pzdr
Kocur

Też na zasadzie kołatania, ale nie awaria steru wtedy ale awaria autopilota. A w zasadzie 2 podobne awarie 2-ch zdublowanych autopilotów jednego sytemu sterowania. Potem (też nie pamiętam, czy teraz czy 2-ga próba i czy dobrze. pamiętam) była mowa o 2-ch systemach sterowania. Trochę odnoszę wrażenie, że sporo osób mówi lub sugeruje "a nie mówiłem". Ja się nie znam i kibicowałem całym sercem, ale może faktycznie trzeba sobie pokazać co można by zrobić lepiej/inaczej. Bez do...lania się do czegoś co ktoś zrobił, wkładając w to niewątpliwie wszystk co mógł.
Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 01:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Polska Miedź weszła do portu z powodu awarii steru http://magazynwiatr.pl/blog/tomasz-cichocki-rejs-w-trzech-aktach/

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaca_33 napisał(a):
Ja się nie znam i kibicowałem całym sercem, ale może faktycznie trzeba sobie pokazać co można by zrobić lepiej/inaczej.


Ja też kibicuję, bo zawsze kibicuję jak ktoś czegoś próbuje dokonać. Za upór na pewno należy się uznanie.
Ale książka z pierwszego rejsu, zresztą naprawdę dobra, pokazała, jak łatwo jest źle przygotować jacht. I jak ten jacht i sam rejs były źle przygotowane. Paradoksalnie, udał się ten rejs najlepiej. Następna próba i bardzo dziwna awaria masztu. Teraz równie dziwna awaria układu sterowania, która kompletnie blokuje możliwość sterowania.
No to chyba jest coś nie tak?

Ja się nie czepiam, człek płynie bo sobie to załatwił. Ale oceniać można, jak i każdy inny rejs: ten płynął naprawdę fajnie, ten średnio a ten tak sobie.

Kibicuję dalej, trzymam kciuki żeby się nic nie stało, trzymam kciuki, żeby ten rejs (będzie czwarta próba?) udało się zakończyć.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 4: Colonel, M@rek, Marian Strzelecki, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 09:22 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Jachty "rekreacyjne" płaskodenne, szerokie, z wysokimi burtami, z niskimi nadbudówkami, z krótkimi a głębokimi kilami, z nieosłoniętymi sterami, z wysokimi masztami, nie nadają się na tamte wody.


Rozumiem, że setki lub nawet tysiące takich jachtów, które pływają cały czas a to pomiędzy Śródziemnym a Australią, a to ze Śródziemnego na Cabo Verde lub Karaiby, a to dookoła świata czasem po kilka kółek pod rząd - to też wyjątki?

A żebra można połamać nawet na drodze. Kolega na Mazurach połamał żebra. A w domu omalże palca sobie nie obciął.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: burbon, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 09:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jaca_33 napisał(a):
Trochę odnoszę wrażenie, że sporo osób mówi lub sugeruje "a nie mówiłem". Ja się nie znam i kibicowałem całym sercem, ale może faktycznie trzeba sobie pokazać co można by zrobić lepiej/inaczej. Bez do...lania się do czegoś co ktoś zrobił, wkładając w to niewątpliwie wszystk co mógł.
Jacek


Widzisz , jesli ktos sobie robi taki rejs bez reklamy i za swoje ( jak Kolega z Gryfina ) to Jego prywatna sprawa. jesli to samo robi sie kolejny raz za pieniadze sponsorow, z duza reklama to kazdy kibic ma prawo do swoich ocen tym bardziej ze przyczyn poprzednich niepowodzen dokladnie nie przedstawiono.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 09:26 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Najsmutniejsze może być to (oby nie), że Tomkowi pewnie będzie ciężko już przekonać sponsorów i przede wszystkim Delphię do następnych prób. Obym się mylił, ale wiem jak trudno zrealizować nawet dużo mniej kosztowne żeglarskie plany.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 09:30 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Subiektywnie. Analizując przebiegi dobowe ( bardzo małe ) i występujące awarie ( maszt , stery ) dochodzę do wniosku , że oprócz płynięcia na jachcie trzeba jeszcze nim sterować. Pozdrawiam ,Krzychu Wożniak.



Za ten post autor krzychuAPIA otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 09:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
plitkin napisał(a):
Najsmutniejsze może być to (oby nie), że Tomkowi pewnie będzie ciężko już przekonać sponsorów i przede wszystkim Delphię


tylko to też jest naturalne, sponsorzy dają kasę ale też wymagają. Nic za darmo, no prawie :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 09:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
piotr6 napisał(a):
plitkin napisał(a):
Najsmutniejsze może być to (oby nie), że Tomkowi pewnie będzie ciężko już przekonać sponsorów i przede wszystkim Delphię


tylko to też jest naturalne, sponsorzy dają kasę ale też wymagają. Nic za darmo, no prawie :D


Akurat sponsorzy wynik żeglarski mają w poważaniu raczej. Krew się też dobrze sprzedaje. Dla nich liczy się głównie ekspozycja medialna i czas jej trwania. Tutaj zamiast roku mają 2 miesiące. No i negatywny przekaz dla producenta łódki: znowu jacht nie wytrzymał, a to zniechęca.

Kurde... Kibicowałem Tomkowi. Wiem jak ciężko jest zrealizować marzenia.

No i coraz bardziej martwię się o Szymona. Ten odcinek jeszcze przed Nim... A łódka nieporównywalnie mniejsza.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 09:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
mjs napisał(a):
W Conradzie 45j czyli "Darze Przemyśla" H. Jaskuły ster był schowany za kilem, dziobnica łagodnie pochylona, dość znaczny nawis rufowy, dwa maszty - to wszystko pozwalało spokojnie myśleć o żegludze na dużych falach.
Obrazek


No to wklej lodke na ktorej swiat okrazzyl Alessandro di Benedetto :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 10:57 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
LATEST NEWS:
Alessandro Di Benedetto is looking for sponsor to buy Imoca 60
...

Once is Enough? :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Ryś napisał(a):
LATEST NEWS:
Alessandro Di Benedetto is looking for sponsor to buy Imoca 60 ...

Once is Enough?
Podejrzewam, że M@rek miał na myśli raczej to:
(LOA<6,50 m)
Załącznik:
Alessandro.jpg
Alessandro.jpg [ 79.18 KiB | Przeglądane 4691 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 12:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jeden plynal 344dni a drugi 268 dni . Oczywiscie trasa byla nieco inna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 12:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nieco inna trasa plynal tez Cichocki i zajelo mu to 312 dni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Zbieraj napisał(a):
Podejrzewam, że M@rek miał na myśli raczej to:
(LOA<6,50 m)


Ale ma wielkie głośniki na rufie !!!! :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 12:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A tak na marginesie, czy ktos moze napisac ile czasu zajelo Krzysztofowi Baranowskiemu oplyniecie Swiata na "Polonezie". Jesli to mozliwe z postaojami i bez. Ja nigdzie nie moge sie doszukac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Za Praktyka oceaniczną: 35424 mile z średnia 5,4 kt daje 273 dni.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
"Polonez" był jachtem specjalnie zaprojektowanym na taki rejs (wcześniej na regaty przez Atlantyk). Pamiętam radiowe konsultacje z konstruktorem takielunku K. Jaworskim, cały jacht tworzyło kilku inżynierów i bardzo doświadczona załoga. Na żaglach nie było reklam, a na burcie tylko nr "10". Jak strzał w dziesiątkę.
Obrazek
Inne czasy, jednak do takich rejsów podchodzono ostrożnie i roztropnie, przygotowując każdy szczegół. Dzisiaj oczywiście dzieje się podobnie, jednak czynnik reklamy i sławy może nieco zakłócić proces przygotowania.
Przy okazji trafiłem na rysunek jachtu Z. Puchalskiego z prywatnego rejsu dookoła świata:
Obrazek

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 13:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Bylem przy budowie "Poloneza" byl taki jaki byl bo bylo gotowe oprzyrzadowanie do budowy takiego kadluba. Pozostalo po "Doris II" zostalo jedynie zmodyfikowane.
Wyszedl dobry jacht ale nie taki jak juz wowczas Konstruktorom po glowach chodził.
W listopadzie 73 lub 74 r zrobilismy na nim w 2 osoby 599 Mm w trzy doby :)
Śp. Jurek Madeja robil staz na wielkiego.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2015, o 13:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
"Miranda" byla taka ,jaka byla bo taki jacht Puchalski mial :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 384 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL